Toon posts:

knijpt belkin 4-port router de downloadsnelheid af??!!

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb omdat we een @home abbonement hebben een router aangeschaft. (2 computers)
De belkin 4-port (F5D5230-4). Het probleem is dat hij om de maand gewoon helemaal op tilt slaat. Ik moet hem dan helemaal opnieuw instellen want resetten helpt dan niet meer! Ik heb al geprobeerd om hem op te daten maar ook toen was hij levensloos! Dus helemaal resetten(terug naar de fabrieksinstellingen bedoel ik dus) opnieuw instellen en hij loopt weer
Ik werk veel met film's en download dus wel veel. Mijn probleem is dat ik bij een nieuwsgroep via @home niks fatsoenlijks gedownload krijg! Nu vond ik een programma (WINMX) wat mij goed bevalt. Maar door de router is het<unable to accept incomming TCP connections> en ook <unable to recieve UDP datagrams on any port> en ik wil weten of ik de optie kan gebruiken om de hostnaam die ik van mijn server heb kan invullen op een computer die niet degene is waar internet op binnenkomt?(als ik met die computer download of moet daar de ip die de router geeft ingevullen?) Sinds ik die router heb kan ik wel met meerderen computers tegelijk internetten dat moet ook wel bij @home (router) maar mag volgens hun niet en ze beantwoorden geen vragen over routers want ze ondersteunen die niet!!
Het is in ieder geval een feit dat mijn downloadsnelheid met 80% (tot zelfs 5,0)
gedaald is en op een goede dag oploopt tot 12,5 terwijl dat bij nieuwsgroepen 280 was(nu ook niet meer!!) wie kan mij helpen aan de poorten voor UDP en TPC voor de belkin 4-port kabel/dsl-net gateway router model F5D5230-4?? daar zou ik heel erg blij mee zijn! En een goede update! (ik hoop dat de snelheid daar wat van oploopt) Of is er een andere oplossing voor dit probleem?? Ik betaal een breedband abbonement (voor niks volgens mij!) Of moet ik gaan uitkijken naar een andere router? Voor die tijd had ik nooit klachten!!
is er iemand die deze problemen herkent of mij misschien goede raad kan geven?? (ik wil al bij @home weggaan of maakt dat niks uit?)en kazaa die troep is ook geen optie!! Een payserver ook niet want ik heb geen creditkaart.
Bij voorbaat dank TONY.

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42

bitflusher

flushed die *** pc

kijk eens of er een ingebouwde firewall in je router zit, probeer eens uit te zetten en kijk wat er gebeurt.

je zegt dat je maar 80 % van de snelheid van je breedband haalt, hoe heb je dit gemeten.

- om 4 uur 's nachts of op zondagmiddag
- speedtest (meerdere tests) of een p2p download waarbij je afhankelijk bent van snelheid aan de andere kant
- hoe heb je vergeleken, het theoretische maximum met je huidige download, vergeleken met de buren, vergeleken met rechtstreeks aansluiten zonder tussenkomst van router

p.s.
vele uitroeptekens en vraagtekens in de topictitel hoeven niet/worden als storend ervaren.

[ Voor 10% gewijzigd door bitflusher op 04-01-2004 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die snelheid bij dat programma erachter staan maar je hebt gelijk ik had het met de speedtest moeten doen die heb ik ook van de troubles@home page
maar als ik de router afkoppel is de snelheid veel beter!! maar aangezien dit geen optie is. hoop ik dat de TCP en/of de UDP ports helpen??
TONY

Verwijderd

Topicstarter
Sorrie voor die uitroeptekens zal niet meer gebeuren. Dit is mijn eerste post vandaar dus.Maar mijn broer woont naast mij .Daar is de speed beter met een goedkoper @home abbonement. En ja er zit een firewal op ik weet niet hoe die uit kan ik heb XP proffesional en heb de firewal in de computers wel uit moeten zetten voor deze router
Groetjes TONY

