Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Schokvrij systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Drive-in Show en mijn pc (HP Vectra 420) is gemonteerd in een flightcase. Wat nou het probleem is dat tijdens het vervoer zetten we de flightcase in de aanhanger en dan hobbelt het dus over alle heuvels heen. Ik heb al 3 harde schijven moeten vervangen en vandaag (met nieuwjaar!) deet ie het niemer tijdens het opbouwen van het feest.

Weet er iemand hoe ik het beste een kast kan bouwen die shockvrij is waar ik dus gewoon de kist in de aanhanger kan doen?

Bedankt alvast!

Gr. Koen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

mik dat ding in een ding met noppenschuim dat meeveert. Zelfde spul als hdds in verstuurd worden zeg maar.

Enne, als het echt erg schud zou je kunnen kiezen voor een notebook hdd, deze zijn wel wat duurder maar over het algemeen wat schokbestendiger.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

of zo'n pcmcia hdd, die zijn erg schokvast

en als het allemaal niet wil helpen kan je nog over gaan op mem kaartjes (ssd schijven kan ook maar dat kost $$$$)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 31 december 2003 @ 19:35:

en als het allemaal niet wil helpen kan je nog over gaan op mem kaartjes (ssd schijven kan ook maar dat kost $$$$)
PcmCia?? Die heb je toch niet zo groot? Maaruhm dus alleen de Harddisc kan kappot gaan? Voor het geheugen / Processor / Mobo hoef ik nix te doen??

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Wolfboy schreef op 31 december 2003 @ 19:35:

Maar dat soort dingen zijn niet echt geschikt als gebruik voor hdds waar ook een OS en alles opdraait. We hebben het ooit eens uitgerekend, maar dat ding is dan bij 24u in een dag gebruik binnen een paar dag op (omdat ze een beperkt aantal keer beschreven kunnen worden).

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Hang hem in een aantal veren (rondom) dan is het een minder heftige reactie als nu het geval is ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:36:
[...]

PcmCia?? Die heb je toch niet zo groot? Maaruhm dus alleen de Harddisc kan kappot gaan? Voor het geheugen / Processor / Mobo hoef ik nix te doen??
ehh, cpu kan ook problemen gaan geven als de koeler de core staat te crunchen.
Om wat voor een cpu gaat het? over het algemeen zijn de P3 celerons met een grote heatspreader het minst gevoelig (net als K6jes en P4s)

mem maakt weinig uit en mobo kan heel wat hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 31 december 2003 @ 19:38:
[...]

Om wat voor een cpu gaat het? over het algemeen zijn de P3 celerons met een grote heatspreader het minst gevoelig (net als K6jes en P4s)

Het gaat om een Pentium 4...

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Terw_Dan schreef op 31 december 2003 @ 19:36:
Maar dat soort dingen zijn niet echt geschikt als gebruik voor hdds waar ook een OS en alles opdraait. We hebben het ooit eens uitgerekend, maar dat ding is dan bij 24u in een dag gebruik binnen een paar dag op (omdat ze een beperkt aantal keer beschreven kunnen worden).
Ow dat wist ik niet :X
Nou ja streep die dan maar weg :)
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:36:
[...]

PcmCia heb je van 5gig, kijk maar bij kingston ofzo

Verwijderd

Verwisselbare schijven ?

Schijf eruit kastje rollen.
Kastje in de auto schijfje apart vervoeren.

En je kast zit in een flightcase om schade te voorkomen, als dit niet help is het principe van een flightcase dus niet afdoende .

Kun je beter je peeceetje onder je arm nemen en een wolle deken doet wonderen, dat doen ze bij een verhuisbedrijven al tientalle jaren.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 19:47 ]

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Terw_Dan schreef op 31 december 2003 @ 19:38:
[...]

voor de cpu (niet voor elk type zijn ze makkelijk te vinden) kun je voor 5-10 euro een spacer kopen, een metalen plaatje voor om de core heen, tussen de cpu en de koeler.
voorbeeld: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=34304
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/spacerxp.jpg
zo is de kans dat je core tot poeder vergaat, kleiner.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:43:
[...]

Het gaat om een Pentium 4...
Die zijn redelijk moeilijk te crushen volgens mij, dus daar hoef je je niet veel zorgen om temaken.

mocht je toevallig een DVD/CD/CDRW/DVDRW hebben is het ook verstandig er geen cds in te laten zitten (die kunnen ook niet echt tegen schokken namelijk). maar dat had je waarschijnlijk al wel bedacht.

