[ADSL ervaringen] Hoe tevreden ben jij over je ADSL? *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 480 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Abonnementsvorm : Demon DSL Express 1024/521 (gaat naar 2048/1024)
Prijs : 6, en een 9 voor huidige abo's en die van mij na de upgrade
Datalimiet : 10 (FUP)
Gebruik : http/mail/fileserver, downloaden, surfen, e-mailen
Uptime : 9
Gemiddelde snelheid: 8 (snelheid newsserver zakt wel in op drukke tijden)
Gemiddelde ping op gameservers : geen idee

Bereikbaarheid E-mail : geen idee, mail wordt doorgestuurd door demon naar mijn eigen mailserver (mailkick)
Bereikbaarheid News : 5 (veel 502's, too many connections)
Inhoud / Mogelijkheden website : 9
Bereikbaarheid helpdesk : 4 (lange wachttijden, wel gratis nummer)
Kwaliteit helpdesk : 9

Overall cijfer : 7,5

Ik snap niet dat anderen de bereikbaarheid van de helpdesk en de newsserver goed vinden. Die zijn ronduit slecht te noemen op drukke tijden. Overall ben ik overigens wel heel tevreden met demon. Problemen met de newsserver hebben ze een oplossing voor (moet alleen nog uitgevoerd worden) en de helpdesk... tja, ik zag een vacature staan dus daar werken ze ook aan :D

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 24-01-2004 04:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:44
Abonnementsvorm: Wanadoo ADSL Lite 1024/320
Prijs: 10 (eerste 6 maanden 19.95, de volgende 6 maanden 24.95 daarna 34.95)
Datalimiet: 10 (fup)
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail en gamen
Overall cijfer: 9

Uptime: 9.5
Gemiddelde snelheid: 9 (108KB)
Gemiddelde snelheid up: 8.5 (31KB)
Gemiddelde ping: 9 (15ms)

Bereikbaarheid e-mail: 8
Bereikbaarheid news: Nog nooit gebruikt

Inhoud / mogelijkheden website: 8.5
Bereikbaarheid helpdesk: Nog nooit gebruikt
helpdesk: nog niet hoeven gebruiken

Overall cijfer : 9

Heb een maand geleden ADSL aangesloten en afgelopen week snelheidsverhoging gekregen wat natuurlijk zeer welkom is!
Goede stabiele verbinding, geen problemen.
Ik ben dus zeer tevreden met Wanadoo ADSL lite :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
handig topic, heb @home opgezegd en ga over op wanadoo adsl lite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chieliot
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 13:41
Veel verschillende vormen en maten, ben de mijne nog niet tegengekomen,
dus bij deze post ik hem ook even, met uiteraard wat commentaar!

Abonnementsvorm : SurfSnel ADSL Maximaal (2-8 Mb down/1024 up)
prijs : 10 (€ 59,95/maand -> Alleen voor studenten)
datalimiet : geen (fup)
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, ssh
overall cijfer : 10

Uptime : 10
Gemiddelde snelheid: 8 (500KB)

Bereikbaarheid e-mail : 9
bereikbaarheid news : 9

Helpdesk etc nog nooit nodig gehad. Alles werkt meteen
perfekt, goede hardware, duidelijke handleidingen. Nog
nooit downtime gehad. 5 vrije ip adressen.

Supergoed abbonoment voor weinig geld!

AMD XP1800+, 512MB Intern, Maxtor 160Gig, Matrox G550 32 DDR Dual Head in een Chieftec DX-01-SLD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
Chieliot schreef op 27 januari 2004 @ 16:08:
Veel verschillende vormen en maten, ben de mijne nog niet tegengekomen,
dus bij deze post ik hem ook even, met uiteraard wat commentaar!

