[Mini DV] Glitches of toch niet?

Pagina: 1
Acties:

• Fubaruba
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Ik ben bezig met het cappen van een zooi bandjes.
Op een van die bandjes heb ik gefilmd terwijl het vrij koud is. De camera raakte enigszins ontregeld en vertoond daardoor allemaal ploepjes en dingetjes in beeld tijdens het afspelen. Heel vervelend.

Maar als ik de tape afspeel in superslomo, dan zie ik dat elk framepje eigenlijk gewoon mooi erop staat. Zonder foutjes of iets. En als ik doorspoel is er ook niets aan de hand. Het probleem lijkt zich dus alleen voor te doen als ik gewoon op 1 speed afspeel. :/ :?

Wie kent dit probleem nog meer en is hier een oplossing voor?

Bij voorbaat dank!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Ik kan me voorstellen dat door de extreme kou de calibratie van de camera niet klopte. D.w.z. dat bijv. de tape korter werd, de koppen kleiner of weet-ik-wat.

De enige remedie lijkt me de film frame-by-frame te capturen.

Succes.... ;)

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Fubaruba
tnx :) daar heb ik wat aan! haha...

maar ik kan me niet echt voorstellen dat niemand dit is opgevallen ooit...

of ben ik de enige gotter met een klotecamera :P

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:28
Mijn ervaring is dat GSM's de stoorzender kunnen zijn, maar dit is bij de opname dan al gebeurd. Heb daar ook alleen last van bij een pro dv reader en niet op een kleine camera (beetje apart :P ). Maar als je frame voor frame bekijkt ontbreekt er waarschijnlijk net één frame op die stoorplek (de vorige blijft nog een keertje staan).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Fubaruba
nee, als ik frame voor frame bekijk zie ik dat elke frame goed is.
en als ik dan weer gewoon op play druk, gaat ie weer kutten... het is fout gegaan met opnemen ofzo... echt stom. het is de ene keer ook erger dan de andere keer, maar altijd op dezelfde plekken op het bandje... alsof, zoals hierboven beschreven, het lint verneukt is ofzo.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-08 00:11
er kan ook condens zijn onstaan doordat je hem van een koude omgeving in een warme omgeving hebt gestopt.

alsie zulke narigheden blijft vertonen, ff terugbrengen naar sony in hoofddorp dacht ik. als je nog garantie hebt maken ze hem voor je, anders moet je 145 euro betalen dacht ik. heppet ook gehad

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Dat is toevallig, ik ben zelf ook druk bezig met dv bandjes cappen en ik loop ook tegen een probleem aan. Bij mij valt de timecode soms gewoon weg, sommige bandjes gaan in een keer goed, sommige moet ik om de 10 minuten met de hand even verder spoelen omdat hij geen timecode kan vinden :( weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik gebruik een sony TVR24E en Sony Premium DVM60 bandjes. Bandjes zijn nog vrij nieuw, half jaar oud ongeveer en worden nu voor gemiddeld de derde keer gebruikt.

Ik gebruik Adobe Premiere Pro voor het cappen.

[ Voor 5% gewijzigd door MM op 08-01-2004 17:41 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Fubaruba
neem je alles in een keer op? of spoel je wel eens terug om te kijken wat je opgenomen hebt?

het beste is om het bandje eerst te "zwarten" voordat je gaat filmen.
Daan neem je een heel bandje op met de lenskap erop. Hierdoor "formatteer" je het bandje als het ware en zet je een tijdcode neer. Superhandig.
Pagina: 1