1
2
3
| $inhoud = "map/pagina.htm"; include($inhoud); |
Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum
1
2
3
| <?PHP $var=implode('', file($url)); ?> |
[ Voor 11% gewijzigd door djluc op 31-12-2003 14:22 ]
Ok, zo is het gelukt!Peluso schreef op 31 december 2003 @ 14:19:
zal iets worden als
PHP:
1 2 3 $inhoud = "map/pagina.htm"; include($inhoud);
Dankjewel!
Weer wat geleerd.
Daarnaast is jou methode ook veiliger.djluc schreef op 31 december 2003 @ 14:29:
Dan heb je het niet geheel goed uitgelegd want met include wordt het meteen naar de browser gestuurd, terwijl je met mijn methode de inhoud van de file echt in een variable hebt. Dat is vaak handig om bijvoorbeeld UBB tags te parsen e.d.
omdat als je include gebruikt wordt eventuele php code eerst uitgevoerddjluc schreef op 31 december 2003 @ 15:28:
Wat is er veiliger aan? Er zit toch niet zo heel veel verschil in...
• Nog beter zou zijn:
1
2
3
4
5
| define("INHOUD","map/pagina.htm"); include(INHOUD); //of: $var=implode('', file(INHOUD)); |
Erkens
[ Voor 14% gewijzigd door RedRose op 31-12-2003 15:37 ]
hoe willen derden met variabelen kunnen kloten?RedRose schreef op 31 december 2003 @ 15:36:
[/php]Zodat derden niet (minder) met je variabelen kunnen kloten en 'malicious' code kunen draaien.
1
2
3
4
| <? $var = "blaat"; echo $var; ?> |
hoe wil je hiervan de output anders laten zijn dan "blaat", ben ik best benieuwd naar
Je zult dus zeker een goede beveiliging moeten maken zodat er niemand met je source vandoor gaat.
In jouw voorbeeld niet nee.Erkens schreef op 31 december 2003 @ 15:39:
hoe wil je hiervan de output anders laten zijn dan "blaat", ben ik best benieuwd naar
edit:
djluc: klopt, maar implode neemt alleen een array aan, die je split op een token. Dat lijkt me sowieso al iets veiliger.
[ Voor 14% gewijzigd door RedRose op 31-12-2003 15:44 ]