Verwijderd

Topicstarter
Dus de conclusie is dat ik het beste noppenschuim om mn pc kast kan doen en zo'n ding te kopen om verwisselbare harddisc's in te doen en de harddisc apart te vervoeren. Of een USB harddisc? Misschien domme vraag maar kun je vanaf een USB harddisc (een externe harddisc met usb aansluiting bedoel ik, niet zo'n geheugenkaartje) booten????

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

schaduw schreef op 31 december 2003 @ 19:46:
[...]

voor de cpu (niet voor elk type zijn ze makkelijk te vinden) kun je voor 5-10 euro een spacer kopen, een metalen plaatje voor om de core heen, tussen de cpu en de koeler.
voorbeeld: http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=34304
[afbeelding]
zo is de kans dat je core tot poeder vergaat, kleiner.
Die dingen zijn met Athlons/durons wel nodig, omdat de koeler dan echt op 4 kussentjes rust en de core wel kan crushen bij heftige bewegingen.
Echter, een P4 heeft geen kussentjes, maar 1 grote heatspreader over de core. Als je dat ding wil crushen moet je wel even beter je best doen (maar dan ook echt je best doen, is iig meer dan een hobbeltje)

Verwijderd

Misschien een Mobile rack voor je Hd,s werkt prima bij mij. (wel alu nemen geen plastic want dat vinden je schijven niet echt prettig)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:51:
Dus de conclusie is dat ik het beste noppenschuim om mn pc kast kan doen en zo'n ding te kopen om verwisselbare harddisc's in te doen en de harddisc apart te vervoeren. Of een USB harddisc? Misschien domme vraag maar kun je vanaf een USB harddisc (een externe harddisc met usb aansluiting bedoel ik, niet zo'n geheugenkaartje) booten????
ligt aan je bios.
op mijn nieuwe nforce plank kan ik het iig wel.
Ik ga ervanuit dat je het op een P4 plank ook gewoon kunt doen.

Verwijderd

Jah niks andere media, gewoon leuke swap bay erin, harddisk op de stoel naast je en de hele bak ken zo de aanhanger in :), hoewel ik het wel knap vind dat je je hd stuk rammelt in de aanhanger, hij staat toch niet aan terwijl je rijdt? lol, dan staat zo'n disk in de parkeerstand en moet ie flinke klappen kunnen hebben hoor.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:52:
Misschien een Mobile rack voor je Hd,s werkt prima bij mij. (wel alu nemen geen plastic want dat vinden je schijven niet echt prettig)
De meeste mobile racks zijn alleen bedoeld om je HDD te kunnen verwijderen c.q. te verwisselen. Je zou zo'n rack natuurlijk extra voorzichtig buiten de PC kunnen vervoeren, dat kan ook al helpen.

Wat een alternatief kan zijn is zo'n ophangsetje voor je harddisk, die meestal tegen trilling verkocht worden. hier zie je een voorbeeldje. Zelf iets knutselen (je HDD in een 5,25" bay laten zweven dmv. tiewraps is ook een optie. Wel goed strak trekken, de kachten die bij het stoten ontstaan zijn enorm.

Overigens zijn laptop HDD's over het algemeen ontworpen om tegen een stootje te kunnen, maar dan lever je wel wat performance in.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Terw_Dan schreef op 31 december 2003 @ 19:52:
[...]

Die dingen zijn met Athlons/durons wel nodig, omdat de koeler dan echt op 4 kussentjes rust en de core wel kan crushen bij heftige bewegingen.
Echter, een P4 heeft geen kussentjes, maar 1 grote heatspreader over de core. Als je dat ding wil crushen moet je wel even beter je best doen (maar dan ook echt je best doen, is iig meer dan een hobbeltje)
toen ik het typte, stond er nog niet dat t om n p4 gaat :)

ook n optie voor de HD:
http://www.eynstein.nl/a/2745.html (ook te krijgen bij perfect-systems.nl)
Deze set gebruikt u om uw hdd acoustisch los te koppelen van uw behuizing. U hebt wel een vrij 5.25 drive bay nodig!
Naast een aanzienlijke reductie van het door uw hdd geproduceerde geluid biedt deze set ook extra bescherming tegen stoten
Ik heb wel mijn twijvels of het echt veel zal helpen... trouwens, de Zalman harddisk koeler heeft ook een rubberen bevestiging, maar is n stuk duurder.

er zijn ook kitjes om je harddisk in een 5.25 inch bay op te hangen met elastieken, maar ik weet nu niet meer bij welke winkel die te krijgen zijn.

