Toon posts:

Statusprobleem bij uploaden met MSN en FTP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb het volgende probleem:

k heb zo het gevoel dat mn computer de weg kwijt is met ftp'en.

Als ik bv met msn(doh) of FlashFXP iets wil uploaden dan zie je het upload status balkje direct op '0kb left' of met flashfxp meteen al vol staan.

met andere woorden, mn computer denkt al direct dat ie klaar is met uppen terwijl dat helemaal niet het geval is...

wat is hier mis?

Ik dacht zelf dat het mn port 20,21 is maar het uppen lukt wel, maar dan alleen met kleine bestanden.

Ik neem maar ff weer flashfxp: het balkje is vol, snelheid bouwt al af. Als je dan een bestandje van 1mb wil verzenden moet ik 2 of 3 keer op resume klikken. zwaar vervelend dus..

kan iemand me helpen...

(k heb adsl met een alcatel speedtouch USB modem)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Abracadabra hocuspocus :+

Beetje onduidelijk hoe je het probleem uitlegt. Probeer je via ftp te uploaden of probeer je iemand een bestand via msn te sturen ?

Heb je een firewall ? Zoja heb je al eens geprobeerd deze uit te schakelen ? Al geprobeerd om het te uploaden als je virusscanner is uitgeschakeld ?

Welk OS draai je ?

De search kan ook bijzonder nuttig zijn in dit soort gevallen. Er is hier al heel vaak over gesproken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:28

MBV

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 11:28:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq[/quote]

Zelf lezen leert dat dit soort reacties ongewenst is.

Ik zou proberen met ethereal o.i.d. erachter te komen waardoor het fout gaat. Gebruik je de PASV mode voor FTP? Ja of nee maakt niet veel uit: even de andere proberen wil wel eens helpen. Verder kan ik op basis van jouw informatie niet zeggen waar het aan ligt.

Verwijderd

@MBV

tja ach volgens mij gaf ik hem toch echt een nuttige link die zn probleem misschien kan verhelpen, tis maar net hoe je er naar kijkt ;)

Ik was igg serieus en als je mijn react serieus nam dan kwam je toch echt een stuk verder. Aan de andere kant heb je natuurlijk wel enigzins gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op 06 januari 2004 @ 01:40:
Abracadabra hocuspocus :+

Beetje onduidelijk hoe je het probleem uitlegt. Probeer je via ftp te uploaden of probeer je iemand een bestand via msn te sturen ?

Heb je een firewall ? Zoja heb je al eens geprobeerd deze uit te schakelen ? Al geprobeerd om het te uploaden als je virusscanner is uitgeschakeld ?

Welk OS draai je ?

De search kan ook bijzonder nuttig zijn in dit soort gevallen. Er is hier al heel vaak over gesproken :)
sorry voor de onduidelijkheid. k weet niet goed hoe ik het uit moet leggen...

k heb geen firewall, ook geen virusscanner meer.
Ik heb Windows XP (pro) draaien.

het probleem is ontstaan nadat (al een aardige tijd geleden) mn blackice firewall kuren ging vertonen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:13:
[...]

sorry voor de onduidelijkheid. k weet niet goed hoe ik het uit moet leggen...

k heb geen firewall, ook geen virusscanner meer.
Ik heb Windows XP (pro) draaien.

het probleem is ontstaan nadat (al een aardige tijd geleden) mn blackice firewall kuren ging vertonen.
Dus het probleem is waarschijnlijk ontstaan door Blackice firewall. Draait deze nog steeds op je systeem (een service of iets dergelijks :?) of heb je 'm volledig gedeinstalleerd ?

Heb je passive-mode zoals boven gemeld geprobeerd bij ftp'en ? Zit je misschien achter een router ?

Verder vraag ik me nog steeds af of je nou wil uploaden via MSN of dat je naar een ftp-server wil uploaden ....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Ik weet in ieder geval wel wat het probleem is :
Hij kan wel uploaden , maar MSN en FlashFXP zeggen al meteen dat hij klaar is ( dus 0 kb left ) maar in feite is hij helemaal nog niet klaar...
maar waarom weet ik ook niet precies...
Misschien firewall van de router? ooits al naar gekeken?

Verwijderd

Titel maar even verduidelijkt, voortaan graag zelf iets creatiever zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 14:18:
Ik weet in ieder geval wel wat het probleem is :
Hij kan wel uploaden , maar MSN en FlashFXP zeggen al meteen dat hij klaar is ( dus 0 kb left ) maar in feite is hij helemaal nog niet klaar...
maar waarom weet ik ook niet precies...
Misschien firewall van de router? ooits al naar gekeken?
Precies! dat heb ik dus ook, ik werk niet met een router.

K heb hier thuis geen netwerkje, ik gebruik gewoon stand standalone systeempje.

(thanks voor de edit)
Pagina: 1