Abonnementsvorm : SurfSnel ADSL Maximaal (2-8 Mb down/1024 up)
prijs : 10 (€ 59,95/maand -> Alleen voor studenten)
datalimiet : geen (fup)
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, ssh
overall cijfer : 10

Uptime : 10
Gemiddelde snelheid: 8 (500KB)

Bereikbaarheid e-mail : 9
bereikbaarheid news : 9

Helpdesk etc nog nooit nodig gehad. Alles werkt meteen
perfekt, goede hardware, duidelijke handleidingen. Nog
nooit downtime gehad. 5 vrije ip adressen.

Supergoed abbonoment voor weinig geld!
ik dacht dat er nogal wat problemen waren met surfnsneladsl. Capaciteitsproblemen oid? En ligt de smtp server er nu niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Abonnementsvorm: Tiscali Light via KPN (1024/320)
prijs: 8
datalimiet: 2.000 Mb/maand (1e 6 maanden geen)
gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp

Uptime: 10 (1x hikje wegens verhogen snelheid)
Gemiddelde snelheid: 9

Bereikbaarheid e-mail: 9.5 (1x niet bereikbaar)
bereikbaarheid news: geen idee

Inhoud/ mogelijkheden website: 8
Bereikbaarheid helpdesk: geen idee
Kwaliteit helpdesk: geen idee

Overall cijfer: 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unfor schreef op 27 januari 2004 @ 15:46:
handig topic, heb @home opgezegd en ga over op wanadoo adsl lite. :)
Dank u ! Dat was ook precies de bedoeling... Om es een beetje objectiever beeld te krijgen van de providers.

Hopenlijk worden hiermee veel mensen geholpen...
Overigens zou ik HEEL goed de voorwaarden lezen bij afsluiten van je abbo mbt datalimieten en FUP e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ook mijn ervaring maar es posten:

Abonnementsvorm: Planet Internet, Comfort abonnement (2048/320)
Prijs: 6,5 (nog steeds te hoog, zeker nu met die vage FUP...)
Datalimiet: 5 (in principe een FUP, maar Planet is sinds deze maand nogal vaag met de FUP: ineens een verbruikslimiet van 20Gb binnen een FUP??! 8)7 )
Gebruik: downloaden, i-netten, e-mail, MSN, online gamen

Uptime: 10 (daarover niets dan lof, kan me echt niet herinneren wanneer ik de laatste keer down ben geweest!)
Gemiddelde snelheid: 9 (iets boven de 200)
Gemiddelde ping gameservers: 8 (± 45ms)
Ping resultaat Speedtest.nl: 10 (13ms)

Bereikbaarheid e-mail: 9 (zelden storingen)
bereikbaarheid newsserver: 8 (nova.planet hakkelt de laatste tijd een beetje, maar overall gezien een redelijk goede newsserver)

Inhoud/ mogelijkheden website: 7 (ik bekijk deze alleen voor de AV en storingsmeldingen, meer niet eig'lijk)
Bereikbaarheid helpdesk: 5 Telefonisch is soms een ramp, én vrij klantonvriendelijk gezien het 0900 nummer a € 0,10 p/m :( . Als je echter via de site een vraag stelt (middels e-mail), wordt je vraag redelijk snel beantwoord, daarvoor geef ik een 7
Kwaliteit helpdesk: 5 Voor algemene problemen wellicht okay, maar als je vage problemen hebt, moet je dus echt niet de helpdesk bellen...

Overall cijfer: 7,5

Overall cijfer had waarschijnlijk een 8,5 geweest als Planet geen idiote verbruikslimiet had opgenomen in de AV (FUP). Ik wacht het geduldig af, maar als Planet deze limiet hard gaat maken, dan zijn ze zeker een klant armer...

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
KillerBeeForEver schreef op 28 januari 2004 @ 13:01:
*knip*
Prijs: 6,5 (nog steeds te hoog, zeker nu met die vage FUP...)
Datalimiet: 5 (in principe een FUP, maar Planet is sinds deze maand nogal vaag met de FUP: ineens een verbruikslimiet van 20Gb binnen een FUP??! 8)7 )
*knip*

Overall cijfer had waarschijnlijk een 8,5 geweest als Planet geen idiote verbruikslimiet had opgenomen in de AV (FUP). Ik wacht het geduldig af, maar als Planet deze limiet hard gaat maken, dan zijn ze zeker een klant armer...
Ahum ;)
Van Planet Internet Help:
De datalimiet van het ADSL Standard abonnement wordt per 12 januari 2004 verhoogd naar 10 GB per maand. Dit was 1 GB.

