sb live! 1024 player met analoog 5.1 setje?

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Nu heb ik vandaag heel spontaan van mijn vriendin een Hercules 5.1 analoog speaker setje cadeau gekregen :) O+

Maar ik heb een oude SB Live! Player 1024 kaart met enkel een Front en Rear aansluiting, geen Center aansluiting. Dus enkel 4.1 compatible, niet 5.1.

Maar goed, ik kijk zelf geen films op/via mijn PC (beneden in de woonkamer staat mijn TV en DVD speler, PC staat boven in de studeerkamer) en gebruik de speakers enkel voor games en MP3s. Dus die center speaker is voor mij niet heel belangrijk.

Mijn vraag is nu: werkt dit setje ook gewoon als ik enkel de jacks voor Front en Rear aansluit en niet die van de Center speaker? Of geeft het setje dan geen geluid als de center speaker niet aangesloten is? (ben niet zo thuis in die dingen).

Ik zit nog in Duitsland en kan het dus niet proberen of het inderdaad gewoon werkt. Een nieuwe geluidskaart is niet vreselijk duur (SB Live 5.1 OEM is iets van 39 euro geloof ik) maar als ik niet direct een andere geluidskaart hoeft te kopen is dat voorlopig mooi meegenomen. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Geluid geeft het altijd wel, misschien werkt net de centre niet. Maar misschien heeft deze speaker set net zoals bv de meeste Creative sets een ingebouwde converter naar 5.1 (klein knopje achter op Sub bv).

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Hopen voor je dat die Hercules 5.1 analoge set Bass Management heeft, anders mis je waarschijnlijk aardig bass.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
[n00b mode]
Erhm er zit een grote Bass draaiknop op de versterker......is dat iets? *schaam*
[/n00b mode]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

tazzman schreef op 04 januari 2004 @ 18:19:
[n00b mode]
Erhm er zit een grote Bass draaiknop op de versterker......is dat iets? *schaam*
[/n00b mode]
Dat stelt de hoeveelheid bass in Noob ;)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Enneuh is dat geen handmatige management? ;)

oi oi oi wat ben ik erg zeg. Mijzelf nog NOOIT bezig gehouden met speaker sets etc..altijd gewoon op een normale versterker aangesloten (welke nu dus overleden is) of gewoon mijn headset gebruikt.

Ik schaam mij diep :) Moet ik dan toch ff een SB Live! 5.1 kaartje scoren?

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Aan die basknop het je waarschijnlijk niet veel als die set geen bass management heeft.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
En als ik het zaakje aan een SB Live! 5.1 kaartje knoop? (Of mijn P4P800 onboard sound gevalletje), maakt het dan nog uit of dat setje wel of geen bass management heeft?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

Je P4P800 heeft toch onboard 5.1 geluid ofnie :/
Dan zou ik hm daar op aansluiten.

Deze advertentieplaats is te huur!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:28
Wat je moet hebben is dat die speakerset de lage tonen uit het front signaal kan filteren en deze doorstuurt naar de subwoofer. Dan is er over het algemeen niks aan het handje, dan mis je alleen de center speakers maar daar hoef je ook niet van wakker te liggen (bij dvd's stuurt de software deze door naar de twee frontspeakers, voor andere dingen heb je die center eigenlijk niet nodig).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Bij een SBLive 5.1 kan je Bass Management (het filteren/doorsturen waar ShittyOldMan het over heeft) (Bass Redirection) door de SBLive5.1 laten doen. Er is alleen 1 probleem bij de SBLive5.1 (en Audigy), en dat is dat Bass Redirection ervan behoorlijk zuigt. De bass ervan is veels te laag en Creative doet er weinig mee. Het is voor Creative een kwestie van drivers fixen, maar dat hebben ze zover ik weet nog niet gedaan. (Als je set wel Bass Management heeft, is er geen enkel probleem, want die optie heb je dan niet nodig.)

Test die speakerset door een wat bass erop af te draaien zonder de Sub/LFE input te hebben aangesloten (en zonder iets van bass management ingesteld te hebben op de bron). Hoor je bass, dan heeft ie bass management en anders niet.
Pagina: 1