Toon posts:

Disk drives met C

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik moet een programma maken in C dat een bestand opzoekt door een hele computer (Windows) heen. Dus iedere drive, en iedere directory.

Ik heb al overal gezocht, en zelf al dingen geprobeerd, maar ik heb geen idee hoe je ophaalt welk disks/drive letters er zijn.

Evenzo hoe zie ik het verschil tussen een bestand en een directory?

3D Master

• klinz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 09:01

klinz

weet van NIETS

Driveletters ophalen kan met GetLogicalDrives, directories ophalen kan met FindFirstFile en bijbehorende functies. Het onderscheid tussen een directory en een file kun je bepalen door naar het attribuut te bekijken dat je met de find functies teruggekregen hebt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk

Zoals je in de quickstart kunt lezen ben je een aantal dingen vergeten te vermelden. Je zegt dat je in windows programmeert, maar een taal zou ook wel handig zijn bijvoorbeeld. Verder is in de MSDN alles mooi gecategorizeerd, en heeft het een goede zoekfunctionaliteit, dus ik kan me gewoon niet voorstellen dat je daar niets kunt vinden.

2 minuten zoeken bracht mij bijvoorbeeld op de functies GetLogicalDrives (), GetLogicalDriveStrings (), FindFirstVolume () en FindNextVolume (), onder de categorie Volume Management Functions. Nu moet je er toch wel uit kunnen komen lijkt mij

.edit: Find*Volume is winXP and above, dus minder relevant :)

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2004 13:55 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.