Toon posts:

Adobe Gamma ???

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens

ik keek net ff in me Control panel/config.

en daar kwam ik iets tegen wat me niet aanstond.
er staat een soort van programma(hoort dat daar)
genaamd

Adobe Gamma http://members.chello.nl/gerard.oudejans/

Ik weet niet wat ermee te doen.
kan ik het deleten ??

gegevens.
Windows XP
Geforceti4200
AMD Athlon 2000+
Onschrep beeld(hansol monitor ) miss heeft dit er wat mee te maken.

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Adobe Gamma is voor de Gamma van je monitor bij te stellen. Niks ernstigs...

Het wordt standaard geinstalleerd met Photoshop en je kunt het uitzetten mbv msconfig

[ Voor 37% gewijzigd door RèLF op 31-12-2003 01:01 ]

Obviously you're not a golfer

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31
Handig bij het calibreren. :)

Voor als je in de drukwerksector werkt bijvoorbeeld...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
heeft het verband met dat ik
al hele tijd onscherp beeld heb.
ik heb een hansol a710

nieuwste drivers.
60 hertz
96 DPI

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:31
60 Hz :? :D

Krik dat eerst eens op ;)

Ow TFT :'(

Mja, dat is nu eenmaal niet 't meest kleurechte en scherpste beeld....

[ Voor 55% gewijzigd door Willem op 31-12-2003 01:06 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ja, dat zou kunnen. Als je gamma-instellingen flink verkeerd staan kunnen er vreemde dingen gebeuren.

Zo had ik met m'n Voodoo1 ook een gruwelijk probleem; m'n hele beeld werd rood gespikkeld bij games als Quake1. Ik meende eerst een vern**kte videokaart te hebben oid. Maar dat viel mee; bleek dus een te hoge gamma-instelling te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
en waar verander ik gamma instellingen.???

:) :) :)

oja nog iets volgens me oom kom het temaken hebben met verkeerd brandpuntsafstand waardoor beeld wazig wordt.

kan hij gelijk hebben

• RèLF
Gamma kun je instellen in je Controlpanel met Adobe Gamma of op je monitor zelf.

edit:
RèLF typt niet meer zo zuiver na wat wijntjes...

[ Voor 42% gewijzigd door RèLF op 31-12-2003 01:12 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Kijk voor de grap eens naar de naam van dat programma.... ZOU dat er mogelijk IETS mee te maken kunnen hebben?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
En wat ging er precies mis toen je http://www.google.nl/sear...adobe+gamma+loader%22&lr= in Google invoerde?

Dan ben ik maar een eikel, maar dit is dus gewoon de naam van het progsel in Google. Dit is echt het schoolvoorbeeld van dingen die je makkelijk en goed met Google kan vinden. Als je dan bovendien een vraag over een stuk software in OH gaat posten, vraag ik me af wat voor een moeite je zelf al in je "probleem" hebt gestoken. Ik vraag nog of er iets mis ging ofzo, want ik krijg gewoon goede resultaten, en jij kan alleen eikel zeggen?

edit2: laat maar helemaal, ik heb topicreport gedaan en zoek het lekker zelf maar uit verder.

[ Voor 73% gewijzigd door sdomburg op 31-12-2003 01:24 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

:?

Adobe zou toch sowiezo iets moeten zeggen lijkt me toch?

Op zich een zeer logische zoek-term lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
wtf jullie willen alleen maar pc nerds op forum.

iedereen lost zijn problemen zelf op.

dus GoT overbodig

• RèLF
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 01:22:

dus GoT overbodig
:?
Relax gozer, hierboven staat toch genoeg info om je verder te helpen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dus GoT overbodig
Dingen die je met gewoon een beetje logisch nadenken en wat eenvoudige handelingen -zoals een zoekterm in google of de search inrammen- kan oplossen wel ja.

Dit is hier geen helpdesk.....

even een stukje algemene FAQ:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Forumgedrag / Huisregels

Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, handleidingen en een gezond verstand zijn goede hulpmiddelen.)
Gebruik de search en lees de forum-FAQ's voordat je een topic opent.
Plaats je topic in het juiste forum.
Gebruik een duidelijke topictitel en geef goed aan wat er aan de hand is en wat je zelf al geprobeerd hebt of nog wil gaan proberen.
Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
Plaats geen onzinnige replies.
Wees te allen tijde behulpzaam en toon respect voor anderen en het forum.

