Videokaart nekt pc?

Pagina: 1
Acties:

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:02

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Ik heb dus op de HCC beurs een nieuwe computer gekocht. de specs:

P4 2.6 800 Mhz fronside
Asus P4P800
512 intern PC3200
Creative Audigy LS
Radeon 9600 (catalist 3.9)
LG dvd rom
Lite On dvdr(w)
2x Maxtor SATA 80 GB
Q-tec 400 watt voeding
nieuwe kast
Windows XP Prof sp1a

Nu is het zo dat alles goed werkt. MAAR als ik bijvoorbeel 3dMark of een spel opstart en ik begin bij de eerste test dan gaat mijn PC in een keer uit. Zonder waarschuwing. (Ook geen xp event viewer fouten) En dan moet ik mijn stekker uit de voeding halen en na 2 sec er weer in doen en dan kan ik pas mijn pc weer aankrijgen.

Als ik in asus pc probe een history maak zie ik niet dat er pieken of dalen in de stroomvoorziening zijn (Ik heb de van gathering al bekeken om te kijken hoe of wat met de voeding).

Zou het toch aan mijn voeding kunnen liggen? het nadeel is namelijk dat je niet kan testen hoeveel watt je pc nou trekt en of je voeding het wel aankan maar 400 watt is al aardig veel... toch ?

[ Voor 8% gewijzigd door Mysteryman op 02-12-2003 23:21 . Reden: ff verbeteren ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Verwijderd

Ik kan me vergissen,, maar is het geen sub 400watt voeding?

En heb je je bios al op Hardware defaults gezet?

offtopic:
Waarom kan ik geen nieuw topic openen bij Overclocking & cooling ? Het icoontje is weggelaten...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 23:23 ]

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb ook het probleem gehad van een crashende pc met q-tec voeding. Chieftec voeding erin en probleem was opgelost. Volgens mij zijn qtec voedingen niet geweldig..

[ Voor 79% gewijzigd door benedictuz op 02-12-2003 23:23 ]

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Volgens mij ligt het wel aan je voeding. Ik meen dat de qtec 400 watt niet een al te best model is. (misschien kan iemand anders dit bevestigen)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

heb je wel in xp uitgezet dat ie opnieuw moet opstarten als er een fout optreed ?
dan krijg je wel de fout te zien.
en wat doet ie als je andere cat drivers probeerd ? 3.6 ofzo.
heb je ook je geheugen getest op fouten ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Kijk er het forum maar op na, die Q-Tec 400 zijn echt brak, probeer maar eens een andere voeding. Valt ook wel op dat het systeem precies op z'n bek gaat als ie performance moet leveren en het meeste Watt's verbruikt

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Is het toevallig die Q-tec 400w met dual fan gold (of zo iets dergelijks), deze voeding kan maximaal een paar seconden 400w trekken, verwijder eens een harde schijf, de cd-roms en geluidskaart. En test opnieuw.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 23:26:
Is het toevallig die Q-tec 400w met dual fan gold (of zo iets dergelijks), deze voeding kan maximaal een paar seconden 400w trekken, verwijder eens een harde schijf, de cd-roms en geluidskaart. En test opnieuw.
dat zeg ik, sub ;)

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
wat ik al heb geprobeerd:

- oudere driver (idd catalyst 3.6)
- De dvd rom en branden uitgezet
- 1 hd los gehaald

ik denk toch idd dat het aan de voeding ligt dan? maar zou een 480 watt van q-tec of een 550 watt van q-tec het wel goed doen?

en winxp reboot niet .. mijn pc slaat gewoon volledig uit! zonder meldingen o.i.d.

Verwijderd

euh, ik denk dat je beter kan gaan zoeken of die q-teq's (herhaling) 400watts sub voedingen zijn / leveren , zo ja, dan kun je beter maar voor (wat aanbevolen was) een chieftec kiezen.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Mysteryman schreef op 02 december 2003 @ 23:31:
wat ik al heb geprobeerd:

- oudere driver (idd catalyst 3.6)
- De dvd rom en branden uitgezet
- 1 hd los gehaald

ik denk toch idd dat het aan de voeding ligt dan? maar zou een 480 watt van q-tec of een 550 watt van q-tec het wel goed doen?

