Zulke info zie ik graag
Ik denk dat je het spreekwoord verkeerd interpreteert.-Rob- schreef op 04 januari 2004 @ 12:30:
Ik las trouwens ergens in het begin 'de beste sysadmins staan aan wal', nou, dat zou in dit geval best wel eens kunnen kloppen. Daarmee bedoel ik niet dat de sysadmins van tweakers slecht zijn, maar dat er op GOT toch wel een redelijk aantal sysadmins rondlopen die zeker verstand van zaken hebben.
[q=http://www.spider007.net/GoT/frame.php?http://www.spreekwoord.nl/cgi-bin/spreekwoorden.cgi?db=default&uid=default&sb=1&so=ascend&view_records=1&keyword=stuurlui]De beste stuurlui staan aan wal.-Rob- schreef op 04 januari 2004 @ 12:30:
[...]
Ik las trouwens ergens in het begin 'de beste sysadmins staan aan wal', nou, dat zou in dit geval best wel eens kunnen kloppen. Daarmee bedoel ik niet dat de sysadmins van tweakers slecht zijn, maar dat er op GOT toch wel een redelijk aantal sysadmins rondlopen die zeker verstand van zaken hebben.
• Zonder betrokkenheid is kritiek eenvoudig.
• Als je er niet bij betrokken bent is kritiek makkelijk.
• Een buitenstaander weet het altijd beter.
[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 04-01-2004 19:25 ]
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Als in de faq vermeld staat dat admin worden hier niet mogelijk is, wat heeft het dan nog voor een zin om dat toch te proberen.Kaj. schreef op 04 januari 2004 @ 18:09:
Nee, jij leest G33rt de les over G33rt in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)" omdat hij jou daarin de les leest, en jij stelt dat hij dat niet mag doen, maar iemand van de crew.
Dan komt er bij mij een spreekwoord met pot en ketel naar boven...
Nogmaals: Dat is dus verkeerd gequote, ik zal het volledige stukje citeren:Uhm, wat curry daar quote is exact wat jij zegt in LauPro in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)", dus hoe jij erbij komt dat je dat helemaal niet gezegd hebt... En als je het anders bedoelt, moet je het anders opschrijven, en niet later gaan blaten dat je dat niet gezegd hebt.
Ik stel dat gewoon een situatie en zeg niet dat ik nu (toen, direct) die informatie wil hebben.LauPro schreef op 03 januari 2004 @ 23:51:
Heb je wel eens een kijkfile meergemaakt? Of 112-weekend gekeken of misschien wel een misdaad-film gekeken? Mensen zijn uit op dit soort leedvermaak (want dat is). Op het moment dat je als organisatie tekort schiet in de informatievoorziening gaan mensen zelf op onderzoek uit om er achter te komen wat er gebeurt is. En dat zal er echt niet minder om worden. Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.
Even iets anders: ik heb er zeer veel moeite met het volgende verschijnsel: systeembeheerders configureren een systeem, het systeem draait. Daarna raakt het systeem instabiel/in een crash, de systeembeheerders repareren het weer en ze zijn 'helden'.
Het kan mij dan even niet schelen het euvel was, als het niet door derden is veroorzaakt zeg ik dat het aan die systeembeheerders ligt en niet dat systeem. Dat kan wel direct zijn als het gaat om een fout of indirect als het gaat om het verkeerd samenstellen van een systeem.
Ik vind de opmerking van -Rob- dan ook zeer terecht. Om even een voorbeeld te noemen van advies dat niet (direct) wordt gebruikt: Tweakers.net remake (terwijl er mensen zijn die aangeven dat de boel traag is, ook in het verleden) daarnaast nog relatief kleine dingen zoals nog geen FTP-access voor abo's (wil ik graag nog is over in discussie waarom dat niet zou kunnen overigens).
