[ADSL ervaringen] Hoe tevreden ben jij over je ADSL? *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 479 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal maar een kickoff geven:

Om de ervaringen een beetje geordent en leesbaar te maken maak ik gebruik van het volgende lijstje:

Abonnementsvorm : xs4all Basic ADSL (1024x320 gaat naar 2048x320)
prijs : 7
datalimiet : 10 (fup)
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, telnet en gamen
overall cijfer : 9

Uptime : 9.5
Gemiddelde snelheid: 9.5 (100KB)
Gemiddelde ping op gameservers : 8 (50ms)

Bereikbaarheid e-mail : 9
bereikbaarheid news : 9

Inhoud/ mogelijkheden website : 9.5
Bereikbaarheid helpdesk : 9
Kwaliteit helpdesk : 9

Overall cijfer : 9

Opmerkingen : xs4all komt op mij zeer stabiel en professioneel over. In ruim 2 jaar tijd 2 landelijke storingen meegemaakt (oorzaak KPN) en pas de verhuizing van de nieuwsserver, die verliep niet helemaal vlekkeloos.

De kwaliteit van de verbinding is ronduit prima, met dien verstande, dat ik vind dat de pingtijden wat lager zouden mogen op gameservers (maar dat is persoonlijk)

De 10 voor datalimiet verdienen ze omdat ik veel download (met veel bedoel ik meer als 150gb) en (tot nu toe) doen ze ook niet moeilijk over downloaden.
Zeker met de verdubbeling van de download kan het behalve de prijs goed concureren tegen BBned. Als ze de prijzen handhaven zoals ze nu zijn en niet zeuren over FUP, dan hebben ze aan mij een vaste klant en ben ik ook nog bereid fast ADSL te nemen ivm mijn download gedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 09:31
Mag een ex-Xs4all abbo ook reageren?

Ik heb zo'n 2,5 jaar xs4all gehad en moet zeggen dat ik in die periode geen enkel probleem met ze heb gehad.
Vooral de mail mogenlijkheden zijn bij xs4all uitzonderlijk uitgebreid, hulde hier nog voor.

Ik zit nu bij een andere provider (naam gaat ik nu niet noemen want daar gaat dit topic niet over) en ondanks dat ik dacht dat het niet beter kan/kon dan bij xs moet ik voor mezelf toegeven dat dat dus wel kon (overstap was een pure prijs/prestatie overweging toendertijd).

Bij xs4all had ik trouwens een basic connect
Als cijfer krijgen ze van mij een 8, dit had een 8,5 kunnen zijn waren het niet dat ze er nu dus al 7 maanden over doen om 39 euro terug te storten en dat zij op het eerste mailtje wat ik hierover stuurde pas 2,5 maand later op reageerde (ondertussen had ik wel al 2 keer gebeld).
Ook op mijn laatste mail zit ik al weer 2 maanden te wachten op antwoord.

Dus al met al performance technisch en qua mogenlijkheden helemaal super, qua service op bepaalde gebieden? mwah

/ps

wolf, speel je nog steeds quake of doe je al weer wat anders?
bikkel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Routed op 06-01-2004 10:30 ]

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Is het niet veel handiger om dit topic algemener te houden, dus in plaats van kopje [xs4all ervaringen] --> [KPN ADSL ervaringen]. Zo wordt het ook interessanter voor mensen die op het punt staan ADSL te nemen of van ISP willen veranderen. Het is zo maar een voorstel hoor ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Abonnementsvorm: XS4ALL Fast ADSL (2048 x 640 gaat naar 4096 x 640)
Prijs: 6
Datalimiet: 10 (fup)
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp, telnet en gamen, webserver
Overall cijfer: 8.5

Uptime: 9.5
Gemiddelde snelheid: 9.5 (205KB)
Gemiddelde ping: 8 (50ms)

Bereikbaarheid e-mail: 7 (vaak problemen bij connecten)
Bereikbaarheid news: 9

Inhoud / mogelijkheden website: 9.5
Bereikbaarheid helpdesk: 8
Kwaliteit helpdesk: 5 (vooral zakelijk veel negatieve ervaringen)

Overall cijfer : 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deff schreef op 06 januari 2004 @ 10:28:
Mag een ex-Xs4all abbo ook reageren?

Ik heb zo'n 2,5 jaar xs4all gehad en moet zeggen dat ik in die periode geen enkel probleem met ze heb gehad.
Vooral de mail mogenlijkheden zijn bij xs4all uitzonderlijk uitgebreid, hulde hier nog voor.

Ik zit nu bij een andere provider (naam gaat ik nu niet noemen want daar gaat dit topic niet over) en ondanks dat ik dacht dat het niet beter kan/kon dan bij xs moet ik voor mezelf toegeven dat dat dus wel kon (overstap was een pure prijs/prestatie overweging toendertijd).

Bij xs4all had ik trouwens een basic connect
Als cijfer krijgen ze van mij een 8, dit had een 8,5 kunnen zijn waren het niet dat ze er nu dus al 7 maanden over doen om 39 euro terug te storten en dat zij op het eerste mailtje wat ik hierover stuurde pas 2,5 maand later op reageerde (ondertussen had ik wel al 2 keer gebeld).
Ook op mijn laatste mail zit ik al weer 2 maanden te wachten op antwoord.

Dus al met al performance technisch en qua mogenlijkheden helemaal super, qua service op bepaalde gebieden? mwah

/ps

wolf, speel je nog steeds quake of doe je al weer wat anders?
bikkel ;)
zeer offtopic :
Wolvie speelt nog braaf hoor... nog altijd erg goed, maar niet fanatiek meer.
Ik speel puur voor de lol op maandag met wat vrienden en (ex-collegae) op een private server. Bij gebrek aan goede tegenstanders en hoog lame gehalte gekapt met Quake en CS gaan spelen (waar ik gekickt en gebanned werd omdat ik te raak schoot en beschuldigd werd van het gebruik van een bot... net ofals ik na 5 jaar online gamen in de top van europa mis schiet (DUH!) Het was dus geen succes) Even wat UT2003 gespeeld en sinds 1.5 jaar mohaa. Nu ben ik net met Call of Duty begonnen. En ik schiet nog steeds irritant raak (als ik je kan zien, kan ik je raken is nog steeds mijn motto) Maar misschien kan je me beter direct mailen, want de rest zal wel niet zeer geinteresseerd zijn denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KillerBeeForEver schreef op 06 januari 2004 @ 10:39:
Is het niet veel handiger om dit topic algemener te houden, dus in plaats van kopje [xs4all ervaringen] --> [KPN ADSL ervaringen]. Zo wordt het ook interessanter voor mensen die op het punt staan ADSL te nemen of van ISP willen veranderen. Het is zo maar een voorstel hoor ;) .
Lijkt me prima, maar ik kan topic niet meer aanpassen... moet ik hiervoor dat een modje aanschieten ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Bijvoorbeeld :)

Topicreport of SeM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik heb in December nog drie mensen aan de xs4all geholpen. Wil best sysadmin voor ze spelen, maar dan nemen ze wel de spullen die ik aanraad. Bij xs4all betaal je meer, maar krijg je wel gratis virus/spam scan. Iemand heeft mijn schoonmoeder, onbedoeld, ergens met haar mailadres opgegeven. Die had dus bakken met spam... ff filtertje aan en weg is het... niks instellen op de pc... ideaal dus

En vergeet newszilla niet als + punt. :D En mij gaat het persoonlijk meer om veiligheid en helpdesk dan om die paar kb per seconde extra voor die 10 euro per maand minder.

Bij mij komt er niets anders in dan xs4all.... en als prediker van veilig internet verspreid ik het Woord waar ik maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Laatst online: 27-01-2023
Van mijn kant ook alleen maar goeie/snelle ervaringen met mn basic-abo. Echter, af en toe laat de communicatie per mail te wensen over. Wilde ooit eens een kopie contract om bij mn werkgever de kosten te declareren.

Heb toen gemaild (uiteindelijk naar 4 adressen geloof ik) maar bij sommige mailadressen kreeg ik geen reply. Duurde ruim 1,5 week voordat ik het goeie adres had... Overigens ook geen kopie contract gekregen, maar daar hadden ze een alternatief voor :-)

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Wij hebben met het studentenhuis ADSL Basic van XS4ALL en we zijn er erg tevreden over. We downloaden veel MP3 en films en we hebben nog nooit iets gehoord :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24

Entity

9000rpm

Abonnementsvorm: XS4ALL Fast ADSL (2048 x 640, binnenkort 4096 x 640)
Prijs: 6 (80 euro per maand blijft veel geld)
Datalimiet: 9, fupje :)
Gebruik: surfen, downloaden, chatten, mailen en af en toe wat gamen
Overall cijfer: 8

Uptime: 10, nog geen problemen gehad
Gemiddelde snelheid: 9 (boven de 200kB/sec)
Gemiddelde ping: geen idee eigenlijk, nooit last van problemen iig.

Bereikbaarheid e-mail: geen mening, ik gebruik hun mail niet en kijk alleen af en toe ff in de box
Bereikbaarheid news:
- news.xs4all.nl: 8
- newszilla: 7, bereikbaarheid is ok, maar de laatste tijd lagere snelheid en veel incompletes. Ben overgestapt op usenetserver.com.