en winxp reboot niet .. mijn pc slaat gewoon volledig uit! zonder meldingen o.i.d.
Q-tec 550 is wel een goede zover ik weet (en niet te duur), anders een 430 watt Enermax of Antec die zijn ook zeer goed

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
heb zelf een Qtec 550, nooit probs mee gehad,

pak eens mobo monitor oid en kijk eens wat er gebeurt als je 3dmark opstart.
suc6

Verwijderd

Ik ben zelf in het bezit van een 9700 pro en een 9800 pro en beide kaarten hadden dit probleem ook , ik zeg duidelijk hadden....

ik ben in het bezit van een 350 watt chieftec voeding 2 hd's een brander en een dvd speler en een Athlon 2700+ op een asus nforce2 moederboard

in het begin kon ik maximaal 10 minuten gamen en 3dmark03 was uit den boze
maar nu ( met mijn 9800pro installed) is 3a4 uur gamen geen probleem meer
van mijn 9700pro ging al heel gauw het fannetje op de grafische kaart defect echt een probleem van Ati maar nu met een nieuwe fan op de kaart werkt deze ook weer opie topie

het probleem is namelijk dat deze kaarten nogal warm lopen , bij mij was de oplossing twee case fans a €5,- per stuk 1x zuigend voorin en 1x blazend achterin

Als je echt geen enkel moment kunt gamen ook geen twee minuten dan zit het probleem echt ergens anders maar een voedings probleem lijkt mij zeer onwaarschijnlijk , kijk in ieder geval even of je fan op je grafische kaart wel draait

DiMario1969

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Ik moet me bij dimario aansluiten in dit geval. Tenzij zo'n q-tec voeding minder dan 300 watt levert...

Ik heb een 300 watt aopen voeding met daarop aangesloten een 9700, 2 hdd, 1 dvd brander, 1 dvd speler en een xp2800. Geen enkele last van vastlopers.

Een hitteprobleem lijkt me wat dat betreft dan logischer. Mijn broertje heeft er ook last van. Hij heeft nu de kast open staan met een ordinaire ventilator erop gericht en dan gaat het goed. Zodra de kast dicht gaat loopt ie erg snel vast. Met precies hetzelfde symptoom dat de pc ineens afsluit. Ik ga ervan uit dat het een ingebouwde overhittingsbeveiliging is of iets dergelijks. Het frapante is dat de processor weliswaar heet is (50-60), maar nooit gevaarlijk heet (70+). Dus in principe zou het moeten werken.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
ik heb ook zoiets in die aard gehad. Wat bleek dat er niet genoeg luchtverplaatsing was rond mij grafische kaart. Dan heb ik mijn geluidskaart, 2 pci slots naar beneden verplaats een het probleem was opgelost. Het enige verschil is, dat het bij mij gebeurde niet van zodra ik een spel opstarte maar na zo'n half uur spelen. Dus moet je misschien in u geval er meer fans in steken zodat er meer airflow is.

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-03 14:56

DJT

Hoezo staar je je blind op Q-Tec? Valt volgens mij niet onder de hoge-kwaliteit voedingen. Moet je toch echt bij Antec ofzo zijn.

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
volgens gathering is q-tec wel een goede voeding... Maar volgens mij kan het de temp niet zijn; dit omdat het:
a. +- 20 graden in mijn kast is ( ook mijn proc )
b. Ik al 3 case fans heb draaien...

trouwens, voor zo ver wat ik weet van een videokaart die te heet wordt is dat ie het beeld gaat vervormen; en niet er voor zorgt dat mijn pc volledig uitvalt... of is dat tegenwoordig anders?

[ Voor 8% gewijzigd door Mysteryman op 03-12-2003 11:42 ]

Verwijderd

Ik heb ookeen Q-tec 400 Watt dual fan gold maar heb nergens problemen mee hoor

Specs van mijn PC

Asus a7v600
AMD 2500 @ 11 x 200 -> 2200 MHz
Luchtgekoeld
Maxtor 120 GB 7200 rpm 8 mb cache
Asus GeForce FX 5200 TD

Dus weet niet of het wel aan je voeding ligt maar sluit iig niks uit

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
hmmz ik gok op temperatuur; ff kast openzetten en nog eens proberen...

anders zou ik het niet direct zien. Heb geen ervaring met Q-tec, maar wel met pc's met 300 watt voedingen met p4's en 6 disks en radeon 9700... zonder problemen, dus dat de voeding een probleem zou zijn lijkt me sterk... al lijkt dat stekker eruit paar seconden wachten wel op een overbelaste voeding

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
ik zal vanmiddag als ik uit school ben toch even kijken of de fan van de videokaart wel draaid... (ik weet 90% zeker van wel (iig gister))

Als deze wel gewoon draait kan het niet anders dan aan mijn voeding liggen :? of maak ik nu een denkfout?

