Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 457 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Het is de afgelopen dagen enkele keren voorgekomen dat GoT (samen met Tweakers.net) niet te bereiken waren. Keren dat het langer dan een uur ofzo duurde.

Ik heb er niks over teruggevonden in MED, vandaar hier me vraag. Wellicht dat iemand het kan toelichten? Ben gewoon nieuwsgierig naar de precieze reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zie plan: Server & netwerk statusmeldingen

Het lag dus (iig vannacht) aan Atlas, de fileserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Enkele? Alleen vannacht en zoëven toch? :?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waren de backups dit keer wel in orde? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

daar is _ook_ een .plan voor, hoewel het ook handig is als het in MED komt te staan :)

offtopic:
overigens lijkt het erop of de mount naar die fileserver er niet meer is:

Het maken van map /mnt/web/react/got/react/board/www/usericons is niet gelukt
(interne identificatie: user::move_file::mkdir_failed)

[ Voor 47% gewijzigd door Erkens op 03-01-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet iemand waar de icons zijn gebleven?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:45

Wildfire

Joy to the world!

't Zal nu ook wel weer de fileserver zijn geweest, zou ik zo denken.

Toch wel jammer, zo kort in het nieuwe jaar al downtime... :P
Spider.007 schreef op 03 januari 2004 @ 20:38:
De fileserver heeft troubles. Lees je de .plans nooit?

[ Voor 45% gewijzigd door Wildfire op 03-01-2004 20:39 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op 03 januari 2004 @ 20:38:
zie mijn edit/offtopic:
Erkens schreef op 03 januari 2004 @ 20:36:
offtopic:

Wildfire schreef op 03 januari 2004 @ 20:38:
ja maar als je nooit op de frontpage komt kom je daar niet snel achter ;)
en waar dient anders Mededelingenforum voor?

[ Voor 22% gewijzigd door Erkens op 03-01-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Erkens: ik denk eerder dat ie uit is, maar zullen we gewoon even op de crew wachten? :)

*al heb ik geen idee of Atlas ook icon serveert e.d., het zou kunnen. maar ik wacht nu gewoon op de crew :)

[ Voor 28% gewijzigd door G33rt op 03-01-2004 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Erkens schreef op 03 januari 2004 @ 20:36:
offtopic:

Da's bewust gedaan, omdat usericons via Atlas geladen worden en omdat die dood is. Daardoor was het forum ook dood (dode NFS link leverde veel load op ofzo)
Door die zooi even te unmounten werkt het blijkbaar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wildfire schreef op 03 januari 2004 @ 20:38:
[...]

Jajaja.. ik lees de plans; dat betekent nog niet dat ik ervanuitga dat spullen zomaar verdwijnen :) Ik hoopte op een ietswat officielere reactie

[ Voor 16% gewijzigd door Spider.007 op 03-01-2004 20:40 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

*censuur* schreef op 03 januari 2004 @ 20:39:
[...]

Da's bewust gedaan, omdat usericons via Atlas geladen worden en omdat die dood is. Daardoor was het forum ook dood (dode NFS link leverde veel load op ofzo)
Door die zooi even te unmounten werkt het blijkbaar weer.
nogal logisch ja, want die files zijn er niet die wel nodig zijn enzo
<G33rt> Erkens: atlas is gewoon uit, nix foute mount
<G33rt> http://www.tweakers.net/s...on=PerServer&Server=Atlas
<@Erkens> boeiend
<Moartn> Zo te zien liepen de webservers gewoon vast omdat ze 100000 requests voor NFS dingen open hadden staan op atlas
<@Erkens> er is geen mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de plaatje opde frontpage doen het ook niet, tenminste van het nieuwe gedeelte
edit: ze doen het weer

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

alles doet het weer :*)

Hmm nu krijg ik weer 403 forbidden; ik wacht wel tot alles over een uurtje weer echt werkt enzo :P

[ Voor 69% gewijzigd door Spider.007 op 03-01-2004 20:47 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 20:44:
de plaatje opde frontpage doen het ook niet, tenminste van het nieuwe gedeelte
hier wel? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou wel ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat er niets in MED staat is eigenlijk wel slordig.
Het was maar eventjes (ik gaf mijn computer al de schuld, eMule zuigt te hard aan de verbinding) maar er staat toch
In dit forum worden alle GoT mededelingen geplaatst. Zaken als downtime (oorzaak of aankondiging), policies en policy wijzigingen, features/bugs, crewvakanties en GoT wijzigingen.
als forumbeschrijving bij MED, dus je zou verwachten dat er binnen een uur na het weer online komen van een storing van meer dan 15min een .med verschijnt met wat er aan de hand was.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dus je zou verwachten dat er binnen een uur na het weer online komen van een storing
Kan toch nog? De zaak is krap 20 minuten weer in de lucht....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Laatst online: 28-09 09:37

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
zaak is krap 5 minuten in de lucht, het lijkt mij wel handig om eerst te debuggen & servers op te helpen, stale NFS handles op te lossen e.d. voordat ik me bezig ga houden met het informeren van de users. Als ik dat namelijk eerst doe duurt het gewoon langer voordat het weer een beetje werkbaar is.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Yep, voor dit soort zaken lijkt het me gewoon het beste om even geduld te hebben, dan merkt men vanzelf weer dat het werkt èn wat dan misschien de oorzaak is geweest :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Kees schreef op 03 januari 2004 @ 20:55:
zaak is krap 5 minuten in de lucht, het lijkt mij wel handig om eerst te debuggen & servers op te helpen, stale NFS handles op te lossen e.d. voordat ik me bezig ga houden met het informeren van de users. Als ik dat namelijk eerst doe duurt het gewoon langer voordat het weer een beetje werkbaar is.
En om die reden had ik net We zijn er weer! :) al gesloten.

Het is erg irritant als er tientallen mensen direct na iedere scheet van 1 van de servers direct staan te huppelen dat alles weer werkt en wat er nu eigenlijk aan de hand was, maar er is tot nu toe altijd netjes gecommuniceerd wat er aan de hand was naar de users, nadat alles was hersteld en 3 keer gecontroleerd. We willen echt allemaal dat kees zich daar eerst mee bezig houdt jongens, gun 'm ff de tijd? :/

Ik ga er trouwens denk ik een consequente gewoonte van maken om "We zijn er weer!"-spamtopics in LA te sluiten on sight. Als je met tientallen mensen een hoop oneliners omstebeurt wil maken hebben we daar een Tweakers Huiskamer voor uitgevonden, en als je daar geen toegang toe hebt maak je maar even een vreugdedansje op je stoel.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

hmm, ok, ik heb niets meer te zeuren.

Ik had niet in de gaten dat het net weer online gekomen is.
Iedereen weer terug aan het werk, Kees ook!, ga lekker bij je real life familie zitten (die van mij zijn weg, verjaardag), ga andere sites bezoeken enz.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Niet online
curry684 schreef op 03 januari 2004 @ 20:59:
[...]Als je met tientallen mensen een hoop oneliners omstebeurt wil maken hebben we daar een Tweakers Huiskamer voor uitgevonden, en als je daar geen toegang toe hebt maak je maar even een vreugdedansje op je stoel.
*Vreugdedansje op stoel maakt.* :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

maar er is tot nu toe altijd netjes gecommuniceerd wat er aan de hand was naar de users
Er komen hier alleen mensen die veel van PC's weten en systeembeheerders.
De fileserver (Atlas) had het vannacht begeven en heeft helaas een van zijn schijven verloren. Gelukkig werden er twee helden bereid gevonden om naar Amsterdam te fietsen en aldaar het powerknopje enige malen hardhandig te hanteren. Ook vanavond was het weer zover, de fileserver had er wederom geen zin in. Gelukkig werd er ook deze keer iemand van trueserver bereid gevonden om even bij telecity de boel in orde te maken.
Dit is alle info van de frontpage, er staat dus niet bij of die schijf nou vervangen was,en wat er in orde gemaakt is, ik las op IRC namelijk dat die bak nog steeds stond te piepen.
Iets meer info is dus wel wenselijk.

