If you do not change direction, you may end up where you are heading
Anoniem: 84756
Kan maar tot dat anders moet ik bordje ff voltmodden.Anoniem: 94067 schreef op 17 maart 2004 @ 21:00:
[...]
kan je de vcore niet in je bios veranderen dan? Meeste biosen kunnen dat gewoon. Wan er zijn wel cores die 2 ghz lopen op 1.5 volt, maar die van mij (MIXIB 0343) heeft er 1,7 volt voor nodig.
(Core: MIXIB 0403 TPMW)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 84756 op 17-03-2004 22:31 ]
XPMW
XPAW
WPGW
UPMW
TPMW
TPAW
MPM
MPMW
TLPW
TPNW
TPCW
RPIW
WPMW
VPMW
VPBW
UPAW
UPCW
SPMW
SPAW
Op volgorde van overclockbaarheid.
(Gejat uit Barton topic, maar geld hier ook voor)
Stepping is wel ok, ik denk dat he gewoon erg veel pech hebt
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Dat zijn Barton/Thorton cores, maar Applebred's zijn ThouroughBreds, dus volgens mij klopt dit nietMojo schreef op 17 maart 2004 @ 22:37:
Stepping's:
XPMW
XPAW
WPGW
UPMW
TPMW
TPAW
MPM
MPMW
TLPW
TPNW
TPCW
RPIW
WPMW
VPMW
VPBW
UPAW
UPCW
SPMW
SPAW
Anoniem: 8514
Bullshit...hecht hier absoluut geen waarde aan...het zegt niets...Mojo schreef op 17 maart 2004 @ 22:37:
Stepping's:
XPMW
XPAW
WPGW
UPMW
TPMW
TPAW
MPM
MPMW
TLPW
TPNW
TPCW
RPIW
WPMW
VPMW
VPBW
UPAW
UPCW
SPMW
SPAW
Mijn 1400Mhz Duron VPMW doet 2745Mhz pifast met waterkoeling (9graden water). Wel is het vaak zo dat een XPMW bijna altijd wel goed presteerd....maar ook hier zijn weer uitzonderingen...
Anoniem: 60095
nou euhmm lijkt me niet echt 1,568Vcore is wel heel laag 1.65 standaardAMD Mafkees schreef op 17 maart 2004 @ 21:08:
Hmm vreemd, mijn Duron 1600 draait 3dmark stabiel met 256 kb cache en 1,568Vcore op 2200 mhz, dan moet je wel een erge kut core hebben :-/
Anoniem: 94067
bij mij was 1,5 vcore standaard hoorAnoniem: 60095 schreef op 18 maart 2004 @ 17:00:
[...]
nou euhmm lijkt me niet echt 1,568Vcore is wel heel laag 1.65 standaard
Anoniem: 97917
TB B/ Duron applebred =Vcore 1,5volt standaard, maar ik dacht sommige 2200+ t/m 2400+ 1,65volt vcore
Barton= 1,65 volt standaard
(Da)Overclocken is nu echt gaaf aan het worden!
ik heb een instelbare potmeter van 100k aangesloten zoals hier wordt vermeld:
http://www.ocworkbench.co...ds/k7s8x_voltage_mods.htm
Het solderen was ff wat gepriegel maar het is wel gelukt.
Nu kan ik het voltage tot dik boven de 2v instellen.
Wat ik tot nu toe gehaald heb:
Duron 1800@2450 mhz @2,13 V gotPifast stable (69.25 sec)
dit op 11,5x213 ram draait op: 3-3-3-9
Ik draai nu op 2470 mzh, maar dan is ie niet mere instaat om een pifast te draaien.
Op zich is dit dus een aardige overclock, maar ik had meer verwacht van mijn stepping (MIXHB 0329).
Ik verkoop deze proc misschien wel, en koop daarvoor een nieuwe duron 1400.
Moet ik alleen ff weer goed zoeken naar een goede stepping.
ik had trouwens al de 1,85v mod gedaan, (processor pinnen) en de cache mod.
plaatjes van de potmeter komt hopelijk morgen.

[ Voor 12% gewijzigd door DaOverclocker op 19-03-2004 01:18 ]
Ik had een duron liggen hier, eentje die zo goed schijnt te clocken, ik geloof de bovenste serial die staat in dit topic.
Nu wilde ik daar de cache mod op doen. Het eerste wat opviel was dat het plaatje van de mod niet overeenkwam met mijn CPU; de meest linkse brug zit lager dan de andere 4 bovenste bruggen. Ik heb geen cam helaas.
Ik heb al eens gespeeld met palomino's, dat ging altijd perfect toen.
Nu echter, na de cache mod gaf de cpu nog steeds 64kb aan

Daarna heb ik nog wat grover gekrast. Nu haalde ik helaas de aardelaag van de CPU open rond debruggen. Ik heb het alsnog geprobeerd, een lijn te trekken tussen de aardelagen door, maar opnieuw geen succes.
Wat kan ik nu nog doen? Is het mogelijk een draadje in het socket te leggen, of een connectie op de achterkant van het socket op het mobo te maken? Ik ben bang van niet en dat dit een CPU eigen iets is.