• HunterPro
  • Niet online
solidstate disks. Uberduur, retesnel, en 100% shockproof.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Hey Koentje! Ik wil iedereen even vertellen dat ik degene ben die met dat systeem moet draaien vannacht. Mijn idee was dus om die schijf in een soort (door mij gebouwd) rekje te doen waar de schijf in hangt aan rubbers, beter gezegd: elastieken! Dus een ijzeren framepje dat je in een cd-rom gat hangt en dat in dat ding dan weer de schijf hangt.

[ Voor 1% gewijzigd door mark10123 op 31-12-2003 20:17 . Reden: Spelfouten ]

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Koop voor 8€ per stuk een paar removable drive-bays, als je je pc gaat vervoeren haal je je harde schijf eruit, en leg je die op een stukje foam/matje/kussen op de achterbank.

Nog nooit wat mee fout gegaan :)

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

ik zou zorgen dat alles GOED vast zit, en tussen elk schroefje een rubberen dopje, en wat dikkeren onder het moederbord, dat veert dan een beetje, HDD's in een rack die je er dus uit kan halen dat ze niet zo hobbelen, dus niet stuk gaan.

ik zou voor de CPU een koeler nemen die je aan de kast bevestigt, 1 die dus niet te zwaar is, want ik heb ervaring met dit soort dingen, en als je dan een zware P4 koeling hebt, wil die bij een klap nog wel eens door het mobotje heen zakken, das ook zo zonde :P

ik zou ook VEEL koeling aanbrengen, omdat je vaak in warme ruimtes werkt denk ik... zou ik gewoon een paar fans (goed vast, monteren) in de kast hangen, voor de circulatie :P

verder niet te zware kaarten in je PC, videokaarten met dikke koelblokken, zijn door het gewicht vaak al minder sterk, en kunnen dus minder hebben.
check ook elke keer of alles nog goed vast zit, niet dat een koeler of headsink, door je PC heen schuift, want die vernielt dan echt alles... :(

ook zou ik flatkabels gebruiken die je in je moederbord klikt, kabels die je alleen lost krijgt door een speciale handeling :)

ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

PS. wat voor merk flightcase heb je?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Maybe gewoon een laptop kopen, met een externe Creative geluidskaart?

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

HunterPro schreef op 31 december 2003 @ 20:07:
al gezegt
mark10123 schreef op 31 december 2003 @ 20:16:
Hey Koentje! Ik wil iedereen even vertellen dat ik degene ben die met dat systeem moet draaien vannacht. Mijn idee was dus om die schijf in een soort (door mij gebouwd) rekje te doen waar de schijf in hangt aan rubbers, beter gezegd: elastieken! Dus een ijzeren framepje dat je in een cd-rom gat hangt en dat in dat ding dan weer de schijf hangt.
ik kan me herinneren dat aan elastieken hangen ook niet goed was omdat de schijven dan extra zware klappen krijgen
word door de elastiek opgevangen en daarna extra hard weer teruggestoot ofzo?
klinkt eigenlijk wel logisch maar ik weet niet precies meer hoe het zat

Verwijderd

ik kan me herinneren dat aan elastieken hangen ook niet goed was omdat de schijven dan extra zware klappen krijgen
word door de elastiek opgevangen en daarna extra hard weer teruggestoot ofzo?
klinkt eigenlijk wel logisch maar ik weet niet precies meer hoe het zat
Dat heeft te maken met vertraging en versnelling. Het aantal G wat een harddisk aankan lijkt op de snelheid van 100 straaljagers, maar omdat het de G vertraging is die een harddisk kan hebben en niet de G snelheid gaat het niet om een harddisk met de snelheid van een jet, maar om een val van lager dan 1meter (ofzoiets, wie er zin in heeft mag het uitrekenen ;)).

Verwijderd

Zijn solid state harddisk's hier niet een goede oplossing voor, wel een kostbare oplossing maar toch.