[ Voor 58% gewijzigd door WFvN op 31-12-2003 01:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
hoe moet ik als niet pc nerd weten dat als er iets bij configuratie scherm staat weten dat het software is met de naam Adobe Gamma.(weet je gelijk waarom ik dit topic hier zet)
Dus geen loader.

en daarom vraag ik het hier.

en je moet niet blaaten dat ik er niet genoeg tijd in heb gestoken want ik ken geen gek die op dit tijdstip nog bezig is met pc problemen.

oja en eikel dat was niet serieus bedoeld.
kijk je naam 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 01:32 ]

Verwijderd

dus GoT overbodig
Rob Oudejans wat zeik je nou. Als je domme vragen stelt kun je domme antwoorden verwachten. Als je simpel even je grijze massa gebruikt die in je hoofd zit had je zelf ook wel op een antwoord kunnen komen en niet meteen zo hoeven antwoorden eikel :-)

En als er geen gek is die op dit tijdstip hier komt waarom ben jij hier dan nog :-). Moet je eens over nadenken met diezelfde grijze massa

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 01:32 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 01:29:
hoe moet ik als niet pc nerd weten dat als er iets bij configuratie scherm staat weten dat het software is met de naam Adobe Gamma.(weet je gelijk waarom ik dit topic hier zet)
Dus geen loader.
Okee.... die 'loader' moet je mogelijk maar net weten.

Maar:

[google=adobe gamma]

is ook voor jou niet te ver gezocht; staat notabene gewoon in je screenshot......
En ook met die zoektermen krijg je genoeg hits om een conclusie te kunnen trekken....
fout dus
en je moet niet blaaten dat ik er niet genoeg tijd in heb gestoken want ik ken geen gek die op dit tijdstip nog bezig is met pc problemen.
Wellicht ben je niet geheel op de juiste manier bezig. Geloof het of niet, maar met de search van GoT en al helemaal met google kan je echt enorm veel problemen oplossen.

• RèLF
Dus geen loader.

http://www.adobe.com/support/techdocs/13252.htm

Vertelt je precies wat Adobe Gamma doet en hoe je het kunt instellen.

edit:
tiepvauten

[ Voor 3% gewijzigd door RèLF op 31-12-2003 01:35 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Dus geen loader.

*zucht* Ik moet toch even weer reageren, als je ook tegen andere userts uit gaat vallen. Om mijn eerste vraag nog eens te herhalen; wat ging er mis toen je http://www.google.nl/sear...8&q=%22adobe+gamma%22&lr= in Google invoerde?

http://gathering.tweakers.net/forum/faq We verwachten toch minimaal een _heel_ klein beetje inzet alvorens je een topic opent. Bedenk dat wij hier je vrijwillig helpen. Beetje respect graag.

edit: spuit 11; het lijkt me behoorlijk duidelijk nu. Als je geholpen wilt worden moet je je eerst fatsoenlijk gedragen.
oja en eikel dat was niet serieus bedoeld.
kijk je naam 8)7
Als dat niet serieus bedoeld was, waarom post je het dan? Voegt weinig toe he.
Maar je verwacht wel dat wij op dit tijdstip met JOUW problemen bezig zijn?
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 01:38:
ik ga slapen

en morgen weet uren zoeken omdat ik de juiste kennis niet heb.
maarja waarom zou je het ff kunen vragen bij mensen die er verstand van hebben.
ipv

helemaal uren gaan zoeken om 1:38 @night
Welke zoekterm(en) heb je gebruikt dan dat je uren (!) aan het zoeken bent geweest?

Mizitras: www.gratis-antwoorden-zonder-te-zoeken.nl bedoel je? :*

[ Voor 51% gewijzigd door sdomburg op 31-12-2003 02:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga slapen

en morgen weer uren zoeken omdat ik de juiste kennis niet heb.
ipv

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik ga slapen

en morgen weet uren zoeken omdat ik de juiste kennis niet heb.
ipv

Tja, neem een cursus google ofzo..... Kan je in de toekomst tijd schelen.

de EERSTE hit met [google=adobe gamma] levert al voldoende stof op man.....

