Toon posts:

Zelf tv repareren, mensen met ervaring ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben in bezit van een oude ktv van philips.

er zijn twee problemen met de tv.

als ik hem aan zet dan moet ik telkens het geluid en contras bijstellen.

voor de rest is er helemaal nix aan de hand met de tv.

Nu wil ik graag als hobbiest de tv proberen te repareren.

Wie heeft er hier ervaringen mee ?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-07 17:39

samo

yo/wassup

Ik heb hier een tijd geleden een topic over voorbij zien komen, het zou waarschijnlijk een redelijk herkenbaar hardware defect zijn. Een opgeblazen ondensator ofzo. Deze zou uitgebold zijn...
Afijn ik snap helemaal geen kloot van die apparaten maar kennelijk als je een beetje electronica ervaring heb zu het moeten lukken, in dat topic was het in ieder geval gelukt...
Ik zal eens zoeken...
edit:
het was dit topic: sharp tvtje slaat niet meer op :(

[ Voor 10% gewijzigd door samo op 02-01-2004 13:57 . Reden: link gevonden... ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je zou je eens kunnen inlezen op http://www.repairfaq.org/, hier kan je veel info vinden over diverse apparaten en hun kwalen.

Maar 't zijn vaak niet de makkelijkste klusjes, als ik jouw probleem zo lees, dan ga ik er vanuit dat de instelling opgeslagen wordt langs digitale weg...er zal ergens dus een memorybank kaduuk zijn of de powersupply(batterij, andere opslag bijv. condensator) van 't memorybankje heeft 't begeven.

[ Voor 5% gewijzigd door MissingDog op 02-01-2004 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik ben denk ik al een stap verder,

ik ga maar eens opzoek naar het mem. bankje.

zijn die trouwens overal te koop of moet ik het echt via de fabrikant bestellen ?

Verwijderd

Topicstarter
uhhhhh hoe ziet een memory bankje er uit :?

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Een memorybank????
Meestal zit in een oude philips alleen een geheugenchip. Beetje overdone om het een bank te noemen.
Als ik het zo lees is alleen de ingestelde waarde van geluid en contrast het probleem. Die kun je anders programmeren (zie gebruiksaanwijzing).

An 11 is a 10 that swallows

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:08

Super_ik

haklust!

zoek anders ff naar een baterijtje ofzo op de print van de tv, k denk eerder dat die leeg is, en dattie daardoor zn instellingen niet meer onthoud, kan ook een grote condensator zijn ofzo, gewoon op. :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ligt er een beetje aan welke philips het is, maar het is inderdaad de batterij heeft meestal de kleur geel, blauw of oranje.
Zal wel voor in het toestel op de print zitten, als er modules in de tv zitten kijk dan eens naar de linker modulen als je er achter staat.

Verwijderd

Topicstarter
Super_ik schreef op 02 januari 2004 @ 14:32:
zoek anders ff naar een baterijtje ofzo op de print van de tv, k denk eerder dat die leeg is, en dattie daardoor zn instellingen niet meer onthoud, kan ook een grote condensator zijn ofzo, gewoon op. :)
maar mijn andere instellingen zijn wel goed 8)7

of zit er verschillende batterijtjes erin

Verwijderd

Hoeveel weet jij van elektronica ? Kun je daarmee wel veilig werken aan een KTV ?

Blijkbaar EEPROMmetje voor opslag van die dingen stuk of iets daar in de buurt. Zonder verdere gegevens is hier niet veel zinnigs over te zeggen, en zonder kennis van zaken geef ik je weinig kans.

Verwijderd

Misschien alleen even de persoonlijke voorkeurinstellingen opslaan door op PP te drukken op de TV.
Dus de tv zo instellen zoals jij wil dat hij opstart en dan op PP drukken.
Ander i.i.d de ''batterij/condensator'' defect en dan zo'n 1 farad type.
Pagina: 1