Inhoud / mogelijkheden website: 9 - service centre is erg compleet
Bereikbaarheid helpdesk: geen ervaring mee
Kwaliteit helpdesk: geen oordeel

Ik ben behoorlijk tevreden met mijn abo. Het is alleen jammer dat newszilla de laatste tijd niet zo denderend meer is. Verder een compleet pakket: gratis spamfilter, gratis email virusscan, gratis McAfee virusscanner (weliswaar oude versie, maar voldoet nog prima met de laatste updates), compleet service centre met gebruiksstatistieken, eigen hostname gekoppeld aan ip en nog wat van die zaken.

Ook de prijs is wat minder - 80 euro per maand blijft een hoop geld voor een internetverbinding. Binnenkort stap ik misschien over naar basic, 2Mbit is wel snel zat voor mij, al zal ik de 640kbit up wel missen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sander Prinsen schreef op 06 januari 2004 @ 11:26:

Bereikbaarheid news:
- news.xs4all.nl: 8
- newszilla: 7, bereikbaarheid is ok, maar de laatste tijd lagere snelheid en veel incompletes. Ben overgestapt op usenetserver.com.

Ik ben behoorlijk tevreden met mijn abo. Het is alleen jammer dat newszilla de laatste tijd niet zo denderend meer is.
Hou je er wel rekening mee dat ze de afgelopen 2 weken erg veel problemen hebben gehad met newszilla ivm de verhuizing naar een nieuw netwerk? (stond op de site) Na de verhuizing waren ze veel feed kwijt (vandaar de incomplete files) en een packetloss die opliep tot 100%, vandaar de klote verbinding...
Nu het weer werkt (ik heb geen problemen meer volgens mij) trek ik strak vol vermogen van mijn verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Gemiddelde ping zegt eigenlijk niks, terwijl dat juist zo interresant is.
Ipv 'gemiddelde ping' eens een ping naar tweakers.net doen en er wellicht bij zeggen of deze op andere tijdstippen veel anders is? :)

Overigens passeer ik. Ik ben een (tevreden) kabelaar. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 06-01-2004 11:37 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 06 januari 2004 @ 11:37:
Gemiddelde ping zegt eigenlijk niks, terwijl dat juist zo interresant is.
Ipv 'gemiddelde ping' eens een ping naar tweakers.net doen en er wellicht bij zeggen of deze op andere tijdstippen veel anders is? :)

Overigens passeer ik. Ik ben een (tevreden) kabelaar. ;)
Je hebt gelijk, ik heb het aangepast naar "Gemiddelde ping op gameservers"
De gemiddelde ping naar servers toe is via het ping command is gewoon strak <10ms
Maar ik bedoelde meer de ping als je op een gameserver aan het spelen bent. My mistake ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Abonnementsvorm : Cistron MAXX (8064/512 wordt nog 8064/1024)
prijs : prima
datalimiet : goed (duidelijke harde limiet)
gebruik : bedenk het en ik doe het
overall cijfer : uitstekend

Uptime : zeer goed (op wat onderhoud (bij bbned) onderbrekingen na 100%)
Gemiddelde snelheid : zeer goed (840KB vanaf bijna alles in europa en tussen 300 en 600 vanuit usa)
Gemiddelde ping : super (15ms op de lijn en alle europese gameserver (bf-dc) 15 tot 35ms | usa oost-kust 90 a 110 en westkust 150 ongeveer)

Bereikbaarheid e-mail : altijd
bereikbaarheid news : altijd

Inhoud/ mogelijkheden website : goed
Bereikbaarheid helpdesk : goed
Kwaliteit helpdesk : zeer goed

Overall cijfer : erg hoog

Opmerkingen: ik ben erg tevreden over mijn verbinding en als ik het zo lees in dit forum naast mijn eigen eervaringen heb ik een juiste keuze gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 06-01-2004 11:54 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Abonnementsvorm : Demon DSL express 512/256 (wachten op de Upgrade naar 1024/512
prijs : 9 (39 eurie is een hele schappelijke prijs)
datalimiet : erm datalimiet???
gebruik : surfen, mailen, gamen enz enz enz
Gemiddelde snelheid : goed, zo rond de 52KB
Gemiddelde ping : super, op de door mij bespeelde BF servers zo rond de 30ms
bereikbaarheid news : sinds de aanwas van leden wel eens een 502 to many users van realm demon.nl gehad. Trouwens, als je newszilla goed vind zou je die van demon (supernews) eens moeten zien :*) :*) :*)

Inhoud/ mogelijkheden website : mwah, veel mogenlijkheden alleen zouden ze de website wat meer samenhangender kunnen maken (soms zijn het net 2 verschillende sites).
Bereikbaarheid helpdesk : nog geen ervaring mee.
Kwaliteit helpdesk : nog geen ervaring mee, maar als ik demon.support zo nu en dan eens lees is dat best inorde

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Laatst online: 12-09 09:10
Abonnementsvorm : Telebyte 2048 (Wide Open). 2048/1024. Gaat ooit naar 8092/1024
prijs : 5 - Ik betaal nog steeds €65,- per maand, terwijl er voor €10,- minder 8Mbit word aangeboden.
datalimiet : 10 - Is er gewoon niet
gebruik : Surfen, Gamen, Downloaden, SSHen, Uploaden van veen files
overall cijfer : 8 - Die prijs trekt hem wat naar beneden he

Uptime : 8 - Valt soms uit, niet echt frequent, maar toch wel minimaal 1x in de maand
Gemiddelde snelheid : 10+ - 2Mbit lijn waar ik tijdens de piekuren exact 218kb/s haal
Gemiddelde ping op gameservers : 9 - 15/20ms

Bereikbaarheid e-mail : nvt - Gebruik mijn eigen mailserver
bereikbaarheid news : nvt - Gebruik geen newsservers

Inhoud/ mogelijkheden website : 5 - Erg magere websites met nooit nieuws
Bereikbaarheid helpdesk : 8 - Alleen tijdens kantooruren
Kwaliteit helpdesk : 10+ - Altijd erg goed te woord gestaan, erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 12:16
Abonnementsvorm: Planet Internet comfort (1024/320)
prijs: 7 (52,25 eurie is toch best veel, zeker als het bij andere providers goekoper kan voor dezelfde snelheid)
datalimiet: 10, nog nooit gezeik gehad over te hoog verbruik
gebruik: Surfen, mail, downloaden, draai ook ftp server, beetje gamen
overall cijfer: 9 heb eigenlijk nooit last van ongeregeldheden, en snelheid is best lekker.

Uptime: 9,5 valt eigenlijk nooit uit. Enkele keer, maja...
Gemiddelde snelheid: eigenlijk altijd wel netjes 100 KB/s

Bereikbaarheid e-mail: gewoon goed
bereikbaarheid news: news haal ik niet van newsservers, dus zou het niet weten...

Inhoud/ mogelijkheden website: 8 gewoon heldere site, dus nix te klagen.
Bereikbaarheid helpdesk: 7 geen idee eigenlijk, gebruik de helpdesk nooit (heb ook nooit problemen gehad :)), maar die ene keer wel ging het goed.
Kwaliteit helpdesk: tja, volgens mij zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 10-09 10:44
Abonnementsvorm : HCCnet ADSL-lite 384/128 (Gaat naar 1024/320)
prijs : 8 - €29.95
datalimiet : ? - FUP (sinds 3-1-04 pas lid, dus tot nu toe nog geen problems gehad met hvh data)
gebruik : ICQ/IRC/MSN, Bittorent, internet, games

Uptime : 10
Gemiddelde snelheid : 9 - haal zo goed als de 40KB/s
Gemiddelde ping op gameservers : 9 - 10/50ms

Bereikbaarheid e-mail : 10
bereikbaarheid news : 4 - HEEL korte levensduur binaries (paar uur)

overall cijfer : 8 - tot nu toe zeer tevreden, behaal de goede snelheid. helaas is de news-server enorm slecht voor binaries

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Abonnementsvorm : Wanadoo ADSL-LITE
Speed: 384/128) word 1024/??
prijs : 32 (d8 ik)
datalimiet : Fair Use (ik download 40 gig max en heb nooit probs)
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, en gamen
overall cijfer : 10

Gemiddelde snelheid: 39 kb/s
Gemiddelde ping op gameservers : (40ms)

bereikbaarheid news : weet niet eens wat dat is :X

Inhoud/ mogelijkheden website : 10
Bereikbaarheid helpdesk : geen ervaring mee
Kwaliteit helpdesk : idem
[/b]

Overall cijfer : 10

Perfect. snel en geen DL limiet (hou het normaal) en heb nog nooit echte downtime gehad (heel kort toen ze de snelheid verhoogde)

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 06-01-2004 13:46 ]

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Abonnementsvorm : CistroN MaXX (8Mbit/512Kbit -- nog niet ge upgrade).
datalimiet : 100GB per maand
gebruik : downloaden, surfen, gamen

Gemiddelde snelheid: 9.5 (800KB)
Gemiddelde ping op gameservers : 9 (30ms)

bereikbaarheid news : 4 (binaries server is superbrak.. maar er komt een nieuwe server dus we zien dan wel weer verder).