Dat zo'n dikke proliant plat gaat als er een schijfje crashed is sowieso vreemd maar dat is een andere discussie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Bierkameel schreef op 03 januari 2004 @ 21:23:
Dit is alle info van de frontpage, er staat dus niet bij of die schijf nou vervangen was,en wat er in orde gemaakt is, ik las op IRC namelijk dat die bak nog steeds stond te piepen.
Iets meer info is dus wel wenselijk.
Joh, weet je wat we doen, we trekken ACM & Kees van de logfiles op, en laten ze nu een Mededelingenforum posting inelkaar draaien met alle info die ze hebben..
Ohnee.. Die info moeten ze uit de logfiles halen.. die ze nog niet helemaal hebben gezien.. Plus dat die server pas weer een half uurtje draait, en ze dus niet zeker weten dat alles het nu goed doet..
Offuh.. optie 2:
We kappen ff met zeuren hier, en wachten rustig totdat kees of ACM een verklaring hebben voor dit rare gedrag van die server.

Ik kies voor 2, en ik raad je aan om dezelfde keuze te maken, aangezien dat op dit moment even iets belangrijker is dan deze meute beste-stuurlui-staan-aan-wal sysadmins te informeren.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:48

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
Het is erg irritant als er tientallen mensen direct na iedere scheet van 1 van de servers direct staan te huppelen dat alles weer werkt en wat er nu eigenlijk aan de hand was, maar er is tot nu toe altijd netjes gecommuniceerd wat er aan de hand was naar de users, nadat alles was hersteld en 3 keer gecontroleerd. We willen echt allemaal dat kees zich daar eerst mee bezig houdt jongens, gun 'm ff de tijd? :/
Allereerst respect voor de mensen die zo hard bezig zijn om aan de slag te gaan als er iets onderuit gaat :) Ik heb er zelf totaal geen verstand van maar het zal best een hoop tijd in beslag nemen.

Waar ik het niet mee eens ben is de communicatie waarover je spreekt. Ik heb zelf geen MED gezien naar aanleiding van de crash van gisteravond. Omdat ik op irc wat heb rondgekeken heb ik half vernomen wat er aan de hand was, maar om nu te zeggen: "er is tot nu toe altijd netjes gecommuniceerd wat er aan de hand was naar de users" ben ik het niet helemaal mee eens. Ik zeg ook niet dat er meteen een MED moet komen zodra het systeem weer inline gaat, maar vergeet het i.i.g. niet te communiceren via de officiële kanalen :) Misschien iets waar intern wat meer over nagedacht zou kunnen worden? Eventueel iemand die zich stort op het testen etc. en iemand anders die even 5 minuten de tijd neemt een MED in elkaar te draaien :)

@ moto-moi Ik zie je bericht nu pas, maar ga even in op een ander punt dan jij bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

SmartDoDo schreef op 03 januari 2004 @ 21:35:
Waar ik het niet mee eens ben is de communicatie waarover je spreekt. Ik heb zelf geen MED gezien naar aanleiding van de crash van gisteravond. Omdat ik op irc wat heb rondgekeken heb ik half vernomen wat er aan de hand was, maar om nu te zeggen: "er is tot nu toe altijd netjes gecommuniceerd wat er aan de hand was naar de users" ben ik het niet helemaal mee eens.
Agreed, als het de .plan haalt moet er een MED over zijn wmb. Wat ik vooral wil voorkomen is dat we dadelijk voor iedere router hickup, maintenancereboot, AMS-IX storinkje van 2 seconden en weet ik het wat meer allemaal al een MED en en schijnbaar bijbehorend LA-topic krijgen. Er is reeds een forum "Serverstatusmeldingen", en gelukkig voor ons allemaal hebben alleen de serveradmins daar toegang toe, hoe graag sommigen van jullie het blijkbaar ook zouden willen.

Wat betreft die interesse: die mag er zeker zijn. Het zal vast en zeker ook wel opgevallen zijn dat ik dit topic wel openlaat, en We zijn er weer! :) van 7 minuten eerder niet. Iedere week zo'n "We zijn er weer"-topic wordt irritant, maar een topic als deze dat gewoon netjes de downtime ter discussie stelt is en blijft gewoon interessant voer voor Lieve Adjes. Ik zou het wel prefereren als hij pas na de MED geopend werd, maar ik ben gewoon een zeikerd :D

Maar 'woohay ik heb net een kwartier op F5 zitten drukken op http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/15 dus nu ben ik de eerste die een topic kan openen' valt bij mij niet onder de categorie "interessante feedback en discussie tussen crew en users" :Y)

daarbij nofi naar G33rt of andere topicstarters uit het verleden trouwens, maar ik (en meer mensen) vinden het ondertussen een traditie die nodig gebroken moet worden :)

[ Voor 8% gewijzigd door curry684 op 03-01-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

curry684 schreef op 03 januari 2004 @ 21:46:
[...]

Agreed, als het de .plan haalt moet er een MED over zijn wmb.
Dan is mijn punt duidelijk :) Kan me voorstellen dat het accent nu meer ligt op testen en nakijken etc. dan op het informeren van users. Toch hoop ik dat dat kleine stukje communicatie niet vergeten wordt. Het is ook altijd leuk (en goed) om te lezen hoe hard sommige crewleden hebben moeten zweten ;)
Maar 'woohay ik heb net een kwartier op F5 zitten drukken op http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/15 dus nu ben ik de eerste die een topic kan openen' valt bij mij niet onder de categorie "interessante feedback en discussie tussen crew en users" :Y)
Mja, is ook niet erg boeiend i.d.d. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

SmartDoDo schreef op 03 januari 2004 @ 21:35:
Waar ik het niet mee eens ben is de communicatie waarover je spreekt. Ik heb zelf geen MED gezien naar aanleiding van de crash van gisteravond. Omdat ik op irc wat heb rondgekeken heb ik half vernomen wat er aan de hand was, maar om nu te zeggen: "er is tot nu toe altijd netjes gecommuniceerd wat er aan de hand was naar de users" ben ik het niet helemaal mee eens.
Vergeet niet dat er meerdere manier zijn om iets te communiceren naar users, je kunt bijvoorbeeld ook een IRC-client opstarten en naar irc.tweakers.net gaan, kanaal #tweakers.net om daar te vragen wat er aan de hand is, vaak krijgen die wel wat te horen van de serveradmins.
Ik zeg ook niet dat er meteen een MED moet komen zodra het systeem weer inline gaat, maar vergeet het i.i.g. niet te communiceren via de officiële kanalen :)
Ten eerste blijkt de server niet stabiel, dus een eventuele Mededelingenforum posting zou al binnen een dag niet meer correct zijn.
Misschien iets waar intern wat meer over nagedacht zou kunnen worden? Eventueel iemand die zich stort op het testen etc. en iemand anders die even 5 minuten de tijd neemt een MED in elkaar te draaien :)
Een med posten gaat wel even wat tijd in zitten hoor ;) En ik heb persoonlijk liever dat de gecombineerde serveradmins (kees, ACM en AntonT) zich richten op de mogelijke oorzaak dan een melding te posten: 'Jaah, uh.. hij doet het weer enzo'.
Daar was ik zelf ook al geheel zelfstandig achtergekomen ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Laatst online: 09:46
Geen paniek!

