Toon posts:

P4P800 Deluxe : NIKS doet het meer,please help..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds 2 maanden een Asus P4P800 Deluxe moederbord aangeschaft en was er zeer tevreden mee, totdat ik gisteren de nieuwste bios heb gedownload ( versie 1009 ) en mijn computer opnieuw opstartte. Ik kon nog in de bios komen, ik heb verder niks overclocked, alles stond nog in de standaard instelling, behalve dat ik hem in de Turbo mode heb gezet ( volgens mij is dat P.A.T mode ). Ik heb hem weer opnieuw opgestart en helemaal toen kreeg niks meer, alleen maar een zwart beeld!! Heb geprobeerd Cmos leeg te maken, stekkers eruit, batterij eruit en pin verzet voor 5 a 10 seconden en nog helemaal niks. Ik snap er niets van, normaal als er iets fout is gegaan met overclocken of met de Turbo mode zou je de cmos leeg kunnen maken en dan zou die het weer moeten doen. Dacht ik....

Ik heb alles geprobeerd,andere videokaart,andere processor, hard schijf, ander geheugen en alle stekkers los gemaakt. Dus het kan niet anders zijn dan het moederbord lijkt mij...

Heeft misschien iemand dit zelfde probleem gehad en misschien een oplossing kunnen vinden?? In ieder geval bedankt voor de hulp.

Groeten Lucien

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kaart ruilen onder garantie. Zolang er geen fysieke schade is tenminste...

Edit: Natuurlijk niet zeggen dat je de bios hebt proberen te flashen

[ Voor 33% gewijzigd door Riesjard op 25-07-2003 15:05 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, je hebt in principe inderdaad al het mogelijke uitgeprobeerd/uitgesloten ..

Inruilen, dat moederbord :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurde toen ik de Turbo mode heb aangezet, zouden jullie denken dat het ook met het flashen te maken heeft? Ik kreeg hem toch nog in de bios na het flashen, het kwam echter nadat ik de turbo mode aan had gezet. Maar dat zal dus wel verband hebben met elkaar?

In ieder geval bedankt, groeten Lucien

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Dit was mij ook eens een keer gebeurd, maar de CMOS handmatig clearen is mij nog nooit gelukt. Toen heb ik het volgende gedaan:

Druk bij het opstarten van de computer de Insert key in (en ingedrukt houden). Vrij vroeg in de Power-On test checkt de BIOS of de Insert key is ingedrukt. Mocht dat het geval zijn dan wordt de CMOS met default waarden gevuld.

• hybride
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 21:14
Geeft het board nog piepjes? Ik heb zoiets ook eens gehad. Wat toen de oplossing was, dat ik de cmos batterij heb verwijderd, de plus en min van de batterij kortgesloten en dan een paar keer de netspanning in en uit schakelen. Opeens deed het board het weer. Meer geluk dan wijsheid, maar toch.

Het feit dat het fout gaat na een bios flash, lijkt mij de kans dat het mobo echt kapot is erg klein.

Succes

[ Voor 21% gewijzigd door hybride op 25-07-2003 15:30 ]

0 op de meter

Verwijderd

Topicstarter
Was dit ook met een P4P800 Deluxe, of is dit vaak een standaard bij moederborden?

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 18:17
en sluit ff je speakers aan en luister of de post reporter iets zegt (geen geintje, toen ik met hetzelfde boardje met turbo aan het kloten was, kreeg toen het scherm zwart was de medeling overclocking failed te horen. na een aantal malen aan-uit reset de bios zichzelf)
en probeer 'm ook eens op te starten met een reepje geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn geluid aanstaan en de post reporter zegt helemaal niets, en ik heb maar 1 reepje geheugen 512 mb. Ik heb meerder malen de pc uit en aan gezet ook niets.. Hij geeft wel stroom, alle fans draaien als een speer er komt alleen geen beeld, typisch een geval van "overclocken" lijkt mij...( turbo mode ) En het flashen is helemaal goed gegaan...

En wat over het advies van hybride, heb ik ook geprobeerd maar lukt niet ;-( jammergenoeg..

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

De manier hoe ik de bios van dit ding reset is gewoon die jumper op de goede plek (rechter 2 ipv linker 2) zetten, dan de aan/uit knop een paar keer inrossen. Dan de jumper weer terug zetten en hij doet het prima :)

Verwijderd

Heb je een rollback nog geprobeerd (bios versie) ?
Ps: volgens mij werd PAT niet officieel gesupport bij deze chipset.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:31

Sick Nick

Drop the top!

PAT niet, MAM wel. Da's een trucje van asus die hetzelfde resultaat heeft, je mem heeft meer snelheid. Ze doen het niet op precies hetzelfde manier maar het eindresultaat is wel ongeveer gelijk.
En de optie in de bios heeft MAM, dat zou niet uit mogen maken met het wel of niet willen resetten van de bios overigens.

Verwijderd

ja klopt. daar heb ik een review van gelezen idd. Asus wil volgens mij dit "fixen" met een nieuwe P4P800 revisie...

Verwijderd

Heb je er niet een P4P800 bios ingestopt???? Dus een niet deluxe ???

Verwijderd

Topicstarter
ik wou dat ik een rollback kon doen maar ik kan helemaal niet in het systeem komen.
En of PAT offcieel gesupport wordt weet ik niet, maar de instelling in de bios staat er wel bij.

MAM deed het trouwens wel altijd zonder enkel probleem

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik weet zeker dat ik de juiste bios heb gedownload en geflashed, ik heb hem hier vandaan

http://www.asus.com.tw/su...ModelName=P4P800%20Deluxe

dus dat moet goed zijn denk ik

Verwijderd

Jammer dat je geen aparte floppies hebt van verschillende bios versies. Dat heb ik namelijk wel (ervaring ;))

Probeer anders ff in ieder geval in de BIOS je RAS to CAS setting op 3 te zetten.

