[tv-tuner] Geen zenders te ontvangen..

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluejay28
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-11-2022
Ik heb een ATI Radeon 9800 Pro AIW. Nu kan ik bij het Multimediacenter als ik op TV klik en deze ga configueren, niet Nederland als landinstelling kiezen (broadcast standard). Eigenlijk alleen maar Zuid-Amerikaanse landen en Canada/USA. Ik vind dan ook geen kanalen? Heeft dit iets te maken met een optie van NTSC/PAL ? Zo ja waar zet ik dit om zodat ik ook de keuze krijg uit Europese (lees: Nederland) landen. Dit wordt wel erg frustrerend zo.

Ik las al dat je voor Norfolk moest kiezen maar dat land is er uiteraard ook niet bij. Weet iemand of er dan een jumper is op de kaart die kan worden omgezet als het inderdaad alleen NTSC kan ontvangen? Ik word gek hier!

Verwijderd

Installeer de DirectX9.0b patch: http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b
en vergeet niet de WDM Capture Drivers voor VIVO kaarten te downloaden bij Ati (indien je geen full driver hebt geinstalleerd).

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2003 06:52 ]

Verwijderd

Heb jij jouw kaart in amerika / canada gekocht middels E-bay ofzo ?
Of heb jij jouw kaart gewoon in Nederland gekocht.

Ik denk Namelijk dat het probleem zit bij de Hardware.
Volgens mij heb jij een NTSCtvTuner op jouw kaart zitten.
Er ontstaat dan de volgende situatie:
Na het installeren van MMC 8.5 of 8.6 of 8.7 gaat bij het initialisatie scherm
de software ervan uit dat je in 1 van de "NTSC-landen" zit.
En dus krijg jij ook alleen maar de keuze uit 1 van die landen.

Als je nu MMC 8.8 installeert gaat de volgorde net andersom:
Je mag nu wel een Euopees land selecteren (Norfolk Island en zelfs NEDERELAND)
Echter als je nu verder wil gaat de software checken of je een PALtvTuner op de kaart hebt zitten ...... die heb jij niet en dus kun je dan aleen maar als bron 2 van de 3 keuzes maken (connection)
1 Composit (Samengesteld)
2 S-video (SVHS)
3 Antenna (Antenne / Kabel)
die 3 keuze die je dus nodig hebt om de kanalen "af te gaan" die onbreekt dan dus

Ik volg dit soort topics op de voet omdat ik het zelfde probleem heb.
Wellicht een suggestie:

Ik denk zelf dat er nog steeds een mogelijkheid zit in een frequentielijst of kanalenlijst, immers er moet voor die Ati kaart toch een file zijn waarin die
kanalenkeuzes in een soort van configuratiebestandje moeten zijn opgeslagen.
Als iemand nou weet welke, of iemand kan die die file mailen
(michel@cistron.nl) dan ben JIJ en ik wellicht weer een stap dichterbij (ik zal die knakkers bij ATI ook eens ff mailen!!!!!

Succes 8)7 8)7

• bluejay28
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 06:45:
Installeer de DirectX9.0b patch: http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b
en vergeet niet de WDM Capture Drivers voor VIVO kaarten te downloaden bij Ati (indien je geen full driver hebt geinstalleerd).
Ik had directx 9.0b. Allereerst kon ik helemaal niets kiezen! Daarna de Hotfix van Microsoft voor 9.0b geinstalleerd en toen kwam het lijstje met (Zuid)Amerikaanse landen er te staan. Heeft dus weinig zin gehad, ben teruggegaan naar 9.0a en toen zag ik gelijk de landen... echter weer alleen die (Zuid)Amerikaanse.

• bluejay28
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 10:10:
Heb jij jouw kaart in amerika / canada gekocht middels E-bay ofzo ?
Of heb jij jouw kaart gewoon in Nederland gekocht.

Ik denk Namelijk dat het probleem zit bij de Hardware.
Volgens mij heb jij een NTSCtvTuner op jouw kaart zitten.
Er ontstaat dan de volgende situatie:
Na het installeren van MMC 8.5 of 8.6 of 8.7 gaat bij het initialisatie scherm
de software ervan uit dat je in 1 van de "NTSC-landen" zit.
En dus krijg jij ook alleen maar de keuze uit 1 van die landen.

Als je nu MMC 8.8 installeert gaat de volgorde net andersom:
Je mag nu wel een Euopees land selecteren (Norfolk Island en zelfs NEDERELAND)
Echter als je nu verder wil gaat de software checken of je een PALtvTuner op de kaart hebt zitten ...... die heb jij niet en dus kun je dan aleen maar als bron 2 van de 3 keuzes maken (connection)
1 Composit (Samengesteld)
2 S-video (SVHS)
3 Antenna (Antenne / Kabel)
die 3 keuze die je dus nodig hebt om de kanalen "af te gaan" die onbreekt dan dus

...