Tien dingen die je kunt doen als GoT langer dan 10 seconden down is:

1. Continu naar de Telecity webcam kijken om te zien hoe er niets bijzonders gebeurt
2. Slashdot.org/nu.nl/onzin.nl/etc. lezen
3. Een webgame spelen
4. Online gamen (Battlefields, CS, you name it)
5. Je harddisk eindelijk weer eens opruimen
6. Een film kijken op je computer

Pas op, vanaf hier worden de opties eng, want je moet er voor weg achter je PC:

7. TV kijken
8. Een boek lezen
9. Naar buiten gaan
10. Iets nuttigs gaan doen met je leven

Het is echt waar, er is ook leven zonder GoT! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Wilke schreef op 03 januari 2004 @ 22:12:
1. Continu naar de Telecity webcam kijken om te zien hoe er niets bijzonders gebeurt
URL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

moto-moi schreef op 03 januari 2004 @ 22:08:
[...]
om daar te vragen wat er aan de hand is, vaak krijgen die wel wat te horen van de serveradmins.
Een kanaal waar als mededeling zoiets boven staat als: "GoT is down, wij weten niet meer dan jij dus vraag het maar niet?" Zo'n irc kanaal bedoel je? ;)
Een med posten gaat wel even wat tijd in zitten hoor ;) En ik heb persoonlijk liever dat de gecombineerde serveradmins (kees, ACM en AntonT) zich richten op de mogelijke oorzaak dan een melding te posten: 'Jaah, uh.. hij doet het weer enzo'.
Daar was ik zelf ook al geheel zelfstandig achtergekomen ;)
Ik moet het dan van je aannemen dat het meer tijd dan "even" 5 minuten kost :) Ik heb verder ook geen kritiek op het werk van de serveradmins (zou het niet durven _o_) maar wil enkel aangeven dat ik hoop dat er niet wordt vergeten om de users wel via de officiële kanalen te informeren :) Ik ga er vanuit dat dat t.z.t. ook zal gebeuren via een MED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Wilke, dat vind ik eigenlijk een prachtige inbreng in de discussie :)
daarbij nofi naar G33rt of andere topicstarters uit het verleden trouwens, maar ik (en meer mensen) vinden het ondertussen een traditie die nodig gebroken moet worden
maakt niet uit hoor, ik opende slechts een topic omdat ik ze eerder gezien had, eigenlijk vind ik die dingen ook zinloos, het is alleen maar 'woei' 'joepie' 'kees is een held' 'acm ook hoor' 'ok' 'nog meer woei' achter elkaar :)

En ja, mijn topic is inderdaad van een ander kaliber dan navragen wat de oorzaak was. Dat is altijd beter dan zinsloos 'woei' blaten :)

moto-moi, om even in te gaan op je post - eigenlijk is een .plan dan ook niet meer actueel. maar dat GoT het niet of wel doet merken we vanzelf, gun de admins tijd om het te fixen, en meld het achteraf. mijns inziens - en voor zover ik uit dit topic opmaak vinden anderen dat ook - moet de kerntaak van een admin niet zijn een zo fancy mogelijk essay te schrijven over dat het stuk is :)
Een kanaal waar als mededeling zoiets boven staat als: "GoT is down, wij weten niet meer dan jij dus vraag het maar niet?" Zo'n irc kanaal bedoel je?
dat is een beetje flauw, dat topic was niet gemaakt door Kees, Anton, Arjen of Roelant oid, maar door Arno, die geen crew is (nofi aan Arno bedoeld hoor). Verder was er op dat moment ook weinig te melden en wat heb je eraan als er staat 'atlas is niet lief, we regelen het'? het is gewoon stuk, wacht maar geduldig en je krijgt achteraf echt wel uitleg in de .plan (is altijd al zo geweest) :)

[ Voor 25% gewijzigd door G33rt op 03-01-2004 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

(jarig!)
Het idee om eens op IRC te vragen hoe het zit hebben meerdere mensen al gekregen... Er komen in 5 minuten 50 extra mensen online ofzo, die allemaal zitten te klagen... Nee, daar zijn we blij mee :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 27-09 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

curry684 schreef op 03 januari 2004 @ 21:46:
Iedere week zo'n "We zijn er weer"-topic wordt irritant
Ik neem aan dat dit een grapje is, maar kan ik hieruit concluderen dat een weekelijkse/maandelijke 'crash' normaal is? Ik hoop het niet :/ .
http://cam2.ams5.trueserver.nl/
http://cam3.telecity-2.trueserver.nl/view/view.shtml
http://cam4.interxion.trueserver.be/
http://cam5.telecity-2.trueserver.nl/view/view.shtml

[ Voor 5% gewijzigd door LauPro op 03-01-2004 22:59 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
Moartn schreef op 03 januari 2004 @ 22:40:
Het idee om eens op IRC te vragen hoe het zit hebben meerdere mensen al gekregen... Er komen in 5 minuten 50 extra mensen online ofzo, die allemaal zitten te klagen... Nee, daar zijn we blij mee :P
Mwah, dat valt eenvoudig te ondervangen zodat het weinig ergernis kost, maar goed, je kunt het je ook ontzettend aan gaan trekken en het heel veel energie laten kosten, nietwaar?

Jammer ook dat er weinig ruimte is voor een geintje na een duidelijke hint; een thread als We zijn er weer! geeft toch een behoorlijk signaal af, dacht ik. Maar curry en ik hebben duidelijk een fout begaan`. Jammer. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

LauPro schreef op 03 januari 2004 @ 22:59:
[...]
Ik neem aan dat dit een grapje is, maar kan ik hieruit concluderen dat een weekelijkse/maandelijke 'crash' normaal is? Ik hoop het niet :/ .
Je doet je ondertitel weer eer aan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Kaj. schreef op 03 januari 2004 @ 23:09:
[...]
Jammer ook dat er weinig ruimte is voor een geintje na een duidelijke hint; een thread als We zijn er weer! geeft toch een behoorlijk signaal af, dacht ik. Maar curry en ik hebben duidelijk een fout begaan`. Jammer. :|
ik dacht dat jullie gewoon in een melige bui waren eigenlijk, ik zocht er niets achter. was dat wel de bedoeling, sorry dan, ik wist niet dat die LA topics dermate veel ergernis veroorzaakten aan de crew kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

G33rt schreef op 03 januari 2004 @ 23:36:
[...]

ik dacht dat jullie gewoon in een melige bui waren eigenlijk, ik zocht er niets achter. was dat wel de bedoeling, sorry dan, ik wist niet dat die LA topics dermate veel ergernis veroorzaakten aan de crew kant :)
hij doelde (weer) op mijn topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Kaj. schreef op 03 januari 2004 @ 23:09:
[...]

Mwah, dat valt eenvoudig te ondervangen zodat het weinig ergernis kost, maar goed, je kunt het je ook ontzettend aan gaan trekken en het heel veel energie laten kosten, nietwaar?

Ik had juist (behalve het gedeelte 'in een melige bui zijn' :P ) de subtiele hoop dat het continue kicken van dat topic mensen idd wel een subtiele hint zou geven richting het subject en de eerste 2 posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 25-09 11:48

André

Analytics dude

curry684 schreef op 03 januari 2004 @ 23:44:
[...]

Ik had juist (behalve het gedeelte 'in een melige bui zijn' :P ) de subtiele hoop dat het continue kicken van dat topic mensen idd wel een subtiele hint zou geven richting het subject en de eerste 2 posts :)
Jullie overschatten ons weer, foei, dat is niet de eerste keer dat jullie dat doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

[...]
Heb je wel eens een kijkfile meergemaakt? Of 112-weekend gekeken of misschien wel een misdaad-film gekeken? Mensen zijn uit op dit soort leedvermaak (want dat is). Op het moment dat je als organisatie tekort schiet in de informatievoorziening gaan mensen zelf op onderzoek uit om er achter te komen wat er gebeurt is. En dat zal er echt niet minder om worden. Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Dat stukje was wel duidelijk, alleen door er op door te gaan verloor het z'n effect imho ;) Maar mijn tip: zeg gewoon dat dit soort topics jullie de strot uitkomen en ze gewoon niet gewenst zijn :)
Boe, stomme mod's, net een dictatuur :r , er mag ook nooit eens wat hier :(
Zo, hebben we die inkoppers ook vast gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

LauPro schreef op 03 januari 2004 @ 23:51:
[...]
Heb je wel eens een kijkfile meergemaakt? Of 112-weekend gekeken of misschien wel een misdaad-film gekeken? Mensen zijn uit op dit soort leedvermaak (want dat is). Om het moment dat je als organisatie tekort schiet in de informatievoorziening gaan mensen zelf op onderzoek uit om er achter te komen wat er gebeurt is. En dat zal er echt niet minder om worden. Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.
Heb jij wel eens humor meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Communiceren is een vak apart :) en zeker voor een groep zo groot en divers als GoT blijkbaar.
Nu moet ik ook zeggen dat ik de subtiele hint van het kicken van het genoemde topic ook niet zo doorhad en het puur op kerst-meligheid gooide 8)7

Wanneer GoT om de haverklap down zou zijn zou de impact een stuk kleiner zijn; nu zit iedereen de F5 te moeren en op allerlei manieren te achterhalen wat/hoe/wie/waarom enz enz.

