Zelf een kabinet maken voor basversterker

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik heb hier een Hughes & Kettner Basskick 505 (200 watt). Maar nu wil ik hier zelf een kabinet bij gaan bouwen, mijn vraag is wat zit er nou precies allemaal in zn kabinet? Is het alleen de speaker, of zit hier ook nog andere hardware aan vast.

En welke speaker is hiervoor aan te raden?

[ Voor 10% gewijzigd door Mavvie op 02-01-2004 23:20 ]

Twitter | Linkedin

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Welke speaker, tsja...
Ga eens luisteren in de winkel wat voor config je het lekkerst vindt klinken.
Wat over het algemeen goed werkt is 4x10" dan heb je een goede attack (ook voor slapwerk), omdat 10" drivers wat sneller zijn dan 15" of 12". Door hem 4x te nemen heb je wel een flinke body en genoeg vermogen.
Wat dan vaak gedaan wordt is een 1x15" of 2x15" kast eronder zetten voor grotere podia, zodat je in een grote ruimte ook nog genoeg laag hebt om een beetje te stampen.
Het verschil met een gitaarcabinet is wel dat ze vaak een Bassreflex gebruiken, omdat je flink lager moet gaan dan met een gitaar. Dat maakt de berekeningen voor een kast veel ingewikkelder.
Ik zou gewoon een bestaande kast nabouwen dan.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

BR berekeningen, ook met meerdere (identieke) speakers in één kabinet zijn met hedendaagse simulatiepakketten (met winISD als gratis voorbeeld) prima en relatief eenvoudig uit te voeren. Eventueel wil ik je wel helpen met het simuleren en de kast ontwerpen, het bouwen zal je toch echt zelf moeten doen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door MM op 03-01-2004 16:06 ]

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"