Verwijderd

Ik zou gewoon terug gaan met je Mobo en een nwe vragen....

Verwijderd

maak ff op de PC waar je nu achter zit :) een nieuwe boot floppy met de vorige patch. Boot dan thuis ff eerst met die floppy. Kijk dan of je nog de zelfde problemen hebt. Zo ja, dan idd terug naar de winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cronik ik weet je bedoelt, ik kan nu wel een opstart floppy maken met de oudere bios erbij, die staat trouwens ook op de support cd die erbij zit, alleen het jammere is dat ik niet in mijn systeem kan komen om de oudere bios te flashen.

Mjeucken je hebt gelijk, ik moet hem ook gewoon terugbrengen, maar het is alleen weer zo'n gedoe allemaal. Ik wacht nog even een dagje, ik probeer alle tips die jullie hebben verteld en misschien hebben nog meer mensen tips, bedankt allemaal! Ik hou het op de hoogte

Verwijderd

dan ben ik ff in de war... ik dacht namelijk dat bij het booten via de floppy kon, en dat de BIOS auto. geflashed werd.

• Stalker
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-08 10:28

Stalker

Leon 20 VT Topsport

Bij mij hielp het om na het uitzetten en weer aanzetten met de powerknop constant op de
delete knop te rammen.
Wel er gelijk mee beginnen.

Specs

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:53

Lief Adje

Love is in the air

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 15:57:
Heb je er niet een P4P800 bios ingestopt???? Dus een niet deluxe ???
lol dat had ik gedaan, maar alles werkt dan nog wel min of meer en je kunt dan gewoon terug flashen...

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Ik heb hetzelfde gehad, niks overklokt, niks veranderd in de bios enkel dat memory acceleration aangezet, ik dacht dat dat wel kon mijn mijn corsair mem...

afin, kreeg na opstarten een error, mobo zei dat mijn flash mislukt was (ik had helemaal niks geflashed...).

Reset.. zwart scherm, en hij werkte niet meer.

terug gegaan naar de winkel, bios chip eruit, nieuwe erin, en nu werkt als weer... zelfs dat memory acceleration ;). Schijnbaar zijn er een paar slecht werkende chipjes ofzo.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Icey schreef op 25 juli 2003 @ 20:02:terug gegaan naar de winkel, bios chip eruit, nieuwe erin, en nu werkt als weer... zelfs dat memory acceleration ;). Schijnbaar zijn er een paar slecht werkende chipjes ofzo.
Als ze al nieuwe BIOS chips hebben liggen lijkt dat idd wel het geval. Misschien is er dus een fout in een serie BIOS chips die niet verholpen kan worden. Waarschijnlijk ook niet door een flash, want je kunt nooit alles van de BIOS flashen (tenzij je daarvoor speciale hardware hebt).
Als het echt om defecte BIOS chips gaat dan kan Asus waarschijnlijk weinig doen, behalve dan alle chips die terug komen vervangen. Een recall gaat (haast) niet, omdat ze waarschijnlijk chips van 1 batch over verschillende typen en series mobo's verspreiden.

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 20:11
Nog een vraagje aan de TS: krijg je alleen geen beeld? of starten je hd's enzo ook niet op? Mocht er echt iets mis zijn met je mobo dan zullen je hd's waarschijnlijk ook niet opspinnen. Dit omdat ze geen start signaal krijgen van het mobo. Maar zelfs als ze opspinnen, kan er nog iets kapot zijn hoor. Dus omruilen lijkt mij wel verstandig...

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal, ik weet het nu zeker, het moederbord is kapot,heb al mijn apparatuur op een ander moederbord gezet en alles werkt, ik stuur hem terug naar de winkel en laten ze voor mij ook maar zo'n nieuwe chip erin zetten, want er is gewoon geen andere oplossing, ik heb jullie raad opgevolgd en alles geprobeerd, maar tevergeefs.... Ik wil iedereen bedanken voor de hulp!

Groeten Lucien

Verwijderd

kan deze dicht aub ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom dan? Topics gaan alleen dicht wanneer het geheel dan wel voor een groot deel in strijd is met de regelement, zoals beschreven in de [faq]registratievoorwaarden[/], de netiquette, de FAQ/sticky van het probleem-gerelateerde GoT-subforum, of wanneer de topicstarter er uitdrukkelijk om verzoekt met een goed beargumenteerde reden :)

Dit verzoek van jou wordt gezien als overbodig wannabee-mod gedrag dat ook nog op de verkeerde plaats wordt bekend gemaakt ..

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 28-07-2003 10:42 ]

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Kweet niet of je hem al terug gebracht hebt of niet: Klinkt misschien stom, maar heb je die 'cmos clear' jumper weer terug gezet naar zijn originele positie? anders post hij idd nooit

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde met mijn bordje. Had in de bios die turbo mode aangezet, toen deed hij helemaal niets meer.

Daarna PC uitgezet, even gewacht, waar aangezet, toen kwam hij zelf terug met de text 'overclocking failed, returned to default values'. Dat was alleen wel op een 1.006 bios :?.

Verwijderd

BalusC, relax ;).

Ik werk zelf in een "support" omgeving. Als problemen opgelsot zijn, dan sluiten wij het "incident". So simpel ligt het gewoon. Ik weet dat GOT geen helpdesk is, maar lucieman gaf al zelf aan dat het "probleem" opgelost is. Vandaar...
Dit verzoek van jou wordt gezien als overbodig wannabee-mod gedrag dat ook nog op de verkeerde plaats wordt bekend gemaakt ..
Dat is je eige mening. (ik heb hele andere ambities)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 11:50 ]

Pagina: 1