Als je toch zoals Moto-Moi suggereerde irc (wat op zich los zou staan van het forum :?) wil inschakelen voor informatievoorziening zou je een MOTD melding kunnen maken; dan wordt die melding ook eens gebruikt :p Zoals SmartDodo al meldde, in tweakers.net word je niet echt veel wijzer, roomtopic geeft aan wat iedereen al doorhad, kapot, en vragen wordt bestraft met een kick.

Of je zet een 1337 Finger server op zoals demon dit voor zijn klanten doet om ze van informatie te voorzien; ik heb overigens geen idee of de invoer van tekst simpel te doen is, maar je houdt een boel gezeur van je af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
[...]
Heb je wel eens een kijkfile meergemaakt? Of 112-weekend gekeken of misschien wel een misdaad-film gekeken? Mensen zijn uit op dit soort leedvermaak (want dat is). Om het moment dat je als organisatie tekort schiet in de informatievoorziening gaan mensen zelf op onderzoek uit om er achter te komen wat er gebeurt is. En dat zal er echt niet minder om worden. Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.
ach kom op man, dat iemand crew is wil nog niet zeggen dat ie een stijve lul is....

ze mogen toch ook af en toe lol trappen en ons subtiel op iets wijzen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

[...]
Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.
offtopic:
Tenminste één iemand die meedenkt. :Y)

Irritant hè, dat Kees, ACM en AntonT alleen maar bezig zijn met het bedenken van snode plannetjes om de gebruikers via LA dwars te zitten, in plaats van dat ze met de servers bezig zijn. Misschien veroorzaken ze zelfs wel downtime om hun plannetjes in praktijk te kunnen brengen. Denk je niet? 8)7 :+

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

LauPro: Om het moment dat je als organisatie tekort schiet in de informatievoorziening...
Wanneer je tekort schiet ja. Maar wanneer er nu eens hard aan gewerkt wordt om dat systeem up te houden wil jij dat ze op hun laptop gaan GoTten om te zeggen wat er aan de hand is. (Dat kon iedereen trouwens zelf wel raden, doordat al was gezegd dat het aan de fileserver lag.) Jij bent ook zo'n kleuter die op zo'n bericht in MED reageert met "Waarom typ jij dit bericht eigenlijk, ga jij dat probleem nu maar eerst f1x0r3en"!
LauPro: En dat zal er echt niet minder om worden. Ik pleit er dus ook voor om de downtime te voorkomen ipv een beleid op het gevolg er van.
Denk je dat ze dat niet al doen? Wijsneus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

curry684 schreef op 03 januari 2004 @ 23:56:
[...]
Heb jij wel eens humor meegemaakt?
Jazeker, daarnet op Nederland 3 was er nog cabaret.
G33rt schreef op 03 januari 2004 @ 23:57:
[...]
ach kom op man, dat iemand crew is wil nog niet zeggen dat ie een stijve lul is....

ze mogen toch ook af en toe lol trappen en ons subtiel op iets wijzen? :)
Zeg ik dat 'ie een stijve lul is :?. Ik concludeer het volgende: er zijn een aantal problemen, mensen willen hun verhaal kwijt en dat mag dus liever niet. En ik neem aan dat dit in principe een serieus topic is en daar probeer ik dan ook zo serieus mogelijk op te reageren.

Om maar weer even dit voorbeeld te noemen, afaik heeft die server de mogelijkheid om hem op afstand (via TCP/IP) te bedienen via een console (ook de BIOS dus). Waarom worden dit soort features niet gebruikt?
creative8500 schreef op 04 januari 2004 @ 00:11:
Dat kon iedereen trouwens zelf wel raden, doordat al was gezegd dat het aan de fileserver lag.
Het ligt zo waar aan de fileserver desnoods ligt het een kabeltje, makt mij niet uit. *wij* zijn Tweakers en ik ben altijd benieuwd om de oorzaak van iets te weten. Dat kan weer helpen wanneer er iemand met het zelfde probleem zit bijvoorbeeld.
Jij bent ook zo'n kleuter die op zo'n bericht in MED reageert met "Waarom typ jij dit bericht eigenlijk, ga jij dat probleem nu maar eerst f1x0r3en"!
Dat slaat nergens op, als er staat 'we zijn er mee bezig' dan ga ik echt niet op reageren. Ik probeer mijn ondertitel eer aan te doen maar er is een grens, heb je geen gevoel voor humor ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door LauPro op 04-01-2004 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 00:17:
Het ligt zo waar aan de fileserver desnoods ligt het een kabeltje, makt mij niet uit. *wij* zijn Tweakers en ik ben altijd benieuwd om de oorzaak van iets te weten. Dat kan weer helpen wanneer er iemand met het zelfde probleem zit bijkvoorbeeld.
Geduld is een schone zaak. Je hebt maar enigszins respect op te brengen voor de mensen die het hier jou vrijwillig naar je zin proberen te maken, me dunkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 00:17:
[...]
Zeg ik dat 'ie een stijve lul is :?. Ik concludeer het volgende: er zijn een aantal problemen, mensen willen hun verhaal kwijt en dat mag dus liever niet. En ik neem aan dat dit in principe een serieus topic is en daar probeer ik dan ook zo serieus mogelijk op te reageren.
Exact wat voor verhaal willen mensen kwijt? :?

Ik heb nergens een verbod uitgesproken op mensen die hun relatieproblemen willen melden. Maar dan wel in Stuffis Generalis. Ik heb nergens een verbod uitgesproken op mensen die massaal 'woei' willen roepen dat de server weer werkt. Maar dan niet in Lieve Adjes. En ik heb letterlijk gezegd dat feedback en discussie over het serverpark van GoT welkom is, in Lieve Adjes, maar wacht dan nondeju even totdat de toko stabiel is gemeld voordat je die discussie van de serveradmins verwacht. Okee?
Om maar weer even dit voorbeeld te noemen, afaik heeft die server de mogelijkheid om hem op afstand (via TCP/IP) te bedienen via een console (ook de BIOS dus). Waarom worden dit soort features niet gebruikt?
En hoe weet jij dat dat niet gebruikt wordt? :?
[...]
Het ligt zo waar aan de fileserver desnoods ligt het een kabeltje, makt mij niet uit. *wij* zijn Tweakers en ik ben altijd benieuwd om de oorzaak van iets te weten.
Ik ontken je niet het recht dat te weten. Ik ontken je het recht om onze systeembeheerders van het werk te houden en een hoop irritatie op te wekken omdat je of iemand anders niet even kan wachten totdat zij zin hebben om er iets over te melden.

Laatste keer dat ik checkte zei jouw forumstatus nog "Default: user". Heb je daarmee een recht of een plicht om realtime statusmeldingen van het Tweakers.net-serverpark te krijgen? Zo ja heb ik toch ergens iets gemist :?