Een voorbeeld hier van is te vinden op http://www.m-sys.com/

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

denk ook dat een elastiek/ rubber niet goed zal werken, kleine schokjes gaan weg, maar denk er aan dat die PC in een aanhanger notabene :X continu schokken krijgt, kleine, maar ook grote klappen. Een elastiek absorbeert ze, maar keert het liefst zo snel mogelijk naar zijn terugkeerpositie toe. hoe lichter de schijf hoe sneller dat gaat. Probeer gewoon een removable rack. lijkt mij de beste oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 10:52:
Zijn solid state harddisk's hier niet een goede oplossing voor, wel een kostbare oplossing maar toch.

Een voorbeeld hier van is te vinden op http://www.m-sys.com/
Hoe werken die harddisc's?? Wat is daar da eigenlijk speciaal aan?
BJD schreef op 31 december 2003 @ 22:18:
Maybe gewoon een laptop kopen, met een externe Creative geluidskaart?
Het scherm zit mooi in de flightcase gebouwd en toetsenbord en muis ook. Daarbij is een laptop
wel erg duur...
Qorne schreef op 31 december 2003 @ 20:28:

PS. wat voor merk flightcase heb je?
ProDJUser Slant 16/4. Best goed merk, beter als Dap Audio teminste :) ..
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 19:44:
En je kast zit in een flightcase om schade te voorkomen, als dit niet help is het principe van een flightcase dus niet afdoende .
Tja, Flightcase dekt natuurlijk wel heel erg veel maar de computer is geschikt voor thuisgebruik
dus die is er ook niet voor bedoeld. Het is ook logisch dat de trillingen toch gewoon door
de flightcase doorgaan niet?

Maar bedankt voor alle reactie's! Ik zit te denken aan een verwisselbaar ding, die flatkabels,
rubbertje mobo en dat soort dingen. Maar als jullie nog tips hebbe dan hoor ik het wel!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:11:
[...]

Hoe werken die harddisc's?? Wat is daar da eigenlijk speciaal aan?
Solid State hdds zijn in feite gewoon geheugen chips waar stroom op blijft staan zodat deze de data bewaart.
Er zijn geen bewegende delen dus kan er niet veel mechanisch kapot gaan.

Verwijderd

solid state harddisk's verschillen met gewone harddisk om dat er geen bewegende onderen in zitten.

En daardoor zijn ze veel minder gevoelige voor trilling en bijvoorbeeld laten vallen.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Ik vraag me af wat er nou eigenlijk door zo'n PCtje gedaan moet worden.
Ik neem aan wat MP3tjes achter elkaar plakken (in de pauzes bijv) en afspelen en mogelijk wat lichteffecten aansturen (parallelle poort?)
Oftewel heb je daar wel een stevige P4 voor nodig?
Er werd namelijk al terecht aangegeven dat de CPU-cooler bijvoorbeeld ook los kan raken en schade in de kast kan aanrichten.

Mijn vraag is dus of een heel klein en licht mainboardje als een VIA Eden niet al voldoende is.

Daarnaast is uiteraard een laptopschijf toch een stuk beter in zulke situaties.
Hoeveel GB aan ruimte heb je nodig voor die machine?
Mocht dat minder dan zeg 500 MB zijn, dan kun je eventueel toch een CF-kaartje overwegen.
Het is namelijk mogelijk om windows zo te maken dat 'ie van een CDrom boot, oftewel niet meer naar de schijf hoeft te schrijven. Als je zo'n windows-installatie op een CF-kaartje zet heb je geen schrijfacties meer nodig en dat is nou waar die kaartjes zo van slijten. (orde van paar 1000x schrijven)
Een CF kaartje kan toch wel 2 a 3 MB/s halen, dus voor vrijwel alle toepassingen geschikt.
Mocht er een log bijgehouden moeten worden (bijv wat er gedraait is) dan zou je een 2e partitie kunnen maken op dat kaartje wat te beschrijven is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
wat ik altijd doe is tiewraps gebruiken...
dus bij de gaten van de HDD een klein hoekprofieltje inzetten en 4 (of minder) tiewraps gebruiken om de HDD op te hangen.

voordeel boven noppenschuim is dat 't vaster zit en beter de warmte kwijt kan, door airflow rondom de HDD.

voordeel boven elastiekjes zou kunnen zijn dat 't wat vaster zit en niet zo'n grote bewegingsuitslag heeft en daardoor misschien minder klappen krijgt...

