Toon posts:

Ati Radeon TV-OUT zwart wit [Seach al gebruikt]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej,
ik heb al de hele search doorgezocht, maar ik niks vinden wat mij kon helpen.
Ik heb al een jaar lang mijn g-force 4 mx 440 probleemloos op mijn tv aangesloten.
Alleen heb ik pas een ati radeion 9800 pro gekocht, en wou deze vandaag op mijn pc (met dezelfde speciale comp=>tv kabel, s-vid naar scart dus) aansluiten.
En ja hoor, zwart wit beeld!...

Hoe kan het nou dat het wel gewoon werkte op mijn geforce en niet op de ati kaart?

De settings staan wel op pal, ik heb alles al nagekeken en alles moet kloppen.
Tijdens het opstarten is het beeld ook zwart wit
ik heb windows xp met nieuwste omega drivers...

Is er mischien een alternatief voor tv tool, maar dan voor ati kaarten (tv-tool was bij de geforce ook niet nodig)

Alvast bedankt :9

Verwijderd

misschien is je tv niet goed voor die kaart?

of de tvout kabel zit niet goed vast ik heb hier ook last
van op mijn tv ingang, beetje rommelen en hij werkt weer.

good luck

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:36

CaDje

Framedrops for life

Ik had hier dus ook last van met m'n radeon 9700. Ik had toen gewoon de s-video naar comp kabel van m'n oude Gf3 gebruikt. Wat blijkt, dit wil niet. Toen ik de kabel gebruikte die bij de ATI kaart zat deed ie het wel.

Verwijderd

Hoe kan het nou dat het wel gewoon werkte op mijn geforce en niet op de ati kaart?
Omdat de Geforce series vaak composiet over S-video verzenden, terwijl Ati kaarten discrete scheiding tussen signalen houden. Hierdoor heb je bij een TV die geen bal van s-video begrijpt met een Ati grijs beeld terwijl dit op een Geforce in kleur is (en daardoor is/was de kwaliteit van dergelijke TVouts een stuk lager omdat de kleur en helderheid signalen niet meer gescheiden zijn).

De enige oplossingen:
- andere TV/ingang die wel S-video gebruikt
- Composiet kabel gebruiken
- S-video naar Composiet conversie toepassen

Search: radeon tv-out:
- radeon tv-out (search gebruikt)

De grote tv-out FAQ: # Help, ik krijg alleen maar zwart/wit beeld...
Is er mischien een alternatief voor tv tool, maar dan voor ati kaarten
Met als doel? Want alles wat je met TVtool nodig had (balken weghalen, TVout forceren, profielen en snelkoppelingen aanmaken) kun je bij Ati al zonder geklooi met de driver.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 18:11 ]

Verwijderd

Topicstarter

Hoe doe ik dat, kan dat met software?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 18:30:

Dat zijn dus een kabel en de tweede: een soort koppelstukje geen software

Verwijderd

Topicstarter
alleen die kabel (36 euro) heeft alleen svid ingang, kan ik hier dan niks meer mee?

Verwijderd

hey

had vroeger ook die mx 440 met tv out had ook zo'n kabeltje naar mijn tv alles werkte perfect had enkele weken nieuwe fx 5200 ingestoken en kreeg wit / zwart beeld op mijn tv. Heeft te maken met magnetisme had bij mijn pc zo'n magneetje gekregen voor rond kabels te doen zoals je die vind rond pc schermen en probleem was opgelost bij mij. 8)

Verwijderd

Bij de Radeon zit een conversiestekkertje met een gele tulp stekker.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/Radeon-kabel-en-verloopjes.jpglinks: composiet kabel

rechtsboven: DVI naar D-sub analoog

rechtsonder: Svideo naar composiet verloopje
alleen die kabel (36 euro) heeft alleen svid ingang, kan ik hier dan niks meer mee?
Dan zou je die Svideo stekker weer om moeten zetten naar tulp _aan beiden kanten_ om op die manier 1 van die coaxiale draden ín de Svideo kabel als een composiet kabel te gebruiken.

