Toon posts:

win2k installeren maar pakt bootable cd niet

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik probeer win2k te installeren op een pc maar hij pakt de cd niet bij het booten ik heb in bios de settings veranderd dat hij eerst de cd hoort te pakken maar dat doet hij niet. is er misschien een manier zodat ik via een floppy de cd kan opstarten ik heb al een bootdisk van 2k geprobeerd( 4 diskettes) maar die geeft een error

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-05 15:44

Korakal

Up up up!

Gewoon een standaard bootable diskette pakken, niet vergeten om van een win98 cd even 'smartdrv.exe' te draaien (\win98) en dan de win2000 setup starten met \i386\winnt.exe

:Y)

Verwijderd

en welke error geeft die?

bootdisken kun je downloaden bij Microsoft.

Hoe installeer ik XP zonder bootable CD-Rom? is ook van toepassing op Windows 2000

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

je kunt een serie bootdisks maken mbv makeboot.exe of (in windows omgeving) makebt32.exe. Deze toold staan op de cd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Even een bootdisk (http://www.bootdisk.com/) maken en dan in de bios instellen dat die doe opstarten van Floppy en opstarten maar!!!

suc6 :z

en geef anders eens even de ERROR..."wat zegt die dan?"

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
probleem is als ik van die site een programma download om een bootdisk te maken en ik dat open en ik probeer een disk te maken geeft hij altijd een error
(vaak dit ongeveer disk error track 3 , head 1) ik heb meerdere floppys geprobeerd en meerdere progjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:13:
probleem is als ik van die site een programma download om een bootdisk te maken en ik dat open en ik probeer een disk te maken geeft hij altijd een error
(vaak dit ongeveer disk error track 3 , head 1) ik heb meerdere floppys geprobeerd en meerdere progjes
Windows 98 of ME opstartdisk geprobeerd?

En dan in de command de setup starten?

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet
kan iemand niet even een zipje maken van een bootdisk met die extra file erbij? dat zou heel fijn zijn

Verwijderd

Kan het niet gewoon zijn dat je floppydrive op sterven na dood is?

Verwijderd

Topicstarter
nee dat kan niet want ik heb et op meerdere pc geprobeerd
edit:

zou iemand dat aub kunnen doen een zipje maken van een bootdisk???+die extra file van post 2 dat zou heel fijn zijn dan kan ik weer verder

edit: btw sorry dat ik in het verkeerde forum dit topic heb begonnen

edit:

niemand die mij hieraan kan helpen??? :'( :'( :'(

Modbreak: Mag ik jou even op de functie 'editten' Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif wijzen ?
Binnen 24 uur je eigen topic omhoog kicken wordt niet op prijs gesteld namelijk.

[ Voor 84% gewijzigd door moto-moi op 04-01-2004 15:50 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zimon,

Ik ga je topic even verplaatsen naar Windows Operated Systems, probeer hier voortaan zelf een beetje op te letten.

Verder:
  • Zou je aub je laatste bericht willen bewerken als je zelf de laatste reactie hebt gepost?
  • Een zipfile maken van die bootdisks is niet handig - als de diskette's op www.bootdisk.com niet werken dan gaat die ZIP ook niet werken

Verwijderd

Topicstarter
als iemand een kant en klaar bootdisk zipt van win98 waarom zou dat niet werken het probleem is dart ik met die bootdisk proggies van die sites zelf geen bootdisk kan maken. dus daarom dacht ik als iemand die nou voor mij maakt en zipt .....

• Ciprix
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-05 08:22
zo als eerder vernoemd:
op de windows 2000 CD staat een programmatje dat 4 ingezipte bootdisk images uitpakt naar 4 diskettes. hij formateerd ze zelfs.
als dit niet werkt dan zit er toch ergens iets fout op je cd of bij je diskette stations...

alles wat je hiervoor nodig hebt staat in de map: bootdisk

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:57:
dus daarom dacht ik als iemand die nou voor mij maakt en zipt .....
Lees de faq en huiver.

Windows Operated Systems - FAQ - Nuttige links: Windows Bootfloppies

Als je een brakke FDdrive hebt helpt geen enkele bootdisk trouwens.

tip v.d. week: http://www.nu2.nu/bootcd/#w2k

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 04-01-2004 16:08 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 15:57:
als iemand een kant en klaar bootdisk zipt van win98 waarom zou dat niet werken het probleem is dart ik met die bootdisk proggies van die sites zelf geen bootdisk kan maken. dus daarom dacht ik als iemand die nou voor mij maakt en zipt .....
Een bootsector (datgene wat een bootable diskette van een niet bootable diskette onderscheid) kan je niet zippen - vandaar dat het niet zinvol is :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm das kut wat kan ik nu doen? pc weg laten rotten? ;)

edit is het mogelijk om de hardeschijf ff in een andere pc te doen en vanaf daar te formatteren en dan ook vanaf daar ook nieuwe windows te installen? of krijg je dan probs omdat hetverschillende mobos zijn enzo

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:16 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

naast het punt dat smartdrv.exe niet freeware is ;)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:13:
hmmm das kut wat kan ik nu doen? pc weg laten rotten? ;)
je kan ook brain v.1 booten *) en wat met de links doen die gegeven worden.

*) mount /dev/brain, nadenken dus

[ Voor 73% gewijzigd door alt-92 op 04-01-2004 16:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 04 januari 2004 @ 16:14:
naast het punt dat smartdrv.exe niet freeware is ;)
[...]

je kan ook brain v.1 booten *) en wat met de links doen die gegeven worden.

*) mount /dev/brain, nadenken dus
sorry ik snap niet helemaal wat je hier zegt en aan die links heb ik niks als je mijn posts leest

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 16:23 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

niet?

Ik geef je een prima methode aan om toch een bootable CD te maken, en dat is niet goed?

Verwijderd

Topicstarter
is dat een programma? en zo jah waar kan ik dat downloaden dan?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 16:32:
is dat een programma? en zo jah waar kan ik dat downloaden dan?
Bekijk Ciprix in "win2k installeren maar pakt bootable cd ..." eens ;)

stomme \32 :P

[ Voor 10% gewijzigd door G33rt op 04-01-2004 16:38 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Mjah, dit gaat nu toch echt een stapje te ver - lees even de links door zoals BackSlash32 die gegeven heeft, maar dit topic gaat inhoudelijk nergens meer over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.