Ik denk zelf dat er nog steeds een mogelijkheid zit in een frequentielijst of kanalenlijst, immers er moet voor die Ati kaart toch een file zijn waarin die
(michel@cistron.nl) dan ben JIJ en ik wellicht weer een stap dichterbij (ik zal die knakkers bij ATI ook eens ff mailen!!!!!

Succes 8)7 8)7
Ik heb mijn kaart van iemand anders via Marktplaats gekocht. Het was onmogelijk te zien (en had ik ook nooit verwacht) dat er onderscheid was van TV-tuners. Verder is ie wel helemaal compleet enzo hoor :P

Ik heb MMC 8.8 en WEL gewoon de keuze om kanalen af te gaan! Bij sommige landen zie je soms wel eens bij het scannen dat het beeld even vervormt maar dan vindt hij het kanaal nog steeds niet. Een optie voor handmatig configureren heb ik niet gevonden. Maar als iemand iets dergelijks heeft ben ik heel blij dat te horen!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 10:10:

Het is geen bestand maar een registrykey waarin de zenders opgeslagen worden. Geef een zender maar eens een rare naam (bv qwqwqwqwqw) en zoek daar dan naar. Nu nog een simpele manier vinden om de zenders in de juiste volgorde te krijgen.

PS Jouw zenderlijst/frequentielijst komt vast niet overeen met een willekeurig ander persoon. Ik heb bv Multikabel in de Wieringermeer, en die heeft vast een andere zenderindeling/zenderaanbod dan bv Chello/UPC in A'dam.

[ Voor 3% gewijzigd door ajhaverkamp op 31-12-2003 11:31 ]

This footer is intentionally left blank

• bluejay28
Tja, maar als ik niet eens 1 zender kan vinden/installeren heeft een registerkey ook niet zoveel zin toch?

Vind het gewoon raar dat ik geen Europese landen zie staan. Kan het niet iets anders software-gerelateerd zijn? Mijn Landsinstellingen etc. staa trouwens gewoon op Nederland hoor.

• bluejay28
Kan iemand hiernaar kijken?

http://www.microsoft.com/...endixes/Country_Codes.htm

Volgens mij heeft het er zeker mee te maken?! Maar weet niet precies hoe ik dit moet gebruiken. Thanks!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 11:50
zet in je mmc 8.8 van ati je land eens op norfolk eilanden... wanneer ik hem op nederlandse kabel zet vind ie de kanalen, maar krijg na 1 sec weer sneeuw... de norfolk eilanden doen het wel

• bluejay28
jpvk007 schreef op 31 december 2003 @ 13:13:
zet in je mmc 8.8 van ati je land eens op norfolk eilanden... wanneer ik hem op nederlandse kabel zet vind ie de kanalen, maar krijg na 1 sec weer sneeuw... de norfolk eilanden doen het wel
Ook Norfolk staat niet het dropdown-lijstje. Wel landen als Aruba, Suriname, U.S.A. etc. etc.

Verwijderd

Hey Defpaul,

Ik krijg van steeds meer "kenners te horen" dat die ati AIW NIET met
1 tuner die alle standaarden (NTSC / Pal B / Pal G / NTSC J etc. etc) aankan is uitgevoerd (de ATI site is hier , maar dat er per (verkoop)gebied een specifieke TVtuner op zit.
Een Kaart uit Amerika/Canada heeft dus een NTSCtvTuner "on board" en een
kaart uit Europa heeft een PALtvTuner op de kaart zitten.

Als je zo'n Amerikaanse/Canadese kaart hebt (zie stickers op de achterkant van de kaart) dan kun je het waarschijnlijk wel schudden.
Deze kan immers gewoonweg niet overweg met het PAL(kabel)signaal dat uit
jouw "muur" en/ of meterkast komt.

p.s. Ben je al dichter bij een oplossing ?? (heb zelf namelijk het zelfde probleem)
8)7 8)7 8)7 8)7

• bluejay28
Nee nog niet,

Heb hem 2ehands gekocht, de persoon van wie ik hem kocht beweerde wel TV te kunnen kijken maar het is mij dus (nog) niet gelukt. Ik hoopte eerst nog op een Jumper op de kaart maar die is er niet op mijn uitvoering.

Eerst maar zekerheid en dan evt. wat tweaken ofzo? Als er nog tips zijn, graag!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

ik ben in het gelukkige bezit van een kaart die het wel doet :P maaaaarrrrrrrr.

als we dan eindelijk zover zijn dat we beeld hebben, is het geluid niet optimaal, ik gebruik nu mmc 8.6 want met 8.8 krijg ik de rage theater audio niet aan de gang, iemand enig idee wat hier de oorzaak van is :?