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:07
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:26:
solid state harddisk's verschillen met gewone harddisk om dat er geen bewegende onderen in zitten.
En daardoor zijn ze veel minder gevoelige voor trilling en bijvoorbeeld laten vallen.
Voordeel is dat ze erg snel kunnen zijn, als er gebruik gemaakt wordt van zeer snelle geheugenchips. Voor allen geldt dat ze enorm duur zijn. Voor een HDD van een paar gig ben je een paar duizend euro kwijt, en dan heb je het over eentje met normale snelheden. Leuk dus, maar niet weggelegd voor de meesten van ons.

Bovendien kleeft er aan flash geheugen een nadeel, wat al genoemd is; de geheugencellen zijn maar beperkt wisbaar. Goedkope flash kan tussen de 10.000 en 100.000 keer wissen, de disks van m-systems zijn meer dan 5 miljoen keer wisbaar. Maar geloof me, als je Windows met een swapfile op zo'n disk zet heb je ook binnen een paar dagen 'geheugenrot' (cellen die uitvallen omdat ze te vaak gewist zijn.

Bij dit soort disks moet je dus behoorlijk opletten dat je geen memorypaging of andere schrijf/wisintensieve dingen doet. Die kan je beter op een ramdrive doen.

Ik kwam op GOT ook nog een topic tegen hierover.

Verwijderd

Topicstarter
TD-er schreef op 01 januari 2004 @ 15:31:
Ik vraag me af wat er nou eigenlijk door zo'n PCtje gedaan moet worden.
Ik neem aan wat MP3tjes achter elkaar plakken (in de pauzes bijv) en afspelen en mogelijk wat lichteffecten aansturen (parallelle poort?)
Oftewel heb je daar wel een stevige P4 voor nodig?
Er werd namelijk al terecht aangegeven dat de CPU-cooler bijvoorbeeld ook los kan raken en schade in de kast kan aanrichten.

Mijn vraag is dus of een heel klein en licht mainboardje als een VIA Eden niet al voldoende is.

Daarnaast is uiteraard een laptopschijf toch een stuk beter in zulke situaties.
Hoeveel GB aan ruimte heb je nodig voor die machine?
Mocht dat minder dan zeg 500 MB zijn, dan kun je eventueel toch een CF-kaartje overwegen.
Het is namelijk mogelijk om windows zo te maken dat 'ie van een CDrom boot, oftewel niet meer naar de schijf hoeft te schrijven. Als je zo'n windows-installatie op een CF-kaartje zet heb je geen schrijfacties meer nodig en dat is nou waar die kaartjes zo van slijten. (orde van paar 1000x schrijven)
Een CF kaartje kan toch wel 2 a 3 MB/s halen, dus voor vrijwel alle toepassingen geschikt.
Mocht er een log bijgehouden moeten worden (bijv wat er gedraait is) dan zou je een 2e partitie kunnen maken op dat kaartje wat te beschrijven is.
Met deze pc moet je via Atomix MP3 (dj software) wat nummers aan elkaar mixen. Je hebt daar idd niet echt een p4 voor nodig maar die had ik tot mn beschikking dus dan gebruikte ik die maar. Ja voor de muziek die erop zit heb ik wel een 30 a 35 gig schijf nodig....

Verwijderd

Een normale stolp-flightcase, dus een 19" serverkastje in een 19" binnenrack los in schuimrubber in een ruimere buitenkist, houd in princiepe al veel tegen. Als je je HDD dan netjes los vervoerd (bay of USB/firewire of verzin maar wat :) en geen rare grote CPU-koeler gebruikt moet dat gewoon goed gaan.
Ik weet dat een boel LJ-systeempjes zo vervoerd worden, hoe zou je het anders moeten doen ..

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09

CyBeRSPiN

sinds 2001

removable bay lijkt me een goede optie, evt kun je in het rekje dan een ruimte maken waar je de HDD dan in kunt stoppen die je dan helemaal beschermt met foam.

Weet je trouwens zeker dat het door het vervoer komt en niet doordat hij tijdens het draaien aan trillingen (bass en gestamp) wordt blootgesteld? Dat kan ook funest zijn.