Inhoud/ mogelijkheden website : 8 (wel veel mogelijkheden maar ik vond de oude website iets overzichtelijker)
Bereikbaarheid helpdesk : 10 (Er is zelfs een CistroN helpdesk kanaal op IRC)
Kwaliteit helpdesk : 10 (Ze weten waar ze het over hebben en je wordt altijd goed geholpen)

Opmerkingen : Ik vind CistroN een profi provider die zich niet laat meeslepen met al die stomme acties.

Ik geef een 9 voor datalimiet omdat alhoewel er een vaste 100GB limiet is, ze niet moeilijk doen als je er af en toe overheen gaat. Mijn verbruik was in November nl. 180GB, in December 150GB en heb verder niets gehoord van ze. Zo streng zijn ze dus ook weer niet (itt tot mijn ex-isp Kabelfoon).

Ja, CistroN bevalt me zeer goed... Verbinding is lekker stabiel omdat alle leechertjes bij Demon/Xs4all zitten. Zo blijft het netwerk bij ons lekker snel en geen probs. met die NRP's omdat CistroN alle werkzaamheden zelf verricht ipv IP/ATM verkeer uit te besteden aan BBNed... Dit jaar gaat CistroN zelfs weer testen doen met eigen DSLAM's dus ik zie wel wat er gebeuren gaat. :Y)

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheEvilCuber schreef op 06 januari 2004 @ 13:46:

Overall cijfer : 10

Perfect. snel en geen DL limiet (hou het normaal) en heb nog nooit echte downtime gehad (heel kort toen ze de snelheid verhoogde)
Het is natuurlijk jou ervaring, maar hoe kan je een 10 geven? Er is namelijk altijd ruimte voor verbetering. Dat het "waar" voor zijn geld is, dat begrijp ik wel uit jou ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
Abonnementsvorm : TweakDSL Pro (2048/1024)
prijs : 8 (59,95 per maand)
datalimiet : 10 (geen limiet, die is er gewoon niet!)
gebruik : (tele)werken, e-mail, im, surfen, gamen, telnet/ssh

Uptime : 9.8
(slechts paar keer gehad, altijd zeer snel verholpen en vaak betrof het een aanpassing op netwerk om de verbinding verder te verbeteren)
Gemiddelde snelheid: 9.5
(216KB)
Gemiddelde ping op gameservers : 8
(19ms)

bereikbaarheid news : 8
(af en toe slecht bereikbaar geweest, is nu beter)

Inhoud/ mogelijkheden website : 8
(standaard geen php/mysql, wel mee uit te breiden)
Bereikbaarheid helpdesk : 10
Kwaliteit helpdesk : 10
(ze weten altijd waar ze het over hebben)

Ik vind het een provider die heel persoonlijk (op een positieve manier) met z'n klanten omgaat. Je hebt het gevoel dat je echt een belangrijk onderdeel in de schakel bent: klant, oftewel je wordt serieus genomen.
Ook na kantoortijd kun je ze vaak bereiken en staan ze alsnog klaar voor je. Snelle reactie en oplossing bij storingen voor zover zij dat zelf kunnen oplossen. En gaming diensten die voor/door Gamers/Tweakers opgezet en beheerd worden.

[ Voor 28% gewijzigd door AirtjE op 06-01-2004 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:34

Pimmuz

Roar

Abonnementsvorm : Xs4all Basic 2048/320 (Nu nog 1024)
prijs : 51,15
datalimiet : FUP
gebruik : Games, Communucatie, Informatie
overall cijfer : 9,5

Gemiddelde snelheid : 107,9kb/s down 35,6kb/s up
Gemiddelde ping op gameservers : 20ms

Kwaliteit helpdesk : 8

Overall cijfer : 8,5

Opmerkingen : Perfecte provider bestaat niet maar xs4all komt aardig in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 14:01:
[...]

Het is natuurlijk jou ervaring, maar hoe kan je een 10 geven? Er is namelijk altijd ruimte voor verbetering. Dat het "waar" voor zijn geld is, dat begrijp ik wel uit jou ervaring ;)
Ik zie geen ruimte voor verbetering van hun kant.

Ik heb geen enkele klacht, dus wat weerhoud me ervan om het perfect te vinden?
Helemaal als ze nog sneller worden _/-\o_ (dan krijgen ze en 11 van me :*)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Abonnementsvorm : XS4ALL Basic 1024/320. Gaat binnenkort naar 2048/320.
prijs : 7. Ik vind 51 Euro all-in best veel voor een internetverbining.
datalimiet : 9, FUP en nog geen commentaar gehad
gebruik : Surfen, downloaden, binnenkort webservertje (voor gebruik in kleine kring)

Uptime : 6, valt vaker even uit, soms meerdere keren per dag, soms een paar dagen niet. Gehad dat tijdens de bodily movement van PC 1 naar PC 2 die laatste ineens geen verbinding had -> modem op 'connecting' :|
Gemiddelde snelheid : 9, ik haal mijn upload- en downloadsnelheid minus gebruikelijke aftrekposten
Gemiddelde ping op gameservers : watte?

Bereikbaarheid e-mail : 10-, een hoogst enkele keer is er bij XS4ALL iets down
bereikbaarheid news : 10-, idemdito. Over Newszilla geef ik geen rating want ik weet wat ik er aan heb (maar dat is zeker niet verkeerd)

Inhoud/ mogelijkheden website : 10-, ze komen altijd weer met wat nieuws, maar ik mis niks
Bereikbaarheid helpdesk : Euh, hebben ze die dan? Nooit gebruikt 8)
Kwaliteit helpdesk : idemdito

overall cijfer : 8,5

Hier moet ik nog bij opmerken dat ik onlangs van @Home kabel naar ADSL ben overgestapt. Bij @Home gebruikte ik geen email of news (omdat ik mijn XS4ALL inbelaccount gewoon aan heb gehouden) dus wat dat betreft is ADSL geen verbetering, maar de kabel verbinding heeft er (afgezien van wat aanloop probleempjes) in 1,5 jaar nooit uitgelegen. Wat dat betreft valt mijn ADSL verbinding wat tegen (vandaar ook de 6), maar van de andere kant: als ik eens een downtime van 0,5% heb dan is het veel, dus er valt eigenlijk niks te klagen, en het is dus ook geen onvoldoende waard.
En de upload is zoveel beter... Bij @Home bleef van de 128 kbit/s maar een magere 11 kByte/s over.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Abonnementsvorm : Planet Extra (KPN 2048/640)
prijs: 6 (88 euro)
datalimiet: 10 (fup, nog nooit last gehad)
gebruik: downloaden (irc, ftp, eMule), surfen, instant messaging, server (http/ftp)

Uptime: 10 (nog nooit down geweest tijdens gebruik (1,5 jaar))
Gemiddelde snelheid: 9 (220kB/s down, 65kB/s up)
Gemiddelde ping: 9 (ligt zo rond de 15ms)

Bereikbaarheid e-mail: n.v.t. (gebruik e-mail op eigen domein)

Bereikbaarheid news (nova): 9 (tot voor kort nog wel 'ns down, laatste 2 weken perfect in orde)
Snelheid news (nova): 10 (altijd maximaal)
Kwaliteit news (nova): 10 (alles wat ik wil compleet)

Bereikbaarheid helpdesk: n.v.t. (nooit nodig gehad)
Kwaliteit helpdesk: zie bovenstaand antwoord

Overall: 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:33
Abonnementsvorm : Fiberworld Basic ADSL (1024x320 gaat naar 2048x320)
prijs : Redelijk. 7
datalimiet : Goed. Tot nu toe nog geen problemen gehad. Heb een fup. 9
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, gamen

Uptime : 9 Bijna altijd up
Gemiddelde snelheid: Goed. Up mag sneller. 9 (110KB)
Gemiddelde ping op gameservers : Erg goed. 9 (35ms)

bereikbaarheid news : 6. Vind ik niet erg goed.

Inhoud/ mogelijkheden website : 7. Gaat opzich wel.
Bereikbaarheid helpdesk : - nooit gebeld nog
Kwaliteit helpdesk : - nog nooit gebeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 23:13

jep

Abonnementsvorm : xs4all Fast ADSL (2048x640 gaat naar 4096x640)
datalimiet : 8 prima
gebruik : Werk (SSH, WWW, mail, irc, msn, etc)
overall cijfer : 8.5

Gemiddelde snelheid: 9 (210) (Perfect
Gemiddelde ping op gameservers : 9 (10ms)

Bereikbaarheid e-mail : 7 (Redelijk, wel veel downtime an sich)
bereikbaarheid news : 6 (Regelmatig down)

Ik heb xs4all vooral om haar innovativiteit en principes. :) Ipv6 is leuk, een mooie reversed host, mensen met clue. Dat kun je van de meeste ISP's niet meer zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Zaagmans schreef op 06 januari 2004 @ 13:42:
bereikbaarheid news : 4 - HEEL korte levensduur binaries (paar uur)
En wat heeft dat met de bereikbaarheid van de newsdienst te maken? Je vind de bereikbaarheid kut omdat ze je software eraf rotten? :{ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : Xs4all Fast adsl (per 15-1-2004 4096/640 Kbit/s)
prijs : 7 (79,95 eurie is best wel een kluif)
datalimiet : 9 nog geen probs gehad met hen over het FUP
gebruik : eigen mailserver, ftp server, webserver, surfen en af en toe gamen
Uptime : zeer goed
Gemiddelde snelheid : 8
Gemiddelde ping : tussen 10 en 28 afhankelijk welke gameserver ik pak
bereikbaarheid news : gebruik ik niet
Bereikbaarheid helpdesk : nog geen ervaring mee.
Kwaliteit helpdesk : nog geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : Demon 1024/512
prijs : 9
datalimiet : 9
gebruik : School, internet, mail, irc, usenet, gaming.

