Toon posts:

Thuisnetwerkje, te zwak signaal?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb adsl van zonnet, via een zelfinstallatie pakket van kpn. Dit werkt allemaal, maar ik heb er een multi-pc modem (router/modem ineen) bijgekocht, en het is om technische redenen niet mogelijk utp kabel door heel het huis te trekken. Daardoor heb ik de standaard kabel van ongeveer anderhalve meter vervangen door een telefoonkabel (ptt kabel) van ongeveer 14 meter, de multi pc modem ergens anders op een gunstiger plek neergezet, maar nu wordt er geen internet doorgegeven. De stekkertjes zijn goed geknepen, komt dit omdat het signaal te erg verzwakt of is er een andere reden voor, zoja, wat kan ik er aan doen

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan je het wel uitproberen met die kabel van 1,5 meter? Dan weet je in ieder geval of het de kabel is of de modem.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
ja, met de standaard kabel van 1.5 meter doet internet het wel, dus de apparatuur is verders goed

Verwijderd

Het is goed mogelijk dat hier het probleem zit, als het inderdaad het probleem is (te testen door eerst een kortere kabel te gebruiken, zou je moeten gaan denken aan een repeater(/versterker) tussen de modem en de moeder kabel (het mooiste zou zijn ongeveer op de helft)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:24

Meneer aard

Porsche rulez!

Bij ons hier heb ik vanuit de meterkast naar de werkkamer; zeker 20 meter zo`n kabel aangelegd en het werkt al 4 jaar perfect.

Heb je wel de splitter goed aangesloten?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Hm, tja, misschien een vreemde oplossing, maar waarom dan niet het modem aansluiten met de kabel van 1,5 meter en daar een wireless accesspointje achter hangen?

Heb je wel weer extra kosten, maar je bent wel gelijk van het 'draden-trekken' probleem af. :)

edit:

Meneer Aard: 20 meter via een normale telefoonlijn is zeker niet aan te raden.
(Dan - als het mogelijk is- dus utp gebruiken.)

Maar aangezien het wel werkt met het korte kabeltje, gok ik dat hij zijn splitter wel goed heeft aangesloten ja. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door r0b op 02-01-2004 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
de draden zijn nu al getrokken, dus dat is het probleem niet, en de splitter is ook goed aangesloten want ik zit er nu mee te internetten, alleen niet op mijn eigen pc, maar op een slome p3, zijn er geen kabels van hogere kwaliteit of iets dergelijks waar je geen signaal verlies hebt?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Dat noemde ik dus, UTP kabels. ;)
Maar ik dacht dat draden trekken dus een probleem was, of mis ik iets?

Qua normale telefonie-kabels is er geen verschil voorzover ik weet.

edit:

In dit draadje staan ook nog een aantal dingen genoemd over hoeveel meter telefoonkabel iedereen gebruikt, zoals je ziet kan dit nogal verschillen en heeft de één bij meer dan 10 meter al geen verbinding meer, en de andere bij 30meter nog geen enkel probleem.

[ Voor 50% gewijzigd door r0b op 02-01-2004 17:45 ]

Pagina: 1