dvd shrink: welk comprimeerlevel en andere instellingen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 13:35

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Zoals de titel zegt, wat zijn jullie ervaringen met de verschillende comprimeerlevels in dvd shrink 2.3. Waar begint kwaliteitsvelies (zichtbaar) te worden en welke verhouding comprimeren / kwaliteit raden jullie aan?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:32

FastBunny

Give it the Works !

Als je versie 3.0 beta 5 pakt steld ie het nivo automatisch in en zit je niet vast aan de 10,20,30% etc. Kwaliteitverlies zie je alleen in heftige actie stukjes, omdat daar meer ruimte voor nodig is. Probeer rond de 70 te blijven dan is het op een normale tv enzo nauwelijks te zien. Zelfs als je T3 op 55% comprimeerd is het nog erg goed te bekijken en valt het nauwelijks op op een normale tv. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
OK thnx, wat bedoel je met "rond de 70 te blijven" 70% gecomprimeerd? dat betekent comprimeerlevel 6, dat is de een-na-hoogste, lijkt mij wat veel. Of juist 30% gecomprimeerd.
En je zegt "op een normale TV" daar bedoel ook mee een 100 Hz Philips met digital natural motion? Normaal is het dvd beeld nl superstrak hierop.
En zal wel een hele domme zijn maar wat is T3???

• legolas82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34
terminator 3 8)
Ik probeer altijd de dvd gewoon op 1 dvd te krijgen.. desnoods sloop ik ook het menu eruit zodat de kwali wat hoger blijft..

[ Voor 80% gewijzigd door legolas82 op 31-12-2003 12:31 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
8) ik zou ook geen dvdshrink gebruiken maar CCE.
dat heeft een stuk betere kwaliteit, als je het verschil niet ziet moet je een bril ter grootte vd hubble telescoop >:) :Y) :D

voor een complete guide kun je hier wezen
http://www.tuts4u.com/forum/viewtopic.php?t=315

Verwijderd

ik gebruik het progje ook en ik sloop de menu's eruit, de 5.1 audio, de stereo audio en alle subtitles behalve de Nederlandse. Dit scheelt een hele hoop ruimte (alleen de menus zijn soms al bijna 600/700 mb) Ik schrijf dus alleen de hoofdfilm + NL subs + DTS audio

Het gaat tenslotte om de film, en ik vind het juist handig dat als je de dvd erin legt het ding meteen begint te spelen zonder instellen en lastige menus.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

T3 = Terminator 3 (je weet wel met die governeur uit een of andere amerikaanse staat ;)
Diverse talen kun je er ook nog uit slopen zodat je meer ruimte overhoud voor de film. Meetstal kiep ik het Frans er meteen uit...

[ Voor 44% gewijzigd door bonus op 31-12-2003 12:38 ]

Atari 4 ff'r 😊

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
ik zou ook geen dvdshrink gebruiken maar CCE.
Cinema Craft Encoder SP $1,950.00
DVDShrink is freeware..
Interessante info en forums over DVDShrink hier

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 31-12-2003 12:42 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik raad aan de gaan snijden, of DVDFab te gebruiken om te splitten over 2 discs, dat is een stuk mooier, comprimeren word al snel lelijk imho :)

Verwijderd

het is inderdaad beter de dvd 9 te splitsen in 2 dvd s! is allemaal veel simpeler en gaat veel sneller gewoon! kwaliteit blijft behouden! alleen zijn het nu 2 dvd s ipv 1!

ik doe het als volgt: ik laad in anydvd mijn dvd 9 in een combo cdrw dvd(philips)
anydvd heft automatisch alle beveiligingen op! css, dummys, macrovision,...
je hoeft je zelfs geen zorgen te maken of je dvd lezer en dvd rw regiovrij is!
daarna start ik clone dvd en kopieer ik dvd 9 op 2 dvd5 on the fly!
dit werkt zonder probs! gewoon nog de cover afprinten op fotto papier, een leeg doosje voor 2 dvds en klaar is kees! dvd blijft origineel en evengoed!

het is te ingewikkeld om nu een dvd 9 te schrinken en dan op dvd 5 te branden!
Nog geen perfekte software te vinden! ik heb al tientallen manier getest! ze werken wel allemaal maar toch is het dat nog niet. te veel details om steeds op te letten in al die verschillende software!
waarom dvd writer kopen als je toch gaat snoeien in de kwaliteit! blijf dan liever op divx 5.1.1 en zet ze op een gewone cd! is veel goedkoper! dvd moet kwaliteit blijven!