A7N8X deluxe 2.0
ati radeon 9800 se aiw
creative soundblaster live platinum
512 mb pc 3200 dual channel ddr
athlon xp 2600+ barton (512 l2 cache)

get rich or die try'in

• bluejay28
Tja leuk voor jou maar dit lost mijn probleem niet op... Suggesties iemand??

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

mmc installen incl. wdm drivers en de patch voor directx 9

http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b

beetje zoeken en je had hem makkelijk zelf kunnen vinden, er lopen genoeg topics op dit moment. :)

get rich or die try'in

• bluejay28
Ja mooi gezegd maar deze dingen heb ik dus allang geprobeerd he!
Ik heb een fresh install gedaan. Zit nu op MMC 8.8, kan Netherlands kiezen maar geen TV-Tuner en de Directx Patch is alleen voor 9.0b (heb express A geinstalleerd). Nu heb ik zo'n beetje elke combi wel gehad. Ben benieuwd of er al meer oplossingen zijn. Ik hou alle lopende topics in de gaten hoor.
ModmaN schreef op 11 januari 2004 @ 14:30:
mmc installen incl. wdm drivers en de patch voor directx 9

http://www.microsoft.com/...77-4a0e-91d0-b4310675b02b

beetje zoeken en je had hem makkelijk zelf kunnen vinden, er lopen genoeg topics op dit moment. :)

• ModmaN

ModmaN

Damn i'm good

dan denk ik dat je pech hebt en er een ntsc tuner op heb zitten en geen pal.

ik heb een philips-tuner, wat staat er op die van jou?

[ Voor 28% gewijzigd door ModmaN op 11-01-2004 22:12 ]

get rich or die try'in

• bluejay28
ModmaN schreef op 11 januari 2004 @ 22:11:
dan denk ik dat je pech hebt en er een ntsc tuner op heb zitten en geen pal.

ik heb een philips-tuner, wat staat er op die van jou?
Philips...

Verwijderd

Ik weet dat vaak voor tvouts pal/ntsc door het bios geregeld is. Als je nu de bios van een 9800pro AIW uit nederland kunt versieren en die erin flasht, misschien dat ie dan wel PAL pakt.

Ik kan je er helaas niet aan helpen (ben nog aan het sparen voor zo'n AIW :P)

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 17:04
het merk tuner zegt niet zoveel, philips/temic/lg ze maken allemaal zowel ntsc als pal tuners . Maar behalve philips staat er ook vaak nog een type nummer op de tuner en meestal zelfs wel pal of ntsc. Kijk daar nu eens naar.
Flashen om er maar even een pal tuner van te maken gaat niet werken, die tuner is of ntsc of pal of het is een combi tuner maar daar verander je met flashen (helaas) niks aan.

Overigens wel wazig dat je op een nederlandse veilingsite een ntsc tuner zou kopen, dan had de beste man dat wel even dienen te vertellen dacht ik zo.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• bluejay28
Nee dat snap ik dat Philips niet alles zegt. Ik had wel ergens iets over gelezen over flashen van het Bios zodat ie PAL signaal zou ondersteunen, maar dat forum kan ik niet meer vinden... Bummer.

Wat ik trouwens ook las is dat je het probleem zou kunnen omzeilen door je kabel aan te sluiten via S-video of composite. Is dat waar en wat voor kabels heb ik daar dan voor nodig?

Tja, ik vind ook dat die jongen van wie ik hem kocht ook wel had mogen melden dat de Tuner het niet deed, maar hij claimde zelf van wel dus nu zit ik met de gebakken peren.
amontillado schreef op 12 januari 2004 @ 19:23:
het merk tuner zegt niet zoveel, philips/temic/lg ze maken allemaal zowel ntsc als pal tuners . Maar behalve philips staat er ook vaak nog een type nummer op de tuner en meestal zelfs wel pal of ntsc. Kijk daar nu eens naar.
Flashen om er maar even een pal tuner van te maken gaat niet werken, die tuner is of ntsc of pal of het is een combi tuner maar daar verander je met flashen (helaas) niks aan.

Overigens wel wazig dat je op een nederlandse veilingsite een ntsc tuner zou kopen, dan had de beste man dat wel even dienen te vertellen dacht ik zo.

• bluejay28
KICK

Nog nuttige input ??

Verwijderd

http://www.softpedia.com/public/cat/12/1/12-1-14.shtml

Misschien dat je met dit progje wat kunt?

Verwijderd

bluejay28 schreef op 31 december 2003 @ 16:06:
[...]

Ook Norfolk staat niet het dropdown-lijstje. Wel landen als Aruba, Suriname, U.S.A. etc. etc.
Wat kan jij allemaal van Suriname ontvangen? Ben reuze benieuwd!!!!!
Pagina: 1