HD gaat kapot

Pagina: 1
Acties:

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Ik heb dus op de HCC beurs een nieuwe computer gekocht. de specs:

P4 2.6 800 Mhz fronside
Asus P4P800
512 intern PC3200
Creative Audigy LS
Radeon 9600 (catalist 3.9)
LG dvd rom
Lite On dvdr(w)
2x Maxtor SATA 80 GB (6y080mo serie)
Q-tec 400 watt voeding
nieuwe kast
Windows XP Prof sp1a

na dit probleem gaan we naar de volgende:

als ik winxp installeer met sp1a dan krijgt windows xp op een gegeven moment een time out naar de hd's en als ik dan op de reset button van mijn pc druk herkent de bios beide hd's niet meer.
Dit gebeurt bij bios 1012 na ongeveer 15 min en bij bios 1009 (ik heb gedowngrade) na ongeveer een half uur. Het rare is als ik de pc uitzet en daarna uitzet de bios de hd's gewoon weer herkent en bij bios 1009 de melding geef dat ik mijn overclock instellingen moet nakijken terwijl ik helemaal niets heb overgeclockt.

nu heb ik het al geprobeert zonder sp1a en (zoals boven staat) downgraden van bios) maar ik weet niet wat het probleem kan zijn. ik hoop iemand hier wel...
zijn mijn hd's misschien brak o.i.d. of locked xp om welke rede dan ook mijn hd's?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27

Shunt

Boe

wat zijn je voedings waardes
want volgens mij kan dit ook een voeings probleem zijn
dus even met iets als speedfan je voedingswaardes uit lezen
en even testen met een andere sterkere voeding
(op die qtec staat wel leuk 400 W maar het komt bij deze serie voedingen veel voor dat ze nog geen eens 300 W halen ;) ) neem dan of een ander merk 350 of meer ;) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
ik heb al een andere 450 watt voeding gehaald en sinds die tijd heb ik geen probleem meer gehad met uitvallende pc's o.i.d. alleen dit...

de voedingswaardes zijn goed...

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:27

Shunt

Boe

wat kan zijn is door een brakke voeding dat je hdd's aan het overlijden zijn
dus jah je kan ze nog eens proberen in een andere pc
als ze daar het zelfde probleem geven dan zijn ze stuk ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
ja maar ik heb een andere voeding...

dus dat kan het niet zijn... mijn pc werkt nu heel erg goed! alleen die harde schijven die een time out krijgen.... maar kan dat echt aan de voedingen liggen terwijl ik alle case fans heb afgesloten?

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
heb je je schijven al getest met het tooltje van maxtor (was maxblast meen ik me te herinneren zie www.maxtor.com)

Verwijderd

Het zou kunnen dat er 14V is doorgejast, en dat ze dat niet leuk vonden...

Heb de schijf in een andere PC te proberen? Of IIG op een andere S-ATA controller? Ikzelf heb alleen ervaringen met m'n Asus A7N8X Deluxe, en m'n 2 WD Raptors in Raid0, maar daarvoor moest ik tijdens windows install wel RAID drivers invoeren. Moet zoiets ook met intl?

Haal anders eens dat maxtor programmatje d'r overheen. powermax geloof ik dat het heet.

Editje:

Je hebt toch NIET de fout gemaakt (een keer van gehoord) om zowel de SATA power als de Molex power aan te sluiten? Dan jas je d'r effectief 24 volt door. Frituur!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2004 00:16 ]

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
nee nee die fout heb ik niet gemaakt... er zit btw wel een sata connector op mijn voedig maar waarom die er aan zit :?

maar powermax hekerkent de schijven niet omdat de bios ze aanmaakt als IDE3 en IDE4 en Powermax leest alleen maar IDE 1 + IDE 2 dus die ziet niet dat er SATA hardeschijven aan zitten dat heb ik al geprobeert.

Ik zal moeten kijken hoe het zit met testen in een andere pc omdat ik goed kan zien dat er een time out is als ik in windows zit maar ik heb niet zo maar een mobo in de buurt waar ook SATA op zit.. ik hoop eigelijk dat ik hier iets kan vinden.

Is het misschien zo dat ik een bios setting moet doen ofzo want iedere keer als de pc is uitgeslagen krijgt ik de melding: Overclocking failed, press F1 tot continue or F2 to set to bios default...

misschien is dat iets... en kan ik de voedingswaardes van asus pcprobe wel vertrouwen...???

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
schopje ;)

Pagina: 1