Als er iemand nog een barton oid over heeft
http://www.ocinside.de/html/workshop/asrock_k7vt2_vcore.html
En dan kijken hoe hard ie gaat

Heb net als noodoplossing een duron gehaald, m'n andere proc is ff weg... Is dit ook zo'n applebred?? zo ja, moet ik ook die cache maar 'ns enablen, dit is eigenlijk m'n eerste poging nog maar met het ding...
krijg 'm ook aan het posten op 215x12, maar volgens mij trekt m'n mem dat nog niet op 2-2-2-11, nog ff tweaken dus...
edit
Om aan de eisen voor de database te voldoen, nog ff de rest van de specs:
Stepping: MIXJB 0403 MPMW
MoBo: Asus A7N8X-E Dlx
Geheugen: Twinmos/Twinmos PC3200CL2,5
Default Speed (van cpu): Duron 1600
OC Speed: 2400mhz (nu nog
MP & Fsb: 12x200
V-Core: 1,75V
V-DDR: 2.9V
Koeling: CPU: Innovatek X-Flow, RAD: Black ice pro, Koolance voor chipset en radeon
Mods: None
Screenshots: Zie boven
[ Voor 37% gewijzigd door liosnel op 19-03-2004 20:29 ]
Andere durons gaan ook helemaal niet zo snel als een applebred, morgans halen maximaal 1400 MHz (oid).
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Ik was ondertussen stiekem ook al zo ver, maar heb pas na het posten mezelf ingelezen in de materie...Mojo schreef op 19 maart 2004 @ 20:13:
Ja het is een applebred. Zie de core code, daar staat thoroughbred. 1x raden welke core de Applebred in werkelijkheid is.
Andere durons gaan ook helemaal niet zo snel als een applebred, morgans halen maximaal 1400 MHz (oid).
Hmm, and counting:

[ Voor 14% gewijzigd door liosnel op 19-03-2004 20:27 ]
Anoniem: 12019
Dat is een goede stepping,2400+ met nog geen 1,8V Vcore.
Het zou mooi zijn als je ook nog het L2 Cache kan enablen.
Waar heb je deze opper core gekocht?liosnel schreef op 19 maart 2004 @ 20:18:
[...]
Ik was ondertussen stiekem ook al zo ver, maar heb pas na het posten mezelf ingelezen in de materie...
Hmm, and counting:
[afbeelding]
[spam]
Vrijdagmiddag, bij homeshop-productions punt nl
[/spam]
Ik had al wel gehoord over über presterende duron's, maar dit was een noodoplossing tot m'n mobile 2500+ komt, ergens volgende week... toch wel Cool..
alleen een dom probleem, ik krijg het voltage niet hoger op m'n mobo, a7n8x-e dlx, dan 1.75V bios --> word dan 1.8 ongeveer. Dit kon met m'n vorige barton gewoon tot 1.85! is daar een workaround voor, of lost dit ook op als je de cache enabled?
[ Voor 4% gewijzigd door liosnel op 20-03-2004 01:53 ]
OK, ff checken dan..Krullebol schreef op 20 maart 2004 @ 01:53:
Je kan volgens mij weer bruggen verbinden om die voltages te "enablen"
Heb er al genoeg over gelezen
Ik heb gewoon mn lasercut opgevuld met grafiet van een potlood en dat werkt goed!Krullebol schreef op 20 maart 2004 @ 01:58:
gewoon wat grafiet van vulpotlood moet ook geen probleem zijn.
Heb er al genoeg over gelezen
Gewoon de lasercuts van de L11 bruggen vullen dan krijg je standaard 1,85V(je kan dan waarschijnlijk ook niet meer lager dan 1,85V instellen)liosnel schreef op 20 maart 2004 @ 01:52:
[...]
[spam]
Vrijdagmiddag, bij homeshop-productions punt nl
[/spam]
ik krijg het voltage niet hoger op m'n mobo, a7n8x-e dlx, dan 1.75V bios --> word dan 1.8 ongeveer. Dit kon met m'n vorige barton gewoon tot 1.85! is daar een workaround voor, of lost dit ook op als je de cache enabled?
http://fab51.fc2web.com/pc/barton/athlon-e23.html
hoe kan je zien welke je hebtMojo schreef op 17 maart 2004 @ 22:37:
Stepping's:
XPMW
XPAW
WPGW
UPMW
TPMW
TPAW
MPM
MPMW
TLPW
TPNW
TPCW
RPIW
WPMW
VPMW
VPBW
UPAW
UPCW
SPMW
SPAW
Maar het is ook weer zo, dat de meeste SPAW's bijvoorbeeld ruk presteren.Anoniem: 8514 schreef op 18 maart 2004 @ 16:56:
[...]
Bullshit...hecht hier absoluut geen waarde aan...het zegt niets...
Mijn 1400Mhz Duron VPMW doet 2745Mhz pifast met waterkoeling (9graden water). Wel is het vaak zo dat een XPMW bijna altijd wel goed presteerd....maar ook hier zijn weer uitzonderingen...
Over het algemeen klopt het redelijk, er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen, maar ja, uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen
Klopt...maar de lijst klopt ook helemaal niet als je dan toch een volgorde wil hanteren...Mojo schreef op 20 maart 2004 @ 16:45:
[...]
Maar het is ook weer zo, dat de meeste SPAW's bijvoorbeeld ruk presteren.
Over het algemeen klopt het redelijk, er zijn natuurlijk genoeg uitzonderingen, maar ja, uitzonderingen bevestigen de regel zullen we maar zeggen
De SPMW doet het vaak namelijk heel goed....het maakt ook geen reet uit
Ik heb net een nieuwe Duron gekocht omdat mijn oude Duron dood is
Het is namelijk een gele
Ik heb in het verleden al een twee van dit soort (groene) processor's geprobeerd te modden naar AthlonXP maar altijd niet gelukt.