[ Voor 32% gewijzigd door curry684 op 04-01-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

creative8500 schreef op 04 januari 2004 @ 00:26:
[...]
Geduld is een schone zaak. Je hebt maar enigszins respect op te brengen voor de mensen die het hier jou vrijwillig naar je zin proberen te maken, me dunkt.
Tweakers.net is een BV, BV is er in de meeste gevallen uit op winst (niets mis mee). Het lijkt me dan ook redelijk dat de mensen die Tweakers.net onderhouden betaald worden. Kan je mij een quote geven waarin ik om de reden van deze downtime vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 00:30:
[...]
Tweakers.net is een BV, BV is er in de meeste gevallen uit op winst (niets mis mee). Het lijkt me dan ook redelijk dat de mensen die Tweakers.net onderhouden betaald worden. Kan je mij een quote geven waarin ik om de reden van deze downtime vraag?
Misschien omdat Tweakers.Net een BV is geworden om te kunnen overleven als community in plaats van dat Tweakers.Net BV een community is geworden om te kunnen overleven als (winstgevende) BV? Een wezelijk verschil denk ik zo, en in het eerste geval is het helemaal niet zo vanzelfsprekend dat iedereen maar geld moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

curry684 schreef op 04 januari 2004 @ 00:30:
[...]
Exact wat voor verhaal willen mensen kwijt? :?
Ik neem aan dat je dat zelf wel kan raden aan de hand van de titel van de topic die gesloten zijn?
Ik heb nergens een verbod uitgesproken op mensen die hun relatieproblemen willen melden. Maar dan wel in Stuffis Generalis.
Relatieproblemen, waar gaat dit over :?.
Ik heb nergens een verbod uitgesproken op mensen die massaal 'woei' willen roepen dat de server weer werkt. Maar dan niet in Lieve Adjes. En ik heb letterlijk gezegd dat feedback en discussie over het serverpark van GoT welkom is, in Lieve Adjes, maar wacht dan nondeju even totdat de toko stabiel is gemeld voordat je die discussie van de serveradmins verwacht. Okee?
Oke
En hoe weet jij dat dat niet gebruikt wordt? :?
De fileserver (Atlas) had het vannacht begeven en heeft helaas een van zijn schijven verloren. Gelukkig werden er twee helden bereid gevonden om naar Amsterdam te fietsen en aldaar het powerknopje enige malen hardhandig te hanteren.
Dat kan dus ook op afstand zo te horen (iets dat de downtime vanzelfsprekend verkort).
Ik ontken je niet het recht dat te weten. Ik ontken je het recht om onze systeembeheerders van het werk te houden en een hoop irritatie op te wekken omdat je of iemand anders niet even kan wachten totdat zij zin hebben om er iets over te melden.
Dat snap ik, echter kreeg ik de indruk dat dit soort topics niet gewenst zijn, iets dat imo niet gewenst is.
Laatste keer dat ik checkte zei jouw forumstatus nog "Default: user". Heb je daarmee een recht of een plicht om realtime statusmeldingen van het Tweakers.net-serverpark te krijgen? Zo ja heb ik toch ergens iets gemist :?
Je hebt idd ergens iets gemist als het goed is heb ik de status 'My.Tnet Extra abonnee'. En waarom zou ik recht moeten hebben op realtime statusmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:56:
Communiceren is een vak apart :) en zeker voor een groep zo groot en divers als GoT blijkbaar.
Nu moet ik ook zeggen dat ik de subtiele hint van het kicken van het genoemde topic ook niet zo doorhad en het puur op kerst-meligheid gooide 8)7
Ik had er ook amper wat achter gezocht en als het echt zo serieus was had het ook wel in de sticky van LA gestaan, ipv hints te spelen :P

Een MED over dit soort dingen zou niet verkeerd zijn, dat dat op dit moment niet zo goed uitkomt klopt uiteraard wel. Ik kan me alleen niet herinneren dat er afgezien van de geplande downtimes structureel melding wordt gemaakt van downtimes en de oorzaken daarvan in MED, maar daar kan ik ook naast zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 00:38:
Dat kan dus ook op afstand zo te horen (iets dat de downtime vanzelfsprekend verkort).
Wel eens een dooie server meegemaakt die alleen maar te pingen is maar voor de rest nergens op reageert, ook niet met een RLO bord?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:39
BackSlash32 schreef op 04 januari 2004 @ 00:48:
[...]

Wel eens een dooie server meegemaakt die alleen maar te pingen is maar voor de rest nergens op reageert, ook niet met een RLO bord?
Er staat ook bij, zo te horen, iets waar ik LauPro geen ongelijk in kan geven. Het is nu eenmaal een site vol met nerds, geef dan ook gedetailleerde informatie. Iets als: "schijf kapot, geen remote control" werkt natuurlijk niet echt mee aan een nette informatievoorziening voor de hongerige nerd. Zeker als er de rest van de dag nog meer mis blijkt te zijn. Maar als in de loop van de ochtend de .plan even was aangepast had dit draadje nu een stuk minder reply's.

En ook MED lijkt me zeker niet onbelangrijk, er zijn volgens mij redelijk wat users die actief op GoT zijn, maar van hun leven niet op de FP zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

[...]
Je hebt idd ergens iets gemist als het goed is heb ik de status 'My.Tnet Extra abonnee'.
code:
1
2
3
4
Member (default)
Private: SG/NSTM
Private: HK
[FP] Private: Abonnee

Daar staat voor zover ik kan zien gewoon "Member (default)" als hoofdgroep, met een paar extra rechten gezet.
En waarom zou ik recht moeten hebben op realtime statusmeldingen?
Vraag er dan niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Rickbv schreef op 04 januari 2004 @ 00:54:
En ook MED lijkt me zeker niet onbelangrijk, er zijn volgens mij redelijk wat users die actief op GoT zijn, maar van hun leven niet op de FP zijn geweest.
Dat wel ja. al heb ik het iets anders: omdat de huidige frontpage met zijn nested nested nested nested nested tabellen zéér langzaam is, kijk ik op de PDA-versie, en daar staan natuurlijk geen .plan's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Speciaal voor dit topic mag jij even groen zijn en serveradmin :Y)

edit:

Door AntonT:
Is wel leuk geweest en verhoogt de onduidelijkheid IMO.

[ Voor 42% gewijzigd door AntonT op 04-01-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

FYI: Er hangt in het rack een masterswitch, daarmee kunnen ze inderdaad de server een paar keer keihard aan en uit pleuren, maar als dat had gewerkt was er heus niet om 3 uur snachts een duo admins heengegaan. Ze zijn ook wel langer bezig geweest dan 'even een paar keer op de powerknop drukken' dus het lijkt me dat je er vanuit kan gaan dat de tekst in de .plan een wel erg bondige samenvatting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Denk je niet dat ze dat gedaan zouden hebben als het zo makkelijk was?

Maar ik vind dat ze echt niet tekort hebben geschoten kwa informatie. Er staat inmiddels een .plan op T.net en aangezien T.net en Got beide down waren en T.net niet voor niets de Frontpage heet vind ik het niet meer dan logisch dat daar een melding word gemaakt. Het is interessant om te weten wat er mis is gegaan , maar dat word vanzelf gemeld en als het niet word gemeld word er vanzelf naar gevraagd.

Ik hoorde op IRC dat het een hd error oid was en was ook 1 van de ramptoeristen... Maar dat was meer omdat ik niets te doen had :P Het knapst vind ik nog het feit dat alles zo snel weer op de rail was. Daarom nog even een subtiel

_/-\o_ aan Roelant , Floris en Kees _/-\o_

[ Voor 58% gewijzigd door Raku op 04-01-2004 01:14 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Laupro: zeg ons, wanneer is het nu eindelijk gefixed? Het duurt nu wel allemaal érg lang. Je informatievoorziening is ook damn schaars.

edit: Als commercieel bedrijf zou je allang gereageerd moeten hebben! Ik heb als Tweaker recht op realtime updates!