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 12:36:
ik gebruik het progje ook en ik sloop de menu's eruit, de 5.1 audio, de stereo audio en alle subtitles behalve de Nederlandse. Dit scheelt een hele hoop ruimte (alleen de menus zijn soms al bijna 600/700 mb) ...
Maar comprimeer je de hoofdfilm ook? en zo ja, hoe sterk?
Daarnaast vraag ik me af wat het voordeel is van comprimeren, je kunt waarschijnlijk toch niet twee films op 1 dvd schijf kunnen zetten, of ???

• G33rt
Adjo schreef op 31 december 2003 @ 14:36:
[...]

Maar comprimeer je de hoofdfilm ook? en zo ja, hoe sterk?
Daarnaast vraag ik me af wat het voordeel is van comprimeren, je kunt waarschijnlijk toch niet twee films op 1 dvd schijf kunnen zetten, of ???
als je gaat comprimeren vind ik dat zonde van het grote voordeel van dvd-r: op dvd kwaliteit dingen kunnen kopieren. ikzelf maak van 1 disc altijd 2 discs, en comprimeer niets en haal ook niets weg, dan heb je dus gewoon de complete disc, en die word in de hoofdfilm na een bepaald chapter gestopt :)

waarom wil je zo graag comprimeren eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 31-12-2003 14:48 ]

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Het is niet dat ik zo graag wil comprimeren, ik wil weten hoe ik het beste mijn dvd films kan backuppen, zonder kwaliteitsverlies.
Jij schrijft dat het grote voordeel is van dvd-r. geldt dat dan niet voor +r? En kun je een film ook goed op rw wegschrijven (welke, + of - of maakt niet uit), en heeft dat nadelen, voor zover bekend?

Nog een andere vraag: ik gebruik vesie 2.3 omdat ik hierin de features van de guides terug kan vinden (re authoring enz). Nu zie ik dat versie 3.0 beta een deepm analysis optie heeft, die de kwaliteit moet verbeteren? Welke versie gebruiken jullie?

[ Voor 28% gewijzigd door Adjo op 31-12-2003 15:02 ]

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-12 23:27

GeeBee

Oddball

Ik sloop alles er uit wat ik niet nodig heb: franse geluidssporen, chinese ondertitels etc. Ook DTS gaat eruit -> dan hou ik stereo over: engels geluid en de engelse en nederlandse ondertitels.
Dan de menus en extra's op maximale compressie en dan kijken hoeveel ik voor de
eigenlijke film moet compromeren om alles nog op één DVD te laten passen.
Meestal zit ik dan zo rond de 50-60% voor de film en dat vind ik acceptabel.

De DVD Kopspijkers is de enige die ik er nog niet op deze manier mee kan kopieeren... die zit gewoon te vol :)

Ik gebruik tot nu toe DVD Shrink 2.3. Ik lees net dat 3.0 beta 5 uit is... ff testen

[ Voor 10% gewijzigd door GeeBee op 31-12-2003 15:06 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Verwijderd

Ik vind het ook erg zonde van de films, en de schijfjes om dvd's te kopieren met kwaliteitsverlies, dan kun je beter svcd's maken ofzo. Sowieso vind ik DVD's kopieren een beetje onzinnig want dan moet je een film dus huren (kost geld) branden (kost geld) om hem vervolgens in je kast te zetten en misschien nog 1 keer te kijken ofzo. Als je een film echt vaak gaat kijken vindt ik dat je hem moet kopen.