Het gaat om de volgende processor:
AMD Duron 1600 @2100MHz (1,55V) Kan niet hoger ivm Asrock K7S8X
MIXJB0410TPMW
Volgens mij is deze processor wel redelijk aangezien hij @1.55V al de 2100MHz behaald (stabiel)
Heeft iemand een idee hoe ik mijn L2 volledig kan inschakelen
bedankt
[ Voor 8% gewijzigd door Barry|IA op 23-03-2004 17:21 ]
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Oja, ff vergeten te zeggen, ik heb Dane-Elec geheugen besteld en mijn El-Cheapo Viking Ram teruggebracht, ik had namelijk last van BSOD op de Performance setting van het beta-bios.
[ Voor 30% gewijzigd door DaWaN op 21-03-2004 21:11 ]
Ik heb 2 keer een 1400 MIXIB gehad... allebei exact dezelfde stepping... MIXIB 0335 VPMW. Maar de een deed maximaal 2350Mhz met 2.2V en de ander dik 2700Mhz... In feite moet je gewoon geluk hebbenpyro83 schreef op 08 maart 2004 @ 15:50:
[...]
Nee, de MIXIB is een stepping op basis van tbred b. Dit kun je herkennen door de laatste letter van je stepping. bijvoorbeeld:
MIUGA = A = tbred a
MIXIB = B = tbred b
Simpel toch?
iig zou je die MIXIB nog veel hoger kunnen krijgen met wat meer voltage (en misschien betere koeling). Nostra heeft bijvoorbeeld een duron 1400 MIXIB op 2700mhz lopen, zegt op zich nog niets over jouw processortje, maar toch moet er meer dan 2ghz uit te persen zijn.
EDIT: de timings kun je in je bios aanpassen, zie je handleiding bij je moederbord.
Anoniem: 94067
Een verbrande cpu krijg je pas boven de 85gradenAnoniem: 94067 schreef op 24 maart 2004 @ 23:52:
wat is eigenlijk de max temperatuur van een duronnetje, wil hij goed stabiel blijven lopen? Ik heb namelijk m'n casefan eruit gesloopt (teveel herrie 's nachts) en zit nu op idle 40/stressed 44 graden (1920 mhz) Mag toch geen problemen geven lijkt me? En hoeveel kan een mobo eigenlijk hebben? temp ligt nu op 34 graden. Misschien toch beter om er een nieuwe (stille) casefan in te duwen?
Yo,Maku schreef op 25 maart 2004 @ 14:09:
Ik heb hier nog 2x 0344 mpmw's liggen .. iemand ervaring met deze stepping ?? ik wil m een weekie gebruiken ter vervanging van me 2500+ totdat ik mijn 2500 mobile heb
Ik heb ook zo'n (soort) stepping Duron 1600 MIXIB 0343 MPMW liggen, zelf krijg ik hem niet zo hoog dan mijn voorgaande (dode) proc's

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Misschien een L11 voltmod zodat hij op 1,85V gaat lopen,dan moet 2200+ zeker lukken.Barry|IA schreef op 28 maart 2004 @ 14:10:
[...]
Yo,
Ik heb ook zo'n (soort) stepping Duron 1600 MIXIB 0343 MPMW liggen, zelf krijg ik hem niet zo hoog dan mijn voorgaande (dode) proc's. Mijn Asrock K7S8X leverd maar max 1.55Vcore, ik kreeg mijn oude duronnetjes altijd rond de 2GHz (stabiel) en deze krijg ik ook wel op de 2GHz (166x12 @1.55V) maar ik windows slaat me pc weer uit, dit wil zeggen meer volt dus...maar ook dat het einde al in zicht is van de OC prestaties
Ik heb inmiddels mijn cooling er GOED op gezet, nu draai ik op 2GHz(166x12 @1.55V) en nog stabiel ookAnoniem: 12019 schreef op 28 maart 2004 @ 14:57:
[...]
Misschien een L11 voltmod zodat hij op 1,85V gaat lopen,dan moet 2200+ zeker lukken.
De kleur van mijn CPU is donkergroen, ik heb al een paar van dit soort processors geprobeerd te modden naar AthlonXP maar NOOIT gelukt
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk mijn CPU te modden naar AthlonXP en daarom wil ik graag weten: Is bijvoorbeeld een voltmod wel geschikt voor mijn processor? (alle L11 bruggen doorverbinden)

Ik had ook 2 groene Durons en bij de eerste lukte de L2 mod niet maar bij de tweede wel en deze Duron heb ik dus nog steeds.Barry|IA schreef op 28 maart 2004 @ 15:52:
[...]
Ik heb inmiddels mijn cooling er GOED op gezet, nu draai ik op 2GHz(166x12 @1.55V) en nog stabiel ook.
De kleur van mijn CPU is donkergroen, ik heb al een paar van dit soort processors geprobeerd te modden naar AthlonXP maar NOOIT gelukt.
Volgens mij is het gewoon niet mogelijk mijn CPU te modden naar AthlonXP en daarom wil ik graag weten: Is bijvoorbeeld een voltmod wel geschikt voor mijn processor? (alle L11 bruggen doorverbinden)
[afbeelding]
De L11 mod lukt zeker omdat je hier alleen maar de lasercuts hoeft te vullen en je geen kortsluiting(of juist wel verbinding met aarde) kunt maken met aarde,dat kan bij de L2 mod namelijk wel daarom is deze L2 mod ook moeilijker.
