Toon posts:

Welke data valt onder de chello download limiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een paar dagen chello entry en nu heb ik een vraag, waar ik zelf het antwoord niet op achterhaald krijg. Chello.nl zegt hier nl. niets over in de voorwaarden:

Bij entry zit een download limiet van 500mb per maand. Ik heb nu DU meter geinstalleerd en tijdens het surfen loopt mijn download gewoon op. Na een paar uurtjes gewoon surfen zonder echt dingen te downloaden zit ik al op zo'n 15MB. Mijn vraag is nu, telt bij die download limiet nou ook deze "download" mee of gaat het bij de limiet juist puur over mp3-tjes en programmatjes downloaden?

Bij voorbaat dank :>

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:48 ]

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij alles wat je binnenhaalt :)

Verwijderd

Hieronder valt alle data, dus ook data die je binnenhaalt door te browsen.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij Xs4ALL is het Upload en Download. dus dat zal bij chello ook wel zo zijn denk ik

En bij surfen haal je toch ook data binnen... ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Br@m op 04-01-2004 18:50 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Bij mijn ISP telt alle dataverkeer dat vanuit of naar mijn IPadres wordt verstuurd mee. Dus ook surfen en email.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:48:
Ik heb nu sinds een paar dagen chello entry en nu heb ik een vraag, waar ik zelf het antwoord niet op achterhaald krijg. Chello.nl zegt hier nl. niets over in de voorwaarden:

Bij entry zit een download limiet van 500mb per maand. Ik heb nu DU meter geinstalleerd en tijdens het surfen loopt mijn download gewoon op. Na een paar uurtjes gewoon surfen zonder echt dingen te downloaden zit ik al op zo'n 15MB. Mijn vraag is nu, telt bij die download limiet nou ook deze "download" mee of gaat het bij de limiet juist puur over mp3-tjes en programmatjes downloaden?

Bij voorbaat dank :>
Wat ik mij nou afvraag... Kan je bij chello ook een overzicht opvragen van hoeveel je gebruikt?.. Tis offtopic I know maar ik vroeg het me af :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er misschien iemand ervaring met het overschreiden van deze data-limiet? Wat gebeurt er dan, ik kan er bij de voorwaarden van chello nix van vinden (over eventueel boetes betalen of zo).

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gewoon alles wat je binnen haalt en verstuurt wat dacht je dan ??

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:53:
Heeft er misschien iemand ervaring met het overschreiden van deze data-limiet? Wat gebeurt er dan, ik kan er bij de voorwaarden van chello nix van vinden (over eventueel boetes betalen of zo).
Bij 70, 80, 90 en 100 procent krijg je een waarschuwing per mail, en als je over de datalimiet heen bent wordt je gecapped tot 64kb/64kb.

Verwijderd

Topicstarter
gecapped is gekort? Dat zou wel relaxt zijn, dus je kan eigenlijk gewoon onbeperkt downloaden, alleen na 500mb gaat het alleen wat slomer (8kilobyte/sec)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:02:
gecapped is gekort? Dat zou wel relaxt zijn, dus je kan eigenlijk gewoon onbeperkt downloaden, alleen na 500mb gaat het alleen wat slomer (8kilobyte/sec)
Ik dacht als je over de limiet zit, dat je dan zoveel cent per mb moet betalen, dat is bij de meeste providers zo

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik dacht als je over de limiet zit, dat je dan zoveel cent per mb moet betalen, dat is bij de meeste providers zo
Bij veel providers wel ja, Chello is er in de voorwaarden niet erg duidelijk over:
quote: Chello Algemene voorwaarden
9.4 Indien de Klant in strijd met dit artikel handelt, kan de Klant een waarschuwing ontvangen van UPC. Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere, maar niet beperkt tot:
extra kosten bij de Klant in rekening brengen, een datalimiet stellen, de Klant indelen in een andere tariefgroep dan de op grond van de Overeenkomst geldende tariefgroep dan wel de levering van de chello Service geheel of gedeeltelijk opschorten of beëindigen als bedoeld in artikel 21. UPC zal een dergelijke wijziging aan de Klant meedelen.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

En telt verkeer binnen het Chello netwerk ook mee voor de datalimiet?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 14:00
Bekijk dit topic eens, hier wordt het een en ander besproken over Chello en haar datalimieten..

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:07:
[...]

Niet bij chello.

Verwijderd

Topicstarter
Werk jij bij Chello of zo JvH omdat je dit zo goed weet?

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 19:55

Apie!

Newer, better & confusinger

kennen jullie chello underground met hun UPC forum al?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• hereweare67893
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 00:35:
Werk jij bij Chello of zo JvH omdat je dit zo goed weet?
:7

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

bla

[ Voor 106% gewijzigd door Bergen op 02-03-2004 02:21 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:53:
Dit meeltje kreeg ik bij 80% datagebruik:

"
From: support@chello.nl
Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden.

U bent ruim over de helft van de limiet die UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.

Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 48 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om direct uw dataverkeer te minderen.

Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u nog 1 maal een waarschuwing via de e-mail. In een eventuele derde en laatste e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>.

Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello classic. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland"

en dit meeltje kreeg ik bij 90% dataverbruik:

"
From: support@chello.nl
Subject: Kennisgeving overmatig datagebruik

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail willen wij u nogmaals informeren over uw dataverkeer. Wij constateren dat uw dataverkeer overmatig dreigt te worden, ondanks onze eerdere waarschuwing deze maand.

U bent enkele percentages verwijderd van de grens van wat UPC als overmatig heeft vastgesteld.

Bij voortdurend overmatig gebruik zal de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 48 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u nogmaals dringend om per direct uw datagebruik te minderen.

Indien deze maand uw dataverkeer overmatig blijft, ontvangt u een derde en laatste e-mail. In deze e-mail zal UPC kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>.

Voor meer informatie verwijzen wij naar artikel 3 van de chello Acceptable Use Policy.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello classic. Bij dit product zijn grotere hoeveelheden dataverkeer toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland"

Ja, ik vind zelf dat je dus het maximale eruit moet halen, als ik 1 Gig mag downloaden, dan doe ik dat ook ... ben benieuwd ...
Pagina: 1