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:06:
Ik heb die snelheid bij dat programma erachter staan maar je hebt gelijk ik had het met de speedtest moeten doen die heb ik ook van de troubles@home page
maar als ik de router afkoppel is de snelheid veel beter!! maar aangezien dit geen optie is. hoop ik dat de TCP en/of de UDP ports helpen??
TONY
ik denk dat je dan je router meer moet tweaken (optimaliseren) al is dat met veel van die simpele routertjes vaak niet mogenlijk.

er zijn trouwens altijd andere opties, zoals een freesco routertje opzetten, oude kutbak (486, 16 mb ram, 3 1/4 " FDD) met 2 nic's uitrusten en dan tweaken zoveel je wilt

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

.... tja verkeerde knopje ;)

oh en weer een ps:

het is op GoT ongebruikelijk om je post af te sluiten met een groet, ik zie dat je hier nieuw bent, lees daarom vooral de FAQ door http://gathering.tweakers.net/forum/faq en gebruik de search zo vaak mogenlijk (om uitgekouwde onderwerpen niet opnieuw te hoeven posten)

[ Voor 41% gewijzigd door bitflusher op 04-01-2004 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik legde dus al uit.Ik had via de page van belkin de router opgedate en toen was hij helemaal uit de lucht ha ha. Sorry ik weet niet zo goed wat je bedoeld met tweaken ik ben niet zo thuis in routers.Maar als ik het goed begrijp moet ik gewoon een goeie (duurdere) kopen.
deze koste 49.95 is dat goedkoop.

• bitflusher

bitflusher

flushed die *** pc

oh ja ik had het al over de search en uitgekouwde onderwerpen, het blijkt dat er al iets vaker over dit onderwerp gepost is, mijn kennis kan niet op tegen honderden anderen die al vele uren aan het troubleshooten zijn dus lees eens een aantal topics door uit de search: http://gathering.tweakers...5BxDB%5D=default#hitstart

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad met net zo'n router. Ook een 4 poorts router van Belkin. Ik heb contact gezocht met belkin (levenslange garantie) en probleem uitgelegd, ik had ook alles al geprobeerd.
Ik kreeg een nieuwe thuisgestuurd en de oude zou later opgehaald worden. Dat is dan ook gebeurd, maar de service van Belkin is gewoon heel goed, dus zou je het zo kunnen proberen.
Het probleem bij mij lag toen echter aan de modem van chello, die toevallig sinds de eerste router ineens stuk was gegaan, waarbij ik dus ook downloads had van 5 tot 12 kb/s.
Toen de modem was vervangen (en i.c.m. de nieuwe Belkin router) werkt nu alles wel weer heel snel en goed.
Soms moet ik de router wel ff resetten, want dan is de internetverbinding iets trager geworden, of vind ie sites moeilijker etc. Na de reset is alles weer goed en heel snel. Ik gebruik dan nog wel de 1.00 Dutch versie, terwijl de 1.20 (alleen nog in engels) er allang is.

Dus dit ff ter info, ik hoop dat je er uit komt. Gewoon omruilen die router, en mocht je toch een andere willen kopen: Linksys is een aanrader. Linksys schijnt een dochteronderneming van Cisco te zijn, en die heeft een goede reputatie bij veel bedrijven :)

Ik wens je veel succes verder!!

Verwijderd

Ten eerste is in 95% van de gavallen niet jij die de lage download snelheid haalt, de ander upload gewoon niet harder...

Dat je router een beetje vaag doet heeft niks te maken met @home. Neem gewoon contact met Belkin op of zoek altijd voordat je gaat zeuren naar nieuwe firmware voor je router.

g/l

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem bij men berkin F5D5230-4 router, hij is ook ontzettend traag, nieuwe firmware dllen lukt nooit ... en soms lukt het mij niet om sites te vinden omdat hij te traag is, wanneer ik men pc rechtstreeks op de modem aansluit is de internetsnelheid wel heel hoog.
Pagina: 1