Imo voorbeelden waarbij er kennis van buitenaf niet wordt toegepast. En ja dat neem ik jullie kwalijk want als ik bijvoorbeeld (sorry DjGeRo en G33rt) alleen al kijk naar de naam 'Tweakers' en ik pak de definitie van de faq erbij:
Ik krijg zo langzamerhand het idee dat dit totaal niet meer gebeurt vanuit de crew van t.net (itt users met projecten als Pifast, DPC en de GoT 3DMark-challenge) en dat doet me geen deugtTweaken staat voor optimaliseren en sneller of beter maken

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Als deze systeembeheerders vrijwilligers zijn en van 3 tot 4 uur snachts in een serverruimte zijn om het weer te fixen zijn ze in mijn optiek helden ja. En als je dat niet vind ben je imho gewoon een hele grote eikel.LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 20:28:
Even iets anders: ik heb er zeer veel moeite met het volgende verschijnsel: systeembeheerders configureren een systeem, het systeem draait. Daarna raakt het systeem instabiel/in een crash, de systeembeheerders repareren het weer en ze zijn 'helden'.
En als alles je zo slecht bevalt en alles zo veel beter kan kunnen, waarom begin je niet een goed alternatief die wel aan de "Prof. Mierenneuken"-standaard voldoet?
[ Voor 13% gewijzigd door m-m op 04-01-2004 20:38 ]
Verwijderd
Admins hebben 1 keuze: waar besteed ik primair aandacht aan.Ik krijg zo langzamerhand het idee dat dit totaal niet meer gebeurt vanuit de crew van t.net
En als een server op zijn gat ligt, neem dan van mij maar aan dat ze er alles aan doen om dat probleem te verhelpen. Zijn ze daar niet mee bezig dan zijn ze bezig dan tweaken ze die server zodat er nog meer, nog beter kan. En zelfs als ze dat niet doen, zoals jij suggereerd, hebben ze genoeg sociaal leven en rust nodig om invulling in hun leven te geven. Je kunt tenslotte niet 24 uur per dag nerden achter een rack
alsof een systeembeheerder er iets aan kan doen dat een hd kapot gaat ofzoLauPro schreef op 04 januari 2004 @ 20:28:
Daarna raakt het systeem instabiel/in een crash, de systeembeheerders repareren het weer en ze zijn 'helden'.
Het kan mij dan even niet schelen het euvel was, als het niet door derden is veroorzaakt zeg ik dat het aan die systeembeheerders ligt en niet dat systeem.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat dit totaal niet meer gebeurt vanuit de crew van t.net (itt users met projecten als Pifast, DPC en de GoT 3DMark-challenge) en dat doet me geen deugt.
tweaken is dus net zolang blijven trekken tot het naar eigen tevredenheid werkt, kortom, dit kan een eindeloze discussie wordenWat betekent "Tweaken" eigenlijk?
Een citaat uit het Prisma Woordenboek Engels/Nederlands nieuwe spelling:
tweak/twi:k/ I [ov ww]*(draaien en) trekken aan
*knijpen II [znw]*ruk*(sl.) truc
Vreemd genoeg worden de uitvoerenden, wij dus, in datzelfde woordenboek omschreven als katapulten... Rare jongens, die vertalers .
Als je de zaak vanuit die kant de zaak benaderd dan lijkt dat zo ja. Maar als het blijkt dat er al veel eerder iets mis is gegaan dan lijkt dat me niet van toepassing.m-m schreef op 04 januari 2004 @ 20:35:
[...]
Als deze systeembeheerders vrijwilligers zijn en van 3 tot 4 uur snachts in een serverruimte zijn om het weer te fixen zijn ze in mijn optiek helden ja. En als je dat niet vind ben je imho gewoon een hele grote eikel.
Om je de waarheid te vertellen: daar ben ik mee bezig samen met nog iemand. Het zal echter niet op het zelfde gebied als t.net gaan opereren maar wel iets vergelijkbaars.En als alles je zo slecht bevalt en alles zo veel beter kan kunnen, waarom begin je niet een goed alternatief die wel aan de "Prof. Mierenneuken"-standaard voldoet?
RAID? Tweede server als backup? Er zijn zat alternatieven die helemaal niet zo duur hoeven te zijn.Erkens schreef op 04 januari 2004 @ 20:42:
[...]
alsof een systeembeheerder er iets aan kan doen dat een hd kapot gaat ofzo
Imo is tweaken wel iets meer dan dat, iets dat dus ook in de t.net faq vermeld staat.tweaken is dus net zolang blijven trekken tot het naar eigen tevredenheid werkt, kortom, dit kan een eindeloze discussie worden
Goed, we kunnen nu nog lange tijd over en weer gaan schelden, je kan van alles erbij roepen en denken dat we niet naar users luisteren en om hun mening vragen, als je daar blij van wordt so be it.