Verwijderd

Dan moet je het wel heel bont maken denk ik ... :p

Hebben hier al weer een paar jaar drie systeempjes draaien in onze soos (barmp3, dixomp3 en LightJockey) op een niet zo trillingsvrije houten vloer, en nooit problemen gehad.

Ze worden wel erg smerig door rook en stof enzo, een serverkastje met luchtfilters lijkt me het beste (maar is voor ons wat duur. ;)

nog ff @ koelblok: Herrie lijkt me hier niet zo een issue B) dus een kleine standaardkoeler is al genoeg.

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
HunterPro schreef op 31 december 2003 @ 20:07:
flash is langzamer dan een hdd, maar de accestimes zijn véél korter.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
-DarkShadow- schreef op 01 januari 2004 @ 17:39:
[...]

flash is langzamer dan een hdd, maar de accestimes zijn véél korter.
veel flash geheugens parallel geven best wel veel performance

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
CyBeRSPiN schreef op 01 januari 2004 @ 16:14:

Weet je trouwens zeker dat het door het vervoer komt en niet doordat hij tijdens het draaien aan trillingen (bass en gestamp) wordt blootgesteld? Dat kan ook funest zijn.
Uhm...nee denk het niet. In de aanhanger hobbelte echt alles over de heuvels. De bassen vangt de flightcase wel op...

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Qorne schreef op 31 december 2003 @ 20:28:
ook zou ik flatkabels gebruiken die je in je moederbord klikt, kabels die je alleen lost krijgt door een speciale handeling :)

quote]

Weet iemand waar ik die kan kopen? K'kon ze niet vinden bij Perfect Systems...

• nuclear waste
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-06-2023

nuclear waste

<onzin>

is gewoon iets grondig mis met je flightcase wij werken al zo'n 3 jaar met een pc om de lichten te bedienen is een "gewone" pc die vastzit in een flightcase er zit 30mm harde mouse en 10mm zachte mouse nog nooit problemen gehad wel zorgen voor genoeg koeling 40mm mouse + 18mm multiplex+ 1mm formica isoleert niet slecht :9

nadeel is wel de omvang

</onzin>

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:39
Je kan ook elastiekies rond je schijven doen, zodat ze een beetje zoals hieronder komen te hangen, wel regelmatig elastiekjes vervangen.

|<HDD>|
|<HDD>|
|<HDD>|

Verwijderd

Gedoe met ongedempte eleastiekjes of veren e.d. lijkt me persoonlijk niets (tegen schokken dan, niet tegen geluid). Even gemakkelijk maak je het probleem er veel erger mee, als je HDD als nog met een klap tegen de boven- of onderkant van zijn bay slaat.
s gewoon iets grondig mis met je flightcase wij werken al zo'n 3 jaar met een pc om de lichten te bedienen is een "gewone" pc die vastzit in een flightcase er zit 30mm harde mouse en 10mm zachte mouse nog nooit problemen gehad wel zorgen voor genoeg koeling 40mm mouse + 18mm multiplex+ 1mm formica isoleert niet slecht

nadeel is wel de omvang
Dat dacht ik ook al half. Overigens is er maar erg weinig apparatuur die het leuk vind in een aanhanger "rond te stuiteren" ... ;) Flightcase of niet.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

hehe, heb m gevonden:
Sharkoon HDD Vibekiller, 19 euro bij alternate

Afbeeldingslocatie: http://www3.alternate.nl/prodpic/450x450/a/azz-15.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door schaduw op 10-01-2004 13:17 . Reden: link gefixt (hoop ik) ]

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Wat me opvalt van de Alternate site: dat hij ook het geluid helemaal zou moeten dempen. Iemand enige ervaring? Ik heb een Maxtor harddisk met Ball bearing en dat is behoorlijk lawaaierig (net een vliegtuig dat opstijgt). Helpt daar zo'n Vibekiller voor?

[ Voor 174% gewijzigd door Jerrycan op 20-01-2004 19:35 ]

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Tot nu toe geen reacties op de vraag van Jerrycan en dat terwijl er zoveel topics lopen over lawaaiige HD's.

I.v.m. de warmteontwikkeling lijkt dit een goed alternatief voor de Silent Drive.

Iemand al € 19,= gespendeerd aan dit stukje hardware?

ARME AOW’er

Pagina: 1