Alleen de lasercuts opvullen dus, en doorverbinden.
Kan dat gewoon met podlood
CPU van mijn ouders is overleden (1700+)
Goedkope oplossing is Duron 1800, nu meen ik gelezen te hebben dat de allemaal locked zijn?
Hoe ver kan ik ongeveer komen zónder mods met deze setup:
Epox 8RDA (nforce2)
256MB PC2700 Viking CL2
Volcano 9
Ter vergelijking de AXDA17000 JIUHB van mn ouders liep stabiel op 166x12 (vcore weet ik niet meer) maar dit was ong. het max. het beestje mocht namelijk niet teveel lawaai maken.
geheugen kan ong. tot 180mhz.
[ Voor 4% gewijzigd door Pubbert op 28-03-2004 23:41 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dus rond de 2200-2300Mhz schat ik als je 1700+ op 2000Mhz moest lopen.
tvw
edit: goh scheelt dat maar 1 euro tegewoordig
[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 28-03-2004 23:56 ]
Die is 1 euro goedkoperVandread schreef op 28 maart 2004 @ 23:49:
ik draai een duron 1800 (locked & tijdelijk tot m'n mobile er is) op 13,5 x 166 = 2250 mhz op 1,75 vcore geloof ik..... duron 1600 heeft mp van 12... anders haal je die, zelfde mp en gewoon weer op zelfde settings verder draaien?
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
HEb je wel tape of plakband over je bruggen gedaan??AMD Mafkees schreef op 29 maart 2004 @ 16:28:
Mijn PC begon zonet als een gek te flippen en gaf bij booten AMD Duron aan. Dus ik CPU eruit en brug opnieuw gevuld met grafiet, nu doet ie het weer goed! Maar ik heb alle lasercuts bij de L11 verbonden maar hij geeft maar 1.65 V aanDus dat moet ik ff opnieuw doen!
Want dat potlood gaat na een tijdje weg natuurlijk, dan moet je ff overheen tapen.
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Ok bedankt, dan weet ik dat!El Snorro schreef op 29 maart 2004 @ 16:33:
[...]
HEb je wel tape of plakband over je bruggen gedaan??
Want dat potlood gaat na een tijdje weg natuurlijk, dan moet je ff overheen tapen.
Keywords voor de search:
ASROCK, K7S8X, VMOD, VOLTAGE MOD
Ik heb een aantal posts gezien van mensen die willen overclocken met het ASROCK k7s8x moederbord willen gebruiken om hun Duron applebred te overclocken. Het probleem met dit moederbord is dat je het voltage niet kunt instellen. Ik heb een hele eenvoudig methode gevonden om het voltage over de processor wel te kunnen verhogen.
Hierbij moet je dunne draadjes in je socket steken met een pincet waardoor een aantal pins van de proc. worden verbonden en het standaard voltage omhoog gaat.
Hoe dit in zijn werk gaat kun je vinden op:
http://www.ocinside.de/index_d.html
Ga daar naar de workshops en selecteer de:
Interaktive Pin-Mod Anleitung für Athlon XP, T-Bred und Barton CPUs
Selecteer daar vervolgens:
- Oberseite sockel
- AMD T-bred
en dan het gewenste standaard voltage
Vervolgens krijg je te zien welke gaatjes je in het socket moet verbinden om dat voltage te krijgen. Je kunt het beste een stukje luidsprekerkabel stuk knippen in stukjes van 9 mm. Deze buig je dan in een nietjes vorm en steek je op de goede plaats met een pincet. (Check minstens 2 keer of je de brugjes op de goede plaats hebt en je het plaatje niet ondersteboven had.)
Daarna plaats je de processor weer in zijn socket en bij het opstarten zie je dat de proc. het veranderde voltage krijgt.
Bij mij was het in 1 keer een succes, ook al gaat mijn proc niet veel hoger met meer voltage, hij wordt alleen warmer;)
Veel succes ermee
Erik
N.B.
Het voordeel van deze mod is natuurlijk dat je hem heel gemakkelijk weer ongedaan kunt maken door de brugjes er weer uit te trekken, mocht het voltage te hoog zijn en de proc. te warm wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door emeffert op 29-03-2004 18:20 ]
Ik heb zojuist een vmod op mijn asrock k7s8x geplaatst met ducktape zodat ik de mod er makkelijk af kan halen waneer die mislukt is, na een aantal keren proberen was het gelukt....ik had 1.80Vcore ipv 1.55Vcore (de Vcore schommelde een beetje), maar af en toe gaat ie weer terug naar 1.55V en dan weer 1.80V enz.
Weet iemand hoe dit komt??

Enne...Mijn Duron is dus donkergroen dus GEEN XPmod

[ Voor 37% gewijzigd door Barry|IA op 29-03-2004 19:13 ]
Dat is idd netjesAMD Mafkees schreef op 29 maart 2004 @ 20:24:
Ik kon het toch niet laten om hem eens flink op te fokken. Ik heb nu prime stabiel op 2300 mhz met 1.75V core, best netjes is het niet?

Ik weet niet of dit nu betekent dat het einde van mij Duron in zicht is, of dat ik gewoon nog meer volt nodig heb
Wat voor stepping is die van jouw, mijne is MIUHB uit week 38 (onze plaaselijke compuwinkel heeft er volgens mij nog een liggen: www.dewitcomputers.nl)Barry|IA schreef op 29 maart 2004 @ 20:54:
[...]
