combo van netwerkkaarten (realtek & farallon)

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
kheb een P133 (van IBM, een pc330) en die wil ik als internet server voor mijn netwerk gebruiken, nu heb ik er een 10/100 realtek 8139 en een farallon 10mbit (zo'n standaard @home kaartje)
die wil ik bij elkaar doen in windows 95 (de laatste versie met usb, pc heeft ook usb poorten, is wel geinig)

maar het probleem, nu herkend ie de farallon wel perfect, alleen de realtek niet, terwijl ik wel de goeie drivers en alles er op heb gezet! :( de pc is verder helemaal leeg, heb alleen windows erop gezeddd

anybody knows an answer????

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

;(

als ik dit lees, word ik al triest...
merk pc, met 2 el cheapo NIC's...

dat kan nooit goed gaan... :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Boeie
ja maar die realtek's doen het altijd perfect.... en die farallon is voor inet goed genoeg, maar ik kan het weleens in een andre pc proberen... denk dat et datn toch nog niet werkt

Verwijderd

Heb ook ooit eens een probleempje gehad met Realtek netwerkkaart onder win95.
In eerste instantie weigerde ie 'm ook te herkennen. Ik had de moet al bijna opgegeven, en de kaart er maar weer uitgesloopt. Maar m'n pa ('t was een behoorlijk belangrijke case) wilde 't toch nog één keer proberen. Dus ik zet 'm weer terug, en wat wil het toeval? Win95 herkent 'm opeens. Dus misschien een tip: sloop 'm er eens even uit, start de comp op, zet die weer uit, en zet het kaartje weer terug.

Ik geef toe, technisch niet te onderbouwen oplossing, maar bij mij hielp het.

Iig veel suc6

• Boeie
doen we dat ook nog eens..... maar ja ik heb er al een andere (realtek) in gepropt en ink heb ook nog verscheidene malen van slot gewisseld...
werkte niet

Verwijderd

.

• Boeie
Op zondag 10 december 2000 23:13 schreef jumperFreed het volgende:
Ik heb zelfde combo, ook zo'n realtek chippie, alleen een 9130 samen met die farallon(intel 21041 ofzo) en dat werkt onder win98se bij mij (op P133) goed, heb je vragen over instellingen of zo, zeg et ff.
tja ik heb duzz die farallon gewoon geinstalleerd, maar die realtek herkend ie wel, en ik heb de drivers die erbij zaten gewoon geinstalleerd. maar nu staat er bij configuratiescherm/systeem een uitroeptekentje bij die '32 bits fast ethernet adapter' wat dus die realtek is...
ik proberen om die drivers er opnieuw op te zetten, dat lukt, maar verder blijft dat uitroeptekentje er gewoon staan..... en winroute geeft een vette error als dat opstart (aaaaargh >:) tha evil BlUe screen of death!!!)
hmmmmmzzzz

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijder die Realtek eens uit apparaatbeheer en zet winroute eerst uit met msconfig. Start opnieuw op.
Dan driver van de flop erbij gooien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boeie
doen we meteen!

• Boeie
hmmm hij herkent em niet auto.... (windows) moet eerst nieuwe hardware thingie runnen en dan vind ie em ook niet, dan handmatig toevoegen...
vreemd :?

Verwijderd

Willen ze misschien dezelfde IRQ gebruiken? Reserveer in je bios es de IRQ die je farallon kaartje gebruikt( als dat kan tenminste in dat bios)en installeer dan dat realtek kaartje opnieuw, dan moet ie wel een ander IRQ gebruiken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 10 december 2000 23:36 schreef NrGBoeie het volgende:
hmmm hij herkent em niet auto.... (windows) moet eerst nieuwe hardware thingie runnen en dan vind ie em ook niet, dan handmatig toevoegen...
vreemd :?
Heheh.. P'sies, dat had ik ook.
Maar doet-ie het nu wel?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Boeie
Yo lui, ik probeer het strax, zet vanavond mijn bevindingen er wel efv op....

laten we het hopen dat et werkt, ga ook nog efv proberen eerst de realtek te installeren (farallon er uit) en dan die F erin, en dan die proberen te installen, zien wat ie doet...... let's hope for the best.....

• Boeie
hmmm moge toch maar...... :z:z:z:z:z :Z:Z:Z:Z:Z:Z:Z

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:17
Probeer als,het niet werkt eens een ander PCI of ISA slot (ik weet niet welke je gebruikt)
Wil wel eens helpen.

De oplossing van NIC eruit halen en uit je systeem software matig verwijderen, daarna opnieuw opstarten, daarna nog een keer installeren wil wel eens helpen. Technisch niet te onderbouwen, maar het werkt wel soms..

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Boeie
Hellup! nou weet ik et helemaal niet meer....

heb die farallon eruit verwijdert
en die realtek opnieuw geinstalled...

geeft ie nog zo'n uitroepteken!
baluuu
who knows the answer to this problemo???
(word hier zo langzamerhand een beetje gek van, dat et niet wil)

kan btw ook geen irq toewijzen in bios (volgens mij)

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 22:08 schreef Dirk-Jan het volgende:
;(

als ik dit lees, word ik al triest...
merk pc, met 2 el cheapo NIC's...

dat kan nooit goed gaan... :(
Iedereen heeft een realtek kaart in zijn pc zitten bijna, ik denk zelfs dat het de meest verkochte kaart is bij consumenten. 3com's zijn echt asociaal duur en geven bij mij meer problemen dan een RTL.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

hehe ik heb op een farallon kaart een DEC chip zitten dus zo triest zijn ze niet.

By the way die realtecs zijn niet super slecht en eigenlijk heel goed voor hun prijs

Click hier niet

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hier ook een Farallon kaartje (van @Home) naast een Realtek 8139 zitten; werkt zowel in Win95 OSR2 als Win2K SP1 perfect :)

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

heb je al geprobeerd om met een bijgeleverd dos proggie je kaart te configureren ??
( bij de mijne heette dat proggie RSET8019.EXE )

je kan dan de irq en adress veranderen of hem op plug 'n play instellen

dit moet je in dos doen dus probeer het niet vanuit windows anders crasht de boel

Verwijderd

al eens andere drivers geprobeerd ?
www.windrivers.com (dacht ik)
login : drivers
pass : all (dacht ik ook)

suc6 ! (en ik heb ook een realtek kaartje ... )
Pagina: 1