Toon posts:

[Linux] RedHat 9.0 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij de installatie van RedHat 9.0 kom ik bij CD2 voor een merkwaardig probleem te staan. Ik heb de installatie CD's gedownload en gebrand.

Om een lang verhaal kort te maken, afbeelding spreekt voor zich:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/view_image_from_mirror.php/NkFFNk5GQ01JNQ==/SlBFRw==/MTA3Mjg2MzEwOQ==//Q1Vl/c2RV/eHBkZi5qcGc=

Wat heb ik zelf geprobeerd?
-ISO opnieuw gebrand
-ISO 2e keer opnieuw gebrand
-ISO opnieuw gedownload van een andere locatie en opnieuw gebrand
-installatie op een ander systeem
-een thread gevonden van iemand met het zelfde probleem. De geadviseerde link hielp dus niet.

Is hier iemand iets bekend over corrupte iso's en waar een niet-corrupte iso te downloaden?

[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 31-12-2003 11:56 ]

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 19:59

Brazza

Byte me!

ftp.nluug.nl? Misschien een net install doen?

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11

Blaasvis

Cidora \o/

ik ga er vanuit dat redhat vast en zeker md5 hash mee levert.
http://linuxiso.org/distro.php?distro=7 ander vindt je ze hier + de info om het te kunnen checken

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Blaasvis schreef op 31 december 2003 @ 10:55:
ik ga er vanuit dat redhat vast en zeker md5 hash mee levert.
http://linuxiso.org/distro.php?distro=7 ander vindt je ze hier + de info om het te kunnen checken
Beter nog, bij Redhat 9 krijg je bij het booten de vraag of de CD gechecked moet worden. Ik heb het nooit helemaal gedaan, maar ik gok dat ie ook CD2 kan checken.

Als je meerdere images hebt geprobeerd zou ik toch eens met een andere brander of merk CD's proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Maarten.O schreef op 31 december 2003 @ 11:04:
[...]

...
Als je meerdere images hebt geprobeerd zou ik toch eens met een andere brander of merk CD's proberen :)
Tjonge wat goedkoop. Krijg je weer zo'n zeik-antwoord. Dit is een serieus topic hoor.

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 23:00
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 11:08:
[...]
Tjonge wat goedkoop. Krijg je weer zo'n zeik-antwoord. Dit is een serieus topic hoor.
Dat was bepaald niet als een zeik antwoord bedoeld, maar als je al meerdere PC's, verschillende brandpogingen en verschillende gedownloade ISO's geprobeerd hebt dan moet je toch verder gaan uitsluiten. Wat je nog niet hebt verteld is of de leesfouten steeds in dezelfde files zitten. Zo ja, dan wordt een probleem met het branden een stuk onwaarschijnlijker.

Maar goed meneer Doorzon; ik heb ook nog al een ander idee; maak een network install flop en installeer via FTP. Is iets minder snel dan via CD-Rom (tenzij je een erg snelle verbinding hebt), maar werkt wel prima.

Edit: Je probleem kan ook in de combinatie met VMWare liggen, zie ook deze thread

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten @klet.st op 31-12-2003 11:48 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het ligt niet aan je ISO's.. Hoe/Waarom weet ik dat :?
Omdat ik precies het zelfde probleem heb.. Anaconda (De redhat installer) gaat ervan uit dat xpdf-8.x ruim 11 MB groot moet zijn, terwijl hij overal (redhat.com rpmfind.net) maar 4.080KB groot is.

Daarom denkt de installer dat hij corrupt is.
Ik ben gestopt met de install. Maar misschien kan je dit pakket gewoon uitvinken bij de installatie, en later handmatig zelf installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik wat gevoelig reageerde (ik heb nl alle cd's die ik tot nu toe met deze drive brandde steeds even gecheckt en nooit problemen gevonden) en bedankt voor jullie volgende replies.

Mijn oplossing was de volgende:
binnen VMware de eigenschappen van de virtuele Linux machine oproepen, en als CD-ROM het ISO gekozen. Weer op OK geklikt en eindelijk xpdf-8.x gepasseerd. Voor CD 3 weer de fysieke drive gekozen en installatie voltooid.

VMware-tools geïnstalleerd en kan zelfs uitloggen. Moet wel zelf X-Windows starten. Ben beniewd of Samba het doen gaat.

Verwijderd

Sjonge jonge jonge word je hier MOE van zeg.

Hoe moeilijk is zoeken?

http://www.vmware.com/sup...doc/guestos_redhat90.html

google...

[edit]
en zelfs op GoT!
RedHat 9 Installatie problem

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 16:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet iedereen is even uitgeslapen als jij :Z :Z :Z :Z
Pagina: 1