[P4P800deluxe + P4 3ghz] Opstartproblemen en geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• RouT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-12-2014
Oi :]

Vorige week nieuwe pc in elkaar gezet met de volgende specs:
- P4P800 deluxe
- P4 3Ghz
- 2 x 256mb DDR pc3200 dane elec
- R9800 Pro
- 2 x 160gb p-ata RAID (op via vt6410)
- Antec sonata (380w voeding)

Na win2k + alle drivers geinstalleerd te hebben bleef hij na een paar uur aan staan spontaan hangen (kon alleen hard resetten). Na reset bleef hij steeds eerder hangen (1.windows laden 2. raid check 3. bios scherm) en uit eindelijk ging mijn scherm totaal niet mee aan. Tussendoor heb ik de cpu en mobo temp gechecked en die waren ok (+/- 28). Na een paar uur kon ik gelukkig mijn pc weer aanzetten en toen heb ik gelijk de bios ge-update (v1012).

Na de bios update waren de kuren voor een week opgelost tot vandaag: weer lockups en nu gaat mijn scherm weer niet aan. Één keer hoorde ik die onboard speechnerd zeggen: "CPU check failed", alleen dit zei hij echt constant achter elkaar, waardoor het leek dat hij zelf ook crashte :) Wat heb ik geprobeerd?
1. BIOS erasen (wel 10 keer ofzo :P)
2 1 en/of 2 geheugen modules erin (in singe en dual mode).
3. Koeler (CNPS7000A) losgehaald en gecontroleerd of processor goed vast zat.
4. Voeding lijkt goed te zitten (fans gaan aan en hdd activity).

Ik denk zelf nu aan óf gare bios, óf defecte mobo, óf defecte cpu. De laatste twee opties nog het minst logisch omdat ik een week geleden gelijksoortige problemen had maar die waren opeens opgelost...

Is er iemand die de zelfde ervaringen heeft met de P4P800 of advies heeft? Ik kom er niet uit en die PC staat er nu voor jan lul :'(

edit:
Niemand ? Ondertussen vond ik dit met google, en aangezien ik ook met performance mode op turbo/auto/standard aan het klooien was komt het me bekend voor:
This confirms the boot problem - which ASUS isn't replying to.

If you choose TURBO with CAS-3 PC3200 (even the certified ones) - if you hang - which you probably will - you are just plain out of luck until you insert a stick of CAS-2! :upset:

How's that for a "CrashFree" BIOS2?! ASUS has outdone itself again! :D
Nu nog ergens een cas2 reepje vandaan zien te toveren om dit te testen :S

Wat een gare bug van asus trouwens, crash free zeggen ze dan...

[ Voor 36% gewijzigd door RouT op 04-01-2004 15:20 ]

Verwijderd

Van welke bron heb je die informatie ? ik zou er graag meer over lezen , interessant maar erg frustrerend probleem, gelukkig heb ik zelf nooit die instelling verandert hij staat gewoon op standaard. Iig suc6 met je probleem

Verwijderd

Zou opgelost moeten zijn als je er een andere ddr reep in stopt.
Naja opgelost...
dan zou je iig weer beeld moeten hebben.

Verders maakt het niet zoveel uit welk geheugen je gebruikt, het kan blijkbaar altijd gebeuren.
Ook bij de "fix" maakt het blijkbaar niet uit welk geheugen je gebruikt zolang het maar van een ander type is.
Een reepje pc266 of zo daar valt nog wel aan te komen lijkt me.

Je kunt ook proberen de stekker d'r uit te trekken en ff te wachten,
dat heeft bij mij geholpen met m'n crucial pc266@320 sync + turbo mode.
Moest ik wel vaak doen...

iig is er een wat ouder draadje over dit probleem, ff zoeken en je vindt hem wel.

Belachelijke bug iig, wellicht dat de nieuwe bios dit probleem op lost?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 17:11 ]

• RouT
Het lijkt erop dat wanneer je performance mode op auto of turbo zet, je hele BIOS kan crashen. Misschien is dit verholpen in de nieuwste 1014 BIOS, maar daar heb ik nu weinig aan:
Revise dual/single channel in the post screen when set Standard/Turbo in the performance mode.
Het geheugen dat in mijn systeem zit, 2 x 256 Dane Elec CAS2, staat trouwens ook wel de lijst van geschikte geheugenmodules in de mobo-manual. Met andere reepjes krijg ik echter ook geen beeld, heb de volgende geprobeerd:

- 256MB PC2700 (cas3 denk ik)
- 512MB PC2100 CAS2 kingston
- 1024MB PC2100 ECC (ECC uberhaupt niet in mijn mobo lijkt?)

Denkt iemand dat het nog nuttig is om het met een PC3200 CAS2 reepje te proberen? Het lijkt er namelijk meer op dat BIOS dood is... :(

@Xeno
Ik heb hier meer over gelezen, toevallig gevonden via google:
http://www.techsupportforum.com/computer/topic/6524-1.html

Ook heb ik nog de thread gelezen die hierover gaat, namelijk:
- P4P800 Deluxe : NIKS doet het meer,please help..
en ook: http://www.abxzone.com/forums/showthread/t-60376.html

Heb alle aanwijzingen gevolgd die deze gebruikers gaven, zoals snel de power eraf halen net nadat je de pc aanzet. Ik heb al contact opgenomen met Eynstein hierover, maar spullen terugsturen is zo gaar ;( Als echt niemand een oplossing weet, dan zou ik toch echt een nieuwe mobo moeten regelen :(

P.S. Denk dat het handig is als een mod ff topic titel verandert voor het geval dat er meer mensen zijn met deze problemen, zoals "P4P800 deluxe: Performance mode verkloot je BIOS" 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door RouT op 04-01-2004 15:26 ]

• RouT
Niemand dus? Is er ook geen mogelijkheid om mijn BIOS Chip bij een winkel in omgeving utrecht te (hot)flashen?

Dit zou mij namelijk veel tijd en geld schelen...

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb zelf ook PC3200 met cas3 2x 512 dual en alles maxed (op mem na dat gaat gewoon niet :( ) 2.8@3.4ghz geen probs met booten iig.

Dus het cas2 verhaal gaat iig niet voor iedereen op zou het zo mogen wezen dat het een bug is.

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

• RouT
Welk merk geheugen heb je ?

• Necrobic
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dane-elec deed maf bij oude versie bios, maar al geruimte tijd prima

Ik heb alles, ik mag alles en ik kan alles.

Verwijderd

trek ALLES los en hou alleen

• je moederbord
• videokaart
• 1 reep geheugen
• cpu
• monitor
• voeding

over, maak sluiting met een schroevendraaier daar waar pwsw staat(ik ga ervan uit dat je ook al die ministekkertjes losgetrokken hebt). dan MOET je beeld krijgen.... en daarna sluit je 1 HDD weer aan enz enz. stap voor stap.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 01:47 ]

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Yup, dit komt me bekend voor...
Is me twee keer gebeurd met mijn P4P800. De eerste keer was 'ie echt compleet dood en heb ik hem ingeruild. De tweede keer kreeg ik hem weer aan de praat door tijdens het booten (wat 'ie dus niet deed) Insert ingedrukt te houden, toen bootte 'ie godzijdank weer.

Van die Turbo mode blijf ik iig af voortaan :D

[ Voor 6% gewijzigd door NNF op 07-01-2004 23:38 ]

Pagina: 1