Toon posts:

Radeon 9800 pro All In Wonder TVtuner probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro AIW.
Nu krijg ik bij de initialisatie van het TV tuner gedeelte alleen de keuze om Noord en Zuid Amerikaanse landen te kiezen.
Ik kan dus geen Nederland selecteren.
Dit is nodig om de tv kanalen te kunnen zoeken en instellen via de kabel / antenne.

Heeft iemand hier meer ervaring mee??
En als het kan , graag een oplossing.

Alvast bedankt.

Michel

Verwijderd

Als je met Direct X 9.0b werkt moet je een patch downloaden. Die stomme Amerikanen zijn vergeten dat het grootste gedeelte van de wereldbevolking niet met NTSC werkt. Als je die patch geinstalleerd hebt kun je weer meer functies gebruiken.

Even zoeken:

................

Hieronder het antwoord van Hercules op mijn vraag! Volg de link voor meer info!

Dear Customer,

This latest DirectX release from Microsoft adversely affects a subset of ATI products with PAL TV Tuners.

Please read the following article to get the full details: http://mirror.ati.com/support/infobase/4254.html

Please download and install the patch:
http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b

Regards,
Marcel Jasper
Hercules/Thrustmaster Technical Support

Verwijderd

Topicstarter
thesiem1972,

Bedankt voor jouw snelle reply.
Echter wellicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest.
De kaart (9800 Pro AIW) heb ik via E-bay in de V.S. gekocht.
Bij de specificaties op de ati site staat dat ie zowel PAL alsook NTSC "draait"
Ik heb die patch van DirectX 9.0b geinstalleerd maar het probleem blijft:
Als ik de TV functionaliteit wil installeren vanuit de "task bar" kom ik uit bij het
zogenaamde "Wizard initialisatie TV kanalen" scherm.

Bij stap 1: selecteer de juiste kabel of antenne voor jouw REGIO
kan ik wel KABEL aanvinken echter in het vakje van de REGIO kan ik alleen maar kiezen uit landen zoals Vietnam, Suriname, Nederlandse Antillen, V.S. etc, etc.
Oftewel ik moet daar "Nederland" selecteren maar die staat er niet bij.... er staan
helemaal geen Europese landen in die keuzelijst! (wellicht wordt de keuze van het initialisatie programma beinvloed door de TVtuner (hardware zelf) of door diens firmware??? .............. HELP, HELP en nog eens HELP!!! 8)7 _/-\o_

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 19:35

CaDje

Framedrops for life

soms zit er een jumper op de videokaart waarmee je NTSC of PAL kunt kiezen.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
heb je toevallig wel Norfolk Island in je lijst staan? probeer die dan eens, Nederland werkte hier gek genoeg niet, maar op aanraden heb ik Norfolk geprobeerd en werkte toen wel :D

Verwijderd

Ik heb met mijn 9800SE AIW drie opties.

Samengesteld
S-video
Antenne

Als ik antenne kies werkt alles perfect. Ik weet niet in hoeverre de 9800Pro AIW verschild van de 9800SE AIW.

Verwijderd

Mijn ervaring is dat die automatische zenderzoek functie nooit echt lekker werkt. Ik heb voor m'n Hauppage gewoon de frequenties ingetikt met de hand. Daarna wel ff regfile'tje gemaakt voor de volgende keer.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens (en Meisjes?),

Bedankt voor jullie super snelle reacties;

Cadje........ Ik heb geen jumper op de kaart kunnen ontdekken.

Unfor......... Ik kan helaas geen "Norfolk Island kiezen (wel Vietnam etc, etc.)

Thesiem 1972 ....... Ik heb ook die 3 mogelijkheden en mijn kabel doet het wel
ik heb inmiddels wel wat (zwart wit met veel storing) beelden van bijv nederland 3 en MTV maar het probleem blijft het goed kunnen afstemmen van de tv kanalen(kabel/antenne) bij het initialisatiescherm krijg ik 69 NIET werkende kanalen
Als ik die vervolgens 1 voor 1 toch bekijk zie ik af en toe een zender (superslecht) doorkomen.