Het ADSL Economy en het ADSL Standard abonnement kennen een datalimiet en en tarief voor extra dataverbruik. Op dit moment brengt Planet Internet het dataverbruik nog niet in rekening. Indien wij hiertoe overgaan wordt dit op onze website bekend gemaakt en krijgen onze abonnees vooraf bericht.
URL: klik

En nog een tekstje:
Vraag
at is de datalimiet voor ADSL Economy en ADSL Standard en hoe wordt die berekend?

Antwoord
Het ADSL Economy abonnement van Planet Internet heeft een datalimiet van 2 GB , het ADSL Standard abonnement een datalimiet van 10 GB . Aan deze limiet wordt u, als abonnee, nog niet gehouden. Voor Planet Internet is een eventuele verrekening van de datalimiet nog in onderzoek. Wij kunnen nog geen uitspraken of en wanneer facturering van eventueel meerverbruik van start gaat. Zodra Planet Internet besluit extra verbruik te gaan factureren, zullen wij onze abonnees uiteraard vooraf hierover uitgebreid informeren.

En na even zoeken vond ik eindelijk de juiste:
• Voor het ADSL Economy abonnement geldt een datalimiet van 2 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
• Voor het ADSL Standard abonnement geldt een datalimiet van 10 GB. Dit is een zogenaamde betaalgrens. Wanneer een abonnee deze grens overschrijdt, wordt er voor het meerverbruik bijbetaald.
• Voor de ADSL Comfort en ADSL Advanced abonnementen hanteert Planet Internet een verbruiksgrens (fair use policy). Deze geeft aan hoeveel dataverkeer maximaal is toegestaan. Voor ADSL Comfort is dat 20 GB en voor ADSL Advanced 80 GB.

Maw: er geldt een "zachte" limiet van 20GB bij het Comfort abonnement.
Er zal je heus niets gebeuren als je er een keertje over heen gaat zitten, dit in tegenstelling tot Economy en Standard waar je dus wel moet bij betalen als je over je limiet komt.
Maar wat maak je je ook eigenlijk zorgen, Planet heeft nog steeds geen monitorsysteem voor haar gebruikers zodat je zelf inzage in je verbruik kan krijgen en zoalng ze dat niet hebben zegt Planet Internet je geen extra kosten in rekening te zullen brengen.

BTW heb ik liever ook een vaste (hoge) limiet dan een FUP waarbij je maar in spanning moet afwachten of je wel of niet te hoog zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ahum, ga mij geen dingen vertellen die ik niet al weet ;) . Erg leuk al die info over het Standard abo, maar wat heb IK hieraan? :? .
Nogmaals, de geruchten gaan dat Planet ergens dit jaar die 20Gb als harde limiet gaat stellen, elke Gb die je er dan boven komt kost je € 5,-- p/Gb (dit bedrag wordt al gehanteerd bij de lichtere abo's). Nochtans zegt Planet ook in de huidige voorwaarden voor Comfort en Fast abo's dat als je een aantal x gewaarschuwd bent voor overmatig gebruik, simpelweg afgesloten wordt, naar mijn mening spreek je dan niet echt meer van een 'zachte limiet', sterker nog: je spreekt al niet eens meer van een FUP! Ik blijf dan ook van mening dat Planet hiermee buiten haar boekje gaat.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm: Planet Internet Comfort (2048/320)
Prijs: 7 (mag wel iets omlaag)
Datalimiet: 10 (nog nooit iets over gehoord)
Gebruik: www, ftp, webserver, shoutcast-server, webradio, dc++, e-mail, messenger

