Toon posts:

afstand van kabel splitter en modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc staat ong 8 meter van de splitter vandaan. ik heb mijn ethernet modem bij mijn pc staan. dus 8 meter gewoon telefoondraad is gebruikt. en dan gewoon 1 meter utp bij me pc.
zou het verschil make als ik het modem bij de splitter zet met 1 meter telefoondraad en dan die 8 meter naar mijn pc met utp doe? zou ik een betere verbinding hebben hierdoor? ping oid beter?
of maakt dat 7 meter verschil in kabel niks uit.

ik heb gesearch maar weet niet precies of het nou wat uitmaakt of niet. daarom. anders leg ik em dalijk voor nix :)
maar thnx alvast :)

Verwijderd

Bij sommige mensen wel en bij anderen weer niet. Het zal er zeker niet slechter op worden. Gewoon proberen dus ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 23:34 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:41

DaRoot

Some say...

Heb er zelf zo'n 20 meter kabel tussen modem en splitter hangen, en haal ook ontzettend hoge snelheden. Mag in jouw situatie helemaal niets uitmaken, tenzij je echt een ontzettend ralle kabel tussen modem en splitter hebt.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 23:28:
mijn pc staat ong 8 meter van de splitter vandaan. ik heb mijn ethernet modem bij mijn pc staan. dus 8 meter gewoon telefoondraad is gebruikt. en dan gewoon 1 meter utp bij me pc.
zou het verschil make als ik het modem bij de splitter zet met 1 meter telefoondraad en dan die 8 meter naar mijn pc met utp doe? zou ik een betere verbinding hebben hierdoor? ping oid beter?
of maakt dat 7 meter verschil in kabel niks uit.

ik heb gesearch maar weet niet precies of het nou wat uitmaakt of niet. daarom. anders leg ik em dalijk voor nix :)
maar thnx alvast :)
Mijn pc staat zon 30 meter van de splitter, en circa 1,5 meter utp
heb een goede verbinding + ping.
Denk persoonlijk dat het niet veel uitmaakt

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-05 18:16

immetjes

HIER is BERN-E

Zet gewoon je modem bij de PC, dan kun je mooi de verbinding in de gaten houden door naar de lampjes van dat ding te kijken en het is ook nog eens mooie sfeerverlichting ;)

Mocht de verbinding niet goed zijn dan kan je tussen de modem en de splitter altijd nog UTP gebruiken. Dat is steviger dan telefoon draad en het beschermd beter tegen electro-magnetische invloeden van buiten.

Ik heb hier zonder problemen 20m UTP tussen m'n modem en splitter liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor de reacties. Ik heb btw bij mijn 8 meter telefoonkabel een kroonsteentje in het midden zitten.. dus die bestaat uit 2 kabels zeg maar. daarom dacht ik ook, een lange utp is wat beter en minder storingsgevoelig. maar zal in snelheid dus niks uit maken.

Verwijderd

Topicstarter
iemand een idee of dat kroonsteentje uitmaakt? dat ik beter utp kan gebruiken?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb een tijdje een kroonsteentje gehad tussen mijn splitter en ISRA-punt. Toen ik het even vastsoldeerde was mijn ping toch wel 3 ms lager en haalde ik 100 connecties meer per seconde op Demon DSL Express 512/256. (ik heb 0,5m kabel tussen splitter en modem, splitter meteen bij ISRA-punt, rest UTP)

[ Voor 5% gewijzigd door BèR op 02-01-2004 11:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah beter een utptje legge en modem bij splitter zetten ivm kroonsteentje enz.
Pagina: 1