Toon posts:

[Win2K] Rare melding in eventviewer DNSAPI event 11153

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn werkstation start ineens heel raar op, bij de event viewer komt hij met de volgende melding :

Event Type: Warning
Event Source: DnsApi
Event Category: None
Event ID: 11153
Date: 5-1-2004
Time: 21:11:57
User: N/A
Computer: SANDRA
Description:
The system failed to register network adapter with settings:

Adapter Name : {26AFEA8F-D5E5-4B5F-9666-E61ACB0CAD61}
Host Name : sandra
Adapter-specific Domain Suffix : krt.nl
DNS server list :
195.241.48.33, 195.241.49.33
Sent update to server : 194.159.73.6
IP Address(es) :
192.168.0.10

The reason it could not register was because the DNS server refused the dynamic update request. This could happen for the following reasons: (a) current DNS update policies do not allow this computer to update the DNS domain name configured for this adapter, or (b) the authoritative DNS server for this DNS domain name does not support the DNS dynamic update protocol.

To register a DNS host (A) resource record using the specific DNS domain name for this adapter, contact your DNS server or network systems administrator.
Data:
0000: 2d 23 00 00 -#..

Ik heb de dns server al opnieuw geinstalleerd, de router (draytek vigor 2500) opnieuw aan en uit gezet.

Wat gegevens over het netwerk :

Server : Windows 2000 server
2 Werkstations : Windows 2000 Professional, DHCP (ip adres via router)
Router : Draytek Vigor 2500

De 2 werkstations starten dus bijzonder traag op, zodra ik wachtwoord heb ingevuld duurt het nog zeker 4 minuten (Athlon 2200+) eer dat hij opgestart is.

Verwijderd

De DNS-server accepteert het aanmelden van de clients in je domein niet. Aangezien het op allebei de workstations zo is, gok ik erop dat je "Allow Dynamic Updates" bij de properties van je DNS-zone nog even op "Yes" moet zetten :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:43:
[...] gok ik erop dat je "Allow Dynamic Updates" bij de properties van je DNS-zone nog even op "Yes" moet zetten :)
Ik denk niet dat de mensen van Demon dat goedvinden ;)
"Sent update to server : 194.159.73.6" -> ns1.demon.nl

Je kunt beter in de TCP/IP properties van je werkstation(s) het vinkje bij "Register this connection's addresses in DNS" uitzetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Ow fuck, helemaal overheen gekeken :X Doe inderdaad wat Brahiewahiewa zegt of, als je jezelf wél in de DNS wilt hebben, stel de IP-adressen van je eigen DNS-servers in :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:00:
Ow fuck, helemaal overheen gekeken :X Doe inderdaad wat Brahiewahiewa zegt of, als je jezelf wél in de DNS wilt hebben, stel de IP-adressen van je eigen DNS-servers in :)
Ik zal het morgen op het werk wel is proberen. Het gekke is dat ik nergens een verwijzing heb naar de dns servers van demon. Het enige wat ik trouwens kan bedenken, is dat de mail nog steeds opgehaald wordt bij demon.

Men dns servers staan al ingesteld op de werkstations naar die van tiscali. Maar men mail haalt hij op via pop3.demon.nl, verzenden gaat weer via smtp.tiscali.nl.

Verwijderd

Waarom stel je ze in op de DNS-servers van Tiscali als de computers zich aanmelden in een domein :? Neem gewoon je lokale DNS-servers en laat die forwarden :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:28:
Waarom stel je ze in op de DNS-servers van Tiscali als de computers zich aanmelden in een domein :? Neem gewoon je lokale DNS-servers en laat die forwarden :)
Nou dat is het gekke, dat wil hij juist niet doen. Heb hier nog een topic over lopen.
Ik snap het zelf ook ff niet meer.

Link naar topic

Verwijderd

Als je nou via DHCP drie DNS-adressen meegeeft: de lokale en twee van Tiscali. De lokale laat je dan niet forwarden zodat alle requests voor externe objecten door de servers van Tiscali gaan. Dan heb je toch een combinatie van goedwerkende opties? :)

Er schoten me nog twee tips tebinnen:
• Geef de DNS-servers wel onder de optie DNS Server mee en niet Name Server
• Check even alle options die je meegeeft met DHCP, probeer het even kaal met alleen een IP-adres, een Gateway (de Draytek) en de DNS-servers

Succes :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:42:
Als je nou via DHCP drie DNS-adressen meegeeft: de lokale en twee van Tiscali. De lokale laat je dan niet forwarden zodat alle requests voor externe objecten door de servers van Tiscali gaan. Dan heb je toch een combinatie van goedwerkende opties? :)
Ik ga morgen nog een keer alles nalopen. Had bij de DHCP al alle 3 adressen ingevuld namelijk 192.168.0.1 (DC, DHCP en DNS Server) en de 2 externe dns servers van tiscali. Maar toen was het aanmelden nog steeds langzaam. Misschien dat de lokale dns op dat moment wel op forwarden stond.

Op dit moment wordt de DHCP van de router weer gebruikt.

Ik zit ook een beetje te twijfelen over de externe dns server van demon, waar deze vandaan komt (waarschijnlijk mail)

Verwijderd

Topicstarter
een klein subtiel kickje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 22:42:

Er schoten me nog twee tips tebinnen:
• Geef de DNS-servers wel onder de optie DNS Server mee en niet Name Server
• Check even alle options die je meegeeft met DHCP, probeer het even kaal met alleen een IP-adres, een Gateway (de Draytek) en de DNS-servers

Succes :)
Op dit moment staat bij DHCP onder scope options het volgende :

001 Routers 192.168.0.2 (draytek)
006 DNS Server 192.168.0.1 (server), 195.241.48.33, 195.241.49.33 (Tiscali Servers)

Bij server options (ook onder dhcp) heb ik hetzelfde ingesteld.

Netwerkopstarten duurt nog steeds lang. Hoe stel je eigenlijk precies in dat hij lokaal niet forward ??

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik ipconfig /displaydns doe dan komt hij met een complete lijst met dns servers van demon. Er staan geen dns servers van tiscali tussen. Terwijl dat ik bij de dns servers toch aangeef dat ik de dns servers van tiscali wil gebruiken

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 21:24:[...]
Adapter-specific Domain Suffix : krt.nl
[...]
Je hebt je machine(s) in het krt.nl domain gehangen en als ik via nslookup opzoekt wie de responsible name servers zijn voor krt.nl dan kom ik uit op de ns1 en ns1.demon.nl
Moet je ook niet doen: je werkstations in een domain hangen wat ook op internet bestaat, dan krijg je dit soort problemen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Ja, d0h 8)7 Ik ga er wel vanuit dat je gemachtigd bent wijzigingen in de DNS aan te brengen..

Twee mogelijkheden:
• Geen Dynamic DNS gebruiken, zie [rml]Brahiewahiewa in "[ Win2K] Rare melding in eventviewer DNSA..."[/rml]
• Ander domein gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik in eerste instantie het domein krt.nl had genoemd was omdat de website www.krt.nl ook van ons is. Eerst belde wij in via demon (isdn), alleen is dit nu veranderd naar een adsl verbinding van tiscali. Onze mail moeten we nog wel steeds bij demon ophalen omdat daar onze pagina gehost wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Ff een trapje omhoog, sorry

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Want?
Brahiewahiewa schreef op 05 januari 2004 @ 21:55:
[...]Je kunt beter in de TCP/IP properties van je werkstation(s) het vinkje bij "Register this connection's addresses in DNS" uitzetten
Wat is het resultaat van deze actie?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1