Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM] Winnie mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn eerste casemod.
Ik heb helaas geen plaatjes van de tusenfasen want toen ik eraan begon wist ik nog niet van het bestaan van tweakers.net
Dit is een plaatje van hoe mijn pc eruit zag voor ik eraan begon:
kast: Fujitsu siemens scaleo256

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stardy/830A71398.jpg

hier zijn 3 plaatjes van hoe hij er nu uitziet:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stardy/HPIM0106.jpg
met flitser genomen maar zo zie je het mooie licht niet :)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stardy/HPIM0109.jpg
Met de fanlights
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/stardy/HPIM0108.jpg
met de caselight. Knopje hiervan zit netjes verwerkt aan de achterkant.

Hier een link naar de website waarop wat meer gedetailleerde plaatjes staan en plaatjes van de andere kanten:

http://www.the-wired.net/...ex&include=view_album.php

Het idee:
Ik vond mijn kast er erg saai uitzien en wilde er wat mee gaan doen.
Nu ben ik een fan van winnie the pooh dus het onderwerp was snel gekozen.
Ik heb hem (natuurlijk) eerst uit elkaar gehaald. Ik heb het gat in het midden en 2 gaten voor de fans eruit gedremeld (ik weet het, een rond gat is erg standaard)
en gaatjes geboord voor de fanguards.
Hierna heb ik hem helemaal opgeschuurd en antracietkleurig gespoten. Ik heb er nog wel over gedacht om hem zwart te spuiten maar vond dat bij nader inzien toch te donker. De cdrw en dvd drive heb ik (appart) meegespoten maar vraag me niet waarom ik de floppydrive paars en de knopjes roze heb geverfd want ik zou het niet weten, had mooier geweest in een andere kleur.....
Hierna heb ik de figuurtjes rond het raam en de grote winnie op de andere kant (met de hand) geverfd. De blaadjes in de bovenhoeken waren eerst goudkleurig (waar ik niet van houd) heb ik ook opgeschuurd en geverfd.
Hierna alles in de lak gezet, raampje uit een stuk plexiglas gezaagd (dus geen windowkit) en erachter geplakt, fans erin, caselight erin, fanguards erop en klaar :P

Ik vraag jullie niet om een mening over het onderwerp, er zullen wel weinig andere fans van winnie the pooh zijn, maar om een reactie op de uitvoering zodat ik het bij de volgende casemod (waar ik nu aan begonnen ben) beter kan doen
alvast bedankt

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Als je een zwarte telefoondraad hebt liggen, dan moet je die even opensnijden, en die om de randjes van de window (en fans misschien) doen, is wat strakker vind ik zelf :). Verder mooie casemod, en je zegt zelf al dat de kleuren wat beter konden :)
Voorbeeld

[ Voor 14% gewijzigd door Tutti-frutti op 06-01-2004 17:57 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-11 23:06
Omdat de verf (op de voorkant dan, de rest kan ook door de flits komen) er niet heel regelmatig op lijkt te zitten... Volgende keer ondergrond schuren, evt. primer aanbrengen. Meerdere dunne! lagen spuiten met genoeg tijd ertussen (ook evt. bijschuren tussen 2 lagen) en tenslotte meerdere lagen lak er overheen spuiten. Ben je veel tijd aan kwijt maar het resultaat ziet er dan wel heel erg goed uit (mooie diepe glans enzo).

Verder mooi gedaan hoor!

[ Voor 15% gewijzigd door Dirk J op 06-01-2004 17:54 . Reden: blabla ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik vind het best leuk gedaan. Vooral de andere kant dan. Ik zou zelf niet zo snel stickers, zoals die blaadjes, gebruiken op mijn case, maar eerder schilderingen (zoals die andere kant dus).