Ik weet wel dat er een grote hoeveelheid kennis aanwezig is, en wat jij niet weet is dat ik ook vaak van die kennis gebruik maak, als ik iets even niet weet dan zal ik dat heus eerder op IRC even vragen dan enkele uren aanprutsen. Wat betrefd het voorbeeld van de tweakers.net remake, daar kan ik kort over zijn; die is te groot (qua dataverkeer) en het duurt te lang om zoiets te integreren in de code voor iets dat geen direct zichtbare voordelen heeft (meeste mensen zullen het niet merken, wel de mensen met een P2-350 en zelfs dan is het nog iets wat je moet meten want het is niet direct zichtbaar, verder is het ook niet te vergelijken, maar dat terzijde).
Maar als je dan bijvoorbeeld weer naar crisp en de templates van GoT kijkt, dan zie je dat we wel degelijk naar onze community kijken en daar voorbeelden uit halen.
Het oorspronkelijke doel van dit topic ging over de meldingen van up en dowtime, er is nu een melding en we hebben onderling nu ook wat dingen afgesproken om het in de toekomst te verbeteren (insert into topic rant values ('zie je wel, we luisteren wel')) dus daarmee is dit topic ook weer overbodig geworden.
Verder; probeer zelf eens een site op te zetten die op hetzelfde vlak als tweakers opereert, je zult zien dat het niet zo makkelijk is als het lijkt en dat je gewoon een slap aftreksel wordt van tweakers.net alla casejunkies, techview, tweakzone en welke site ik dan ook nog maar vergeten ben die pretendeerd aan tweakers te kunnen tippen
Ik weet wel dat er een grote hoeveelheid kennis aanwezig is, en wat jij niet weet is dat ik ook vaak van die kennis gebruik maak, als ik iets even niet weet dan zal ik dat heus eerder op IRC even vragen dan enkele uren aanprutsen. Wat betrefd het voorbeeld van de tweakers.net remake, daar kan ik kort over zijn; die is te groot (qua dataverkeer) en het duurt te lang om zoiets te integreren in de code voor iets dat geen direct zichtbare voordelen heeft (meeste mensen zullen het niet merken, wel de mensen met een P2-350 en zelfs dan is het nog iets wat je moet meten want het is niet direct zichtbaar, verder is het ook niet te vergelijken, maar dat terzijde).
Maar als je dan bijvoorbeeld weer naar crisp en de templates van GoT kijkt, dan zie je dat we wel degelijk naar onze community kijken en daar voorbeelden uit halen.
Het oorspronkelijke doel van dit topic ging over de meldingen van up en dowtime, er is nu een melding en we hebben onderling nu ook wat dingen afgesproken om het in de toekomst te verbeteren (insert into topic rant values ('zie je wel, we luisteren wel')) dus daarmee is dit topic ook weer overbodig geworden.
Verder; probeer zelf eens een site op te zetten die op hetzelfde vlak als tweakers opereert, je zult zien dat het niet zo makkelijk is als het lijkt en dat je gewoon een slap aftreksel wordt van tweakers.net alla casejunkies, techview, tweakzone en welke site ik dan ook nog maar vergeten ben die pretendeerd aan tweakers te kunnen tippen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Ja, er ging eerder een hardeschijf dood. Dat soort dingen gebeuren. Face it, het is een site grotendeels voor/door hobbyisten. En een redundant serverpark op een 2e locatie die automatisch de boel overneemt bij een willekeurig probleem zit er nou eenmaal niet in. Atlas heeft lang stabiel gedraaid en dat hij nu ineens begint te bokken (Vorige nacht voor het eerst, vervolgens gister een keer, en nu een paar keer waarbij het binnen 20 minuten opgelost was). Ik denk dat je er redelijk vanuit kan gaan dat er echt wel aan een oplossing gewerkt wordt. Jou kritiek slaat gewoon nergens op, die nieuwe bak heeft geen langslepende geschiedenis van problemen what so ever.LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 20:44:
[...]
Als je de zaak vanuit die kant de zaak benaderd dan lijkt dat zo ja. Maar als het blijkt dat er al veel eerder iets mis is gegaan dan lijkt dat me niet van toepassing.
