[XP] Printen vanuit Dos

Pagina: 1
Acties:

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik heb een soort topic als deze in 2002 ook al gestart: Dos probleempje

Ik heb hier dus een boekhoudprogramma wat absoluut _niet_ vanuit dos wil printen. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd:

- Wachtrij instelling veranderd (direct naar printer afdrukken)
- EPP en ECP poort instelling in BIOS intellen (SPP niet geprobeerd, kwam mij niet bekend voor)
- Het installatie programma voor de printer houd op een gegeven moment op met installeren en geeft een error. Dat ie niet verder kan installeren :?

De drivers zijn via de Windows Hardware setup geinstalleerd. Met uiteraard de correcte drivers. ehmm ben ik nog iets vergete op te noemen?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Heb je wel je eigen topic van 2002 gelezen????

Lijkt me wel duidelijk... Er wordt tig keer gemeld dat de HP7xx serie WINDOWS printers betreft en dat het printen vanuit dos niet mogelijk blijkt.

Gaat het überhaupt nog wel over de 7xx of heb je inmiddels al een andere printer?

Je geeft aan SPP niet getest te hebben, omdat je niet weet wat het is. Tja, waarom niet TOCH proberen?

Je kunt natuurlijk altijd de HP Deskjet 500 drivers gebruiken, die doen het ook op de 7xx. Je kunt dan alleen maar z/w afdrukken... Probeer ook dat eens!

[ Voor 76% gewijzigd door Nulnulnix op 03-01-2004 16:34 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

maak in dos toch een printermapping aan

Je moet eerst in XP je printer sharen en vervolgens maak je een in dos met het volgende commando een mapping

net use LPT1 \\server\printer

Verwijderd

'T is waarschijnlijk een GDI printer. Probeer eens dir > LPT1 als dit niet werk gaat het nooit werken

Dat krijg je als je een cheape printer koopt >:)

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Movinghead schreef op 03 januari 2004 @ 16:36:
maak in dos toch een printermapping aan

Je moet eerst in XP je printer sharen en vervolgens maak je een in dos met het volgende commando een mapping

net use LPT1 \\server\printer
Dat was al een van de suggesties van zijn topic in mei 2002... Alleen voor LPT2, anders werkt de printer onder Windows niet (goed) meer. TS heeft daar geloof ik toen niet op gereageerd.

[ Voor 1% gewijzigd door Nulnulnix op 03-01-2004 17:05 . Reden: typefoutje ]

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 16:36:
'T is waarschijnlijk een GDI printer. Probeer eens dir > LPT1 als dit niet werk gaat het nooit werken

Dat krijg je als je een cheape printer koopt >:)
Dat zei ik al, alleen met andere woorden... Maar goed. Daar zit gewoon het probleem. Misschien dat de DJ500 drivers werken.

Heeft dus niets met de prijs van een printer te maken. Een dure GDI printer zal het vanuit DOS net zo goed niet doen!

[ Voor 16% gewijzigd door Nulnulnix op 03-01-2004 17:05 ]

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

@TS: Heb je al wat geprobeerd??

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

@TS: Waarom geen reaktie meer???

M.i. kan topic dus dicht!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nulnulnix, geef de topicstarter even de reactie te reageren, niet iedereen heeft altijd toegang tot internet (zeker niet in het weekend), en verder kan je dit soort meldingen het beste via Schop een Modje doen :)

Overigens - topics gaan niet dicht tenzij ze op een of andere manier niet aan de richtlijnen voldoen :)

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat Windows XP met ACPI draait.

Verander deze in device manager maar naar een Standard PC en hij zal het doen.
(Niet aan te raden trouwens ;) )

Als blijkt dat de MS-DOS printer onder XP het dan wel doet, dan heb ik nog misschien wel een oplossing die je moet doorvoeren in het windows register.
Pagina: 1