Toon posts:

ati 9800se all in wonder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een comp gekocht bij Mycom met een tv-kaart ati 9800se all in wonder.
Alles werkt prima alleen ik heb geen geluid van de tv.
Weet iemand wat over dit probleem.

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:42
Ik bezit dezelfde videokaart als jou, en heb hetzelfde probleem :(

Waarschijnlijk heb je last van het "bekende" probleem, komt vooral door DirectX9.0b.
Zie
9800Se tv tuner werkt niet
en
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?threadid=33700362

Edit:
Ik lees te snel, je hebt alleen problemen met het geluid.
Heb je de audio line-out van je video-out (paars, tussen de vid-in en cable-in op je R9800se) aangesloten op een line-in van je geluidskaart?

[ Voor 29% gewijzigd door Pacjack op 06-01-2004 00:15 ]

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• Swop1200
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06-2023
Als dat het enige is, en je verder wel geluid hebt, ligt het aan je tv-kaart of aan de instellingen van het programma wat je daarvoor gebruikt.

• Heb je in het tv-programma het geluidsschuifje vol open staan?;
• Heb je de instellingen van het programma gecontroleerd?;
• Heb je de geluidsinstellingen van Windows (neem ik aan) gecontroleerd?;

Als dit allemaal niks opleverd:
• Heb je de laatste Ati drivers voor je grafische kaart? www.ati.com
• Heb je gecheckt voor patches e.d. van de fabrikant van je programma dat je voor TV gebruikt?

Succes! :)
offtopic:
Graag volgende keer het probleem in je topic-titel: bijv. "Ati All-in-wonder geeft geen geluid" zie FAQ

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14
De laatste drivers zijn juist het probleem, vraag even om de Officiele cd die erbij zit, daar staan de wat oudere drivers op en die doen het wel met geluid, haal dan alleen wel de directX patch eroverheen.

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
bij je kaart zit waarschijnlijk een kabeltje met aan de ene kant een soort van S-Video connector en aan de andere kant 2 tulp female en 1 jack stekker. steek de jack stekker in je mic of line in.

Verwijderd

TheGreatRanma schreef op 06 januari 2004 @ 14:27:
bij je kaart zit waarschijnlijk een kabeltje met aan de ene kant een soort van S-Video connector en aan de andere kant 2 tulp female en 1 jack stekker. steek de jack stekker in je mic of line in.
preciess even deze jack aansluiten vervolgens de wizard van de tuner uitvoeren. Dan wordt er op gegeven moment gevraagd waar je de jack op hebt aangesloten. Je hebt meerdere keuzes die je dan kan proberen, klik de gene aan waar je geluid mee hoord en druk vervolgens op OK

Verwijderd

kijk wel ff in je volumeinstellingen of line-in is uitgevinkt ;)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 14:30:
[...]

preciess even deze jack aansluiten vervolgens de wizard van de tuner uitvoeren. Dan wordt er op gegeven moment gevraagd waar je de jack op hebt aangesloten. Je hebt meerdere keuzes die je dan kan proberen, klik de gene aan waar je geluid mee hoord en druk vervolgens op OK
Ik heb dezelfde kaart en hetzelfde probleem, ik heb de jack op mijn "line in" naar mijn nforce2 audio chip, "line in" is geselcteerd in het menu maar ik hoor slechts een zachte ruis door mijn speakers.
Het is dus de juiste bron maar toch geen geluid.
/edit/
Ik had dus een eigen 3,5 mm op de break out box aangesloten.
Met de tuplkabel uit het doosje heb ik geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door peke op 21-02-2004 17:14 ]

Pagina: 1