Toon posts:

[Mandrake 8.1 VMware]Uitloggen is reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik uitlog verschijnt een zwart scherm met de boodschap 'loading linux......................' en gebeurt er niks meer. Na plm. 10 minuten wachten is er dan een spontane reboot. Alle wijzigingen die ik als ik gebruiker heb gedaan zijn bij volgende keer inloggen verdwenen. B.v. heb ik bij de installatie voor een Gnome desktop gekozen maar ik krijg een KDE desktop terug. Ik ben dan wel een noob maar bij eerdere installaties op een stand-alone machine kon ik gewoon uitloggen en inloggen.
Het OS is niet gelocked aan een snapshot om het meest voor de hand liggende weg te nemen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-02 09:40

Valium

- rustig maar -

Je vertelt niet al te veel over je situatie. Volgende keer kun je beter ook even vertellen of je de logs hebt bekeken, of op internet hebt gezocht (of hier in de search), etc...

Wat ik begrijp is: Windows machine -> VMWare -> Linux Mandrake 8.1?

Heb je al gekeken naar de vmware-tools die ook geinstalleerd moeten worden in het gast-systeem (Linux Mandrake in dit verhaal)?

Ook kun je na die spontane reboot even kijken in je logboeken. Daar staat meestal wel een hintje of twee in wat er eigenlijk aan de hand is. Het lijkt erop dat de VMWare machine geen 2e keer X kan starten (verkeerde kaart gekozen, of vmware-tools niet goed geinstalleerd) en dat de framebuffer niet correct werkt in het VMWare-venster.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik al schrijf dat 'Het OS is niet gelocked aan een snapshot om het meest voor de hand liggende weg te nemen.' mag je inderdaad aannemen dat ik ook de VMware tools heb geïnstalleerd.

Je verklaring klinkt mij plausibel omdat een normale boot ook begint met 'loading linux......................' Ik heb besloten om deze setup overboord te gooien en het nog eens met RedHat te proberen. Omdat ik begrijp dat dat beter samenwerkt met VMware.