Wat je waarschijnlijk een aantal keer te horen zal krijgen: Ruim die troep IN je kast op. Als je een window hebt, moet je wel zorgen dat de binnenkant er een beetje netjes uitziet :)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_obb op 06-01-2004 17:53 ]

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

voor iemand die nog niet van tweakers afwist en een meisje vind ik het een zeer leuke mod :)
maareh waarom niet nog iemand uit de pooh serie achter het raam?

ben benieuwd naar je volgende mod.. als je tenminste het modden leuk vind en het geld ook ervoor wilt uitgeven..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:16
Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4

Dat topic is speciaal voor alle niet-hoogstaande-super-mods. En alle mods met als thema Winnie the Pooh etc. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De blaadjes zijn geen stickers maar metaal :P
Ik weet dat ik mijn kast op moet tuimen maar ik ben nog een beetje aan het denken wat ik wil, misschien doe ik idd wel iets achter het raam. Goed idde :>

Verwijderd

Topicstarter
In dit topic mag je je kleine mods laten zien, die geen eigen topic waard zijn. Hierbij moet je denken aan een nieuwe blowhole, een fan die je voorzien hebt van LED's of bijvoorbeeld een simpele window-mod.
Als je een complete mod wil posten, mag je daar een apart topic voor maken, maar dan ook alleen als het een uitgebreide en voltooide mod is.
Overigens leent dit topic zich ook voor het posten van mods in progress, tussenstapjes naar je uiteindelijke casemod dus.

Dit is een toch een vrij volledige mod, zelf gezaagd, zelf gespoten, zelf geverfd en niet een blowhole of leds of een simpele windowmod

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Vind het een prima begin van een mod, paintjob en window zien er strak uit ;)

Zou het nog wel ff opruimen aan de binnenkant en die (naar mijn mening) lelijke IDE flatcables vervangen

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
netjes, zeker voor eerste mod, je ziet ook weinig echt leuke mods van meisjes(uitzonderingen daargelaten)

window is netjes gesneden, zou ik je niet nadoen

Heeft ook een computer!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11 18:46

Woohooo

Smilie, James Smilie

haha lacheh :)

ochja niet zo speciaal met die fans en window maargoed

Verwijderd

ik vind je stickers nie zo heel byzonder,.. maar das mijn mening

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:00:
ik vind je stickers nie zo heel byzonder,.. maar das mijn mening
aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhh
Hoe vaak moet ik vertellen dat er geen f***** stickers op mijn mooie kast zitten. Dit zijn handgeschilderde plaatjes (ja door mij dus.....) met een detailkwast......
Het bijzondere is dus ook niet de window of de fans maar de handgeschilderde (en getekende) plaatjes, dus GEEEEEEEEEn stickers/ overtekwerk/ of andere makkelijke watjesdingen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:06 ]

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10 09:52
Hierna heb ik de figuurtjes rond het raam en de grote winnie op de andere kant (met de hand) geverfd.
Zijn dus volgens mij geen stickers maar zelf geschilderd, wat de mod imho nog beter maakt.

EDIT: net iets te laat :)

[ Voor 7% gewijzigd door weazle op 06-01-2004 19:06 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
toch een compliment dat ze denken dat het stickers zijn...;)

Heeft ook een computer!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

heeey leuk man, eindelijk een casemoddend meisje :D

will you marry me O+ :9

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

bredend schreef op 06 januari 2004 @ 17:56:
Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4

Dat topic is speciaal voor alle niet-hoogstaande-super-mods. En alle mods met als thema Winnie the Pooh etc. ;)
Ik vind dit toch geen kleine mod.
kast gespoten.
bays en frontjes geverfd.
raampje gemaakt
met de hand die winnie en andere figuren erop geverfd.
Daar heeft dus aardig wat tijd in gezeten, en is een complete mod en dus een eigen topic waard.

lees voortaans eens de start post van het kleine mods topic, dan zul je zien dat deze mod daar niet in thuis hoort.

ontopic:
Nette mod, door al die supermods die hier afentoe langsvliegen lijkt deze mod erg standaard. Tuurlijk modden is vrij standaard geworden, maar deze vind ik mooi afgewerkt. Gaaf dat je die figuren zelf hebt geschildert, doe ik je niet na :)

Misschien nog die blowholes helemaal rond maken, en dat raampje afwerken.
maar voor de rest. prima mod.

ohja, toen ik de mod zag moet ik eerlijk zijn dat ik je leeftijd wat lager had ingeschat. maar natuurlijk zijn er ook winnie de pooh fans van 23 jaar :)

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
Dit is een van de mooiste mod`s die ik ooit gezien heb, ook leuk voor de genre kinderen, als tentoonstelling ofzo toppie.. !! :)
_/-\o_ _/-\o_

(--=) Peace For Everybody (=--)

• snooze
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

zou je misschien even wat detail-shoots maken van die plaatjes? ik wil ze namelijk wel van wat dichterbij zien.