[ Voor 30% gewijzigd door creative8500 op 04-01-2004 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Rickbv schreef op 04 januari 2004 @ 00:54:
Dat is dan maar iets wat ze zich aan moeten leren imo als ze echt zo nieuwsgierig zijn, waarom zou je alles dubbel gaan melden? Als het nou om een aankondiging van te voren gaat ala, dat wil je zo veel mogelijk mensen laten lezen. Maar een verklaring achteraf is iets waar maar een klein groepje in geinteresseerd is, en die kunnen best even www.tweakers.net intikken.
creative8500 schreef op 04 januari 2004 @ 00:58:
Dat wel ja. al heb ik het iets anders: omdat de huidige frontpage met zijn nested nested nested nested nested tabellen zéér langzaam is, kijk ik op de PDA-versie, en daar staan natuurlijk geen .plan's. :)
Of je overdrijft, of je werkt nog met een 286 ofzo. Gewoon Tweakers.net (dus niet de wap/pda-versie) draait zelfs op m'n telefoon nog redelijk snel.

[ Voor 29% gewijzigd door Wouter Tinus op 04-01-2004 01:09 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LauPro schreef op 03 januari 2004 @ 22:59:
[...]
Omg, hoezo misinterpretatie? Het enige dat bedoeld wordt met die zin is dat het niet altijd nodig is om meteen naar een forum te rennen en te vragen wat er loos was/is cq. aan te geven dat het weer werkt. Wacht nou eens een keer af wat de serverdudes te zeggen hebben en ga dan pas daadwerkelijk aan de slag met het copuleren van insecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

BackSlash32 schreef op 04 januari 2004 @ 00:48:
[...]
Op afstand de spanning uit en inschakelen? Ook wel bekend als Masterswitch? Wat is een RLO btw?
curry684 schreef op 04 januari 2004 @ 00:55:
[...]
code:
1
2
3
4
Member (default)
Private: SG/NSTM
Private: HK
[FP] Private: Abonnee

Daar staat voor zover ik kan zien gewoon "Member (default)" als hoofdgroep, met een paar extra rechten gezet.
Ik dacht dat er iets anders onder status werd verstaan.
Vraag er dan niet om.
Quote mij waar ik er om vraag? Het enige dat ik aangeef is dat ik benieuwd ben naar technische informatie, maar ik hoef die informatike niet à lá minute te hebben.
curry684 schreef op 04 januari 2004 @ 00:59:
[...]
Speciaal voor dit topic mag jij even groen zijn en serveradmin :Y)
Woei :o . *edit: er zit een bug in je script, het moet i=arr.length+2 zijn ;)
m-m schreef op 04 januari 2004 @ 01:04:
[...]
FYI: Er hangt in het rack een masterswitch, daarmee kunnen ze inderdaad de server een paar keer keihard aan en uit pleuren, maar als dat had gewerkt was er heus niet om 3 uur snachts een duo admins heengegaan. Ze zijn ook wel langer bezig geweest dan 'even een paar keer op de powerknop drukken' dus het lijkt me dat je er vanuit kan gaan dat de tekst in de .plan een wel erg bondige samenvatting is.
Dit soort informatie kan ik dus niet uit die tekst halen, misschien handig om dus ook een tijdsbestek van een item aan te geven voortaan.
creative8500 schreef op 04 januari 2004 @ 01:04:
Laupro: zeg ons, wanneer is het nu eindelijk gefixed? Het duurt nu wel allemaal érg lang. Je informatievoorziening is ook damn schaars.

edit: Als commercieel bedrijf zou je allang gereageerd moeten hebben! Ik heb als Tweaker recht op realtime updates!
Het probleem is dat ik onvoldoende middelen heb om je te kunnen informeren. Bovendien ben ik parttime admin en vanavond ben ik vrij :Y). Ik zal een poging wagen: de server is er mee gestopt na een brakke disk. De RAID controller ging daar niet zo lekker mee om en liet het systeem crashen. Daarna was er geen mogelijkheid om de server weer op de been te helpen omdat de RAID-bios bij het booten aangeeft dat er een schijf brak is en dat je op een toets moet drukken. Toen de serveradmins ter plekke de server weer aan de gang probeerde te krijgen werkte de RAID controller niet goed mee waardoor het is uitgelopen.
Robin Vreuls schreef op 04 januari 2004 @ 01:07:
[...]
Omg, hoezo misinterpretatie? Het enige dat bedoeld wordt met die zin is dat het niet altijd nodig is om meteen naar een forum te rennen en te vragen wat er loos was/is cq. aan te geven dat het weer werkt. Wacht nou eens een keer af wat de serverdudes te zeggen hebben en ga dan pas daadwerkelijk aan de slag met het copuleren van insecten.
Ik gaf dus aan de hand van een voorbeeld aan dan mensen juist uit zijn op die informatie (het zit erin gebakken), geef toe dat jij ook 112-weekend kijkt ;).

[ Voor 7% gewijzigd door LauPro op 04-01-2004 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ff wat een gezeik weer.. elke keer dat got onverwacht down is en de admins druk bezig zijn met fixen zijn er weer nerds die geen leven hebben die helemaal blauw uitslaan van paniek en gelijk de minuut dat alles weer doet topics open gooien met de mededeling dat er geen communicatie is en dat ze eisen alles te weten wat er gebeurt is!

get a life

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 01:25:
Ik gaf dus aan de hand van een voorbeeld aan dan mensen juist uit zijn op die informatie (het zit erin gebakken), geef toe dat jij ook 112-weekend kijkt ;).
Daar kijk ik helemaal niet naar. Ik ben juist zo een Limburger die het relaxt aan doet en wacht totdat er bekend wordt gemaakt wat er aan de hand is/was en begin niet meteen als een waanzinnige te vragen wat er loos is.

Ik reageer hier verder niet meer omdat dit alleen maar uit gaat lopen op berenseks in plaats van een behulpzaam topic. Het beleid is bekend, dus ga niet altijd naar de bekende weg vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Robin Vreuls schreef op 04 januari 2004 @ 01:32:
[...]
Daar kijk ik helemaal niet naar. Ik ben juist zo een Limburger die het relaxt aan doet en wacht totdat er bekend wordt gemaakt wat er aan de hand is/was en begin niet meteen als een waanzinnige te vragen wat er loos is.
Sja, wij zijn crew, wij zitten in #trueserver met ACM en kees en hebben allemaal geen idee wat er op dit moment mis is of vanavond was. En net als jij kan het mij ook niet echt boeien, ik vind het alleen jammer dat ik de avond erna altijd extra werk heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Robin Vreuls schreef op 04 januari 2004 @ 01:32:
[...]
Als je goed leest dan zul je merken dat ik welliswaar geen Limburger ben maar dat ik daar het zelfde over denk. Ik heb zelf ook wel is zo'n situatie meegemaakt en dan wil je ook dat die telefoon uit kan - en dat kon die ook. De enige aanleiding voor mij om te reageren in dit topic is de opmerking over het feit dat dit soort topics niet gewenst zijn direct na een probleem.

@creative8500: dat is bekend, zal worden gefixt bij de volgende Major upgrade van de frontpage.

[ Voor 12% gewijzigd door LauPro op 04-01-2004 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Woutut Tinus schreef op 04 januari 2004 @ 01:05:
Of je overdrijft, of je werkt nog met een 286 ofzo. Gewoon Tweakers.net (dus niet de wap/pda-versie) draait zelfs op m'n telefoon nog redelijk snel.
Ik ben in de afgelopen maanden nog geen site tegengekomen zo langzaam als Tweakers.net, eerlijk waar. Over een opvallend snelle computer beschik ik inderdaad niet: Pentium-3 550MHz.