Verwijderd

De laatste keer dat ik last had van zoiets was het de reep geheugen die een beetje brak was in de hoge registers en worden met name gebruikt bij geheugen-intesieve applicaties.

Verwijderd

gwoon weer het standaart verhaaltje...
we kunnen het hier ook niet ruiken wat het wel niet zou kunnen zij...

er zit maar een ding voor je op en dan is zelf aan de slag gaan...
dus:
alles van je mobo aftrekken, behalve cpu, 1 reepje geheugen, HD, vid kaart.
de boel gaan testen stressen ed.
bij instabiliteit: andere reepjes geheugen gaan proberen. andere vid kaart proberen ga zo maar door.
controleer ook of alles goed aangedrukt zit ed.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06-2025
Mysteryman schreef op 03 december 2003 @ 12:23:
ik zal vanmiddag als ik uit school ben toch even kijken of de fan van de videokaart wel draaid... (ik weet 90% zeker van wel (iig gister))

Als deze wel gewoon draait kan het niet anders dan aan mijn voeding liggen :? of maak ik nu een denkfout?
Tenzij er iets voor zit, waardoor het niet genoeg lucht kan nemen en dus ook niet genoeg kan koelen. Probeer desnoods een paar dingen te verplaatsen zodat u grafische kaart wel wat meer plaats heeft en test het dan eens opnieuw.

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
mijn geluidskaart hangt al 2 pci bussen eronder... er is dus niets wat de videokaart blokkeerd...

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 10:22
DJT schreef op 03 december 2003 @ 11:15:
Hoezo staar je je blind op Q-Tec? Valt volgens mij niet onder de hoge-kwaliteit voedingen. Moet je toch echt bij Antec ofzo zijn.
Dat dacht ik ook. Zeker als je topics doorleest hoor je 90 procent steen en been klagen over Q-tec. Echter, in de faq staattie goed aangeschreven.... (?)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Dennahz
  • Laatst online: 17-03 21:38

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb zelf een Q-Tec 450W DualFan GOLD en echt geen probs. Gewoon een _wel_ een goeie voeding.

Specs:
AthlonXP 2600+
Radeon9700Pro

en nog een lading aan stuff in de pc.

Ik weet niet hoe het zit met die andere types dan, maar dit is me 1e Q-Tec voeding en hier hou ik et ook bij. Doet et perfect. :)

Twitter

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Hey Mysteryman, ik heb precies hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat het aan een nieuw stuurtje lag (zie hier). Maar het blijkt toch mijn voeding te zijn, denk ik. Ik heb een Q-tec 550W dual Gold. Aan de voltages was idd niets te zien, maar hij klapt er gewoon spontaan uit. Enige mogelijkheid om hem weer aan te krijgen is dan de stekker eruit. Ik heb mijn voeding opgestuurd naar de winkel (zit nog in garantie) en ik hoop dat ik snel een nieuwe krijg. Ik draai nu op een 300W Aopen voeding en die loopt echt op z'n teentjes, maar draait wel stabiel zonder crashes!. Ik hou dit draadje maar even in de gaten. Ojah specz staan in sig.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 12:44:
gwoon weer het standaart verhaaltje...
we kunnen het hier ook niet ruiken wat het wel niet zou kunnen zij...

er zit maar een ding voor je op en dan is zelf aan de slag gaan...
dus:
alles van je mobo aftrekken, behalve cpu, 1 reepje geheugen, HD, vid kaart.
de boel gaan testen stressen ed.
bij instabiliteit: andere reepjes geheugen gaan proberen. andere vid kaart proberen ga zo maar door.
controleer ook of alles goed aangedrukt zit ed.
wat ik net heb getest:

1 hd
2x 256 geheugen
Videokaart

(dus geluid, dvd grappen en case fans uitgeschakeld)

De eerste tests gingen goed; maar bij de cpu test ging die gewoon weer uit. De temperatuur van de proc was op dat moment 34 graden en van het mobo 22 graden. De videokaart is een beetje warm (eigelijk helemaal niet... je kan um makkelijk aanraken)

dus wat nu? toch maar een andere voeding?

