Toon posts:

Multiple Display

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb in de search gezocht maar kan niks vinden.

Dus dan helaas maar op deze manier.
Er zal vast wel iemand zijn die antwoord weet op mijn vraag.

Het gaat om het volgende:

Ik wil een Dual display configuratie opzetten.

met.
1 Matrox MGA-G200 AGP &
1 ATI RAGE 128 GL PCI
OS Windows 2000 Pro
De resolutie waarmee ik wil werken is 1152*864 of hoger.

Oorzaak: Ik was bezig was met instellen terwijl de 2e monitor nog niet was aangesloten. 8)7
De 1e monitor welke wel was aangesloten stond op de PCI kaart.
In het Display property scherm heb ik voor de AGP kaart aangeklikt dat dit het actieve scherm moet zijn (Use this screen as my active Windows Screen, of ziets).

Het probleem is nu.........
Wanneer ik opstart met de PCI kaart en ik open het properties scherm van mijn display (rechtermuisknop op het bureaublad) dan gaat het properties scherm wel open maar verplaatst zich naar het andere scherm van de AGP kaart. Helaas doet dit scherm het niet, met de bijbehorende adapter. Ik heb geprobeerd om "blind" middels het toetsenbord de instellingen aan te passen, maar helaas had dit niet het gewenste effect.

Mijn vraag is dus nu. Hoe kan ik het propertiesscherm aanpassen zonder dat ik het zie. Is er bijvoorbeeld een mogelijkheid om de adapter terug te zetten naar de standaard instellingen, zodat het propeties scherm geopend wordt op het scherm waar mijn PCI kaart ook beeld op geeft.

Op dit moment werk ik dus met de AGP kaart en heb ik de PCI kaart uit mijn PC gehaald. Wanneer ik namelijk opstart met de PCI kaart disabled mijn PC de AGP kaart. Een bios update zou mogelijk zijn maar ik waag me er niet aan want deze PC is al 5 jaar ou en het bios ook.

Hopelijk kan iemand mij vertellen hoe dit vrij simpel is op te lossen.

Alvast bedankt,

DevDas

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

heb je al eens geprobeerd om je monitors te switchen ? misschien staat de refresh rate en/of resolutie te hoog ?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de monitors switch is er niks aan de hand.
Ik krijg namelijk op alle twee de monitoren wel beeld.

Het probleem zit hem natuurlijk ook in het feit dat ik de resolutie van de PCI kaart niet meer kan bijstellen omdat ik de beeldscherminstllingen niet kan zien.

Ben ongeveer 3 kwartier bezig gewesst om dit scherm naar het actieve gedeelte te slepen maar dit lukte niet. Mischien heeft iemand hier nog een goede tip voor???

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-08 01:18
Als je een printscreentje maakt en daarop ff kijkt waar dat venstertje staat, hoef je alleen nog blind je muis erop te krijgen.. d:)b

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
1 Upgrade de BIOS naar de laatste versie.

2 Zorg dat beide schermen zijn aangesloten.

3 Déinstalleer ff alle drivermeuk van de videokaarten.
(Gewoon voor de zekerheid...)

4 Duik de BIOS in en zoek naar "Primary VGA BIOS" (of zoiets...)
Zet deze op PCI.

5 Start Win2k op en installeer de videokaart-drivers.

6 Zorg dat je UltraMon installeerd.

LET OP!!
Het primaire scherm in W2k/XP, is onafhankelijk van wat het primaire scherm in de BIOS is. Dit geldt niet als je in de BIOS/DOS/Win9x werkt.

7 Ga bij Beeldscherm Eigenschappen --> Instellingen ff spelen met de instellingen.
(In 640x480 / 800x600 mode.)

8 Wanneer je beide schermen werkend hebt, kun je de resolutie/refresh rate opschroeven.

WinXP is ook een optie: De multimon-ondersteuning is er beter.
Je kan bijv. 2 schermen virtueel op elkaar stapelen,
of het secundaire scherm links ipv. (standaard) rechts plaatsen.

Een Screenie uit XP:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.foppen1/GoT/Dual.png

I Opties om 2 schermen werkend te krijgen. (Zie punt 7)
(Notificeer dat het secundaire [2e] scherm geselecteerd is.)
II Mogelijkheid van het verplaatsen van schermen **WinXP only**

Zie ook dit topique. :)

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~