Dat is idd netjes, @1.80V draai ik nu op 2075MHz (12x173) hoger kom ik wel...zelfs bijna op 2200MHz maar dan issie absoluut niet stabiel, het hoogste is dus 2075MHz (stabiel)
![]()
Ik weet niet of dit nu betekent dat het einde van mij Duron in zicht is, of dat ik gewoon nog meer volt nodig heb, ik heb ook een groene XP mod kan gewoon NIET!!!
CPU spekkies:
Type: AMD Duron
Standaard speed: 1600MHz (12*133) @1.55V
Overclocked speed: 2075MHz (12*173) @1.80V
Stepping: MIXIB 0343 MPMW
Het is een donkergroene, is er GÉÉN enkele mogelijkheid om hiermee de XP(L2)mod te doen
Anoniem: 84756
Het is jammer dat je op die Asrock's je multiplier niet kunt verlagenBarry|IA schreef op 29 maart 2004 @ 21:29:
Yo,
CPU spekkies:
Type: AMD Duron
Standaard speed: 1600MHz (12*133) @1.55V
Overclocked speed: 2075MHz (12*173) @1.80V
Stepping: MIXIB 0343 MPMW
Het is een donkergroene, is er GÉÉN enkele mogelijkheid om hiermee de XP(L2)mod te doen
Als jij een Asrock k7s8x heb net als ik, kan je je MP wel instellen hoor, kijk maar op je MoBo er zitten jumpers daarmee kan je je MP verlagen of verhogen
Zo makkelijk gaat het jammer genoeg niet met die donkergroene proc's, bijna iedereen heeft last met deze processor, daarom zou ik HEEL graag willen weten wie het wel gelukt is met die proc, en misschien zou die geen een mooi Topicje willen maken met de uitleg over het modden van zo'n processor.Anoniem: 84756 schreef op 29 maart 2004 @ 21:44:
Ja tuurlijkj wel der zit allen een coating over de bruggen heen die je ff moet wegkrabben, daarna kan je gewoon met potlood/zilvervulling de contactpunten verbinden.
Ik weet trouwens zeker dat ik de bruggen goed heb doorverbonden maarja...geen AthlonXP, sommige tweakers kunnen daar wel een hartaanval van krijgen als ze de pc booten en opeens met dikke letters zien staan: AMD DURON

Het is dus een MP gelockte mixib 0343 SPMW en deze loopt nu harder dan die xp 2400+ natuurlijk, stabiel in prime95
mobo: Epox EP-8RDA3+
proc: 12*192 = 2304 bij 1.75v
Met dat beetje extra cache van de xp schiet je pas echt wat op als je aan audio en video bewerking doet dus unlocken lijkt me in de meeste gevallen niet echt zinvol (wel stoer natuurlijk
STRIX B550-f gaming | 5900X | Gigabyte 3080 Gaming OC | 2x g.skill f4-3600c15d-16gtz
Nou ik vond het al te merken in alleen al explicaties opstarten in windows werken. Ik vind het 64 vs 256 cache een best groot verschil wat je merkt.srekaewt schreef op 29 maart 2004 @ 23:55:
Op de gok 2dehands van iemand een duron 1600 MHZ gekocht, hij wist niet welke stepping het was en had sowieso nog nooit van overklokken gehoord (de vervanger van de duron was een athlon Xp 2400+).
Het is dus een MP gelockte mixib 0343 SPMW en deze loopt nu harder dan die xp 2400+ natuurlijk, stabiel in prime95
mobo: Epox EP-8RDA3+
proc: 12*192 = 2304 bij 1.75v
Met dat beetje extra cache van de xp schiet je pas echt wat op als je aan audio en video bewerking doet dus unlocken lijkt me in de meeste gevallen niet echt zinvol (wel stoer natuurlijk)
Maar welke multiplier hebben die dingen??
De 1600 heeft een mp van 12 maar die 1400 heeft een mp van 10.5. Dus als ik 10.5x230 (max van mobo) doe heb ik 2415 en als ik 12x230 doe heb ik 2760. de prijzen van die 2 zijn 1600=39 euri (pricewatch, zonder verzending) en 1400=36euri (zelfde).
Welke zouden jullie nemen?? (aanemende dat ze allebei gelocked zijn)
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Neem maar aan dat ze gelockt zijnEl Snorro schreef op 30 maart 2004 @ 13:55:
Nu ik hier goede oc's lees ga ik toch ook maar weer ff een duron scoren denk ik(heb er 1 gemold met cache unlocken, was een donkergroene 1 van de eerste, porbeerde open te schuren, toen was ie dood), ik denk erover om een 1400 te halen.
Maar welke multiplier hebben die dingen??
De 1600 heeft een mp van 12 maar die 1400 heeft een mp van 10.5. Dus als ik 10.5x230 (max van mobo) doe heb ik 2415 en als ik 12x230 doe heb ik 2760. de prijzen van die 2 zijn 1600=39 euri (pricewatch, zonder verzending) en 1400=36euri (zelfde).
Welke zouden jullie nemen?? (aanemende dat ze allebei gelocked zijn)
Nee, ik ben ook niet van plan om 2760mhz te halen (heb btw homemade wcAnoniem: 97917 schreef op 30 maart 2004 @ 14:45:
[...]
