Is er een manier om een bestand dat in gebruik is waarnaatoe werwezen word te verwijderen? Dus geen veilige modus of zoiets... Maar meer iets in de zin van unmounten of iets dergelijks.
Verwijderd
Een multimediabestand toevallig?
Wos Faq: Ik heb een .AVI bestand, waarom kan ik deze niet verwijderen?
Explorer killen en opnieuw starten is een optie, net als kijken welk programma je bestand "bezet" houdt.
Explorer killen en opnieuw starten is een optie, net als kijken welk programma je bestand "bezet" houdt.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 18:05 ]
ik weet het niet ik heb dat probleem ook wel eens.. meestal volstaat het om het de deleten vanuit het prog waar je het laatst mee hebt geopent.. dus gewoon dat prog starten doen als of je iets gaat openen maar dan in dat venster dat bestan kiezen en dan op del drukken.. werkt hier wel vaak maar ja als je vergeten bent waarmee het is geopent het laatste..
Behalve bij sommige hardnekkige .avi bestanden werkt de Command-prompt prima.
Zou trouwens een mooie functie zijn om in windows te hebben, zien welk programma dat bestand gebruikt.
Zou trouwens een mooie functie zijn om in windows te hebben, zien welk programma dat bestand gebruikt.
Leave only footprints, take only memories
Filemon van sysinternals.com ?Mafkeez schreef op 04 januari 2004 @ 18:07:
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Ja command prompt werkt hier dus niet, even als voorbeeld.. messenger bestand van msn 4.0 (ik kan deze wel verwijderen via safe mode) maar ik wil gewoon weten of er geen manier is om deze regeltjes te over rullen.. Dat ik gewoon beslis of ik iets delete, of het nou in gebruik is of niet.
Total Commander wil nog wel eens bestanden verwijderen waar windows weigert. Ik denk alleen niet dat dit krachtiger is dan command prompt.
Ik had hier pas ook last van. Ging inderdaad om een mutimedia bestand. Een batch file werkte bij mij ook goed 
code:
1
| del naam.extensie |
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Worden die bestanden niet door het Microsoft File Protection System (of zoiets) teruggeplaatst omdat dit systeembestanden zouden zijn ?Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:11:
Ja command prompt werkt hier dus niet, even als voorbeeld.. messenger bestand van msn 4.0 (ik kan deze wel verwijderen via safe mode) maar ik wil gewoon weten of er geen manier is om deze regeltjes te over rullen.. Dat ik gewoon beslis of ik iets delete, of het nou in gebruik is of niet.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Nee, je kan in Windows files die 'in use' zijn niet verwijderen - deze zijn gelocked. Je kan wel met oh ([google=oh.exe]) zien welk process er filehandles open heeft staan naar je bestanden
Je harde schijf even behandelen met een sterke (elektro)magneet, en het bestand is gegarandeerd weg. (Veilige modus niet vereist).
[ Voor 4% gewijzigd door NkLs op 04-01-2004 18:19 ]
Ipsa scientia potestas -Francis Bacon
Er moet toch een manier zijn om deze hardhandig te unlocken. Met een of andere tool mischien.
(msn is geen bestand wat door windows word beschermd als systeembestanden..)
Heb je dat al eens geprobeerd?? ik moest eens data van een hd afhalen... ik dacht ook, houd hem bij een goede magneet van een flinke speaker (12" woofer) ... nou geen succes... de bestanden stonden er nog gewoon op.. bij floppy'tje werkt het wel.. mischien dat die buitenkant van een hd toch werkt als een soort schild... (SHIELDS UP SCOTTY)NkLs schreef op 04 januari 2004 @ 18:18:
Je harde schijf even behandelen met een sterke (elektro)magneet, en het bestand is gegarandeerd weg. (Veilige modus niet vereist).
![]()
Wat is de FAQ beschreven wordt is ook maar een lapmiddel.Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:04:
Een multimediabestand toevallig?
Hierbij de echte oplossing voor het zeer irritante AVI probleem.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Windows Registry Editor Version 5.00
;Fix AVI deleting and renaming errors.
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.avi\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpg\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpe\ShellEx]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.mpeg\ShellEx]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\InProcServer32] |
Kopieer bovenstaande naar een tekst bestand (noem het b.v. fix-avi.reg)
en dubbelklik het daarna om de reg file te importeren.
Zo, nu heb je nooit meer last van dit probleem
Voor dit soort opmerkingen hebben we een speciaal subforum ingerichtNkLs schreef op 04 januari 2004 @ 18:18:
![]()
Zoals al eerder is genoemd kun je lopende filehandles bekijken met een tooltje van Sysinternals. Hiermee kun je deze handle ook beeindigenVerwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:19:
Er moet toch een manier zijn om deze hardhandig te unlocken. Met een of andere tool mischien.
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Waarmee je dus meteen een aantal features van Windows om zeep helpt (denk bv. aan "Enqueue in Playlist") - maar dat vergeet je erbij te vertellen ?warp schreef op 04 januari 2004 @ 18:22:
Hierbij de echte oplossing voor het zeer irritante AVI probleem.
Nope, die functies e.d. staan in deze keys:elevator schreef op 04 januari 2004 @ 18:25:
Waarmee je dus meteen een aantal features van Windows om zeep helpt (denk bv. aan "Enqueue in Playlist") - maar dat vergeet je erbij te vertellen ?
[HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{CE3FB1D1-02AE-4a5f-A6E9-D9F1B4073E6C}]
[HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{F1B9284F-E9DC-4e68-9D7E-42362A59F0FD}]
[HKEY_CLASSES_ROOTCLSID{8DD448E6-C188-4aed-AF92-44956194EB1F}]
Edit: BTW.. 'Enqueue in Playlist' e.d. zijn overgens geen Windows
(lees Explorer) functies maar Windows Media Player functies.
Bovenstaande reg tweak van mij haalt alleen de Windows Explorer
preview functies weg (die alleen maar irritant zijn), dus GEEN WMP
functies als Queue It Up en Enqueue in Playlist...
[ Voor 28% gewijzigd door warp op 04-01-2004 18:42 ]
Pagina: 1