Ter vergelijking:
  1. Tweakers.net, F5:
    Afbeeldingslocatie: http://www.letselplein.nl/~exemplarisch/tweakers/data/images/tweakers.png
  2. Tweakers.net, CTRL + F5:
    Afbeeldingslocatie: http://www.letselplein.nl/~exemplarisch/tweakers/data/images/tweakers2.png
  3. Tweakers.net remake, F5:
    Afbeeldingslocatie: http://www.letselplein.nl/~exemplarisch/tweakers/data/images/remake2.png
  4. Tweakers.net remake, CTRL + F5:
    Afbeeldingslocatie: http://www.letselplein.nl/~exemplarisch/tweakers/data/images/remake.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 26-09 04:31
offtopic:
LauPro, je zeurt behoorlijk zegmaar. Als je slim bent hap je wat minder, en ga je niet overal zo serieus op in, zegmaar, altijd alles beter weten is best nerderig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 22:45

Arno

PF5A

Ik heb er op diverse PC configuraties geen last van :P

Zelfs niet op mijn K62/400 die ook nog es druk bezig is met KDE3 en internet routeren ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik stel overigens voor dat we geen parttime admins serverbeheer laten doen gezien de hiccup van zonet :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Jaja hij was zojuist weer een paar minuten down, ACM heeft Atlas gereboot en gelukkig is ie goed terug up gekomen.

Atlas blijft dus instabiel, en kan eventueel zo weer down gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
stagaires kunnen nog beter koffie halen :D

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leutje
  • Niet online

Leutje

o7

Is er geen giro nummer? ;)
Help GoT de winter door!

[ Voor 33% gewijzigd door Leutje op 04-01-2004 02:13 ]

A project is never finished.You can always think of something new. - RobV https://discord.gg/WEQG6qT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Heb nog een p1 staan met 512MB schijf, mischien als reserve? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

DjGeRo schreef op 04 januari 2004 @ 02:10:
offtopic:
LauPro, je zeurt behoorlijk zegmaar. Als je slim bent hap je wat minder, en ga je niet overal zo serieus op in, zegmaar, altijd alles beter weten is best nerderig.
Bedankt dat je het meldt, ik probeer alleen maar een aantal punten naar voren te schuiven die me al een tijdje 'dwars' zitten.

Om hier toch even op in te gaan: ik heb wel vaker een discussie gehad naar aanleiding van een probleem in LA en dat resulteert (ook dit keer weer) in een soort van 'nederlaag' aan mijn kant, kan ik dan dus stellen dat mijn 'kritiek' dus niet gewenst is? (toegeven 'kritiek' is idd niet opgenomen in de frontpage van GoT :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Dit geeft de .plan aan op het moment van schrijven:
03-01-04 De fileserver (Atlas) had het vannacht begeven en heeft helaas een van zijn schijven verloren. Gelukkig werden er twee helden bereid gevonden om naar Amsterdam te fietsen en aldaar het powerknopje enige malen hardhandig te hanteren. Ook vanavond was het weer zover, de fileserver had er wederom geen zin in. Gelukkig werd er ook deze keer iemand van trueserver bereid gevonden om even bij telecity de boel in orde te maken.
Ik zou het op prijs stellen (en meerderen met mij) dat een medeling als hieronder:
04-01-04 Zoals jullie gemerkt hebben ligt Tweakers.net en het forum er regelmatig uit. Atlas blijft instabiel. We zijn aan het proberen het probleem z.s.m. te fixen.
Ik weet niet hoe lang het duurt om zoiets op de FP te zetten. Het is alleen maar een suggestie.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Om hier toch even op in te gaan: ik heb wel vaker een discussie gehad naar aanleiding van een probleem in LA en dat resulteert (ook dit keer weer) in een soort van 'nederlaag' aan mijn kant, kan ik dan dus stellen dat mijn 'kritiek' dus niet gewenst is? (toegeven 'kritiek' is idd niet opgenomen in de frontpage van GoT :P )
dat is gewoon gezeik, gezever, gemierenneuk (imho) of wat je er ook aan wil verbinden. Je wil koste wat het kost informatie, maar gunt de admins geen tijd om het te repareren. Op het moment dat ze het niet weten, of er mee bezig zijn, kunnen ze geen informatie geven of hebben ze er geen tijd voor denk ik dan maar zo. Het is stuk, het wordt gerepareerd en meer info hoef je in mijn ogen als member (ja daar val ik zelf ook onder) niet te krijgen tot het heel is, dan kan je misschien om wat meer informatie vragen. Maar niet als het aan het kwakkelen is, dat lijkt me slechts irritant voor de crew en de admins in het bijzonder.

PcDealder: wat is het wezenlijke verschil tussen die twee meldingen? Ze geven precies dezelfde info, en de eerste is wat minder zakelijk en stijf dan de tweede, dus waarom wil je dat anders?

Leg me toch eens uit waarom jullie denken zoveel tips te hebben - stuur een open sollicitatie naar Daniel ofzo als je zoveel van die "goede" tips hebt.

Uiteraard is dit stuk slechts mijn mening, kunnen er geen rechten aan worden ontleend, etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 17:22

FastBunny

Give it the Works !

Atlas is toch een Compaq Fileserver, ik dacht dat die er nog niet zolang in zit. Nu moet je dan wel zeker weten dat het hardware is, anders Compaq hem laten vervangen ofzo :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
PcDealer schreef op 04 januari 2004 @ 11:12:
[...]

Ik weet niet hoe lang het duurt om zoiets op de FP te zetten. Het is alleen maar een suggestie.
Het meeste werk zit in het openen van de DSP en het opzoeken van de betreffende .Plan. Maar degenen die dat moeten doen zijn de serveradmins, en die zijn - je raad het al - bezig om die server stabiel te krijgen en uit te zoeken wat er mis is en dus hebben ze hier geen tijd voor. Logisch ook, want ze hebben verder weinig te melden zolang ze niet weten wat er mis is. Dus laat ze lekker dat uitzoeken en dan komt alles goed :).

[ Voor 1% gewijzigd door Harm op 04-01-2004 11:39 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders Compaq hem laten vervangen ofzo
Een hele server vervangen voor 1 kapotte harde schijf is ook een beetje lomp denk ik ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

G33rt schreef op 04 januari 2004 @ 11:17:
[...]

PcDealder: wat is het wezenlijke verschil tussen die twee meldingen? Ze geven precies dezelfde info, en de eerste is wat minder zakelijk en stijf dan de tweede, dus waarom wil je dat anders?
Nou, in de .plan staat dat de boel in orde gemaakt is. Daarom vind ik het dan vreemd dat bepaalde dingen het niet doen.
Een kleine aanvulling zoals PcDealer aangeeft, zorgt ervoor dat mensen op de hoogte zijn.
Het meeste werk zit in het openen van de DSP en het opzoeken van de betreffende .Plan. Maar degenen die dat moeten doen zijn de serveradmins, en die zijn - je raad het al - bezig om die server stabiel te krijgen en uit te zoeken wat er mis is en dus hebben ze hier geen tijd voor.
1 van de serveradmins heeft vast wel de tijd om het stukje van PcDealer te kopieeren en de te plakken in de .plan. Of nog leuker, hang de .plan aan de .plan van een inlog van de systeembeheerder (oftewel hoe .plans 'officieel' werken)

Kijk, ik zou het ook op prijs stellen als er iets meer info wordt gegeven. Vooral omdat er in de .plan de woorden 'in orde te maken' staat.

En mijn tante bep (die ik niet heb) staat nu ook al boos heen en weer te lopen waarom zijn mijn foto-album op Tweakers niet kan zien :)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 11:40:
[...]
Een hele server vervangen voor 1 kapotte harde schijf is ook een beetje lomp denk ik ;)
Omdat ie onstabiel blijft bedoelde ik toch :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Dit zag ik toevallig ook staan: ACM in "search down?"

Leuk dat ie het daar neer zit, maar als ie het dus ook even op een van de officiele kanalen neerzet, dan gaat niet iedereen 'zeuren' dat de search stuk is.

offtopic: Fastbunny, fix je onderschrift. Je bak specs kloppen niet meer, verander het even in http://specs.tweak.to/list.php?usr=2626 of in een van de systemen daarin :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rob op 04-01-2004 12:14 ]

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 04 januari 2004 @ 11:39:
[...]

