Goedenavond
Ik heb weer geld over.. en wil wat in m'n pc investeren. Budget is zo weinig mogelijk, het gaat niet echt om een budget maar meer om wat verstandig zou zijn voor de toekomst...
Momenteel zit ik met de volgende ideetjes:
2x 512MB PC3200:
Hiermee zou ik m'n amd cpu van 2800+ zonder enige moeite op 3200+ kunnen laten draaien, zodat het geheugen synchroon zou lopen aan de FSB, wat de beste resultaten opleverd.
Die 2x 512 die ik nu heb (pc2700) kan verkocht worden voor een euro of 100 in totaal, en nieuw geheugen kost iets van 200 euro. Kost me dus in totaal
100.- voor deze upgrade, maar hoe erg zou het merkbaar zijn
20" 16ms Iiyama TFT:
Ik heb momenteel een 19" Acer die 25ms respone-time heeft. Ik vind dit niet optimaal.. Maar voor de rest is het wel een prachtscherm. Alleen met games als Tactical Ops, Grand Theft Auto, merk ik de ghosting heel erg en daarom speel ik deze games niet. Maar zoals C&C, en UT2004, merk ik het juist totaal niet. Daarom vind ik het die
999.- eigelijk niet helemaal waard.
2x Raptop 10.000rpm 37gb Harde schijven
Deze kosten 130.-, dus 2 voor
260.-
Waarom? Omdat ik momenteel IDE Raid-0 heb als C-schijf, van 2x 80gb, echter maakt 1 van de 2 hdd's zoveel herrie dat ik ze eruit wil hebben... Bovendien zijn ze al een jaar of 2 ~ 3 oud waardoor ze al behoorlijk langzaam zijn geworden. Mijn moederbord ondersteund S-ATA Raid(0) dus ik zou die 2 raptops gewoon kunnen aansluiten.
2x160 Gb Maxtor 7200rpm
Omdat HDD's snel volraken.. en ik absoluut raid1 wil voor m'n data, moet ik zowiezo 2 hdd's hebben. Momenteel is het 2x 120GB maar die raken vol. Daarom zou een upgrade van 2x160gb best kunnen, maar dan moet ik die raptors van hierboven ook kopen, omdat ik anders geen IDE sloten op m'n raid kaartje overhoud. Dit zou komen op
210.- + raptors = 470.
1x 120 Gb Maxtor
Ik heb ook nog 1 losse 120gb op een IDE slot hangen. Nou zou ik deze met een nieuwe 120gb IDE, op m'n raid kaartje kunnen aansluiten. Dan heb ik extra zekerheid voor de data, hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken. Ik ga dan echter niets vooruit qua groote van de HDD's.
Hierbij moeten zowiezo ook weer die 2x raptors komen... Dan zou het komen op 355.- inclusief de raptors.
Voor de rest vind ik alle hardware heel goed te doen. Alleen zit ik flink te dubben over wat nou verstandig is om te upgraden momenteel. Wat is jullie advies, en vooral waarom?