Uptime: 9
Gemiddelde snelheid: 9 (175 KB/s)
Gemiddelde ping: 9

Bereikbaarheid e-mail: 10 (ik krijg altijd alle facturen op tijd binnen..)
Bereikbaarheid news: 8 (volledigheid is goed, threads & latency mogen zeker omhoog)

Inhoud / mogelijkheden website: 6 (ze proberen je vanalles te verkopen, heb ik allemaal niet nodig)
Bereikbaarheid helpdesk: 5 (lange wachttijden, soms word je van de lijn gegooid)
Kwaliteit helpdesk: 4 (na een verhuizing werd ik 3 maanden aan het lijntje gehouden met allemaal smoesjes e.d. Echt zwaar ontevreden over hun klachtenafhandeling)

Overall cijfer: 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
KillerBeeForEver schreef op 28 januari 2004 @ 14:16:
[...]

Ahum, ga mij geen dingen vertellen die ik niet al weet ;) . Erg leuk al die info over het Standard abo, maar wat heb IK hieraan? :? .
Nogmaals, de geruchten gaan dat Planet ergens dit jaar die 20Gb als harde limiet gaat stellen, elke Gb die je er dan boven komt kost je € 5,-- p/Gb (dit bedrag wordt al gehanteerd bij de lichtere abo's). Nochtans zegt Planet ook in de huidige voorwaarden voor Comfort en Fast abo's dat als je een aantal x gewaarschuwd bent voor overmatig gebruik, simpelweg afgesloten wordt, naar mijn mening spreek je dan niet echt meer van een 'zachte limiet', sterker nog: je spreekt al niet eens meer van een FUP! Ik blijf dan ook van mening dat Planet hiermee buiten haar boekje gaat.
Ow, owk... :X
Maar je noemt zelf al dat het een gerucht is.
Als 20GB vast wordt is het idd geen FUP meer en mogen ze dat dan ook niet als zodanig op hun website vermelden.
Ergens is het ook vreemd als ze dan daadwerkelijk er een harde limiet van maken, daar vele providers vooral op hun Lite abonnementen juist steeds meer FUP gaan zetten ipv harde limieten...
Anyways... met 20GB kan ik zeer zeker wel fijn leven, ik heb er geen moeite mee atm.

Maar goed, dit gaat offtopic zo ;)
offtopic:
Owk, ik kan goed blaten. Was idd lang stuk tekst. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat kunnen ze toch niet sowieso niet zomaar veranderen op de bestaande accounts. Maar misschien dat wij als gebruikers ons vast moeten groeperen en dit aanhankelijk maken bij programma's als KASSA e.d.

Want "zomaar" de voorwaarden aanpassen is bulls**t
Ze kunnen wel aan het eind van de looptijd het contract opzeggen....

Lijkt me een nieuwe topic, dus heb ik wat moeite genomen e.e.a. te formuleren:
[rml][ Datalimieten of FUP] Hoe zit het nu?[/rml]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Abonnementsvorm: Planet Internet Comfort (2048/320)
Prijs: 8
Datalimiet: 10 (nog nooit iets over gehoord)
Gebruik: www, e-mail, messenger, zakelijk vpn, gamen, nieuwsserver van planet

Uptime: 10
Gemiddelde snelheid: 9 (220 KB/s)
Gemiddelde ping: 9

Bereikbaarheid e-mail: 10
Bereikbaarheid news: 9 (doet t bijna altijd, verder vind ik retentie van de meeste groepen gewoon goed,

Inhoud / mogelijkheden website: 6 (sommige delen zijn nog oude stijl en als je iets zoekt over je abbo dan kan je t nooit vinde, ze hebben t perfect gemaakt dat je niet 8er hun mail adressen kan komen :+
Bereikbaarheid helpdesk: 4 (vorige week een mailtje gestuurt en nog niets terug.)
Kwaliteit helpdesk: .. (1x met ze gebeld en toen konden ze me niet helpen verder geen ervaring ermee)