Het meeste werk zit in het openen van de DSP en het opzoeken van de betreffende .Plan. Maar degenen die dat moeten doen zijn de serveradmins, en die zijn - je raad het al - bezig om die server stabiel te krijgen en uit te zoeken wat er mis is en dus hebben ze hier geen tijd voor. Logisch ook, want ze hebben verder weinig te melden zolang ze niet weten wat er mis is. Dus laat ze lekker dat uitzoeken en dan komt alles goed :).
Jammer dat de discussie nu verzandt in een *waar bemoei je je mee* (niet persoonlijk op jou gericht).

Misschien zou, wanneer de boel rustig en stabiel is, eens gekeken kan worden naar een optimalisatie van communicatie rond crashes en disasters >:)

Het in één hand (willen) hebben van fixen en communiceren is geen handige :)

Nu staat de info verspreid over de FP, LA, MED BUGS etc.
resultaat: her en der frust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

G33rt schreef op 04 januari 2004 @ 11:17:
[...]

Bij die melding ging ik ervan uit dat de situatie opgelost is. T.net werkte daarna dan ook (voor zolang het duurde). De melding die er nu staat is niet van toepassing op wat er nu gebeurt (vandaag/gisteren niet gebeurde).
Harm schreef op 04 januari 2004 @ 11:39:
[...]

Okz, duidelijk dan.
-Rob- schreef op 04 januari 2004 @ 12:03:
[...]

Nou, in de .plan staat dat de boel in orde gemaakt is. Daarom vind ik het dan vreemd dat bepaalde dingen het niet doen.
Een kleine aanvulling zoals PcDealer aangeeft, zorgt ervoor dat mensen op de hoogte zijn.

[...]

1 van de serveradmins heeft vast wel de tijd om het stukje van PcDealer te kopieeren en de te plakken in de .plan. Of nog leuker, hang de .plan aan de .plan van een inlog van de systeembeheerder (oftewel hoe .plans 'officieel' werken)

Kijk, ik zou het ook op prijs stellen als er iets meer info wordt gegeven. Vooral omdat er in de .plan de woorden 'in orde te maken' staat.

En mijn tante bep (die ik niet heb) staat nu ook al boos heen en weer te lopen waarom zijn mijn foto-album op Tweakers niet kan zien :)
Precies wat ik bedoel. Maar ja, zie ook weer quote@Harm...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

PcDealer schreef op 04 januari 2004 @ 12:24:
[...]
Precies wat ik bedoel. Maar ja, zie ook weer quote@Harm...
Volgens het stukje dat Harm tikte zouden ze meteen de reden van de crash en dergelijke moeten melden, dat is niet noodzakelijk, laat ze dat melden als alles zeker weer 100% draait. Maar een melding dat er iets aan de hand is, is tocg wel gewenst.

Ik las trouwens ergens in het begin 'de beste sysadmins staan aan wal', nou, dat zou in dit geval best wel eens kunnen kloppen. Daarmee bedoel ik niet dat de sysadmins van tweakers slecht zijn, maar dat er op GOT toch wel een redelijk aantal sysadmins rondlopen die zeker verstand van zaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

Dat ik deze smile ooit nog eens zou gebruiken: _/-\o_

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

[b][message=19640898,noline]-Rob- schreef op 04 januari 2004 @ offtopic: Fastbunny, fix je onderschrift. Je bak specs kloppen niet meer, verander het even in http://specs.tweak.to/list.php?usr=2626 of in een van de systemen daarin :)
De Specs.tweak.to werkt niet helemaal goed, kan ze wel veranderen maar niet bekijken op de normale manier :?
Heb ze net wel ff aangepast ;) Maar het is nog niet te zien :/, laat de link wel weer verwijzen naar mijn eigen server met de specs daar :) Iig thanks voor het opmerken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Net verhaal/goede MED en hierbij komen al mijn eerdere vragen (en/of gemopper ;)) te vervallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Laatst online: 26-09 04:31
LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 03:56:
[...]
Bedankt dat je het meldt, ik probeer alleen maar een aantal punten naar voren te schuiven die me al een tijdje 'dwars' zitten.

Uhuh. Het komt beterwetend, wijsneuserig, supernerderig en totaal topiQue verneukent over.

Voor de rest zie de lijst van G33rt :P

[ Voor 8% gewijzigd door DjGeRo op 04-01-2004 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik had deze post straks even gemist, maar bij deze dan nog:
LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 03:56:
[...]
Terechte goed onderbouwde kritiek is altijd welkom. Ik refereer echter even aan creative8500 in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)". Je zegt letterlijk dat we tekort schieten in de informatievoorziening, en dat doen we zoals creative8500 ook al aanduidt gewoon niet. Het heeft mij vanochtend een half uur gekost aan ACM uithoren en informatie rapen om die MED te kunnen typen, waarmee ik dus ACM ook van z'n werk heb moeten houden. En waarom? Alleen zodat ik een MED kon typen met alle informatie die iedereen al weet: het kwakkelt en men is ermee bezig.

Door te zeggen dat we tekort schieten impliceer je een recht op informatie, en dat heb jij net zomin als ik. We hebben het recht dit forum te mogen gebruiken, en mogen al lang blij zijn dat er mensen een heel weekend aan spenderen om dat forum draaiende te houden. Breng gewoon even respect op voor dat werk en wacht geduldig af totdat er iets gemeld wordt okee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

curry684 schreef op 04 januari 2004 @ 13:48:
Ik had deze post straks even gemist, maar bij deze dan nog:
[...]
Terechte goed onderbouwde kritiek is altijd welkom. Ik refereer echter even aan creative8500 in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)". Je zegt letterlijk dat we tekort schieten in de informatievoorziening, en dat doen we zoals creative8500 ook al aanduidt gewoon niet.
Dat is onzin, ik heb dat helemaal niet gezegd, ik probeerde een situatie te schetsen want er komt namelijk nog een zin na dat stukje. Voor de duidelijkheid dus nog maar een keer: je moet niet gek opkijken dat dit soort topics ontstaan nadat er downtime is geweest.

@G33rt: Als je goed het topic doorneemt dan kom je er achter dat ik helemaal geen informatie wil hebben, ik gaf slechts aan dat je die informatie moet geven om dit soort topics te voorkomen. En als ik even de Faq citeer:
En wanneer word ik Admin?
Heel simpel: niet.
Lijkt me duidelijk genoeg.
@Kaj. 'terechtwijzen'? Leg uit? Ik probeer slechts argumenten/stellingen te weerleggen...

[ Voor 7% gewijzigd door LauPro op 04-01-2004 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
LauPro: laat dat terechtwijzen dan ook aan ons over aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

(jarig!)
LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 15:30: Kaj. 'terechtwijzen'? Leg uit? Ik probeer slechts argumenten/stellingen te weerleggen...
Nee, jij leest G33rt de les over G33rt in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)" omdat hij jou daarin de les leest, en jij stelt dat hij dat niet mag doen, maar iemand van de crew.
Dan komt er bij mij een spreekwoord met pot en ketel naar boven...
LauPro schreef op 04 januari 2004 @ 15:08:
Dat is onzin, ik heb dat helemaal niet gezegd, ik probeerde een situatie te schetsen want er komt namelijk nog een zin na dat stukje. Voor de duidelijkheid dus nog maar een keer: je moet niet gek opkijken dat dit soort topics ontstaan nadat er downtime is geweest.
Uhm, wat curry daar quote is exact wat jij zegt in LauPro in "Reden voor downtime GoT/Tweakers (?)", dus hoe jij erbij komt dat je dat helemaal niet gezegd hebt... En als je het anders bedoelt, moet je het anders opschrijven, en niet later gaan blaten dat je dat niet gezegd hebt.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.