Neem maar aan dat ze gelockt zijn. Weet niet waar mee je koelt, maar als je met luchtkoeling bezig bent of gewone WC haal je ben ik bang voor je de 2760mhz niet
. Zoals je neem ik aan weet is de FSB snelheid erg belangrijk hierdoor zou ik dus voor de 1400 kiezen
. Maar dan moet je wel weten of je geheugen ook zo graag zo hard wilt. Als je a-synchroon gaat werken kan je beter de 1600 nemen, want dan haal je al niet het maximale uit je chipset/cpu
Oja, over mn ram: ik heb dus A-data OEM pc3200 ram en heb sterk het vermoeden dat dit relabeled ch5 ram is omdat het met gemak 230mhz op 2,6v doet. Een enkel dingetje zijn de timings, die zijn namelijk niet op 2-2-2-11 te krijgen maar moeten altijd op 2-2-3-11, anders begint mn mobo meteen te piepen bij booten. Dit is geloof ik een gekend probleem bij ch-5.
dus.....
Anoniem: 100112
Het unlocken van de L2 dan...
Ik heb een donker groene waar je de briges eerst moeten open krabben.
Ik heb nu dus al de lasercut schoon gekrabt met een passerpunt, tot deze ging blinken, toen heb ik er wat potlood troep in gedaan, maar helaas GEEN extra L2
Ik heb het nu al wel 3 keer op nieuw geprobeerd, maar het lukt gewoon niet
Maar er is toch ook een pin mod om de L2 te unlocken, iemand die misschien weet welke 2 pinnen te verbinden????
Anoniem: 75787
Kzal mijn corecode binnekort ook erbij posten
Ik heb het 8 keer opnieuw moeten proberenAnoniem: 100112 schreef op 30 maart 2004 @ 21:14:
Ik heb nouw het hele topic wat doorgespit, maar ik kom er niet echt uit.
Het unlocken van de L2 dan...
Ik heb een donker groene waar je de briges eerst moeten open krabben.
Ik heb nu dus al de lasercut schoon gekrabt met een passerpunt, tot deze ging blinken, toen heb ik er wat potlood troep in gedaan, maar helaas GEEN extra L2.
Ik heb het nu al wel 3 keer op nieuw geprobeerd, maar het lukt gewoon niet.
Maar er is toch ook een pin mod om de L2 te unlocken, iemand die misschien weet welke 2 pinnen te verbinden????
Hier is de stepping:AMD Mafkees schreef op 31 maart 2004 @ 14:24:
[...]
Ik heb het 8 keer opnieuw moeten proberenMaar uit welke week komt jouwes?
DHD1400DLV1C Z366317262294 MIXIB0345UPMW
Week 45 2003.
Ik heb het al wel 20 keer met die potlood troep geprobeerd, zonder succes
Ik begin er nu echt zat van te worden, pin-mod bestaat helaas niet, heb ik gelezen.
Misschien iemand die me kan helpen, via msn, of als je in de buurt van delfzijl woont
M'n msn is codenamepeter at netscape dot net
Anoniem: 62270
Week 44 lukt hier ook niet. Dat terwijl het me al 2 keer eerder is gelukt. Het lijkt haast of ze het beter hebben afgeschermt.Anoniem: 100112 schreef op 31 maart 2004 @ 16:26:
[...]
Hier is de stepping:
Week 45 2003.
Ik heb het al wel 20 keer met die potlood troep geprobeerd, zonder succes
Ik begin er nu echt zat van te worden, pin-mod bestaat helaas niet, heb ik gelezen.
Misschien iemand die me kan helpen, via msn, of als je in de buurt van delfzijl woont.
M'n msn is codenamepeter at netscape dot net
Ik heb hem al helemaal die groene laag er af gekrastAnoniem: 62270 schreef op 31 maart 2004 @ 17:25:
[...]
Week 44 lukt hier ook niet. Dat terwijl het me al 2 keer eerder is gelukt. Het lijkt haast of ze het beter hebben afgeschermt.
Lees ik net op het internet dat ze ergens van af week 4X gelockt (super) zijn. Ik heb dus een week 45 cpu hier, zou het daar ook aan kunnen liggen??
Iemand ander een cpu uit deze week die te unlocken was?? (L2)
Ik zag dat week 44 wel te doen was, dus ik denk week 45 ook wel (denk, denk, hoop eerder).
ik heb hem al wel op standaard voltage op 197 mhz (FSB
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100112 op 31-03-2004 20:40 ]
Ik heb hetzelfde probleem hier met die chipset. Ik haal Max 188 FSBAnoniem: 100112 schreef op 31 maart 2004 @ 20:38:
Oke, ik heb 4de L2 bridge helemaal blood gelegd van de vervelende groene laagje. Voor de zoveelste keer gevult met graviet, deze keer met dat van een B2 potlood en daarna een stukje plakband er overheen gedaan zodat de graviet goed zitten blijft.
Lees ik net op het internet dat ze ergens van af week 4X gelockt (super) zijn. Ik heb dus een week 45 cpu hier, zou het daar ook aan kunnen liggen??
Iemand ander een cpu uit deze week die te unlocken was?? (L2)
Ik zag dat week 44 wel te doen was, dus ik denk week 45 ook wel (denk, denk, hoop eerder).
ik heb hem al wel op standaard voltage op 197 mhz (FSB, 2068 mhz) gekregen, maar helaas m'n Kt400 van asus schijnt dat niet leuk te vinden, en m'n agp/netwerk kaartje heeft er ook wat moeite mee
. Waar zetten ze nu geen AGP/PCI lock op die chipsets.
