Oi :]
Vorige week nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende specs:
- P4P800 deluxe
- P4 3Ghz
- 2 x 256mb DDR pc3200 dane elec
- R9800 Pro
- 2 x 160gb p-ata RAID (op via vt6410)
- Antec sonata (380w voeding)
Na win2k + alle drivers geinstalleerd te hebben bleef hij na een paar uur aan staan spontaan hangen (kon alleen hard resetten). Na reset bleef hij steeds eerder hangen (1.windows laden 2. raid check 3. bios scherm) en uit eindelijk ging mijn scherm totaal niet mee aan. Tussendoor heb ik de cpu en mobo temp gechecked en die waren ok (+/- 28). Na een paar uur kon ik gelukkig mijn pc weer aanzetten en toen heb ik gelijk de bios ge-update (v1012).
Na de bios update waren de kuren voor een week opgelost tot vandaag: weer lockups en nu gaat mijn scherm weer niet aan. Één keer hoorde ik die onboard speechnerd zeggen: "CPU check failed", alleen dit zei hij echt constant achter elkaar, waardoor het leek dat hij zelf ook crashte
Wat heb ik geprobeerd?
1. BIOS erasen (wel 10 keer ofzo
)
2 1 en/of 2 geheugen modules erin (in singe en dual mode).
3. Koeler (CNPS7000A) losgehaald en gecontroleerd of processor goed vast zat.
4. Voeding lijkt goed te zitten (fans gaan aan en hdd activity).
Ik denk zelf nu aan óf gare bios, óf defecte mobo, óf defecte cpu. De laatste twee opties nog het minst logisch omdat ik een week geleden gelijksoortige problemen had maar die waren opeens opgelost...
Is er iemand die de zelfde ervaringen heeft met de P4P800 of advies heeft? Ik kom er niet uit en die PC staat er nu voor jan lul

Wat een gare bug van asus trouwens, crash free zeggen ze dan...
Vorige week nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende specs:
- P4P800 deluxe
- P4 3Ghz
- 2 x 256mb DDR pc3200 dane elec
- R9800 Pro
- 2 x 160gb p-ata RAID (op via vt6410)
- Antec sonata (380w voeding)
Na win2k + alle drivers geinstalleerd te hebben bleef hij na een paar uur aan staan spontaan hangen (kon alleen hard resetten). Na reset bleef hij steeds eerder hangen (1.windows laden 2. raid check 3. bios scherm) en uit eindelijk ging mijn scherm totaal niet mee aan. Tussendoor heb ik de cpu en mobo temp gechecked en die waren ok (+/- 28). Na een paar uur kon ik gelukkig mijn pc weer aanzetten en toen heb ik gelijk de bios ge-update (v1012).
Na de bios update waren de kuren voor een week opgelost tot vandaag: weer lockups en nu gaat mijn scherm weer niet aan. Één keer hoorde ik die onboard speechnerd zeggen: "CPU check failed", alleen dit zei hij echt constant achter elkaar, waardoor het leek dat hij zelf ook crashte
1. BIOS erasen (wel 10 keer ofzo
2 1 en/of 2 geheugen modules erin (in singe en dual mode).
3. Koeler (CNPS7000A) losgehaald en gecontroleerd of processor goed vast zat.
4. Voeding lijkt goed te zitten (fans gaan aan en hdd activity).
Ik denk zelf nu aan óf gare bios, óf defecte mobo, óf defecte cpu. De laatste twee opties nog het minst logisch omdat ik een week geleden gelijksoortige problemen had maar die waren opeens opgelost...
Is er iemand die de zelfde ervaringen heeft met de P4P800 of advies heeft? Ik kom er niet uit en die PC staat er nu voor jan lul
edit:
Niemand ? Ondertussen vond ik dit met google, en aangezien ik ook met performance mode op turbo/auto/standard aan het klooien was komt het me bekend voor:Nu nog ergens een cas2 reepje vandaan zien te toveren om dit te testenThis confirms the boot problem - which ASUS isn't replying to.
If you choose TURBO with CAS-3 PC3200 (even the certified ones) - if you hang - which you probably will - you are just plain out of luck until you insert a stick of CAS-2! :upset:
How's that for a "CrashFree" BIOS2?! ASUS has outdone itself again!
Wat een gare bug van asus trouwens, crash free zeggen ze dan...
[ Voor 36% gewijzigd door RouT op 04-01-2004 15:20 ]