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

diontjuh schreef op 06 januari 2004 @ 19:07:
heeey leuk man, eindelijk een casemoddend meisje :D

will you marry me O+ :9
Helaas knul, je bent een kleine 9 maanden te laat :D :D
Ik heb d'r eerst gevonden en je weet hoe zeldzaam die case moddende dames zijn, dus ik heb d'r gelijk ten huwelijk gevraagd.
Ze is namelijk zo :9~ _/-o_ :9~
15 mei 2003 was de gelukkige dag.

P.s. Ze draait ook nog eens linux enzo, dus als IT mannetje heb ik gewoon de ideale vrouw gevonden..

P.P.S. Goeie tip ergens hierboven van die draadjes om de windows af te werken.. ik moet er ook iets mee doen eigenlijk.

[Edit]
P.P.P.S (Jah ik blijf bezig ;) ) Daar staat mijn eerste mod ook op onder "Caliban"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 19:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op 06 januari 2004 @ 19:14:
zou je misschien even wat detail-shoots maken van die plaatjes? ik wil ze namelijk wel van wat dichterbij zien.
Er staat in mijn uileg een link:

http://www.the-wired.net/...ex&include=view_album.php

Als je hier op de plaatjes klinkt krijg je een closeup beeld :)

Verwijderd

mmm leuk modje :)

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
nou de binnenkant nog :{

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 15:07

Nanax

Ik ben sjaak niet

Nou ik vind het wel een leuke eerste mod, beetje opruimen en voor de rest leuk hoor. ga lekker door ;)

• bredend
  • Laatst online: 19:16
Misschien een idee om bijvoorbeel een karakter naast de powerbutton te plakken schilderen. Dan is er gelijk een relatie tussen de beschildering en de case zelf. Schilder je op de powerbutton een pot honing ofzo ;)

Vandaar dat ze op stickers lijken, je zou ze overal kunnen neerzetten, je ziet ze zelfs langskomen op de snelweg ;)

Verwijderd

Oeh, die winnie de pooh schilderingen maken het toch wel echt een aparte mod hoor ! Alleen ben ik het met mr_obb eens, die zooi in de kast moet opgeruimd en weggewerkt worden. Voor de rest vind ik em uitsteken tussen andere soortgelijke casemods...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-11 09:22

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Teigetje is liev :>
* Demo heeft twee Teigetje knuffelbeestjes op zijn slaapkamer :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• megaleo
  • Laatst online: 25-11 17:06

megaleo

Special member

Hehe. Wel lachen zo'n Winnie mod! :)
Wel tof gedaan. Beetje jammer van de zooi binnenin. Maarja, het is een meisjemod (sorry). ;) Ik vind hem echt tof _/-\o_

Verwijderd

het gebrek aan rounded ide en fdd kabels is mijn schuld :( ...
Ik had een rounded ide kabel nodig omdat die langer was dan mijn andere ide kabeltjes voor een van mijn andere pc's.
Dus we moeten er eigenlijk eentje bij kopen eens, dan zal ik d'r wel aan zetten om het eens op te ruimen in die kast ....

• mr_obb
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik begrijp dat je nog aan het denken ben over een vervolg-mod. Zelf zou ik zo'n themakast helemaal in het thema brengen.

Iemand anders zei al maak van de aan-uit schakelaar een Honingpot. Dat vind ik echt een fantastisch idee. Zelf zou ik het het mooiste vinden als in plaats van die mooie losse schilderingen (ik dacht eerst dat het stickers waren, dus je hebt het uitstekend gedaan) een grote schildering maken, waardoor het allemaal wat meer een geheel wordt.

Iets in een heel andere stijl, maar wel wat ik ongeveer bedoel is:

http://www.coolcasegallery.net/ccg/viewcase.php?cid=00244

of

http://www.coolcasegallery.net/ccg/viewcase.php?cid=00297

Gelukkig wordt jouw case wel een stuk vrolijker :) Ik heb ooit eens een hele mooie mod gezien, waarbij er in een strip-stijl een landschap op de case was geschildert, met schaapjes erbij enzo. Ik kan hem nu niet meer vinden, maar die was echt cool. Ik vind het donkere kleurtje van je case nogal contrasteren met die supervrolijke Winnie dingen...