Uptime : 8.5
Gemiddelde snelheid: 9
Gemiddelde ping op gameservers : 9 (15ms)

Bereikbaarheid e-mail : 8 niets op aan te merken
bereikbaarheid news : 6 (Regelmatig down)

Inhoud/ mogelijkheden website : 9.5 (simpel en overzichtelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Xs4all is top, maar die email dienst is echt niet altijd up hoor. Kijk maar eens naar de storings logs van het laatste half jaar, dat is niet echt super te noemen. Maar, het is acceptabel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jep schreef op 06 januari 2004 @ 14:59:
[...]

En wat heeft dat met de bereikbaarheid van de newsdienst te maken? Je vind de bereikbaarheid kut omdat ze je software eraf rotten? :{ :)
Misschien in de definitie wat hij zegt niet helemaal kloppend, maar ik denk dat we wel begrijpen wat hij bedoelt.... aan een newsserver heb je niets als het er maar een paar uur op staat... toch ?

Als het er niet meer opstaat, is het "news" ook niet meer bereikbaar, om maar even heel letterlijk op de woorden in te gaan dan ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Laatst online: 10-09 10:44
jep schreef op 06 januari 2004 @ 14:59:
[...]

blame it on the copy/paste :D

Bereikbaarheid is goed, de tijd dat de nieuwsitems erop staan is ruk! duidelijk? 8)7

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Abonnementsvorm: Wanadoo ADSL basic (1024x320 gaat naar 2048x320)
prijs: 6 (52,25 per maand)
datalimiet: 9,5 (fup, over de 60gb geen problemen gehad)
gebruik: Downloaden, surfen, e-mail, ftp, gamen, irc, school
overall cijfer: 9

Uptime: 10
Gemiddelde snelheid: 9.5 (115KB)
Gemiddelde ping op gameservers: 9,5 (~20ms)

Bereikbaarheid e-mail: 9,5
bereikbaarheid news: 9,5

Inhoud/ mogelijkheden website: 8
Bereikbaarheid helpdesk: Dunno (nooit nodig)
Kwaliteit helpdesk: Dunno (nooit nodig)

[ Voor 11% gewijzigd door Lightah op 06-01-2004 16:07 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm: XS4ALL Basic ADSL (1024x320, binnenkort 2048x320)
Prijs: 8 (Hoewel ik niet continu bezig ben met vergelijken met andere providers)
Datalimiet: 10 (FUP, nog nooit problemen mee gehad)
Gebruik: Webserver, FTP-server, IRC, e-mail, surfen, IM (op 4 pc's in het netwerk), Internetbankieren
Uptime: 9 (Bijna nooit hinder van downtime)
Gemiddelde snelheid: 9 (Snel genoeg, zou niet weten waarom mensen sneller willen/nodig hebben. De gratis verhogingen voor upspeed zijn overigens erg goed ontvangen :))
Gemiddelde ping op gameservers: ? (Ik vertoef niet zoveel op gameservers)
Bereikbaarheid e-mail: 8 (Ligt er heel soms uit, gelukkig nooit tijdens belangrijke inlevermomenten voor school ;))
Bereikbaarheid news: ? (Niet van toepassing; gebruik ik nooit)
Inhoud/mogelijkheden website: 10 (Alles wat ik nodig heb, is te vinden op de website)
Bereikbaarheid helpdesk: ? (Geen ervaring mee; nog nooit de helpdesk nodig gehad)
Kwaliteit helpdesk: ? (Idem, maar ik heb geen twijfels over de professionals)

Overall cijfer: 9 :9

Opmerkingen: Op dit moment zo'n 3 jaar verbonden via XS4ALL. Ben uiterst tevreden over ADSL in het algemeen en XS4ALL als provider. Service mogelijkheden op de website zijn perfect en de gratis verhogingen van snelheid waren erg nuttig. Die acties mogen ze zeker nog eens overdoen bij KPN :+ Ben achteraf blij dat de Chello installateur drie jaar geleden ging zeuren over de hub, die hij zag liggen, en verontwaardigd in zijn Chello-mobiel wegreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Abonnementsvorm : Planet Basic (1024/320 gaat naar 2048/320)
prijs : 8 (Niet te duur, maar lager zou zeker beter zijn)
datalimiet : Uh, nvt? als ik 50GB/maand download zeggen ze niks, en heb nooit wat van ze gehoord, dus ik kan ook niet oordelen :)
gebruik : downloaden, surfen, e-mai, irc, ftp en ssh

Uptime : 9.9 (Maar een paar uur downtime gehad sinds ik adsl heb(3 jaar bijna denk ik))
Gemiddelde snelheid: 9.5
Gemiddelde ping op gameservers : NVT, speel geen games :)

Bereikbaarheid e-mail : 10 (altijd)
bereikbaarheid news : 7,5 (Planet heeft niet een geweldige news server, maar goed genoeg)

Inhoud/ mogelijkheden website : 9 (genoeg info, maar soms iets te veel onzin)
Bereikbaarheid helpdesk : NVT (nooit gebruikt)
Kwaliteit helpdesk : NVT (nooit gebruikt)

Ik ben zeer teverden, vooral omdat ik nog nooit de helpesk heb moeten bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 15:21
Abonnementsvorm: tweakdsl light 512-128
Prijs: 9, 25 eur
Datalimiet: geen
Gebruik: mail, surfen, gamen, vpn(flex werkplek),
Uptime: 9 (modem is aan het kl*ten)
Gemiddelde snelheid: 9 (Snel genoeg)
Bereikbaarheid e-mail: 9
Bereikbaarheid news: nvt
Inhoud/mogelijkheden website: 8 is niet altijd te bereiken via het customen menu
Bereikbaarheid helpdesk: 8, goed en erg tevreden, je wordt persoonlijk behandeld en je wordt niet meteen als n00b uitgemaakt, alleen terugbellen bij grote drukte wil wel es op zich laten wachten.
Kwaliteit helpdesk: 8, als je niet een terugbelticket ontvangt waar je 2 dagen op moet wachten

Overall cijfer: 9-

Ik ben hier zeer tevreden over alleen een ander modem(alcatel sppedtouch ipv asus) dan ben ik helemaal gelukkig.
De helpdesk vind ik super, geen gezeik met 'het zal wel bij u liggen' zoals @home standaard beantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Abonnementsvorm: Tiscali ADSL Light (KPN)
Prijs: 7, (34.95 euro)
Datalimiet: FUP
Gebruik: mail, surfen, gamen, webserver, muziek downloaden
Uptime: 9
Gemiddelde snelheid: 9 (altijd max)
Gemiddelde ping op gameservers : 200-230 ms (speel alleen op servers in amerika)
Bereikbaarheid e-mail: 8
Bereikbaarheid news: 6 (geen binairies)
Inhoud/mogelijkheden website: 8
Bereikbaarheid helpdesk: 4, lang in de wacht (15-20 minuten normaal)
Kwaliteit helpdesk: 1 op een ticket na nooit reactie gehad (alweer 5 maanden geleden)
Overall cijfer: 7

[ Voor 11% gewijzigd door _Rayman_ op 06-01-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Abonnementsvorm: Zonnet Breedband ADSL Lite (KPN)
Prijs: 9 (384/128) wordt: 1024/320 <-- vandaar de acht ;)
Gebruik: mail, surfen, GTA online :), FTP-Server, nieuws lezen
Uptime: ?
Gemiddelde snelheid: we hopen op max :)
Gemiddelde ping op gameservers :
Bereikbaarheid e-mail: 6 valt erg tegen
Bereikbaarheid news: 8, servers versatel :)
Inhoud/mogelijkheden website: niet ingebruik
Bereikbaarheid helpdesk: nooit nodig gehad
Kwaliteit helpdesk: nvt
Overall cijfer: komt nog

btje incompleet ingevuld, aangezien ik de boel nog moet aansluiten :)
ik verwacht deze week het modem, zodra het spul er ligt ga ik een eindoordeel geven :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
bjck schreef op 06 januari 2004 @ 11:41:
Abonnementsvorm : Cistron MAXX (8064/512 wordt nog 8064/1024)
prijs : prima
datalimiet : goed (duidelijke harde limiet) Zit er altijd onder.
gebruik : Dagelijks, veel surfen, GOTén, Gamen, games downloaden.
overall cijfer : uitstekend

Gemiddelde snelheid : zeer goed (840KB vanaf bijna alles in europa en tussen 300 en 600 vanuit usa)
Gemiddelde ping : geen idee.

