Gamen via LAN met router

Pagina: 1
Acties:

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05-2025

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Topicstarter
Ik wil direct maar beginnen met het feit dat ik niet zo thuis ben in het networking verhaal.
Mijn probleem is als volgt:
Ik heb een US robotics router die het internet via de kabel deelt over 3 computers.
Nu wil ik een game spelen met 2 van deze computers tegen elkaar (multiplayer)
Mijn router is al wel zo slim dat als ik via msn een file doorstuur hij doorheeft dat de andere compu in het zelfde netwerk zit. (ongeveer 10mb in 3 sec)
ik weet alleen niet hoe ik mijn router zo kan instellen dat ie, als ik het ip adres dat de router geeft XXX.XXX.XXX.001 en XXX.XXX.XXX.002 aan de verschillende pcs's niet gaat zoeken op internet. Dus dat ik de andere pc kan pingen.

PS filesharing loopt al wel prima

[ Voor 4% gewijzigd door HappyGilmore op 03-01-2004 17:20 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik snap er niet echt veel van.

Goed, je wil op 2 computers van je eigen thuisnetwerkje dus gaan multiplayeren tegen elkaar....

Daarvoor hoef je in feite niets te doen met je router, die hoort dat netjes zelf te regelen.

Wat heeft internet hiermee te maken?
En ik neem aan dat je pc's wel verschillende ip's hebben en niet allebei xxx.xxx.xxx.002 zoals je in je post zegt.... je zal vast ook 003 en 004 hebben voor de andere pc's

Verwijderd

Uhm wil je niet gewoon "make lan game" en "search lan game"? Ik snap niet wat je hiervoor wilt weten omdat je naar mijn idee hiervoor niks hoeft te weten?

Als ik toch bezig ben:

Op GoT betekend dat wel zelf iets probeerd voordat je het vraagt. Blijkbaar heb jij nog geen game aangemaakt of heb ik dat fout?
Als je dat wel hebt gedaan wat dan dus had moeten vertellen staat misschien een firewall aan. Maar dit alles had je ook wel kunnen opzoeken of niet? (onder het motto vertel eens wat meer)

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:26 ]

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 11:15
Werkt het nu niet dan????
Als je het spel op je LAN wil spelen zal de router voor de interne ip-adressen echt niet het internet opgaan

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
oke, ik ben nog niet helemaal duidelijk.
1. Ik heb inderdaad al wel iets geprobeerd en het een en ander gelezen!
2. Ik moet namelijk bij de spellen een ip adres ingeven. Dan kies ik het lokale ipadressen. Maar op een 1 of andere manier gaat ie dan zoeken op internet. Hij zoekt dan bijvoorbeeld naar 100.0.0.1 (pc1) en die kan ie op internet niet vinden.
Stel ik het spel verkeerd in? Mis ik een protocol op een pc? of is een router issue?

Verwijderd

(GoT is geen helpdesk!! Je moet ook enige kennis hebben om voordat je je aanmeld en more important je aan de forum regels houden. http://gathering.tweakers.net/forum/faq)

Kies je wel een local area network game? IPX(/UDP) installeren kan misschien ook helpen, dat weet ik niet want ik weet niets omdat je niet eens verteld welke game je speelt.-->
Firewall aan?
etc->

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:57 ]

• HappyGilmore

HappyGilmore

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:54:
(GoT is geen helpdesk!! Je moet ook enige kennis hebben om voordat je je aanmeld en more important je aan de forum regels houden. http://gathering.tweakers.net/forum/faq)
Ja, zo erg is het nou ook weer niet .. :(
ik heb echt al wel wat research gedaan.
Kies je wel een local area network game? IPX(/UDP) installeren kan misschien ook helpen, dat weet ik niet want ik weet niets omdat je niet eens verteld welke game je speelt.-->
Firewall aan?
etc->
Vuurmuur staat uit.
Het spel maakt niet echt uit, die werken toch in principe allemaal hetzelfde. Je moet bij LAN connection of een HOST naam geven of een ip adres

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Heb je wel Private ip's gebruikt ?. Oftewel wat zijn de ipnummers van je lan ?.

Private IP Address Range defined by RFC-1918:
10.0.0.0 --- 10.255.255.255 (10/8 prefix)
172.16.0.0 --- 172.31.255.255 (172.16/12 prefix)
192.168.0.0 --- 192.168.255.255 (192.168/16 prefix)

[ Voor 58% gewijzigd door Bart-01 op 03-01-2004 18:24 ]

Do as I say, don't do as I do.

Pagina: 1