Dit heeft NIETS te maken met wel/geen verstand van zaken hebben maar gewoon met de kwestie wel/niet te lui om zelf even te zoeken... ja echt EVEN maar. De zoektermen 'adobe gamma' staan al op je scherm. Google is ook maar een paar tekens intikken. Die extra tik op de enterknop mag ook geen drastische energieproblemen opleveren lijkt me. Dan met je muis naar de eerste hit toe gaan is dan wellicht teveel gevraagd? Of is het de klik die daarna moet volgen? Of het doorlezen van de tekst die daarna verschijnt?

Dit alles kan binnen 10 seconden uitgevoerd worden!!!!!! Als je DAT al te lang zoeken vind, of als jij het niet binnen die 10 seconden redt, zou ik dus ECHT een cursus google nemen, een cursus typen, een *** (niet netjes om te zeggen) laten afnemen of allemaal. Kom op man... dit vind ik toch eigenlijk te simpel voor woorden....

[ Voor 48% gewijzigd door WFvN op 31-12-2003 01:44 ]

• RèLF
* RèLF vind dat dit geen flame topic moet worden

Laat de TS morgen eens met een frisse pan naar deze posts kijken, dan is zijn probleem zo opgelost ;)

offtopic:
Tijd voor een biertje niet?

Verwijderd

ik ga slapen

ipv

Iedereen die hier op GoT zit en normale topic opent omdat hij het echt niet meer weet heeft er echt werk van gemaakt en meer uren aan zoeken besteedt dan dat simpele gezeur van jou. Het is heel simpel. BV je weet iets niet van een bepaald programma:

1. Je zoekt naar een help van dat bepaalde programma.

Geen antwoord

2. Je kijk wie de maker is en zoekt op de site

Geen antwoord

3. Je tik de naam van het programma in in google

als je het dan nog niet weet dan kun je misschien een topic gaan openen op GoT. Maar dan ben je meestal wel achter het antwoord zoniet dan ben je al zeker een dag bezig geweest. Gewoon effe moeite doen dat doet iedereen hier en als je het dan nog niet weet dan willen we je gerust proberen te helpen met je probleem.

PS.

Heb trouwens even voor de gein al jou geopende topics gelezen en zo te zien ben je hard leers. Veel van je topics zijn onzinnig of worden verwezen naar een faq van GoT. Wanneer leer je nou eens man. Je bent echt te lui om zelf wat te doen. Je zou eerder een ban moeten krijgen voor slecht gedrag. Je weet het waarschijnlijk zelf ook wel omdat je in het dagelijks leven ook zo bent. Maar goed eens zul je een keer op je b*k vallen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 02:06 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ga slapen

ipv

Zodat je niet afhankelijk wordt van andere mensen (en het blijft).

Ook is er een 'bevriende' website met GOT als je wil waar ze ook een forum hebben met misschien meer 'ontvankelijke en begripvolle' gebruikers tov hier op GOT waar alleen maar 'nerds' en 'seuten' zitten.

Dit is geen grap hoor, ik ben hun site namelijk ook eerst gepasseerd voordat ik definitief naar hier ben verhuisd. Dus als een andere GOT'r ff de naam van dat forum wil geven aub. Dan ben je ver geholpen, beloofd.

En wees een beetje liever tegen mijn mede tweakertjes joh. Door de mensen voor de borst te stoten worden zij er niet toegeefelijker of behulpzamer op.
Ze hebben je dan nog het antwoord verschaft en dan dit onrespect |:(

Het is toch Kerst en een feestelijk deugdzaam nieuwjaar voor ieder van ons hé? Niet? :+

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
King Nebka
Noob In Tha House
No comments.

PS: Wil een modje hier eens orde op zaken komen stellen? Het antwoord is gekomen, en draadje mag wel dringend dicht voordat dit helemaal een geflame wordt. Of er verder nog iets moet worden ondernomen is their call, maar ik zie dat sommige tweakers daar terecht imho toch op aandringen.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat jij jezelf een n00b noemt, oké, maar dat je een behulpzame user uitmaakt voor een eikel, nee dat gaat te ver. Zulk onvriendelijk volk dulden wij hier niet. Check je mail en tot over een week.

Dit topic is bij voorbaat verpest, dicht.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 31-12-2003 07:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.