Over dat gelocked, de multiplier is gelocked bij die CPU's de cache nog niet. Dat is volgens mij pas later gebeurd, maar dat weet ik niet zeker.
Je hebt iig pech lijkt het...
Anoniem: 76657
Heb je corecode nog omdat we dezelfde hebbenAnoniem: 75787 schreef op 30 maart 2004 @ 23:12:
Mijn Duron Applebred 1800 loopt nu op 2200 MHz met een multiplier van 13,5 en FSB van 163. Koeling een Thermaltake Volcano 11+ waar die idle zo'n 45 is en stressed tot soms 60 loopt
Kzal mijn corecode binnekort ook erbij posten
DMD1800LV1C MIUMB0348WPMW
Heb je bij die van jouw wel goed de L2 kunnen unlocken?Anoniem: 76657 schreef op 31 maart 2004 @ 23:59:
[...]
Heb je corecode nog omdat we dezelfde hebben
DMD1800LV1C MIUMB0348WPMW
Ik heb hier één met de stepping:
Tot MP unlocken of/en Mobile lukt hier ok nog niet echt
Ja, daar ben ik zelf ook al bang voor, dat ik pech hebMojo schreef op 31 maart 2004 @ 20:46:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem hier met die chipset. Ik haal Max 188 FSB
Over dat gelocked, de multiplier is gelocked bij die CPU's de cache nog niet. Dat is volgens mij pas later gebeurd, maar dat weet ik niet zeker.
Je hebt iig pech lijkt het...
Nouw jah ik ga vandaag even kijken of ik nog een nforce 2 bordje, en een duron van pre week 40 kan vinden. Maar ik denk dat die niet meer tekrijgen zijn, hier.
En dan ga ik het op nieuwe proberen,
Moet ik alleen starks ook nog die duron 1400 kwijt zien teraken
Heb t nog nie geprobeert heb t spul ervoor nieAnoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 09:06:
[...]
Heb je bij die van jouw wel goed de L2 kunnen unlocken?
Ik heb hier één met de stepping:
Tot MP unlocken of/en Mobile lukt hier ok nog niet echt

maar als ik t heb ga ik t wel proberen en post dan wel t resultaat
kga toch maar over op mobile.
Oh, clockt hij een beetje goed, ik benanders wel geintreseerd. K woon in delfzijl.DaOverclocker schreef op 01 april 2004 @ 13:29:
Ik heb nog een duron 1800 0329 MIXHB in de aanbieding..met cache mod...;)
kga toch maar over op mobile.
Wat wil je er voor hebben?
Anoniem: 76657 schreef op 01 april 2004 @ 13:19:
[...]
Heb t nog nie geprobeert heb t spul ervoor nie
maar als ik t heb ga ik t wel proberen en post dan wel t resultaat
Heb je ook een 0345 dan?
We wachten met spanning op je resultaat
SUCCES
Hetw il gewoon weg niet lukken, ik heb die hele groene trope er afgekrab en nog steeds wil hij niet als XP booten. Ik blijf dat AMD DURON (tm) maar zien (tijdens post)
Iemand misschien nog een sugestie voor een MP mod, zo dat je uit alle MP's kan kiezen in de bios? Dan ga ik dat ook maar eens proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100112 op 01-04-2004 16:13 ]
Anoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 15:36:
[...]
Oh, clockt hij een beetje goed, ik bena nders wel geïntreseerd. Ik woon in delfzijl.
Wat wil je er voor hebben?
0348 dus denk nie dat t luktAnoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 15:38:
[...]
Heb je ook een 0345 dan?
We wachten met spanning op je resultaat
SUCCES
corecode staat bovenaanergens
Anoniem: 62270
MP is intern gelockt. Unlocken is vooralsnog onmogelijk.Anoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 15:54:
Ik heb het opgegeven, het proberen te unlocken van de L2.
Hetw il gewoon weg niet lukken, ik heb die hele groene trope er afgekrab en nog steeds wil hij niet als XP booten. Ik blijf dat AMD DURON (tm) maar zien (tijdens post).
Iemand misschien nog een sugestie voor een MP mod, zo dat je uit alle MP's kan kiezen in de bios? Dan ga ik dat ook maar eens proberen
Maar nu komt er een nf-s of infinity/lanparty in
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw bordje, ben nu in het bezit van een asus A7V8X Deluxe, een KT400. Maar door de AGP/PCI lock kan ik totaal niet overclocken, FSB 200 is onmogelijk aangezien m'n agp bus dan op 80 mhz looptEl Snorro schreef op 01 april 2004 @ 18:10:
Hm, voor mij geen duron aankoop meer, mn mobo is net (verklaarbaar) overleden, er was een slang van mn wc gaan druppelen (onverklaarbaar) en dat was de genadeslag
Maar nu komt er een nf-s of infinity/lanparty in
Iemand een tip, ik wil eigenlijk niet zo'n duur bord hebben, maar wel een goedie
Maakt dual ddr nu veel uit in snelheid, anders kan ik beter gelijk een dual-ddr bordje nemen
kortom: Niet echt.Anoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 18:31:
[...]
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuw bordje, ben nu in het bezit van een asus A7V8X Deluxe, een KT400. Maar door de AGP/PCI lock kan ik totaal niet overclocken, FSB 200 is onmogelijk aangezien m'n agp bus dan op 80 mhz loopt.
Iemand een tip, ik wil eigenlijk niet zo'n duur bord hebben, maar wel een goedie, zelf dacht ik aan een asus A7N8X(-X). Of een anderbord dat in die prijsklasse valt
.