bereikbaarheid news : altijd

Bereikbaarheid helpdesk : goed
Kwaliteit helpdesk : zeer goed

Overall cijfer : erg hoog

Opmerkingen: ik ben erg tevreden over mijn verbinding en als ik het zo lees in dit forum naast mijn eigen eervaringen heb ik een juiste keuze gemaakt.
Ik kan er weinig aan toevoegen, dus quote ik hem maar :P
Hetzelfde hier dus :)
Ik betaal liever iets meer, dan onbekende shit :)

[ Voor 6% gewijzigd door Hoyden op 06-01-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Abonnementsvorm: Planet Internet Comfort (1024/320, gaat naar 2048/320)
Prijs: 7
Datalimiet: 10 (fup, zit ver over enig bekende gemiddelden en nog nooit iets over gehoord)
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp, webserver, chatten

Uptime: 9.5 (alleen 2 landelijke storingen en 1 lokale en een enkele DNS-storing)
Gemiddelde snelheid: 9.7 (110KB)
Gemiddelde ping: ik ping alleen wanneer ik denk dat websites niet goed bereikbaar zijn (gem. atm naar T.net 16ms)

Bereikbaarheid e-mail: 9 (nauwelijks connect-problemen, verder gebruik ik email alleen maar om factuurspecificaties op te halen)
Bereikbaarheid news: gebruik ik niet

Inhoud / mogelijkheden website: 8 (soms wat onoverzichtelijke menustructuur)
Bereikbaarheid helpdesk: 6 (duurt lang voordat je ook maar iemand ana de telefoon krijgt, laatste keer gem. wachttijd van 10 min. Lekker opgehangen :))
Kwaliteit helpdesk: 6 (Kunnen nooit enig technische vragen via email beantwoorden)
offtopic:
Zo vroeg ik of er storing was in de centrale bij mij in de buurt en gaf daarbij de locatie van die centrale. De reactie was een tijd na de storing dat ze te weinig info hadden uit mn email en dat ik beter de helpdesk kon bellen (wat ik eerder al probeerde, maar hadden ze 10 min gem. wachttijd). Later bleek er inderdaad een kortstondige lokale storing te zijn geweest.

Overall cijfer: 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

prijs : 6
datalimiet : 10 (fup) (in 4 maanden ruim 100 Gb gedownload)
gebruik : downloaden (emule), surfen, e-mail, ftp en gamen
overall cijfer : 8

Servicemenu vind ik zeer handig, vooral omdat je daar je verbruik stats kan uitlezen etc. :+

Heb er weinig aan toe te voegen.
Ik ben sinds Juli klant van Xs4all.
Ben zeer tevreden zoals jullie zien.
Vind de prijzen wel aan de hoge kant, zie liever de prijzen dalen ipv snelheidsvehogingen, vind het nu snel zat! :+

[ Voor 15% gewijzigd door Harmen op 06-01-2004 22:59 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennis2925 schreef op 06 januari 2004 @ 21:28:
Abonnementsvorm: Tiscali ADSL Light (KPN)
Prijs: 7, (34.95 euro)

Overall cijfer: 7
Ik dacht dat Tiscali tegenwoordig strakke datalimieten heeft, 5 gb voor light en de rest 20gb per maand... als het via KPN is tenminste... Of vergis ik me nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Provider : Demon
Pakket : 512 / 256
Prijs : € 19,95

Ik ben hier erg, erg tevreden over. Aansluiting was binnen de gestelde termijn geregeld, uitstekend modem en vriendelijk helpdesk. Bovendien is de verbinding uitermate stabiel, nog nooit uitgevallen namelijk, in 4 weken !

Ik log dit met een programmatje met een smiley ( :) ) in de systray, ben de naam even kwijt. Mijn doel was de maandelijkse kosten voor internet zo laag mogelijk te houden, maar toch lekker te kunnen surfen etc. Dat is gelukt, alleen de aansluitkosten zijn een negatief punt, maar tot nu waren die ook elke euro dubbel en dwars waard !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Abonnementsvorm : Demon DSLXpress 1024/512
prijs : 39,95
datalimiet : FUP
gebruik : HTTP- FTP - server,
overall cijfer : 9,5

Uptime : 9,5
Gemiddelde snelheid : 107,9kb/s down 60,6kb/s up
Gemiddelde ping op gameservers : 35ms

Ik ben zeer tevreden over Demon, ik was met 2 weken aangesloten. Uptime is 99,9% met uitzondering van de upgrades aan het netwerk. Alles is gewoon lekker snel en die upload is uitermate chill te noemen. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Lip op 07-01-2004 14:59 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : SpeedXS 8 Mbit down, 2 MBit Up
prijs : 49,95

datalimiet : geen
gebruik : Games, leechen, etc
overall cijfer : 8.5
Uptime : 8
Gemiddelde snelheid : 654 KB/sec down, en 90 KB/sec up
Gemiddelde ping op gameservers : 11 ms

Inhoud/ mogelijkheden website : 6

En voor dat je gaat blaten "Die snelheden kunnen niet".. ik verstuur per request graag een screenshot van Mordax.nl.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 19:20:
En voor dat je gaat blaten "Die snelheden kunnen niet".. ik verstuur per request graag een screenshot van Mordax.nl.. :)
Ik wil niet lullig doen, maar ik vind het juist vrij traag voor het abo wat jij hebt (maar dat kan misschien ook aan je router liggen?) :X .

[ Voor 5% gewijzigd door KillerBee op 07-01-2004 19:42 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
KillerBeeForEver schreef op 07 januari 2004 @ 19:42:
[...]

Ik wil niet lullig doen, maar ik vind het juist vrij traag voor het abo wat jij hebt (maar dat kan misschien ook aan je router liggen?) :X .
Dan wassik dus niet de enige :)

Kan ook zijn dat hij relatief ver van de centrale afzit.

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Abonnementsvorm : Zon Basic (1024x320 gaat naar 2048x320)
Prijs : €50 p/m
Datalimiet : geen (fup)
Gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, webserver, gamen

Overall cijfer : 7 (verbinding valt nog weleens uit maar dat lag aan onze modem en we hebben dan ook sinds gister een nieuwe speedtouch 510.

Uptime : 7 daar kan ik dus niet zoveel van zeggen even afwachten of de nieuwe modem de verbinding wel constant open houdt.

Gemiddelde snelheid: 9.5 (100KB) Wordt na 15 januari dus nog beter :) En dat met een abbo dat oorspronkelijk als 512/128 begon.
Gemiddelde ping op gameservers : 9 (40ms) Maar draai er meestal zelf 1.

Bereikbaarheid e-mail : 7
bereikbaarheid news : ? gebruik ik niet

Inhoud/ mogelijkheden website : ? kom niet op de zon website en heb een eigen website ergens anders gehost

Bereikbaarheid helpdesk : ? gebruik ik niet
Kwaliteit helpdesk : ? gebruik ik niet

Het overal cijfer had best 2 punten hoger kunnen liggen maar het is voor mij nog even afwachten of de verbinding nu wel constant up is met de nieuwe modem. Ben dus eigenlijk zeer tevreden met dit abbootje die sinds de aanschaf verdubbeld is en maar met €2 gestegen.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:37

Abonnementsvorm : xs4all Basic ADSL (is 2048x320)
prijs : 9 (ik deel met 13 anderen)
gebruik : surfen, e-mail, downloaden, en gamen

Uptime : 9 (heb afgelopen jaren vrijwel geen downtime gehad van de ADSL verbinding, wel helaas een aantal uren mailservers down)
Gemiddelde snelheid: 9.5 (80KB+)
Gemiddelde ping op gameservers : geen idee

Overall cijfer : 9+

Ik deel deze verbinding met 13 andere huisgenoten en ook in piekuren is de snelheid zeer acceptabel... heb alleen wel Kazaa uit het huisnetwerk laten zetten, omdat er daarmee te veel spyware en virussen binnen kwamen.
ander groot voordeel is de uitgebreide online helpdesk met vrijwel alle vragen die je kan stellen... ik heb helaas ook wel andere isp's gezien die niet een duidelijke FAQ pagina hadden... (bv ipadressen vd servers... etc)

verder mag ik sinds vandaag nog een stukkie sneller surfen/downloaden ... _/-\o_

me blijft nog wel even bij xs4all... (zeker als je die €52 mag delen door 14... ) ---> €3.75 per maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 00:10

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Abonnementsvorm : Wanadoo ADSL Lite (384x128 gaat naar 1024x320)
prijs : 8
datalimiet : 10 (FUP)
gebruik : gamen, downloaden, surfen, e-mail en ssh

Uptime : 9
Gemiddelde snelheid: 9 (42KB)
Gemiddelde ping op gameservers : 10 (20-30ms)

bereikbaarheid news : -

Bereikbaarheid helpdesk : -
Kwaliteit helpdesk : -

Heb in totaal 1 uurtje 'downtime' gehad sinds 14 november. De DNS servers van wanadoo deden het toe even niet en ik had dus zelf even andere gebruikt.

Voor de rest zeer stabiel, altijd snel en low latency.