• G33rt
Adjo schreef op 31 december 2003 @ 14:59:
Het is niet dat ik zo graag wil comprimeren, ik wil weten hoe ik het beste mijn dvd films kan backuppen, zonder kwaliteitsverlies.
Jij schrijft dat het grote voordeel is van dvd-r. geldt dat dan niet voor +r? En kun je een film ook goed op rw wegschrijven (welke, + of - of maakt niet uit), en heeft dat nadelen, voor zover bekend?
het beste wegschrijven zonder kwaliteitsverlies doe je gewoon zonder comprimeren. dat is de enige optie waarbij er echt geen verlies optreed. Daarom ben ik gecharmeerd van het splitten van een dvd-9 over twee dvd-5 discs, omdat je dan de film in zn originele kwaliteit houd en niet hoeft te snijden in subs en audiostreams. Tevens is het gewoon makkelijker omdat ik in een minuut klaar ben met het omzetten van een dvd, en ik alleen hoef te wachten op het schrijven naar mn hd en vervolgens twee keer het branden :)

Met dvd-r bedoelde ik overigens gewoon brandbare dvd's, net zoals je met cd-r brandbare cd's bedoeld, zowel +r als -r dus.
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 16:08:
Ik vind het ook erg zonde van de films, en de schijfjes om dvd's te kopieren met kwaliteitsverlies, dan kun je beter svcd's maken ofzo.
de ene vorm van kwaliteitsverlies is uiteraard niet de andere. de mate van kwaliteitsverlies bij een svcd kan absoluut niet vergeleken worden met die van een dvd met 30% compressie. laatstgenoemde zal er nog altijd beter uitzien en vaak betere audiotracks hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door G33rt op 31-12-2003 16:13 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Deze discussie loopt parallel met een megadraad (~1000 posts) over hetzelfde onderwerp.

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Topicstarter
Henk007 schreef op 31 december 2003 @ 16:23:
Deze discussie loopt parallel met een megadraad (~1000 posts) over hetzelfde onderwerp.
Niet echt, mijn vraag gaat heel specifiek over het progje dvd shrink en de effecten van comprimeren. De draad heb ik ook gevonden en gelezen, gaf echter geen antwoord op mijn specifieke vraag.

[ontopic] Ik heb inmiddels wel het veschil tussen shrink 2.3 en 3.05 beta ontdekt. Deze laatste comprimeert automatisch elke bron-dvd tot 4481 MB (ruimte op een r/rw dvd). Als je er vervolgens dingen uithaalt (extra's talen), krijgt de hoofdfilm dus meer ruimte en wordt dientengevolge minder gecomprimeerd.

Nog een vraag over de audiotracks: er staan meerdere documenten in, kan ik alles behalve dts weggooien, als ik dts heb en dat alleen wil gebruiken? Er staan ook meerdere documenten in met dezelfde naam "AC3 2_ch English". Zijn die allemaal overbodig als ik dts alleen wil in de originele (meestal engelse) taal?

Verwijderd

ja die zijn overbodig.. als je alleen DTS wilt kun je de rest weggooien zonder problemen.

• G33rt
Er staan ook meerdere documenten in met dezelfde naam "AC3 2_ch English". Zijn die allemaal overbodig als ik dts alleen wil in de originele (meestal engelse) taal?
ja, die naam zegt het al, dat is dus 2 kanaals AC3. Vergeet vooral niet als je de dvd gecomprimeerd op je hd hebt staan hem even te testen met een media file functionaliteit van je player :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Hou je er wel rekening mee dat eventueel director's commentary geen dts is en wel vaak 2ch AC3. Als je het commentaar wilt houden zul je die dus niet weg moeten gooien.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

ga eeens een kijkje nemen op www.sectie.be kom je alles te weten over dvd's te kopieren. :*)

• G33rt
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 21:09:
ga eeens een kijkje nemen op www.sectie.be kom je alles te weten over dvd's te kopieren. :*)
"alles"? ben ik het niet mee eens. ik vind de informatie nogal karig*, die methodes staan uitgebreider en intelligenter (als in: DVDFab een extra dll geven zodat je niet eerst hoeft te rippen) beschreven op o.a. Afterdawn, Doom9 en DVD-r help. Tevens staat daar veel meer informatie en heb je veel meer alternatieven.