Ik denk dat het veel makkelijker is om even een stukje coaxiaal antenne/satellietsnoer te halen met 2 tulpjes (voor aan elk eind 1). De bouwhandel is daar behoorlijk goedkoop mee en dat voldoet ruimschoot. Gebruik alleen wel metalen tulp stekkers, dat voorkomt storing ;) (Ik denk zelfs dat dit een betere kwaliteit geeft dan een Svideokabel verbouwen naar Composiet).

Vergeet alleen niet dat je ook bekabeling nodig hebt voor je geluid (Composiet/Svideo/RGB bevatten alle 3 alleen video).

Voorbeeld van een composiet met 3 coaxsnoertjes en Scartverloop, ingestoken in een Scartselector:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/TV-In.jpg
Heeft te maken met magnetisme
Je bedoelt ferrietkern - maar ik kan met geen mogelijkheid bedenken waarom dat een ferrietkern, welke je gebruikt om hoogfrequente signalen te dempen, van significante invloed zou zijn op de laagfrequente signalen van een videouitgang zodat de TV output alleen zwart/wit is.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 11:05 ]

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Ik heb zelf een radeon 9800 en de nieuwste catalyst drivers 3.10, om het beeld
ik kleur te krijgen ipv monochroom, moet je bij bureaublad , eigenschappen, instellingen,geavanceerd, weergaves, tv, geavanceerd, de composiete scherpte op standaard zetten, dit helpt.
(als de opties voor tv geblokkeerd zijn kun je eventueel de tv out detectie forceren)
ik heb geen ervaring met omega drivers, maar bij de normale drivers heeft dit bij mij geholpen.

veel suc6 :)

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

Verwijderd

edit

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2004 13:14 ]

Verwijderd

ik heb geen ervaring met omega drivers, maar bij de normale drivers heeft dit bij mij geholpen.
Omega is Catalyst based en daar zitten die opties ook in (al zie ik bij mijn S-video>S-video en Composiet>Composiet kabels niet echt dat het beeld zwart/wit wordt in bepaalde settings. Dat komt waarschijnlijk omdat mijn TV wel S-video over Scart begrijpt in tegenstelling tot de TV van de topicstarter).

Verwijderd

Hey! Ik had hiervoor ook een GeForce4 128 mb 440 MX en die gaf prima kleur. Uiteraard heb ik alle instellingen van de 9800 pro al geprobeerd te veranderen. Hij is wel haarscherp te krijgen, maar blijft zwart/wit.

De kabel die ik gebruik is van s-video gelijk naar scart zonder tussen connectoren. Ik heb ook geen andere optie op mijn tv dan scart. Is het dan toch mogelijk om kleur te krijgen?
:?

Verwijderd

ik heb dus ook nog steeds hetzelfde probleem, en wil toch vragen aan andere tweakers hoe zij hun Radeon kaarten hebben aangesloten op de tv.... Of het uberhaupt mogelijk is om met een 4-pins s-video kabel, kleur te krijgen op de televisie

Verwijderd

Hey dit probleem heb ik dus ook! ook al een topic voor gestart, ik heb het wel met verloop stekkertjes idd geprobeerd, maar nog steeds zwart-wit gah ik toch maar eens wat jullie zeggen met de andere kabels proberen :)

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde alleen dan met een radeon 9500 non pro @ 9700.
deze heeft alleen geen 7 pins maar 4 pins aan sluiting. En ik heb dus ook
geen goeie converter er bij gekregen :(

Afbeeldingslocatie: http://www.oldi.ru/review/video/ati_tvout/minidin4f.gif

De bovenste dus. Heb in een andere computer een 9800 pro en die heeft
weer de onderste. Vage zooi :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 17:12 ]

Verwijderd

hey ik had het net al over mijn topic, daar zijn een aantal goede tips op geplaatst, ik weet niet of je er wat aan hebt, kijk maar even:

Zwart Wit beeld (ati radeon 9800 pro) op de T.V.

Groetjes Mvt3c,, :)

Verwijderd

gelukt?!
Pagina: 1