Overall cijfer: 7.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm: Cistron MaXXX
Prijs: 9 (79 euro je betaald iets meer maar elke cent waard)
Datalimiet: 10 (officieel 100 gig maar je hoort er eigelijk van van als je overheen gaat)
Gebruik: Downloaden, surven, msnen, irc

Uptime: 9,5 (hooguit keer snachts voor onderhoud)
Gemiddelde snelheid: 9 (meestal wel 7 mbit of meer)
Gemiddelde ping gameservers: 9 (20 a 30ms)

Bereikbaarheid e-mail: 9
bereikbaarheid newsserver: 10 (textserver werkt altijd. binaires zijn ze mee bezig maar imho geen taak van provider)

Inhoud/ mogelijkheden website: 7
Bereikbaarheid helpdesk: 9,5 (1x moeten doen ging perfect)
Kwaliteit helpdesk: 10 (Netjes, goede kennis van zaken Cistron heeft eigen irc helpdeskkanaal dus)

Overall cijfer: 9,5

Cistron is imho de beste ISP op dit moment :)
Je betaald iets meer maar je hebt ook wel wat. Beter dan die el cheapo resellers waar veel mensen op dit moment voor gaan die roepen geen datalimiet maar dat toch nooit vol kunnen houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:31

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Floris schreef op 19 januari 2004 @ 17:57:

Abonnementsvorm : TweakDSL ultrahypergiga (1024/8096)
Prijs : 10
Datalimiet : 10 (welke?)
Gebruik : Surfen, mailen, IRC, MSN/ICQ, werk
Uptime : 9.8
Gemiddelde snelheid: 9.998 (ca 107kB/s up, 800+kB/s down)
Gemiddelde ping op gameservers : nvt

Bereikbaarheid E-mail : 10
Bereikbaarheid News : gebruik ik niet

Inhoud / Mogelijkheden website : 9 (genoeg)
Bereikbaarheid helpdesk : 10 (altijd)
Kwaliteit helpdesk : 10 (nooit onopgelost)

Overall cijfer : 9,6

Ik heb een superdeal qua prijs, dus daar mag ik eigenlijk niet over oordelen, verder heb ik wel een boel sjit gehad met routers/modems en een kapotte splitter, maar dat lag meer aan mij. :P
Ik sluit me hier volledig bij aan. (behalve bij het gedoe van routers/splitters ed.)
Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 18:37:
Cistron is imho de beste ISP op dit moment :)
Je betaald iets meer maar je hebt ook wel wat. Beter dan die el cheapo resellers waar veel mensen op dit moment voor gaan die roepen geen datalimiet maar dat toch nooit vol kunnen houden.
De beste ISP op dit moment is TweakDSL (¤69,95 voor 8 Mbitlijntje) natuurlijk he? :P

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-07 12:31
Abonnementsvorm : XS4ALL Basic ADSL 2048x320
prijs : 8
datalimiet : 10
gebruik : downloaden, online-gamen, chatten, surfen
overall cijfer : 9,5

Uptime : 9.5
Gemiddelde snelheid: 9,5 (214,1 kb/s)
Gemiddelde ping op gameservers : hoe checken?

Bereikbaarheid e-mail : 8 (ook hier laatste dagen problemen mee
bereikbaarheid news : 8 (ik heb laatste paar dagen, problemen met newszilla!)

Inhoud/ mogelijkheden website : 9.5
Bereikbaarheid helpdesk : geen ervaring
Kwaliteit helpdesk : geen ervaring

Cijfer XS4ALL: 9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagskindje schreef op 06 februari 2004 @ 19:02:
[...]

Ik sluit me hier volledig bij aan. (behalve bij het gedoe van routers/splitters ed.)

[...]

De beste ISP op dit moment is TweakDSL (¤69,95 voor 8 Mbitlijntje) natuurlijk he? :P
*kuch*
Zijn meer dingen dan alleen de prijs die een provider goed maken :)
TweakDSL is idd ook wel een goede provider.
Pagina: 1 2 Laatste