Hopelijk blijft dit ook zo na de snelheidsverhoging 15 januari 2004.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:14
Abonnementsvorm : xs4all Basic ADSL (is 2048x320)
prijs : 51,14
datalimiet : fup
gebruik : surfen, e-mail, downloaden, gamen en af en toe bestandje sturen
overall cijfer : 8

Gemiddelde snelheid: 9
Gemiddelde ping op gameservers : geen idee

Bereikbaarheid e-mail : 7

Bereikbaarheid helpdesk : Nog niet getest
Kwaliteit helpdesk : nog niet getest

Ik heb sinds 1 maandje adsl.Ik werd helemaal stront ziek van chello vanwege het vele uitval en het knijpen van de niet standaard poorten.Nu ik op adsl zit merk ik dat alles veel soepeler gaan dan met chello.De ping tijden zijn niet beter,maar ik heb totaal geen packedloss meer! Dan scheelt echt stukken.
Tot nu toe heeft de verbinding zelf er nooit uitgelegen,maar de mail server helaas wel.
Maar ik vind adsl dus zeker veel beter dan kabel

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

Abonnementsvorm : xs4all Basic ADSL (1024/320 --> 2048/320)
prijs : 7,5
gebruik : Alles behalve newsgroups

Uptime : 9.5 (1x down geweest vanwege landelijke KPN storing)
Gemiddelde snelheid: 9.5 (108KB/s down en 34KB/s up)
Gemiddelde ping op gameservers : 9 (30ms)

bereikbaarheid news : no idea

Overall cijfer : 9,5

Helpdesk 1x moeten bellen omdat ik via hun site het wachtwoord wilde veranderen van de (hoofd)pop-emailbox. Had alleen met m'n stomme hoofd dus een random password laten genereren en had em niet opgeschreven, op zich niet zo'n ramp ware het niet dat het mijn inlog password betrof |:( 8)7 . Maarja, tegenwoordig kun je zelfs met je telefoon je wachtwoord laten veranderen (zouden ze dat nou speciaal voor mij hebben gedaan? :+ )
Voor de rest áls je ze nodig hebt kun je op teletekst zelfs zien of er bekende problemen zijn etc etc.

Hulde aan xs4all _/-\o_

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben alleen benieuwd hoe nu de upgrade gaat verlopen... misschien moeten we daar ook nog een topic over openen? Dan kunnen we gelijk alle problemen en klachten verzamelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 14:59:
Ik ben alleen benieuwd hoe nu de upgrade gaat verlopen... misschien moeten we daar ook nog een topic over openen? Dan kunnen we gelijk alle problemen en klachten verzamelen ;)
Wat? Je bedoelt Opnieuw verhoging download kpn adsl!?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mwja... eigenlijk niet...
Ik bedoelde meer een topic over problemen en regio's waarin problemen onstaan met account gegevens e.d. Een beetje als deze topic...

De topic die jij noemt is meer bedoelt voor de standaard "oeh's" en "aaaah's" en wat standaard "grijze massa" opmerkingen. Dit levert weinig bruikbare data op... of vind jij van wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:48:
[...]

zeer offtopic :
Wolvie speelt nog braaf hoor... nog altijd erg goed, maar niet fanatiek meer.
Ik speel puur voor de lol op maandag met wat vrienden en (ex-collegae) op een private server. Bij gebrek aan goede tegenstanders en hoog lame gehalte gekapt met Quake en CS gaan spelen (waar ik gekickt en gebanned werd omdat ik te raak schoot en beschuldigd werd van het gebruik van een bot... net ofals ik na 5 jaar online gamen in de top van europa mis schiet (DUH!) Het was dus geen succes) Even wat UT2003 gespeeld en sinds 1.5 jaar mohaa. Nu ben ik net met Call of Duty begonnen. En ik schiet nog steeds irritant raak (als ik je kan zien, kan ik je raken is nog steeds mijn motto) Maar misschien kan je me beter direct mailen, want de rest zal wel niet zeer geinteresseerd zijn denk ik :D
nog meer zwaar offtopic, stemmen uit het DDA tijdperk?

[DDA]e-Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:29:
[...]

DDA.Wolferine :)
irri raak schietende ventjes :)

Waneer gaat eigenlijk die KPN upgrades spelen??
Zit zelf bij BBned dus wij zijn ergens in februarie/maart aan de beurt.

[ Voor 30% gewijzigd door Routed op 09-01-2004 15:53 ]

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : Zonnet Adsl Familie ( Versatel )
prijs : 8.5 34 euro per maand
datalimiet : Geen (fup)

Uptime : 6
Gemiddelde snelheid: 12,6kb
Gemiddelde ping op gameservers : 8 (32ms)

bereikbaarheid news : gebruik ik niet echt

Inhoud/ mogelijkheden website : 9 is leuke site met veel info
Bereikbaarheid helpdesk : weet ik niet nooit gebeld
Kwaliteit helpdesk : Nooit gebeld

Speedtest resultaten

Download 96,2kb sec
Upload 12,6kb sec
Connection 322.0 Conn/min
Ping test Nederland 32.0 ms

Heb het nu al een jaar bijna ben er ernstig tevreden over en nog nooit 1 storing gehad. Daarvoor had ik cable wanadoo dat was elke dag bijna storing en veel hoofdpijn gehad met het opzeggen :(

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 16:02 . Reden: paar dingen vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:29:
[...]

[DDA]e-Go
Yes !

[DDA]Wolverine ;)

quake1 uit 1996... das wel erg lang geleden E-go ;)
good old times....

Mail me anders ff, anders worden we uit onze eigen topic gekickt ;P
Door deff - Friday 09 January 2004 15:41

quote: eGosh schreef op 09 januari 2004 @ 15:29:
[...]

DDA.Wolferine
irri raak schietende ventjes

Waneer gaat eigenlijk die KPN upgrades spelen??
Zit zelf bij BBned dus wij zijn ergens in februarie/maart aan de beurt.
deff : stfu :)

hahaha, wat een lol... is dit het grote Quake Fossielen topic ? :o

ontopic : vanaf 15 januari gaat KPN upgraden... hopenlijk verloopt het een beetje
goed...

Van BBned weet ik dat ze het een paar keer uitgesteld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 15:58:
Abonnementsvorm : Zonnet Adsl Familie ( Versatel )
prijs : 8.5 34 euro per maand
datalimiet : Geen (fup)

Uptime : 6
Gemiddelde snelheid: 12,6kb
Gemiddelde ping op gameservers : 8 (32ms)

bereikbaarheid news : gebruik ik niet echt

Inhoud/ mogelijkheden website : 9 is leuke site met veel info
Bereikbaarheid helpdesk : weet ik niet nooit gebeld
Kwaliteit helpdesk : Nooit gebeld

Speedtest resultaten

Download 96,2kb sec
Upload 12,6kb sec
Connection 322.0 Conn/min
Ping test Nederland 32.0 ms

Heb het nu al een jaar bijna ben er ernstig tevreden over en nog nooit 1 storing gehad. Daarvoor had ik cable wanadoo dat was elke dag bijna storing en veel hoofdpijn gehad met het opzeggen :(
Als ik jou cijfers bij elkaar optel kom ik niet op een 10 overall uit... uptime een 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik allang verandert 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Routed
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 10:37:
[...]

Yes !

[DDA]Wolverine ;)

quake1 uit 1996... das wel erg lang geleden E-go ;)
good old times....

Mail me anders ff, anders worden we uit onze eigen topic gekickt ;P

[...]

deff : stfu :)

hahaha, wat een lol... is dit het grote Quake Fossielen topic ? :o

ontopic : vanaf 15 januari gaat KPN upgraden... hopenlijk verloopt het een beetje
goed...

Van BBned weet ik dat ze het een paar keer uitgesteld hebben...
Jah, mega irritant die uitstel van BBnet steeds, probleem is dat het gewoon niet helemaal duidelijk is wat er nou precies fout gaat (of het ontgaat me ondanks dat ik een trouw demon.support.nl lezer ben).

magoed, ik heb geduld, ik heb ooit voor een 512kb lijntje gekozen en je zal mij dus niet klagen dat het zo lang duurt voordat me lijn ge-upgrade is (je krijgt het er extra bij, als mensen die nu een 512 lijn hebben een 1mbiter willen hebben dan hadden ze die gelijk moeten nemen).

ow en mocht je me nog niet helemaal kunnen plaatsen,
OR3.defflynn ;)

Slash Care
Mementô

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wie je bent (ofcourse)

BTW... ik kom er net achter, dat de "gratis" upgrade van KPN gevolgen gaat hebben. De prijs van basic ADSL van bijvoorbeeld xs4all gaat van 51 naar 60 euro, maar dan heb je geen vage limieten e.d. Tot 31 januari kan het nog voor 51 euro worden aangevraagd. De bestaande klanten blijven hetzelfde betalen, de nieuwe klanten de nieuwe prijs (na 31 januari)

Nu ben ik alleen benieuwd wat er gebeurd als je upgrade of downgrade... dat moet ook gevolgen voor de prijs hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : TweakDSL Ultra 2-8MB / 1MB download prijs : 69Euro
datalimiet : Dat kennen we hier niet
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, kazaa (veel)