Maui 71........ Dat handmatig invoeren van frequenties kan bij mij in dat initialisatie programma niet! Echter 1 en ander zal toch wel degelijk in een soort van logbestandje moeten worden opgeslagen. als ik nou weet welk bestandje dan kan wellicht iemand van jullie mij die betreffende file mailen (michel@cistron.nl) en kan ik mijn eigen file hiermee overschrijven (of met een texteditor pas ik de hele boel zelf aan). Alvast heel erg bedankt voor jullie reply's _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Billcruz007
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03-2025
het is wel handig als je erbij vermeldt wat voor software je geruikt en welke versie.

kijk dan ook ff of je updates kan vinden bij de ati site, zoek dan naar de multimedia centre. (bijv. http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=13&submit.y=7 voor de drivers voor XP)

als je dan de nieuwste versie van Multimedia centre hebt gehaald kun je wel kiezen uit europese landen en kun je hem op Norvolk Islands zetten zodat de zenders, raar maar waar, het doen :)

succes

Verwijderd

Topicstarter
Billcruz007,

Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb de volgende software geprobeerd.
Catalist 3.5 t/m 3.10 (is laatste nieuwe)
MMC 8.5 t/m 8.8 (is laatste nieuwe)
Remote Wonder 1.5 tm 2.2

MMC 8.5 t/m 8.7 geven geen mogelijkheid tot invoeren van Europese "Regio"
MMC 8.8 geeft inderdaad wel die mogelijkheid (Norfolk Islands en zelfs Nederland
ECHTER bij die MMC 8.8 versie is opeens, bij initialisatie, die derde connectionmogelijkheid verdwenen!
Je weet wel;
1= Samengesteld (Composite)
2= S-video (Super VHS)
3 = Antenna (Antenne of Kabel) deze mogelijkheid is in mijn versie MMC 8.8 WEG!
ATI geeft (op de site) in al hun wijsheid aan dat er dan geen TV-tuner gevonden is???
(wel bij eerdere versies zoals MMC 8.5 tm MMC 8.7 maar dan dus geen Europa als keuze? 8)7 8)7 8)7

Ik denk zelf dat er nog steeds een mogelijkheid zit in zo'n frequentielijst of kanalenlijst, immers er moet voor die Ati kaart toch een file zijn waarin die
kanalenkeuzes in een soort van configuratiebestandje moeten zijn opgeslagen.
Als ik nou weet welke, of ik kan van jouw of iemand anders die file gemaild krijgen
(michel@cistron.nl) dan ben ik wellicht weer een stap dichterbij (ik zal die knakkers bij ATI ook eens ff mailen!!!!!

• Billcruz007
als het de zenderlijst is wat je wilt dan kan je dat hier vinden: http://www.upc.nl/frequencies_select.php

maar dan heb je nog steeds niet je probleem op een juiste marnier opgelost, maar vooruit dan maar :P

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
weet je zeker dat je de patch uit thesiem's post hebt geinstalleerd? in DX9b zit namelijk een bug die bepaalde tv-tuners uitschakelt.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 03:32:

MMC 8.8 geeft inderdaad wel die mogelijkheid (Norfolk Islands en zelfs Nederland
ECHTER bij die MMC 8.8 versie is opeens, bij initialisatie, die derde connectionmogelijkheid verdwenen!
Je weet wel;
2= S-video (Super VHS)
ATI geeft (op de site) in al hun wijsheid aan dat er dan geen TV-tuner gevonden is???
DirectX update installeren!

Deze topc lijkt verdacht veel op deze topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/854734

This footer is intentionally left blank

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 11:50
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 03:32:
Billcruz007,

Bedankt voor jouw reactie.

Ik heb de volgende software geprobeerd.
Catalist 3.5 t/m 3.10 (is laatste nieuwe)
MMC 8.5 t/m 8.8 (is laatste nieuwe)
Remote Wonder 1.5 tm 2.2

Je weet wel;
2= S-video (Super VHS)
(wel bij eerdere versies zoals MMC 8.5 tm MMC 8.7 maar dan dus geen Europa als keuze? 8)7 8)7 8)7

Ik denk zelf dat er nog steeds een mogelijkheid zit in zo'n frequentielijst of kanalenlijst, immers er moet voor die Ati kaart toch een file zijn waarin die
kanalenkeuzes in een soort van configuratiebestandje moeten zijn opgeslagen.
Als ik nou weet welke, of ik kan van jouw of iemand anders die file gemaild krijgen
(michel@cistron.nl) dan ben ik wellicht weer een stap dichterbij (ik zal die knakkers bij ATI ook eens ff mailen!!!!!
installeer die directx9.0b patch eens... dan verdwijnt dit probleem

• Billcruz007
haha jah het is wel de bedoeling dat die patch geinstaleerd is, wel doen wat we zeggen he :p

Verwijderd

Topicstarter
Jongens (en Meisjes?)

Hartelijk dank voor jullie reakties.

Neem van mij aan, ik heb ECHT wel die patch van DirectX 9.0b geinstaleerd.

En met een zendertabel/frequentielijst bedoel ik niet eentje van Essent, UPC ofzo
maar een file en/of register instelling waar ATI raad mee weet.