Maakt dual ddr nu veel uit in snelheid, anders kan ik beter gelijk een dual-ddr bordje nemen, de prijs van zo'n bord is alleen wel bijna het dubbele
. Is het het geld dan eigenlijk nog wel waard?
De a7n8x-x is echt veruit de beste in zijn prijsklasse, je hebt dan wel geen dual channel maar deze chipset is dan nog echt retesnel.
Je maakt een goede keus dus...

Oké, dan neem ik die denk.
En dan gaan we eens even lekker overclocken
En ga dan ook proberen of ik de L2 nog met wat zilverlijm kan verbinden, dat is dan ook m'n laatste hoop voor de extra L2
[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 100112 op 01-04-2004 18:37 ]
Ik heb hier een Asrock K7S8XE, ook een heerlijke overklokker, want hij ondersteunt 400mhz FSB, dat doet de K7S8X niet. Ik draai nu op 10,5X200 op 2100 mhz met 256 Kb L2 Cache op 1,75V. Ik moet alleen nog ff wachten op wat beter RAM, omdat me Viking 'El-Cheapo' Ram op Performance mode fouten gaat makenAnoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 18:34:
Post ik 2 keer het zelfde.
Oké, dan neem ik die denk.
En dan gaan we eens even lekker overclocken.
En ga dan ook proberen of ik de L2 nog met wat zilverlijm kan verbinden, dat is dan ook m'n laatste hoop voor de extra L2.
want hij ondersteunt 400mhz FSB, dat doet de K7S8X niet.
Wrijf het er lekker in !!

Het ligt niet aan dat mijn Barton niet harder kan want met de overvcore issie ook nog stabiel

Dat is toch een SIS chipset??AMD Mafkees schreef op 01 april 2004 @ 18:41:
[...]
Ik heb hier een Asrock K7S8XE, ook een heerlijke overklokker, want hij ondersteunt 400mhz FSB, dat doet de K7S8X niet. Ik draai nu op 10,5X200 op 2100 mhz met 256 Kb L2 Cache op 1,75V. Ik moet alleen nog ff wachten op wat beter RAM, omdat me Viking 'El-Cheapo' Ram op Performance mode fouten gaat maken
Werkt dat wel lekker, meestal hoor je alleen maar nVidia en Via.
Ik heb ook niet van de geweldige ram er op zitten
2X 512 mb onbekend merkje (PC2700)
1x 256 mb twinmos (PC3200)
Officieel kan de KT400 die ik heb maar, 2 X PC2700 aan
Nouwja, dat word gewoon nog maar ff sparen voor beter geheugen dan, eerst maar eens een nieuw mobo'tje anders kan ik het niet eens goed gebruiken
Werkt goed hoor, niks geen problemen, AGP 8x enz enz, zo lang je maar niet EXTREEM gaat overclocken is er niet mis mee, de snelheid is ook echt niet super belabberd.Anoniem: 100112 schreef op 01 april 2004 @ 19:24:
[...]
Dat is toch een SIS chipset??
Werkt dat wel lekker, meestal hoor je alleen maar nVidia en Via.
Ik heb ook niet van de geweldige ram er op zitten
2X 512 mb onbekend merkje (PC2700)
1x 256 mb twinmos (PC3200)
Officieel kan de KT400 die ik heb maar, 2 X PC2700 aan.
Nouwja, dat word gewoon nog maar ff sparen voor beter geheugen dan, eerst maar eens een nieuw mobo'tje anders kan ik het niet eens goed gebruiken.
IDe perf is ook goed, syteem snelhied is gewoon vergelijkbaar met die van nforce2. (volgens vele reviews) dit bordje kost maar 40,-. De bus clock hebben sommige al op 250 gekregen zonder rare fratsen. Dus dat zegt heel wat!
JA hoor??? is dat ding dan zoveel beter dan een normale k7s8xDaOverclocker schreef op 02 april 2004 @ 00:34:
Ik heb ook een K7s8xe, ik ben erg tevreden over dit ding!
IDe perf is ook goed, syteem snelhied is gewoon vergelijkbaar met die van nforce2. (volgens vele reviews) dit bordje kost maar 40,-. De bus clock hebben sommige al op 250 gekregen zonder rare fratsen. Dus dat zegt heel wat!
Ik zou zeggen dat het ding eigenlijk hetzelfde is als een K7S8X maar hij trekt hogere FSB's gewoon beter, de rest van het bordje is volgens mij hetzelfde. En het bordje is gewoon harstikke goed net zoals de K7S8X. En het natuurlijk gewoon een Asus plank. En ach 40 euri is niet zoveel. (via mn werk kostte ie mij maar 30Barry|IA schreef op 02 april 2004 @ 00:43:
[...]
JA hoor??? is dat ding dan zoveel beter dan een normale k7s8x, bij het eerste JA antwoord koop ik dat ding
Tis een MIXIB week 41, btw.
krijg cache niet ontgrendeld, hij clockt (voorlopig op 1.625 volt) tot 12x147mhz, maar ben verplicht te draaien op 12x143 aangezien mijn agp/pci niet gelockt is en 147 mhz artifacts geeft in mijn beeld. Ik ga nog proberen of ik met wat draadjes in de socket de mp kan opschroeven(voltmod op deze manier is al gelukt iig)
Moederbord is btw een ECS k7s5a pro.
Iemand een idee hoe ver deze zou kunnen komen?
Dit topic is gesloten.