Uptime : nog geen downtime :) dus 10
Gemiddelde snelheid: 9.5 (750KB down) (110KB up)
Gemiddelde ping op gameservers : 8 (10ms)

bereikbaarheid news : 7

Bereikbaarheid helpdesk : 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : Demon ADSL Express 2048/512 (upgrade durt zo lang helaas)
prijs : 5(nieuwe abbos krijgen voor 65 euro al 8mbit/1mbit, ik betaal 65 euro voor 2048/512)
datalimiet : fup(mag erg veel verbruiken, maandelijks 40gb of meer)
gebruik : downloaden, online gamen, chatten, irc idlen
overall cijfer : 8(zodra upgrade er is 9.5)

Uptime : 9.5(op de korte 1 ms disconnects na zou et 10 kunnen zijn)
Gemiddelde snelheid: 10(altijd full speed als host dat toestaan)
Gemiddelde ping op gameservers : varieerd teveel(afhankelijk van server ook uiteraard) laat ik 7.5 zeggen

Inhoud/ mogelijkheden website : 9

Het is jammer dat Demon problemen heeft met de upgrades voor bestaande users, vind het oneerlijk dat nieuwe abbos minder betalen voor meer speed.... Als het nog weer uitgesteld word gaat er een klacht naar demon vanaf mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 06 januari 2004 @ 10:45:
Abonnementsvorm: XS4ALL Fast ADSL (2048 x 640 gaat naar 4096 x 640)
Prijs: 6
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp, telnet en gamen, webserver
Overall cijfer: 8.5

Gemiddelde snelheid: 9.5 (215KB)
Gemiddelde ping: 9.5 (50ms)

Bereikbaarheid e-mail: 7 (vaak problemen bij connecten)

Bereikbaarheid helpdesk: 8
Kwaliteit helpdesk: 5 (vooral zakelijk veel negatieve ervaringen)

hier ben ik het zeker mee eens, maar :? datalimiet:? huh...... 10gb......
en ik heb geen probs met connecten met email.
dan heb al een heleboel meer moeten betalen :S

periode, 2003
upload, 132.172 GB
download, 1605.492 GB
als die datalimiet 10gb was (fup ok :P ) maar dan zou je maar 120gb per jaar mogen downloaden.

en voor de info, ik heb al 2 dagen geleden de upgrade gehad naar 4096/640 :9~

uptime is bij mij 100% dus een dikke 10.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Vraagje aan TweakDSL abonnees: hun site rept geen woord over een nieuwsserver, heeft TweakDSL wel een nieuwsserver? Zo ja, ondersteunt deze dan ook binaries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 11:01
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 10:09:
Ik zal maar een kickoff geven:

Om de ervaringen een beetje geordent en leesbaar te maken maak ik gebruik van het volgende lijstje:

gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, telnet en gamen

Gemiddelde snelheid: 9.5 (100KB)
Gemiddelde ping op gameservers : 8 (50ms)

Opmerkingen : xs4all komt op mij zeer stabiel en professioneel over. In ruim 2 jaar tijd 2 landelijke storingen meegemaakt (oorzaak KPN) en pas de verhuizing van de nieuwsserver, die verliep niet helemaal vlekkeloos.

De kwaliteit van de verbinding is ronduit prima, met dien verstande, dat ik vind dat de pingtijden wat lager zouden mogen op gameservers (maar dat is persoonlijk)

De 10 voor datalimiet verdienen ze omdat ik veel download (met veel bedoel ik meer als 150gb) en (tot nu toe) doen ze ook niet moeilijk over downloaden.
Zeker met de verdubbeling van de download kan het behalve de prijs goed concureren tegen BBned. Als ze de prijzen handhaven zoals ze nu zijn en niet zeuren over FUP, dan hebben ze aan mij een vaste klant en ben ik ook nog bereid fast ADSL te nemen ivm mijn download gedrag.
Ik kan niets anders dan me bij je aansluiten.
Zelfde provider, zelfde abbo, zelfde ervaringen.

XS4ALL = TOP ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 11-09 22:31

Lightah

Strikes Again

Lightah schreef op 06 januari 2004 @ 16:05:
Abonnementsvorm: Wanadoo ADSL basic (2048x320)
prijs: 6 (52,25 per maand)
datalimiet: 9,5 (fup, over de 60gb geen problemen gehad)
gebruik: Downloaden, surfen, e-mail, ftp, gamen, irc, school

Uptime: 10
Gemiddelde snelheid: 9.5 (220KB)
Gemiddelde ping op gameservers: 9,5 (~11ms)

Bereikbaarheid e-mail: 9,5
bereikbaarheid news: 9,5

Inhoud/ mogelijkheden website: 8
Bereikbaarheid helpdesk: Dunno (nooit nodig)
Kwaliteit helpdesk: Dunno (nooit nodig)

inmiddels upgegrade

[ Voor 1% gewijzigd door Lightah op 13-01-2004 21:23 . Reden: typo ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook geupgrade (Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:04
Abonnementsvorm: Demon dslexpress 1024 (1024 x 512 gaat naar 2048 x 512-1024)
Prijs: 5 (55 euro/maand)
Datalimiet: 10 (fup) --> nooit problemen gehad
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp, instant messaging.
Overall cijfer: 7.5

Uptime: 6 (laatste tijd echt een ramp hier)
Gemiddelde snelheid: 4 (106KB)
Gemiddelde ping: 9 (21ms)

Bereikbaarheid e-mail: 10

Inhoud / mogelijkheden website: 6
Bereikbaarheid helpdesk: - (nooit nodig gehad)
Kwaliteit helpdesk: - (geen ervaring)

Overall cijfer : 6

Ik ben redelijk tevreden met mijn abo alleen die verhoging mag onderhand wel zeg :( Ik betaal me nu 55 euro per maand en dat is echt te veel voor een bandbreedte van 1024 downstream :(

edit: ik woon trouwens in Culemborg

[ Voor 3% gewijzigd door Napsju op 13-01-2004 16:41 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Als je dat echt teveel vindt dan had je je dat moeten realiseren voordat je het contract afsloot. Toen vond je het waarschijnlijk zelfs goedkoop, en nu is het ineens duur geworden??

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn Planet ADSL standard, ze hebben gelukkig de datalimiet ook niet verhoogd naar 10gb per maand.
Maar bij planet zou je een gratis mobiel krijgen, die heb ik nog niet ontvangen :( Heeft iemand anders al hier bericht van gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 09-08 18:34
Dat was volgens mij voor zover de voorraad strekt, er zullen dus altijd mensen zijn die buiten de boot vallen. Misschien was jij dan een van de ongelukkigen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Laatst online: 12-09 17:34
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:54:
Ik ben zeer tevreden met mijn Planet ADSL standard, ze hebben gelukkig de datalimiet ook niet verhoogd naar 10gb per maand.
Maar bij planet zou je een gratis mobiel krijgen, die heb ik nog niet ontvangen :( Heeft iemand anders al hier bericht van gekregen?
vriend van me heeft ook planet, sinds een week ofzo.. die heeft die foon wel gekregen.. de nec, dat wel, die anderen waren al op :P

heb je wel voor 1 januari besteld (dat was toch uiterlijke datum voor foon :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOizo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02-2024
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, ftp, mp3s, streaming media

Gemiddelde snelheid: 9.5 (100KB) --> nu 200 KB

:) Ik ben zeer tevreden over XS4ALL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Abonnementsvorm: Demon dslexpress 2048 (2048 x 512 gaat naar 8mbit x 1mbit)
Prijs: 7 (65 euro/maand)
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp, instant messaging, online game sspelen

Uptime: 8 (laatste tijd wordt het wel wat minder)
Gemiddelde snelheid: 9 (circa 200KB)

Bereikbaarheid e-mail: 10
Bereikbaarheid news: X

Inhoud / mogelijkheden website: 8
Bereikbaarheid helpdesk: - 8
Kwaliteit helpdesk: - 8

Overall cijfer: een magere 5

Een 5 zul je denken?!? Ja, omdat ze me zonder iets mee te delen me haden afgesloten voor jan joker. In eerste instantie dacht ik dat het aan mij lag en heb van alles geprobeerd. na 2 weken frustratie omdat ik dacht dat het aan mijzelf zou liggen belde ik de helpdesk maar eens. "Ja meneer wegens bladerdiebla bent u tijdelijk afgesloten" zegt de persoon aan de lijn. WTF?!???? denk ik, kunt u dat nogmaals herhalen? "omdat er vanaf uw pc signalen werden verzonden door het sfobig (ofzoiets) virus hebben we uw connectie tijdelijk verbroken" WTF!!!@#!@#@! GVD STELLETJE! %@#(^!$!()$^ En daar informeren jullie de klant dan niet over in!? "nee meneer, leest u uw postmaster niet?" M'n Wat??? "uw postmaster?"
zucht, en dat mag zijn? zeg ik nog. "uw postmaster email adres" zeg dat dan gewoon, ja duh dat ik die lees maar hoe de F*CK moet ik die lezen als m'n internet het niet doet? "erhmz, misschien dat u uw email ergens kan lezen? AARGHHHGGH!H!G!GGHGH :r :( :r

Blijkbaar moet je dus altijd bellen mits je iets niet kan doen of weet, want alleen dan zullen ze je goed informeren, zucht..

