Voor de duidelijkheid: het gaat over de situatie dat je een .txt file in de startup van de user zet.
Het is een redelijke mate van beveiliging,
of een technische ingreep / valse signalen / valse sleutel / valse hoedanigheid. Als er dus geen redelijke mate van beveiliging aanwezig is, kan het alsnog onrechtmatige toegang zijn wanneer je bijv. onjuiste usernames op gaat geven (valse hoedanigheid).
Ik zie overigens dat ik het zelf ook verkeerd geinterpreteerd heb.
Om het maar even logisch neer te zetten:
code:
1
2
3
4
5
| beveiliging doorbreken
OR
( toegang verwerven door technische ingreep met behulp van
( valse signalen OR valse sleutel OR aannemen valse hoedanigheid)
) |
Een netwerk waar je zo opkomt (zonder WEP), daar is dus geen sprake van 'enige mate van beveiliging'.
Klopt.
Met een technische ingreep wordt waarschijnlijk bedoelt een password cracker e.d..
En juist die
waarschijnlijk is de issue. Jij kan nog zo goed bedenken wat je wel en niet goed vind, een rechter kan anders beslissen. Jij denkt dat het een password cracker is, maar misschien is het ook wel het toegang verkrijgen tot de administrative shares.
Wanneer we de voorgestelde situatie in de praktijk zouden toepassen, zouden we een paar dingen moeten doen:
1) Toegang verkrijgen door het netwerk, de SSID opvangen en verbinding maken
2) Toegang verkrijgen tot het computersysteem zelf en files plaatsen op het systeem
3) evt register aanpassen.
Stap 1 is rechtmatig, daar waren we het volgens mij over eens; er is geen redelijke mate van beveiliging aanwezig.
Stap 2 is waarschijnlijk onrechtmatig. Je zult in veel gevallen verbinding moeten maken met de administrative shares. Daarbij geef je de username van administrator op. Dat lijkt mij een valse hoedanigheid. Of er dan wel of geen wachtwoord op dat account zit (en of dat dan een redelijke mate van beveiliging is) is dan niet relevant.
Stap 3 zul je zeker moeten uitvoeren als administrator. Of als een gebruiker op het systeem, maar dan is dat ook het aannemen van een valse hoedanigheid.
Maar nogmaals: wat ik denk, ziet een rechter misschien heel anders. Of er moet Jurisprudentie zijn over dit onderwerp, maar daar heb ik niet naar gekeken.