Mij zul je er in ieder geval niet zien, want als users ook aan jou abnormale standaarden moeten voldoen zou ik het in ieder geval toch niet lang volhouden.Om je de waarheid te vertellen: daar ben ik mee bezig samen met nog iemand. Het zal echter niet op het zelfde gebied als t.net gaan opereren maar wel iets vergelijkbaars.
Dan wens ik je bij deze enorm veel succes en wanneer je dik 100.000 users hebt, stuur je dan even een emailLauPro schreef op 04 januari 2004 @ 20:44:
Om je de waarheid te vertellen: daar ben ik mee bezig samen met nog iemand. Het zal echter niet op het zelfde gebied als t.net gaan opereren maar wel iets vergelijkbaars.
Verwijderd
Echte helden zijn volhouders, zelfs als de situatie tegen hun isAls je de zaak vanuit die kant de zaak benaderd dan lijkt dat zo ja. Maar als het blijkt dat er al veel eerder iets mis is gegaan dan lijkt dat me niet van toepassing.
Ik ben benieuwd naar je oplossing voor situaties waarin Raid en remote beheren niet meer werkt. Wellicht dat je een sneakpreview kan geven, zodat wij/ik er nog wat van kunnen lerenmaar wel iets vergelijkbaars.
Als ik dit zo lees wou ik dat LauPro systeembeheerder bij ons was. Nooit meer problemen, nooit meer iets stuk. Een netwerk dat altijd werkt, en dat voor 30000 man.
beetje flauw om dat er nu bij te trekken, er is al meerdere keren uitgelegd dat het fotoalbum met een fysiek platte structuur werkt (de "mappen" zijn puur db) en men eens ging kijken naar de veiligheid.daarnaast nog relatief kleine dingen zoals nog geen FTP-access voor abo's (wil ik graag nog is over in discussie waarom dat niet zou kunnen overigens).
Volgens mij wil je veel te veel in een keer LauPro, en veel nieuwe features en 24/7 uptime en beschikbaarheid gaan moeilijk hand in hand
En tja, zo komt er ook weer een einde aan deze thread, aangezien het op dit moment alleen maar LauPro bashing is.
En voor LauPro nog enkele wijze woorden die ik net van een van de gebruikers van dit forum opving: "goh, niemand is het met me eens, zou het aan mij liggen?"
En voor LauPro nog enkele wijze woorden die ik net van een van de gebruikers van dit forum opving: "goh, niemand is het met me eens, zou het aan mij liggen?"
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Zeg, doe ff niet alsof je stom bent ofzo. G33rt maakt een opmerking over je manier van reageren, en doet dit op een normale manier.Als in de faq vermeld staat dat admin worden hier niet mogelijk is, wat heeft het dan nog voor een zin om dat toch te proberen.
Daar hoef je geen admin voor te zijn; gewoon een beetje nadenken is voldoende.
Je quote:
Curry reageert op LauPro in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)", dus ik snap niet goed wat daar verkeerd gequote aan is...
En over jouw opmerking
Denk je nou echt dat we maar een beetje aanklooien en niet ons best doen om downtime te voorkomen? Zo komt het wel over namelijk, en dat vind ik bijzonder kortzichtig van je en is een klap in het gezicht van Kees en de zijnen.Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.
Over de tips voor de FP; tja. Ik ben geen devver en bemoei me daar niet mee.
Dat is geen kop in het zand steken, maar puur een kwestie van prioriteiten stellen omdat ik ook nog andere dingen te doen heb. En zo zullen er meer zijn die hun prioriteiten moeten stellen aan de hand van de dingen die ze te doen hebben.
Ik kan me zo voorstellen dat het herschrijven van een site als Tweakers.net tijd kost. Veel tijd.
Ja, iemand heeft het al eens gedaan, en dat zal ook een hoop tijd gekost hebben.
Ik kan me alleen ook voorstellen dat iemand als Femme dat ook graag zelf wil proberen en zo onafhankelijk te zijn.
Ik weet niet hoe dat precies zit; ik maak maar een veronderstelling hier.
Ik had vanavond een zware borrelavond dus afwezig, maar ben eveneens beschikbaar per email mochten mensen nog iets toe willen voegen.
Dit topic is gesloten.