HUH :?
ik kom net aan bij de cpu tests en het gaat nu WEER fout en echt alleen bij die??? terwijl de proc 34 graden o.i.d... ik snap er niets meer van!!! nu toch maar even het geheugen gaan testen met memtest 86...

[ Voor 11% gewijzigd door Mysteryman op 03-12-2003 16:36 ]

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
nou het geheugen is absoluut toppie! I'm at a loss for words...

Verwijderd

Kan je helemaal niet gamen of heel eventjes ???
bij mij gooide hij meteen mijn hele computer uit , er was dus geen spraken van vervorming van beelden.

mijn oude voodoo 3 vervormde wel als ik hem te ver overclockte , maar mijn ati 9700pro en 9800pro crashte gewoon mijn hele systeem.

in het begin dacht ik ook dat het aan mijn voeding lag mijn 5 volts lijn zakte namelijk terug naar 4,8 volt als ik me niet vergis is de trigger afgesteld op 10%
dat zou betekenen dat hij mag dalen naar 4,5 V

ik heb ook vanalles geprobeert , bios instellingen verander en de duivel en zijn ouwe ........ je weet wel , niks hielp tot dat de Fan bij mij definitief nokte , vanaf dat moment kon ik zelfs geen seconde meer gamen ook niet vanaf koude start.

9800pro geplaatst (9700pro garantie , maar duurde 4 weken voordat ik m terug had , dus 9800pro gekocht) maar deze crashte ook meteen net zo hard als mijn 9700pro , dus na 10 minuten gamen ofzo , kast open gezet en weer geprobeerd
alles was toen in orde , kast weer dicht , de ene crash na de ander

heel belangerijk om te weten is of je helemaal niet kunt gamen of heel eventjes ??

suc6

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Kunt natuurlijk je pc ook dumpen bij de shop waar je hem gekocht hebt....

Heb je verder niks overclocked ofzo?? Zijn standaard symptonen van pcs die net te ver zijn overgeklokt.

voeding geloof ik niet zo in eigenlijk.

Hoe heet wordt alles verder??

• ixl85
wat gebeurt er nou als je mobomonitor aanzet, gaat benchen en kijkt naar je voltage level?
als die stabiel blijft zou het je voedign dus niet moeten zijn...

• stingraymax
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-07-2021
Ik had ook dit probleem .

Had een Thermaltake 480W purepower Xaser editie en heb nu een antec 480W en alle problemen zijn weg.

Dus eerst voeding checken.....

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
de temperaturen zijn normaal.. zo een 24 graden voor het mobo en 34 graden voor de proc... als ik net begonnen ben...

toen ik btw memtest ging draaien en daarna ging resetten was mijn proc 40 graden dus daar kan het niet aan liggen... omdat de memtest wel gewoon goed ging!

ik kan voor +- 10 sec de eerste test zien als alles is aangesloten (lees 2x hd, case fans, dvdrom en dvdrw) en als ik de case fans, 1 hd, en de dvd spullen ontkoppel gaat het de eerste 4 tests goed en als ik de cpu test doe CRASH! dus ik denk dat er dan teveel stroom gevraagd wordt o.i.d.

ik ga denk ik morgen even kijken naar een 480 of 500 watt voeding; zou ik dan weer een q-tec kopen ??? of zal dat niet goed zijn?

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-03 19:19

Sjod

Ik ben goed luisterend

Heb je niet toevalllig nog een ander videokaartje (een oude). Stouw die eens in je PC en doe dan eens een CPU test (want daar hing die toch de hele tijd op).

Ik heb zelf veel problemen gehad met ATI radeon 9600 (pro) kaarten, vooral met dx9 games.

Mocht het met een andere VGA kaart wel goed werken kun je ook nog een bios update proberen van je Mobo.

En voeding kan natuurlijk altijd de oorzaak zijn :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47

Mentalist

[avdD]

Draai eens een progje als CPU Burn-in : http://www.overclockers.r...&filename=CPU_burn-in.zip

Als je systeem met (zo'n soort) progje ook binnen 5min crasht dan kan je je voeding dus wel weggooien. Alternatief zou je ook even mee kunnen doen aan een distributed.net project, of gewoon gaan DivX/Mp3 encoden, daarmee belast je je cpu ook wel lekker.

