3Com Switch (zonder fan) maakt herrie

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een 3Com 3C16794 switch (8 poorts OfficeConnect dingetje) staan maar het geval maakt een hoog piepend geluid! Echt vreselijk irritant, krijg er echt koppijn van. Ik heb hem net even opengemaakt om te kijken of er soms een fan inzat, maar dat is dus niet het geval.
Het enige wat een beetje uitstak op het plaatje was een condensatortje en een ding waarvan ik de benaming niet weet (soort van rondje met koperdraad eromheen gewikkeld 1cm doorsnede ongeveer - lijkt klein beetje op een simpele elektromagneet)
Iemand enig idee waar dit dan wel aan zou kunnen liggen en evt hoe ik dit geluid de nek om kan draaien?

Bij voorbaat veel dank :)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Dat is een spoeltje. Soms gaan die inderdaad resoneren. Een simpele druppel lijm uit een lijmpistool erop legt deze dingen meestal het zwijgen op :) .

• Wortelsoep
  • Niet online
Dat is nog eens een snelle reactie :)
Enneuh dat kan geen kwaad verder om er wat lijm op te spuiten?

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 06:17
je kan ook garantie claimen... je hebt er levenslang garantie op meen ik

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Niet direct. Probeer te zorgen dat er niks op het PCB of andere componenten komt ivm warmtegeleiding. Die lijm geleidt geen stroom dus er is geen gevaar op kortsluiting of wat ook.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 22:41

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Even een druppel (dunne, vloeibare) lijm erop; daarmee voorkom je dat de wikkels aan het resoneren zijn... omdat je dan de open ruimtes tussen de spoeldraden vult met lijm waardoor er geen resonatie meer plaatsvind!

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Wortelsoep
  • Niet online
Okay, hoeveel moet er dan ongeveer op? Gewoon een druppeltje of zoveel dat al het koperdraad bedekt is?

Sorry voor de vele vragen & bedankt! :)

/edit laat maar, antwoord kan ik hierboven al vinden :)

Bedankt voor de ongelooflijk snelle reacties! Ik ga vanavond eens kijken of ik ergens wat lijm kan vinden.

[ Voor 38% gewijzigd door Wortelsoep op 06-01-2004 17:22 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hmm...........wil ik ook wel weten misschien dat ik een oud speakersetje kan repareren :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Wortelsoep
  • Niet online
Hmmm.... ik heb er een hele kwab lijm op gegooid (fotolijm - dus makkelijk weer weg te halen :)) maar het geluid blijft.... :/
Ik heb de switch maar aangesloten want mn oude had teveel rotte poorten. Hoop dat ik maar aan het geluid wen :o

Toch bedankt!
Pagina: 1