Weet dan ook niet of ik wel bij demon blijf. Zeker ook omdat die beloofde snelheidverhoging mij veel te lang duurt itt andere isp's die het wel GOED voorelkaar hebben. :/

[ Voor 5% gewijzigd door Fietsbel op 14-01-2004 09:02 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
Abonnementsvorm : Planet Internet Fast ADSL (4096/640)
prijs : 8 ( Net verlaagd :) van 88 naar 80 euro )
datalimiet : 8 (fup met een richtlijn van 80 GB p mnd )
gebruik : 10 downloaden, surfen, e-mail, ftp, www, ssh en gamen

Gemiddelde snelheid: 10 (425KB)
Gemiddelde ping op gameservers : 9 (150ms) ( Speel vrijwel alleen in de states op een geleasde Americas army server waar atm wat bandbreedte probs zijn :) dus klaag niet )

Inhoud/ mogelijkheden website : 7

Vond de oude website prettiger maar das meer smaak denk ik.

Die keren dat ik ze nodig had binnen enkele minuten contact en werd goed en snel geholpen, Dit ging die keren dat ik belde, 2 x over problemen met verbinding maken, niet voor mezelf maar voor iemand anders die was, overigens terecht, afgesloten nadat de machine was "gehacked" en misbruikt voor portscans etc, en wat ik hoewel vervelend voor die kennis, wel goed vond was dat planet hem niet klakkeloos weer toegang gaf maar per email exact wou weten welke beveiligingsmaatregelen genomen waren om herhaling te voorkomen. Hiermee wordt overlast voor alle andere klanten tot minimum beperkt

Hoewel Planet "bekend" staat als het domme broertje van XS4ALL :? ervaar ik dat zelf totaal niet, diverse malen zeer positieve ervaringen met technische mensen van Planet Internet gehad op uiteenlopende vlakken. Verder zijn mogelijkheden tot gebruik verbinding bijna onbeperkt, draai zelf www/ftp/mail en werkt uitstekend. En dat voor een provider die maar liefst 500.000 klanten heeft.

Het enige puntje wat ik jammer vind is de regel dat je abbonement elke keer met 1 jaar verlengd wordt anders was het overall wel een >9.5 geweest.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iPodje schreef op 13 januari 2004 @ 16:39:
Abonnementsvorm: Demon dslexpress 1024 (1024 x 512 gaat naar 2048 x 512-1024)
Prijs: 5 (55 euro/maand)
Overall cijfer: 7.5

Uptime: 6 (laatste tijd echt een ramp hier)
Gemiddelde snelheid: 4 (106KB)

Overall cijfer : 6

Ik ben redelijk tevreden met mijn abo alleen die verhoging mag onderhand wel zeg :( Ik betaal me nu 55 euro per maand en dat is echt te veel voor een bandbreedte van 1024 downstream :(

edit: ik woon trouwens in Culemborg
Een paar vraagjes om wat verduidelijking, dus verbeter me als ik het niet goed zeg:

- Over de prijs ben je niet ontevreden, maar over het feit dat je nog niet geupgrade bent. (je kan ook downgraden toch? dan ben je met 39 euro klaar :) )
- Ik zie dat je 2 overall cijfers hebt ingevuld
- Je geeft voor de gemiddelde snelheid een 4, terwijl dat het ongeveer het maximum is wat een 1024 lijn aan kan, het zou dan eerder een 10 moeten zijn dan.

Waarom kies je eigenlijk voor het 2048 account? Verhoudingsgewijs is dat duurder als de andere abbo's...

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 00:54:
Je sluit een verbinding af, omdat je een mobiel erbij krijgt? LOL !
Volgens mij kan je beter kijken naar de kwaliteit van de provider ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 09:36:
[...]

Je sluit een verbinding af, omdat je een mobiel erbij krijgt? LOL !
Volgens mij kan je beter kijken naar de kwaliteit van de provider ;)
hehe dat is zo, maar een gratis mobiel is nooit weg. Heb altijd planet gehad toen ik bij me ouders woonde, en beviel me altijd goed. Daarom heb ik zelf nu ook planet gekozen :)
ps. Heb het tevens wel op tijd aangevraad. Had het begin december aangevraagd en 23 december had ik internet. Mooi allemaal op tijd dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaf april ken ik ook een adsl abbo nemen en nou zit ik zwaar te twijfelen tussen het lite (1024/320 en FUP voor € 36) of het basic ( 2048/320 en FUP voor € 51) beide van XS4ALL. Wil aan de 1ne kant graag snel downloaden en goed kunnen gamen, maar volgens mij kan dat ook met het lite abbo en aangezien alleen mijn eigen computer gebruik gaat maken van de verbinding lijkt me dat Lite toch goed genoeg? Downloaden gaat daar toch ook snel genoeg mee neem ik aan? en om nou alleen voor die dubbele snelheid te kiezen die ik misschien helemaal niet nodig heb... :? twijfel

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 14:11:
vanaf april ken ik ook een adsl abbo nemen en nou zit ik zwaar te twijfelen tussen het lite (1024/320 en FUP voor € 36) of het basic ( 2048/320 en FUP voor € 51) beide van XS4ALL. Wil aan de 1ne kant graag snel downloaden en goed kunnen gamen, maar volgens mij kan dat ook met het lite abbo en aangezien alleen mijn eigen computer gebruik gaat maken van de verbinding lijkt me dat Lite toch goed genoeg? Downloaden gaat daar toch ook snel genoeg mee neem ik aan? en om nou alleen voor die dubbele snelheid te kiezen die ik misschien helemaal niet nodig heb... :? twijfel
Gamen ? Qua ping maakt bandbreedte niets uit, dus daar hoef je het niet voor te doen
Downloaden : Download je veel? vind je 100k genoeg? of moet het perse 200k zijn? Met kleine dingen downloaden merk je het verschil nauwelijks (in tijd)

Als je grote dingen download... met 1024Kbps trek je maximaal ongeveer 8gb per dag

Kan je nu je keuze maken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:06:
[...]

Gamen ? Qua ping maakt bandbreedte niets uit, dus daar hoef je het niet voor te doen
Downloaden : Download je veel? vind je 100k genoeg? of moet het perse 200k zijn? Met kleine dingen downloaden merk je het verschil nauwelijks (in tijd)

Als je grote dingen download... met 1024Kbps trek je maximaal ongeveer 8gb per dag

Kan je nu je keuze maken ? :)
Jah voor gamen bedoelde ik eigenlijk of XS4ALL een goede ping had in het algemeen? maargoed ik wil eigenlijk zo af en toe een filmpie downloaden en ik denk dat ik wel vaak een cd'tje zal downen... | Download van Lite is ongeveer 100k dus... dat zal wel niet altijd gehaald worden maar dat is ook logisch. met 100k kan ik ook wel een paar cd's en films binnenkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm : XS4ALL Basic ADSL 2048-320
prijs : 8
gebruik : downloaden, surfen, e-mail, Overnet en heb een COD-server

Uptime : 10 (ik heb nog nooit problemen of storing gehad)
Gemiddelde snelheid: 9.5 (+/- 230 KB)

bereikbaarheid news : n.v.t. (maak hier geen gebruik van)

XS4ALL bevalt mij zeer goed is stabiel en helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 15:10:
[...]

Jah voor gamen bedoelde ik eigenlijk of XS4ALL een goede ping had in het algemeen? maargoed ik wil eigenlijk zo af en toe een filmpie downloaden en ik denk dat ik wel vaak een cd'tje zal downen... | Download van Lite is ongeveer 100k dus... dat zal wel niet altijd gehaald worden maar dat is ook logisch. met 100k kan ik ook wel een paar cd's en films binnenkrijgen.
Dan zou ik gewoon lite pakken... die 100k waar ik het over heb is een stabiele download... mijn ervaring met ADSL is "what you see is what you get"
De enige beperking die je hebt is de server vanwaar je download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abonnementsvorm: Wanadoo ADSL Lite 1024/320
Prijs: 10
Gebruik: downloaden, surfen, e-mail, ftp, en gamen
Overall cijfer: 9

Gemiddelde snelheid: 9.5 (107KB)
Gemiddelde snelheid up: 9.5 (33KB)
Gemiddelde ping: 10 (15ms)

Bereikbaarheid e-mail: 8
Bereikbaarheid news: GEBRUIK IK NIET

Bereikbaarheid helpdesk: GEBRUIK IK NIET
Kwaliteit helpdesk: GEBRUIK IK NIET

voor dat geld krijg je aardig wat verbinding, ik ben er zeer tevreden over _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:23

Abonnementsvorm : Demon DSL Express 2048/521 (gaat naar 8192/1024)
Prijs : 8,5
Datalimiet : 10 (FUP)
Gebruik : Downloaden, Surfen, E-mail en Gamen
Uptime : 9.9
Gemiddelde snelheid: 9.5 (ca 210KB/s)
Gemiddelde ping op gameservers : 8,5 (40ms)

Bereikbaarheid E-mail : 9
Bereikbaarheid News : niet veel ervaring mee

Inhoud / Mogelijkheden website : 9

Overall cijfer : 9,5

Ben er erg tevreden over, maar als je eerst een Chello abo heb gehad ben je misschien al snel tevreden :)
Ik heb dit abo, dacht ik, al 10 maanden en het bevalt me absoluut erg goed. Wat vooral een pluspunt is, is dat de Helpdesk gratis is :)