Mocht de voeding nou net zó balanceren dat ie het nou net niet meer goed doet als zowel de videokaart als de CPU belast worden, dan zou je CPU Burn-in kunnen draaien en dan 3Dmark starten. Als het goed is (en "goed" betekend in dit geval brakke voeding ;)) crasht 3Dmark dan eerder.

En ik snap ook niet helemaal dat die Q-tec dingen nog als "goed" staan aangekaart in de FAQ :X. Ik zal het er morgen eens met BalusC over hebben :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Q-Tec 400 watt voeding en ik ben er zeer te spreken over ik heb er nog nooit problemen mee gehad :)

Ik heb toch behoorlijk wat aan dat ding hangen
in iedergeval wat in mijn specs staat en nog wat hardware en niet te vergeten mijn CCFL zooi allemaal enz >:)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 01:40 ]

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
W3ird_N3rd schreef op 04 december 2003 @ 01:27:
Draai eens een progje als CPU Burn-in : http://www.overclockers.r...&filename=CPU_burn-in.zip

Als je systeem met (zo'n soort) progje ook binnen 5min crasht dan kan je je voeding dus wel weggooien. Alternatief zou je ook even mee kunnen doen aan een distributed.net project, of gewoon gaan DivX/Mp3 encoden, daarmee belast je je cpu ook wel lekker.

Mocht de voeding nou net zó balanceren dat ie het nou net niet meer goed doet als zowel de videokaart als de CPU belast worden, dan zou je CPU Burn-in kunnen draaien en dan 3Dmark starten. Als het goed is (en "goed" betekend in dit geval brakke voeding ;)) crasht 3Dmark dan eerder.

En ik snap ook niet helemaal dat die Q-tec dingen nog als "goed" staan aangekaart in de FAQ :X. Ik zal het er morgen eens met BalusC over hebben :P
dank je wel gekke nerd ;) ik zal vanmiddag wel even die processor flink laten zweten... als DAT goed gaat het zweten even combineren met 3dmark... maar ik denk dat de pc het wel snel opgeeft... het is een hele goede test! jullie horen het vanmiddag...

TNX!!

Verwijderd

ik ben erg nieuwsgierig wat dit alles je oplevert

ik heb eventueel nog wel een Gigabyte Ati Radeon 9700Pro 128Mb 8x AGP in de aanbieding voor het geval dat je toch aan een ander grafische kaart zou denken..

(-:... :)

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
nou die stress test werkt dus niet als het Hyperthreading hebt... dan draait je proc maar op 50% dus ik ben maar ff naar distributed.net geweest en daar een proggie gedownload.... dat ging dus goed voor een 10 minuten op 100%... toen ben ik maar gestopt...

ik denk dat ik morgen maar ga kijken naar een betere voeding. Dan wel niet een q-tec 450 of 500 watt dan wel een andere van 400 minimaal watt...

wat ik mezelf eigelijk afvraag. Ik heb een watt meter gehangen tussen de stekker die naar de kast loopt en die blijft rond de 80 watt (als ik ga 3dmark start ongeveer 80/85 watt)

Klopt het wel wat die meter aangeeft? want 80 watt is vrij weinig! dat zou mijn voeding van 400 watt toch wel moeten verwerken...

[ Voor 3% gewijzigd door Mysteryman op 04-12-2003 22:59 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

400 watt is piekvermogen, zou niet te best zijn als je voeding constant 400 watt verbruikte (gemiddelde electrisch kacheltje is 1000 watt!!)

Canon Digital Ixus V3

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
dit gaan jullie niet geloven (of juist wel)

ik ben net langs de computerplanet (<--mag dat wel???) geweest en ik heb maar een nieuwe voeding gekocht: een 450watt ToPower... en wat denk je... ik zet die er in en alles draaid perfect...!!! ik heb net 3dmark afgmaakt en een score van 3300 punten... (heb nu ff geen internet dus weet niet of dat snel is...)

maar ik heb het nu wel even gehad met Q-Tec!