Als je graag veel wilt weten is google hier echt een perfecte tool voor:

[google=dvd-9 to dvd-5]
[google=burning dvd-9 to dvd-r]
[google=converting dvd-9 to dvd-r]
en nog veel meer soortgelijke queries. veelal zul je op sites als degenen die ik net genoemd hebt komen. Met name de DVD-9 to one DVD-r sectie en de DVD-9 to two DVD-r sectie van DVD-r help zijn hier erg goed voor, en veel meer goede informatie dan dat is er haast niet te vinden (zeker omdat er ook naar doom9 en afterdawn gelinkt wordt) imho :)

* met name omdat de tutorials niets anders uitleggen dan hoe je op next drukt in DVDShrink of DVDFab

[ Voor 6% gewijzigd door G33rt op 31-12-2003 21:19 ]

Verwijderd

Modbreak:

Knip. Geen warez sites op GoT aub, zie ook Het algemeen beleid en je waarschuwing die je zo per mail krijgt.

kijken jullie eens op deze site! daar staat nog info en super goeie software om dvd 9 te kopieren!

dvd schrink is een cutter, er gebeurt een ripproces=altijd verlies!
ik heb slecht ervaringen met dvd schrink omdat het omslachtig werkt en niet altijd even stabiel lijkt te rippen! probeer echt eens any dvd mensen! geen hdd nodig! geen hdd ruimte bezoedelen!

wist je trouwens dat die vob files (grote bestanden) uw pc serieus vertragen! maar niemand houd daar rekening mee! files van ongeveer een gig vertragen een pc! maar als het echt moet dan moet ga dan niet onder de 70% met dvd schrink want dat is het uiterste! als je eronder gaat is het best om te converteren naar divx en door uzelf een andere dvd speler te kopen die mpg 1- 4, divx en avi kan lezen!(tweede generatie dvd spelers) kost nu slechts ook nog maar ongeveer 125 euro! en wat een nut heeft dat toestel niet! software en al is upgradebaar om toekomstige nieuwe videobestanden te kunnen lezen!
daar al eens aan gedacht?

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 01-01-2004 13:04 ]

• G33rt
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 11:10:
[knip]

kijken jullie eens op deze site! daar staat nog info en super goeie software om dvd 9 te kopieren!
ik zou em even weghalen voordat een moderator langskomt ;)
dvd schrink is een cutter, er gebeurt een ripproces=altijd verlies!
ik heb slecht ervaringen met dvd schrink omdat het omslachtig werkt en niet altijd even stabiel lijkt te rippen! probeer echt eens any dvd mensen! geen hdd nodig! geen hdd ruimte bezoedelen!
hdd ruimte 'bedoezelen'? waar heb je dat ding anders voor? let wel even op dat er dit staat:
quote: van die site die je gaf
Start your copying software now and load the video title you would like to copy. You do not have to copy it to your hard disk before. It is already cracked! While copying the main movie to a DVD recordable, AnyDVD will decrypt the protected data "on the fly". As a result you'll have an unprotected DVD in your hands.
en wat doe je nu als je een buffer underrun krijgt, of je blijkt een foutje gemaakt te hebben? :w recordable. dat is a) zonde en b) had je het makkelijk kunnen voorkomen. tevens is het zo dat als je hem eenmaal gebrand hebt je hem echt niet op je HD laat staan, en er dus geen last van hebt
wist je trouwens dat die vob files (grote bestanden) uw pc serieus vertragen! maar niemand houd daar rekening mee! files van ongeveer een gig vertragen een pc!
en waar heb je die informatie vandaan? ik heb hier ongeveer 20 bestanden van een GB op mijn harde schijf, maar mn pc heeft nergens last van hoor. heb je hier een bron voor, of meer informatie over? :)
maar als het echt moet dan moet ga dan niet onder de 70% met dvd schrink want dat is het uiterste! als je eronder gaat is het best om te converteren naar divx en door uzelf een andere dvd speler te kopen die mpg 1- 4, divx en avi kan lezen!
uiteraard kan je dan met divx gaan coderen, maar daar schiet je niets mee op, het voordeel van dvd is juist de compatibiliteit.
(tweede generatie dvd spelers) kost nu slechts ook nog maar ongeveer 125 euro! en wat een nut heeft dat toestel niet! software en al is upgradebaar om toekomstige nieuwe videobestanden te kunnen lezen!
daar al eens aan gedacht?
tsja, en dan geef je 125 euro uit, plus kosten van cd-r's. Voor 125 euro kan je al minstens 60 recordables kopen, en voor die kosten van de cdtjes ook een flink aantal, dus jaag je jezelf onnodig op kosten :)
Pagina: 1