[BC3] Textarea cols en TD width

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
Matched: col
Hoi,

In een adminstratiepagina van een site heb ik een textarea aangegeven met cols=50.
De klant tikt daar text in en deze wordt op het open gedeelte van de site gedisplayed in een tabel.

Ik had daar de width van de kolommen op percentages staan, maar dat layout natuurlijk niet goed voor die textarea, die in het admin gedeelte een vast aantal cols heeft (of je moet de klant altijd <BR> in laten geven, maar das ook nix).

Vraag is dus eigenlijk hoeveel pixels is een column ? (lettertypes zijn hetzelfde, Arial)

Verwijderd

Op dinsdag 03 april 2001 12:11 schreef ParaNoiMia het volgende:

Vraag is dus eigenlijk hoeveel pixels is een column ? (lettertypes zijn hetzelfde, Arial)
Ik heb je vraag niet helemaal begrepen, maar als je er achter wil komen hoeveel pixels een column is kan je het beste een screenshot maken... lijkt mij 8-)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Matched: breedte
ligt eraan of je voor fixed window-size gaat werken, anders ben je erg ver van huis.

overigens is de size van een textarea niet juist in pixels, zeker crossbrowser niet, zelf gebruik ik liever CSS voor form-velden voor msie en de alloude size enkel voor netscape.

als je wat javascript kan kun je misschien dynamisch de breedte van een tabel opvragen, door er een <DIV STYLE="position: relative;top:0px;" ID="widthtracerdiv"> in te plaatsen, nu kun de breedte van die DIV opvragen dmv document.getElementById(''widthtracerdiv'').style.width
en vervolgens de breedte van de textarea dynamisch aanpassen.

netscape4x geschiktheid wordt dan twijfelachtig, kijk maar gewoon of je foutmeldingen daar kan voorkomen en poog het wel mozilla-comp te maken (getElementbyId is dat)

edit: topix ventileerde ongevraagd zn mening over position:relative;

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-05 11:33
Stukkie code dan
Admin deel:

TEXTAREA rows=10 cols=50 name=txtFunctieEisen

Op de site in een TD width=?

Zou het zo kunnen zijn dat door de verschillende resoluties je dit nooit precies goed kan krijgen ?

[Edit]

Crossbrowser van het admin deel met de textarea hoeft niet, er is 1 gebruiker die de gegevens bijhoudt (en die gebruikt IE)