Verwijderd

Ik heb een q-tec 400 en werkt perfect, maakt niet uit wat er er mee doe of wat ik er aan hang :)

Verwijderd

Aspje schreef op 02 december 2003 @ 23:23:
Volgens mij ligt het wel aan je voeding. Ik meen dat de qtec 400 watt niet een al te best model is. (misschien kan iemand anders dit bevestigen)
ik heb ook een q-tec 450
ze zijn inderdaar klote voedingen
mijn pc crashte ook met die voeding
effe een zalman erin gedaan en hij liep weer zonder problemen

Verwijderd

Mysteryman schreef op 05 december 2003 @ 14:57:
dit gaan jullie niet geloven (of juist wel)

ik ben net langs de computerplanet (<--mag dat wel???) geweest en ik heb maar een nieuwe voeding gekocht: een 450watt ToPower... en wat denk je... ik zet die er in en alles draaid perfect...!!! ik heb net 3dmark afgmaakt en een score van 3300 punten... (heb nu ff geen internet dus weet niet of dat snel is...)

maar ik heb het nu wel even gehad met Q-Tec!
welke 3dmark 01 of 03?

Verwijderd

lijkt me iig geen 2001

ik zelf 520 watt topower(60sec.100watt overpower) als ik er 6 schijven inhang gaat me voeding ook muiten.
spontane reboots enzo
verder
p4 2400
512 ddr
ati 9700pro
en nog wat zooi

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Techlek schreef op 03 december 2003 @ 15:37:
Hey Mysteryman, ik heb precies hetzelfde probleem. Eerst dacht ik dat het aan een nieuw stuurtje lag (zie hier). Maar het blijkt toch mijn voeding te zijn, denk ik. Ik heb een Q-tec 550W dual Gold. Aan de voltages was idd niets te zien, maar hij klapt er gewoon spontaan uit. Enige mogelijkheid om hem weer aan te krijgen is dan de stekker eruit. Ik heb mijn voeding opgestuurd naar de winkel (zit nog in garantie) en ik hoop dat ik snel een nieuwe krijg. Ik draai nu op een 300W Aopen voeding en die loopt echt op z'n teentjes, maar draait wel stabiel zonder crashes!. Ik hou dit draadje maar even in de gaten. Ojah specz staan in sig.
Het lijkt mij de voeding, ik heb dit ook gehad op een p3, 800mhz pctje, op een 200watt voeding, en die sprong er ook steeds uit.

Techlek, in jou topic zie ik dat je de voltages gelogt hebt, met welk bestand doe je dat?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

ChojinZ schreef op 03 december 2003 @ 13:39:
[...]

Dat dacht ik ook. Zeker als je topics doorleest hoor je 90 procent steen en been klagen over Q-tec. Echter, in de faq staattie goed aangeschreven.... (?)
De 550 Watt staat goed aangeschreven... de 400 en de 300 daartegen zijn slecht! En eigenlijk voor een 550 Watt is de Q-tec ook slecht maar aangezien hij zo hoog geschaald is kan hij best wel 300 tot 400 Watt leveren zonder problemen.

There is no place like ::1

• Vulcan750
  • Laatst online: 11:25
Ik heb ook zeer slechte ervaringen met een Qtec 400 watt dual fan gold low noise voeding.
Het enige positieve dat ik ervan kan melden is dat ie de stilste voeding is die ik ooit gehoord heb! Doordat die voeding soms hele vreemde piekspanningen gaf, heeft die 2 moederborden op zeep gebracht. De 1ste heb ik gelukkig vergoed gekregen, maar de 2de niet helaas. Dit is toch wel het laatste wat een voeding mag doen! |:(
Nu heb ik een Enermax 350 watt (EG-365P-VE) en geen problemen meer! Veel en veel stabieler en hoewel ie zwakker lijkt qua opgegeven watts, kan deze voeding veel meer aan dan die brakke Qtec. Is trouwens ook een stuk zwaarder gebouwd. Ik kan natuurlijk geen objectief oordeel vellen over de andere uitvoeringen van de Qtec, maar ik begin er nooit meer aan!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

die qtec 400 heb ik ook gehad.. echt een kutding! en hij heeft maar een piekvermogen van 300watt ofzo, ik had zodra ik in windows kwam klikte hij ook uit.. hetzelfde bij jou met zwaardere applicaties, gelijk terugbrengen en standaard 300 350 watt voeding halen..

