[html] breedte 'col'

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:08
Ik ben met een cms bezig dat gebruik maakt van htmlarea ( http://www.interactivetools.com/products/htmlarea/ ) (een wysiwyg online editer) de content die wordt gewijzigd die komt in een tabel te staan die 465 pixels breed is.

Nu dacht ik dat het wel logisch zou zijn om de textarea dezelfde breedte te laten geven. Normaal gesproken geef je de breedte op in cols, maar hoeveel pixels is een col en is dit constant?

Mijn zoektocht leverde de volgende pagina's op GoT op:
Gelijke breedte voor <textarea> in IE en Netscape?
[rml][ BC3] Textarea cols en TD width[/rml]
en
http://www.w3.org/TR/REC-...s.html#adef-cols-TEXTAREA

Beiden geven niet helemaal uitsluiting. De breedte wordt uiteindelijk door de browser bepaalt. Een col is de gemiddelde breedte van een gemiddeld character. Aangezien in mijn textarea verschillende lettertypes en ook plaatjes komen heb ik hier niet zo heel veel aan.

Ik heb geprobeerd om style="width: 465px" mee te geven, maar dit leverde niet het gewenste resultaat. Is er een andere manier om de breedte vast te stellen?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

waarom werkte style="width:465px" niet goed?

Intentionally left blank

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Geef ons een link s.v.p.!!

offtopic:
Crisp: zet dat ook even in de FAQ, wel zo handig - nu moeten we er elke keer weer naar vragen...

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:08
crisp schreef op 03 januari 2004 @ 18:13:
waarom werkte style="width:465px" niet goed?
Omdat hij wel gewoon breed bleef.
Toen ik die op ging zoeken (niet in op erbij gezet omdat het op een nog niet echt beveiligd stuk van een site in aanbouw staat) deed hij het opeens wel goed.. erg raar. Toch nog bedankt. (waarschijnlijk was het een soort van caching probleem in de browser, had de soruce opgevraagd na de vorige reload en het style= stukje stond er toen echt bij... vreemd)

[kan dicht]

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.