[ Voor 11% gewijzigd door mr_obb op 07-01-2004 12:21 ]

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:04

elinsen

Fear me......

Is idd een leuke mod geworden. Denk niet dat ik dit moet laten zien aan mijn vriendin, want die is ook 23 en houdt van Winnie the Pooh. Dan loop ik het risico dat er straks nog een tweede Winnie the Pooh mod in Rotterdam te vinden is.

E.P.M. Linsen

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

nette afwerking! mooi gedaan!
Ik ben ook pooh-fan dus het idee vind ik zeker leuk! Toch vind ik stickers op een case niet zo geslaagd eigenlijk.... Ik zou een volgende keer kiezen voor een schildering of, nog beter, een ets op het window.

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Leuk gedaan, niet mijn thema.. but don't mind.. ;)

Heel netjes afgewerkt ook en knap geschilderd! _/-\o_

Die opmerking van bredend over het kleine modjes topic vind ik niet kunnen.. deze mod is zeker wel een eigen topic waard.. _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
ik vind em erg leuk gedaan

Verwijderd

kazz1980 schreef op 07 januari 2004 @ 15:36:
nette afwerking! mooi gedaan!
Ik ben ook pooh-fan dus het idee vind ik zeker leuk! Toch vind ik stickers op een case niet zo geslaagd eigenlijk.... Ik zou een volgende keer kiezen voor een schildering of, nog beter, een ets op het window.
Zucht, als ze dat hoort/leest vlieg je zo het raam uit hoor. Al die winnie figurtjes zijn met verf en een detailkwastje gemaakt....
(Staat ook maar een keer of 5 in het topic vermeld ;)

Verwijderd

Leuke mod hoor :)
Die figuurtjuhs zijn wel mooi gemaakt nzo :)
Goed gedaaan?

Zie je dr Btw zelf ook sjow leuk uit? :P ;)

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:55
Jezus, wat kan jij mooi schilderen. Complimenten!!! Erg leuk gedaan, ennuh, die floppy drive roze vinnik echt supergaaf staan! Niets aan doen (vind ik dan ;) )

• Stoney3K
  • Laatst online: 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Heeel erg leuke mod, wel leuk om ook eens een meidenmod te zien... ;)

Ben ook nog aan het kijken of ik nog wat kan doen. Een Star Trek thema-mod van mijn plexiglazen kast is misschien wel een id... een laptop LCD heb ik al kunnen regelen, backlight eraf slopen en voilà, we hebben een doorzichtig windowdisplay. Dan nog van die lichtjes eronder net zoals onder het main viewscreen, en da's in ieder geval al een begin. Lichtjes zijn overigens niet moeilijk te fabriceren als je iets van microcontrollers weet.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 19:17:
[...]

Helaas knul, je bent een kleine 9 maanden te laat :D :D
Ik heb d'r eerst gevonden en je weet hoe zeldzaam die case moddende dames zijn, dus ik heb d'r gelijk ten huwelijk gevraagd.
Ze is namelijk zo :9~ _/-o_ :9~
15 mei 2003 was de gelukkige dag.
......
Das niet zo slim hoor. Nu heb je niemand om je sociale leven te onderhouden, en om ervoor te zorgen dat je nog eens buiten komt :*) .
Mijn vriendin is wel geïnteresseerd als ik es ff een pc openhaal, maar verder niets. Kzal haar toch eens moeten een dremel cadeau doen voor valentijn :+ .

(kvind het wel positief dat vrouwen zich ook aan casemodden wagen, als je ziet hoeveel beter vrouwen zijn in knutselen....)

[ Voor 10% gewijzigd door naftebakje op 08-01-2004 20:55 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 14:00

SnakeMind

Silence...

Krewl, merk dat ook jij tot de gelukkigen behoord... ook al is mijn dame nog niet echt wijs in linux, modden vind ze helemaal geweldig :) vooral als er niets van een origineel over blijft...
het enige jammer is dat nu zelfs mijn pc sinds dit weekend ineens twee teigetjes in het window gefraised heeft gekregen :'( :D

[ Voor 1% gewijzigd door SnakeMind op 09-01-2004 12:38 . Reden: smiles :9 ]

Still Cripple as Hell

Pagina: 1