Verwijderd

90% van wat? Van de Q-Tec bezitters? Hoe weet je nou dat net die 10 % niet zeurt, misschien krjig je alleen maar klachten, dat wil niet zeggen dat het een slecht merk is, er zijn alleen geen mensen die zeggen dat het goed is. Mijne werkt iig goed, maar het is een beetje offtopic dus laten we er niet over doorgaan :)

• ixl85
mhh laat dit geen qtec haat topic worden ofzo...
en voor de mensen die liggen te zeiken over qtec voedingen in de vorm van 400 of 300 watt:
ben dan niet zo lui en doe wat onderzoek en zie dat de 550watt wel goed staat aangeschreven en ben dan ook meteen niet te cheap en leg 10euro bij voor een 550qtec.

Verwijderd

Nog ff wat mosterd na de maaltijd: ik heb hier een 300 Watt Enermax met daaraan 2x7200rpm Maxtor 8MB, DVD-rewriter, CD-Rom, Sapphire 9800Pro, 512MB mem en een XP2200+ @ 2080MHz. Ik heb nog nooit een dalletje in m'n spanningen gezien. Vreemd dat een >400W Q al problemen heeft met dit. Het zegt toch maar weer een hoop over de merken en het vermogen dat ze op de doos en stikker zetten. Ga binnenkort verder OC-en maar dan heb ik wel een andere voeding nodig. Ik denk weer een Enermax, maar heb ook veel goeds over Zalman gehoord. Het ding moet in ieder geval stil en stabiel zijn. Dus dat zal wel geen Q-pech worden. :r
Iemand nog een andere suggestie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 00:40 ]

• Vulcan750
  • Laatst online: 11:25
ixl85 schreef op 05 december 2003 @ 23:20:
mhh laat dit geen qtec haat topic worden ofzo...
en voor de mensen die liggen te zeiken over qtec voedingen in de vorm van 400 of 300 watt:
ben dan niet zo lui en doe wat onderzoek en zie dat de 550watt wel goed staat aangeschreven en ben dan ook meteen niet te cheap en leg 10euro bij voor een 550qtec.
Ik voel me niet aangesproken dat ik lig te zeiken over Qtec. Ik laat wel weten dat ik een wel heel erg slechte ervaring heb gehad met dat merk! Bovendien heb ik erbij vermeld om welk type Qtec dit ging. Nu kan het best zo zijn dat een 550 watt Qtec echt niet slecht is, maar voor hetzelfde geld koop je in ieder geval ook een 350 watt Enermax. En dan kan zo'n 550 watt best "niet tegenvallen", maar met een Enermax weet je zeker dat je kwaliteit in huis haalt!
Specificaties Enermax EG365P-VE:
+3.3v = 32A, +5v = 32A, +12v = 26A, -5v = 1A, -12v = 1A, +5Vsb = 2.2A

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

ik heb een radeon 9600 PRO 128 mb, me pc stelt ook niet veel voor (PIII 1000) laat staan me voeding, op mijn zijkant staat 175 watt :? :| .....
anyway, mijn radeon doet het uitstekend.... (natuurlijk wel een wat lagere score in de mark-serie omdat mijn pc traag is.....

Verwijderd

Q-tec levert kut voedingen !! wat wil je voor 20 euro.

De spanningslijnen van een Q-tec voeding zijn zo wisselvallig als het weer hier in Holland.
Je weet nooit wat je krijgt.
Vind je het gek dat je systeem onstabiel is....?!

Ik heb op de HCC dagen een Sirtec HPC-420 voeding gekocht... nooit van gehoort.. klopt...maar daar komt verandering in.....let maar eens op .... de spanningslijnen zijn net zo stabiel als die van een Enermax of Anatec

Dat ding is heel stabiel !!

Maar ff Ontopic het ligt gewoon aan je voeding dat je niet stabiel benchmark proggie's kan draaien

• Mysteryman

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Topicstarter
Nou mijn pc doet het ondertussen... alleen mijn Neon case lampje geeft maar half licht... ik hoop dat ie kappot is ofzo want er komt een beetje een brandlucht uit die beheers module... anders zou me voeding nu NOG STEEDS te weinig zijn! Dit is ook de eerste keer dat is een lampje in mijn kast heb gebouwd dus ik zal wel wat fout hebben gedaan o.i.d. :?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Idd wat er al gezegt wordt zijn de Q-tec slechte voedingen.

Ze gaan niet zo stuk, maar zijn onstabiel (en dat is nog erger :( ).

Gelukkig heb ik net vorige week een Enermax EG465AX-VE(G)FMA 460Watt gehaald :9

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

darkdesign schreef op 05 december 2003 @ 16:21:
[...]

