[skype] audio-conferencing?

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 11:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment Skype om te ouwehoeren met een vriend van mij. Dat gaat prima, ook tijdens het spelen van een spel kun je zo mooi blijven praten. Maar Skype kan (nog) niet aan conferencing of 3-way gesprekken. Dat is lastig, want we willen nu met z'n 3en praten. Zijn er alternatieven voor Skype die dat wel kunnen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• TheRealXistence
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-08 18:13
Volgens mij old good Netmeeting maar dat weet ik niet zeker

Verwijderd

skype krijgt het straks wel in versie 1.. maar alleen de betaalde variant.

kan rogerwilco dat trouwens niet? of de gamevoice software van microsoft (hoef je niet perse de gamevoice voor te hebben)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:41 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Op de Frontpage staat eennieuw MS proggie ook Freeware dus ik zou zeggen testen die hap en laat weten of ie toevallig ook achter een Tweaked ALcatel Pro werkt ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Vriend van me gebruikt Ventrilo, geen idee hoe het werkt maar je kan met ontzettend veel man tegelijk lullen.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 13:51

woutur

Klauwtjes uit!

www.teamspeak.org

Beste kwaliteit bandbreedte verhouding (beter dan ventrilo), ontzettend configurabel en doet waarschijnlijk alles wat je wil. Wel even de manuals doorlezen (eventueel op de FAQ pagina op het forum aldaar).

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-08 20:51

Wekkie

Yeah

De bekendste 2 zijn al genoemd, TeamSpeak en Ventrilo. Probeer ze eens uit zou ik zeggen :)

I've got a feeling...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ventrilo.. Alleen heb je daar een server voor nodig, werkt iets anders dan bij TeamSpeak en Roger Wilco.

Roger Wilco is het makkelijkste denk ik, als je ff snel iets wil doen

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:40

Korakal

Up up up!

IT > SA :)

TeamSpeak heb je toch ook een server voor nodig?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 11:14

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ondertussen hebben we van alles geprobeerd.
Roger Wilco lukte niet, Teamspeak is op zich ideaal, maar (ongeacht de gebruikte codec) is het geluid slecht van kwaliteit (in vergelijking met Skype) en is het takke-traag (delay van minstens 1 volle seconde), Skype lijkt zogoed als realtime. Iemand teamspeak in gebruik die wel realtime is?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Teamspeak is sloom, dat is gewoon zo. Heb vrij lang serieus CS gespeeld en heb van alles geprobeert.

Teamspeak
Voordelen > Zelf hostable ;), doet minder moeilijk achter routers @ Koraka > Je kan wel zelf een TS server hosten. Je kan dan ook je eigen server wel joinen.. Je draait dan gewoon een server en een client waarmee je op je eigen server inlogt.. Terwijl je bij RogerWilco met 1 prog een server host en communiceert
Nadeel > Vertraging

Roger Wilco
Voordeel > Zelf hostable, makkelijk en snel op te zetten als je ff weet hoe het moet
Nadeel > Soms gekloot achter routers

Ventrilo
Voordeel > Goed, Snel ideaal eigenlijk.
Nadeel > Zelf hosten is niet zo makkelijk

Dat is mijn ervaring.. Skype heb ik nooit gebruikt

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-08 09:40
Skype is verreweg het beste voice-over-IP-programma dat ik ooit heb gebruikt. Telefoonkwaliteit en geen storende c.q. merkbare vertraging. Ook kunnen er meerdere mensen tegelijk op inloggen. Groot nadeel is dat er nogal wat van je processorkracht wordt gebruikt, bij mij soms uitschieters richting de 30%.
Pagina: 1