WinDVR & Cinergy 400 : geluid prob!

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Hallo tweakers,

ik heb een cinergy 400 en een Audigy als geluidskaart. Deze 2 zijn verbonden via de audiokabel die ik erbij kreeg.

Afspelen gaat perfect, alleen het cappen daar loopt het mis. Ik krijg enkel ruis bij het opnemen. Als ik dan stop met opnemen moet ik eerst het kanaal verandere vooralleer het geluid terug is. Ik neem op via de line-in en de kabel zit ook in line-in.

Ik gebruik windows XP SP1, 256mb RAM en het is een Athlon XP. Mobo : gigabyte.

Wat doe ik fout ?

alvast bedankt!

ohja : het gaat over windvr 3.0. In windvr 1 werkt het wel :s
edit : het werkt in geen enkele applicatie om geluid op te nemen!!!!

[ Voor 13% gewijzigd door Dieter op 03-01-2004 12:08 ]

• Dieter
* BUMP *

ik vermoed dat ik geen geluid kan opnemen op de audigy. Heb al geprobeerd met 'windows sound recorder' het geluid van de TV op te nemen en dat ging ook niet!!

echt niemand een idee ?

Verwijderd

Selecteer je wel in de opname mixer en niet de weergave mixer?

• Dieter
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 10:22:
Selecteer je wel in de opname mixer en niet de weergave mixer?
ja dat doe ik inderdaad ... ik ga eens proberen met mijn onboard rommel ... eens kijken of het aan de audigy ligt misschien!

Net de KX-drivers geprobeerd en nog steeds niets ... enkel ruis bij windvr en bij elk ander proggie geen opgenomen geluid

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:06

JWO

als die kaart gebaseerd is op een BT8x8 chip probeer dan eens de BTwincap drivers van sourceforge

• Dieter
JWO schreef op 04 januari 2004 @ 20:18:
als die kaart gebaseerd is op een BT8x8 chip probeer dan eens de BTwincap drivers van sourceforge
Cinergy 400 ... ga het eens proberen.

In ieder geval : heb de line-in van mijn onboard eens geprobeerd : dit werkt ook al niet. Begin echt wanhopig te worden :'(

Hoe kan dit nu ?

In windows staat de 'analog mix' aangeduid om op te nemen. Doch de line-in 'hoort' niets als hij moet opnemen maar WEL als hij moet afspelen (dus de TV-kaart gewoon laat spelen)

[ Voor 23% gewijzigd door Dieter op 04-01-2004 20:52 ]

• Dieter
Er is wel geluid op line-in enkel ENORM stil. Als ik mijn boxen volledig opengooi dan hoor ik een hééééééééél klein beetje geluid!!

Instellingen staan blijkbaar toch juist ? :s

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit is eerder een software probleem, probeer eens FLY 2000 TV om te cappen. No offence, maar persoonlijk vind ik WinDVR een kut programma :Y)

• Dieter
xabre16v schreef op 04 januari 2004 @ 22:04:
Dit is eerder een software probleem, probeer eens FLY 2000 TV om te cappen. No offence, maar persoonlijk vind ik WinDVR een kut programma :Y)
ga ik direct doen, heb je ergens een directe download link naar de trail ? ik vind enkel warez-links :|

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
http://www.fh-oow.de/~schoonbe/tv/fly2000_setup236.exe

download anders ook ff koepi's XviD Codec, zodat je daarmee kan cappen, na installatie wel even herstarten anders herkent ie de codec niet.

• Dieter
xabre16v schreef op 04 januari 2004 @ 22:23:
http://www.fh-oow.de/~schoonbe/tv/fly2000_setup236.exe

download anders ook ff koepi's XviD Codec, zodat je daarmee kan cappen, na installatie wel even herstarten anders herkent ie de codec niet.
Ook hier, ik kan GEEN sound capturen. Nochthans zie ik de meters wel bewegen!! Als ik sound cap, dan beweegt dat ook in winamp, maar der komt niets uit

Ofwel ben ik echt lomp en staat er ergens toch iets op mute, ofwel is er ergens ne driver die echt fucked up is, maar ik weet het niet meer.

Ga morgen mijne audigy eens herinstalleren...

nog iemand een idee ?

• Dieter
*bump* geen ideeën meer ?

KXdrivers installed, the fly geprobeerd ....
zal het eens in een andere PC proberen ook

• Dieter
Volgende test gedaan:

Een radio op line-in aangesloten. Je moet het geluid al redelijk hard opengooien om iets te horen. Line-in volume staat nochthans helemaal open.

Conclusie : probleem met de line-in van de audigy ... nog iemand gehad ?

Verwijderd

Dieter schreef op 11 januari 2004 @ 11:13:
Volgende test gedaan:

Een radio op line-in aangesloten. Je moet het geluid al redelijk hard opengooien om iets te horen. Line-in volume staat nochthans helemaal open.

Conclusie : probleem met de line-in van de audigy ... nog iemand gehad ?
Wel raar dat je onboard hetzelfde probleem heeft. Line-In van onbard ook kapot? Of blaas je ze op door die kaart op je line-in aan te sluiten? Ik zou het ff checken.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met software als Fly2000 TV heeft de Terratec Cinergy 400 dankzij de moderne Philips SAA7134 chipset erop geen kabeltje nodig tussen de kaart en de geluidskaart. Het geluid wordt direct doorgestuurd, samen met het beeld over de PCI-bus. Je moet dit natuurlijk wel inschakelen in Fly2000 TV. Ik gebruik deze software zelf niet (enkel eens om te testen), dus ik kan je niet meteen helpen hierbij, maar er zitten hier op GoT wel Cinergy 400/600 gebruikers die Fly2000 TV gebruiken om te capturen. "SuperAars" in [TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan heeft hier meer ervaring mee. En anders moet wat gezond verstand je ook wel verder helpen. Ik heb geluid zonder kabeltje ook werkende gekregen in luttele minuten toen ik de Fly2000 TV software testte.

De originele Terratec software ondersteunt deze methode ook. Jammer genoeg is die software ronduit barslecht.

• Dieter
YESSSSSSSS !!

flyTV doet ut inderdaad perfect!!

ga daar nu wat research rond doen ... hoe ik die mpeg's op dvd zet enzow.

thx for the tips

Verwijderd

Hey Dieter,

Ik heb precies hetzelfde probleem bij het opnemen met de TerraTec tv kaart. WinDVR en de standaard TerraTec software geven een ruis op de SBLive zodra er wordt begonnen met opnemen.

Heb je inmiddels al een oplossing hiervoor gevonden zonder gebruik van flyTV?

Verwijderd

Dieter schreef op donderdag 15 januari 2004 @ 19:01:
YESSSSSSSS !!

flyTV doet ut inderdaad perfect!!

ga daar nu wat research rond doen ... hoe ik die mpeg's op dvd zet enzow.

thx for the tips
hoi ik heb ook een cinergy 600
en heb nu fly 2000 erop gezet,
echter loopt hij steeds vast na capture via xvid,
enig idee wat het kan zijn ?
en hoe moet ik hem instellen zodat ik ook geluid erbij heb ?
heluuuuuuuuup ! valt niet mee al die opties

seo
Pagina: 1