Het lijkt net of geen enkele versie van MMC raad weet met het feit dat ik in Europa
met een amerikaanse kaart (VIA E-bay gekocht in Texas) nederlandse TV kanalen
wil instellen. :'( :'( :'(

P.s. Wie van jullie heeft zelf een "Amerikaanse" Ati Radeon 9800 PRO AIW die WEL
goed werkt (en dan met name het TVtuner gedeelte met nederlandse
zenders) ???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nieuwe iedeeen en/of oplossingen :X :X :X

• Billcruz007
sorry ik heb overal gezocht naar waar ati die zenders opslaat maar ik kan het niet vinden, dus hebben ze het waarchijnlijk gecodeerd of ik ben blind :)

als iemand het weet waar ati de frequenties opslaat wil je het dan even posten want ik ben nu wel erg nieuwsgierig, want ik ga binnenkort mij pc formateren dus dan kan ik makkelijk die zenders terug zette >:)
help me, ojah en hem ook :9

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 11:50
je kan je zenders handmatig installeren door te klikken op exhaustive scan en dan wanneer ie bezig is weer op cancel te klikken. dan vind ie niets en wist ie je huidige lijst. ik weet echter niet waar hij alles opslaat

edit ontopic:
het zou natuurlijk kunnen zijn dat je tuner geen pal signaal kan detecteren. dan heb je sowieso een probleem, en kan je nooit je tuner gebruiken behalve met een ntsc signaal

[ Voor 31% gewijzigd door jpvk007 op 03-01-2004 10:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je met dat laatste gewoon gelijk hebt, hier is de rekensom:
NTSC tuner op en Ati radeon AIW 9800 Pro uit Amerika (via E-bay gekocht).
+ Pal signaal door nederlandse kabelmaatschappij
= probleem met ontvangen en installeren van het TVtunergedeelte. :'( :'(

• bluejay28
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik ben er ook nog niet uit. Ik heb ook opeens Nederlands en Norfolk Islands gehad etc. maar dan was inderdaad de analog antenna mogelijkheid weg!

Nu vraag ik me af: is het wellicht op te lossen met een PAL Biosflash?? Iemand hierover meer info??

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

bluejay28 schreef op 11 januari 2004 @ 02:32:
Ik ben er ook nog niet uit. Ik heb ook opeens Nederlands en Norfolk Islands gehad etc. maar dan was inderdaad de analog antenna mogelijkheid weg!

Nu vraag ik me af: is het wellicht op te lossen met een PAL Biosflash?? Iemand hierover meer info??
als je dit weer voor elkaar kan krijgen, moet de de directx patch installen:

http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b

dan is de analoge tv-tuner er weer wel :P

get rich or die try'in

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:42
Ik heb een ander vreemd probleem met de TV-Tuner, namelijk ik heb geen geluid, ik heb de kabel in mijn Lijn-Ingang van mijn nforce2 moederbord (asus) maar ik krijg maar geen geluid wat ik ook probeer.
Weet iemand hoe dit wel voor mekaar te krijgen is en oplossing zoals koop een creative vind ik nou niet echt een oplossing :P

• Billcruz007
"MMC 8.5 t/m 8.7 geven geen mogelijkheid tot invoeren van Europese "Regio"
Je weet wel;
2= S-video (Super VHS)
ATI geeft (op de site) in al hun wijsheid aan dat er dan geen TV-tuner gevonden is??? "

heb je al geprobeerd nog een keer de patch toe te passen nadat je mmc 8.8 hebt geinstaleerd?

Verwijderd

Staat je Videokaart niet gewoon hardcoded op VS? Dat zou betekenen dat je geen mogelijkheid hebt tot kiezen van NL, aangezien je 'm op e-bay gekocht hebt..

Misschien kun je de bios naar een europese kaartflashen?

Ik heb zelf een pro aiw, na het installeren van de patch had ik nergens last meer van, al moet ik er wel bij vermelden dat je die beter in safemode kan installen.

• bluejay28
  • Laatst online: 21-11-2022
Toch een kleine kick, mede omdat Connect3D mij verzekerde dat geen enkele kaart van hun NTSC only is... Weet iemand al iets meer? Een biosflash gooit volgens anderer fora alleen je TV-out om, niet je TV-tuner standaard.

Hier een plaatje van het probleem: http://www.inperpetuum.nl/tuner.jpg

Iemand nog een idee?

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:46

mjl

Ugh

Als je tuner daadwerkelijk NTSC is heb je echt pech, volgendekeer een Nederlandse versie kopen. Mocht je een PAL tuner hebben dan staat op deze site hoe je je tuner relatief makkelijk kunt instellen en je van de zenderinstellingen een registry backup kunt maken.

ATI AIW TV-Tuner Problemen & Oplossingen

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 30-06-2004 10:13 ]

-------

Pagina: 1