Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
Je hoeft alleen maar je aan en uit knop en reset knop aan te sluiten, dan werkt het al wel goed. Je kan ook steeds met een schroevendraaier gaan pielen
Meestal staat wel op het mobo welke pinnetjes je moet hebben en anders kan je idd doormeten.
wat je dus kan doen is gewoon aansluiten en testen. de kans is dat alles gewoon werkt.. werkt dit niet dan kan je die connector eraf halen en dan de kabel in stukken gaan trekken zodat je 2 kabels per led/ schakelaar hebt. je zal er dan zelf wel weer iets op aan moeten sluiten..
maar ik zou de kabel gewoon zo in je nieuwe moederboard prikken en testen.. er kan niet veel misgaan omdat het puur aansluitingen zijn voor led's en schakelaars..
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Meestal staat het wel op het mobo welke aansluitingen wat zijn. Heb ik tot nu toe altijd met delll en die f*cking packard bell gehad.Terw_Dan schreef op 04 januari 2004 @ 21:23:
Wat je misschien beter kan doen is ook het frontpanel vervangen. Of je kunt de draadjes loshalen en dan doorverbinden naar de juiste pinnetjes op het mobo. Want om de exacte pinout te vinden lijkt mij onmogelijk.
PSW of zo staat voor de aan en uitknop
RS voor reset
Dat soort dingen
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
-- Mx-Generætion --
ik sloop altijd die kabels eruit als ik een slopertje heb, ze zijn niet alleen geschikt voor custom kasten, maar ook voor andere zaken waar zon klein connectortje goed van pas komt
Op de meest gangbare mobos zitten de aansluitingen rechtsonderin, en dat haal je echt niet met zon kort snoertje.
Lekker!
Ik heb deze kast ook gehad (200 mhz) en het is toch een atx hoorPastasaus schreef op 05 januari 2004 @ 01:31:
Ik denk dat dat inbouwen nog een probleem wordt. Die kast is AT (tenminste dat neem ik aan aangezien het nog een P1 ofzo is) en je nieuwe moederbord is ATX... Heb je daar al over nagedacht?
Zijn jullie nu echt zo eenvoudig?iPodje schreef op 05 januari 2004 @ 00:18:
Tuurlijk is het mogelijk om gewoon een andere connector er op te solderen. Maar mensen, kijk eens goed op die foto, dat grijze snoer is toch veel te kort??
![]()
Op de meest gangbare mobos zitten de aansluitingen rechtsonderin, en dat haal je echt niet met zon kort snoertje.
Knip --> pssst --> draad --> pssst --> connector
Verlengt en past. Moeilijk? omg...
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
een aan/uit knopje is op en ATX mobo gewoon een push-make knopje ('deurbel' type dus), in princiepe kan je dus al dat soort knopjes gebruiken, van micro toetsjes tot die grote rode noodknoppen-roberth- schreef op 05 januari 2004 @ 14:21:
Veel mensen zeggen dat ik net zo goed een externe aan- uitknop kan maken. Heeft iemand daar nog leuke ideeen - oplossingen voor?
check eerst die dell voeding deftig na of die wel op je nieuwe mobo past !
de nieuwe dell systemen hebben andere ATX aansluitingen op het mobo als een mobo van Epox, Intel, blabla.
Je zou niet de eerste zijn die met een Dell voeding ofzo ze'n "gewoon" mobo opblaast.
De kast is wel eens een uitdaging om te modden van Dell, maar voor de rest raad ik je aan alles wat in die kast steekt eruit te gooien en te vervangen door "regular" PC stuff.
Ik kom hier dagelijks op men werk met Dell in aanraking, en jongens, goed voor het werk, maar niet voor thuis vind ik ( ok, niet voor thuis als je af en toe tot aaltijd aan je pc zit te knutselen ).
en ivm die knop : eventueel de power en reset knop ook modden. Lees : eigen knopjes insteken en op je mobo aansluiten, dan ben je van die rare dell aansluiting vanaf.
[ Voor 14% gewijzigd door Falcon10 op 05-01-2004 14:49 ]
-| Hit it i would ! |-
Hele kast gaat uiteraard leeg, alleen de kast blijft over. Ik vindt het een hele uitdaging.Falcon10 schreef op 05 januari 2004 @ 14:48:
kleine tip :
check eerst die dell voeding deftig na of die wel op je nieuwe mobo past !
de nieuwe dell systemen hebben andere ATX aansluitingen op het mobo als een mobo van Epox, Intel, blabla.
Je zou niet de eerste zijn die met een Dell voeding ofzo ze'n "gewoon" mobo opblaast.
De kast is wel eens een uitdaging om te modden van Dell, maar voor de rest raad ik je aan alles wat in die kast steekt eruit te gooien en te vervangen door "regular" PC stuff.
Ik kom hier dagelijks op men werk met Dell in aanraking, en jongens, goed voor het werk, maar niet voor thuis vind ik ( ok, niet voor thuis als je af en toe tot aaltijd aan je pc zit te knutselen ).
en ivm die knop : eventueel de power en reset knop ook modden. Lees : eigen knopjes insteken en op je mobo aansluiten, dan ben je van die rare dell aansluiting vanaf.
[ Voor 6% gewijzigd door Haas op 05-01-2004 14:58 ]
Ik heb er nu een Athlon systeem ingebouwd, het kan dus wel degelijk. Voor foto's e.d. van het ombouwen: http://www.vanderhurk.nl/mark/got/case/

De powerknop is idd prima opnieuw te gebruiken, gewoon even nieuwe draadjes aan solderen. Het is een aansluiting die propriëtair is, dwz nergens anders gebruikt wordt.

De voeding is ook compleet anders, die moet je absoluut vervangen. Zie voor meer info: http://members.csolutions.net/dougm/images/dell/casemods.htm
Zie ook mijn 'ombouw-topic': [rml][ CM] Nieuwe mobo + voeding in een Dell kast[/rml]
Door zo'n eigen connector te gebruiken wordt het eenvoudiger een systeem te assembleren. Als je heel de dag niks anders doet dan wordt je echt schijtziek van al die losse draadjes op de gewone mobo's. Bovendien worden zo fouten door het verkeerd aansluiten van de draadjes uitgesloten.-roberth- schreef op 04 januari 2004 @ 21:46:
Ik ga het huidige moederbord maar ff onderzoeken, ik begrijp trouwens niet waarom Dell nouweer zo moeilijk gaat doen door weer een eigen aansluiting te maken.
Hooguit moet je dan een paar draden in het front anders aansluiten... Is wel zo makkelijk
Als ik maar een beetje kan computeren
Ik heb ditzelfde ook gedaan Dell Mobo + P3 500 --> Asus A7V266 + Athlon 1200.
Dit was in een Dell Dimension XPS-T500
Frontje eruithalen, andere draadjes eraan solderen (bijv. uit andere ATX kast) en klaar!
Ledjes en knoppies werken als een zonnetje.
Voeding moet je iig wel vervangen. Als je een Dell voeding aansluit zonder AT extender (zie Korakal's site) dan gaat ie raar doen, piepen en dan roken.
[ Voor 10% gewijzigd door 41728 op 05-01-2004 19:44 . Reden: type van de Dell ]
Verwijderd