Het lijkt mij de voeding, ik heb dit ook gehad op een p3, 800mhz pctje, op een 200watt voeding, en die sprong er ook steeds uit.

Techlek, in jou topic zie ik dat je de voltages gelogt hebt, met welk bestand doe je dat?
Je bedoelt waarschijnlijk met welk pogramma? Nou met Motherboard Monitor, kortweg MBM. Daar activeer je de "interval & syslog", en zet de interval log tijd op 1s oid. Suc6 :)

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
om even aan te sluiten op dit topic

Sinds kort heb ik problemen met mijn pc, hij durft weleens vast te lopen in games en wanneer ik mijn printer aangesloten heb via usb(hp 7960) start de pc niet op, hij gaat wel aan maar het opstartscherm van xp zie je niet en moet ik rebooten zonder de printer, dat gaat hij in een stuk door naar XP.
Ook wil hij weleens rebooten als ik net 5 minuten in xp zit en zo af en toe moet ik mijn voedingskabel eruit halen, aantal sec wachten en hem weer terugdoen anders doet hij helemaal niks.(dit is dan bijvoorbeeld nadat ik een aantal uur niet achter de pc heb gezeten)

de voltlijnen zijn in orde volgens MBMmaar toch vertrouw ik het niet, ik heb dezelfde Qtec 400 watt voeding als vele andere, en ik lees ook dat er veel problemen zijn maar voordat ik een andere voeding ga halen wil ik eerst even weten of ik toevallif iets over het hoofd zie.

verdere specs:
xp2400(niet OC)
2x 256 pc2100
1x 120 gb HD
radeon 9800pro(hercules)
2 ventilatoren
1 dvd recorder van liteon
temp cpu: 45
temp mobo 34

• tvleeuwen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Nieuwste drivers voor je hp al er op gezet wil wel is helpen. :)

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 08:04
Tja wat zal ik zeggen heb zelf ook een q-tec voeding gehad en die heeft het wel 15 min gedaan.
:(
Dit zijn m'n specs:
xp2800+
msi kt4vl
2x 256 mb pc 3200 corsair
gf fx 5900 ultra Asus
soundblaster audigy 2
sony dvd-rom
lite-on cd- brander 40x
maxtor 80 gb 7200 rpm
2 casefans
2 caselights sharkoon.

Nou me oude voeding was af en toe uitgevallen over een paar maanden maar ik had nog garantie. Kreeg ik ook zo'n q-tec 400 watt low noise ding. Na dus 15 min knalde me pc uit en de voeding was kookend heet en helemaal dood. Nu heb ik een 360 watt van chieftec en die doet het al weer fijn zeer goed zonder ook maar een beetje onstabiel te worden.
Q-ec komt er nooit meer in, je wordt gewoon keihard genaaid want 400 watt is echt geen 400 watt maar gewoon een brakke 300 watt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

sjek schreef op 13 januari 2004 @ 15:10:
Tja wat zal ik zeggen heb zelf ook een q-tec voeding gehad en die heeft het wel 15 min gedaan.
:(
Dit zijn m'n specs:
xp2800+
msi kt4vl
2x 256 mb pc 3200 corsair
gf fx 5900 ultra Asus
soundblaster audigy 2
sony dvd-rom
lite-on cd- brander 40x
maxtor 80 gb 7200 rpm
2 casefans
2 caselights sharkoon.

Nou me oude voeding was af en toe uitgevallen over een paar maanden maar ik had nog garantie. Kreeg ik ook zo'n q-tec 400 watt low noise ding. Na dus 15 min knalde me pc uit en de voeding was kookend heet en helemaal dood. Nu heb ik een 360 watt van chieftec en die doet het al weer fijn zeer goed zonder ook maar een beetje onstabiel te worden.
Q-ec komt er nooit meer in, je wordt gewoon keihard genaaid want 400 watt is echt geen 400 watt maar gewoon een brakke 300 watt.
Tja, kijk Q-tec is leuk maar ze geven de PIEK vermogen aan ....en dan is het inderdaad misschien 15 minuten en dood!

Dus Q-tecs moet je zelf lager schalen, de 550Watt kan best nog 400Watt aan, de 400Watt kan.. tja.. net 300 Watt aan, de 300Watt is niets!

There is no place like ::1

Pagina: 1