Toon posts:

Terratec Cinergy 400 TV

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb 2 weken geleden Terratec Cinergy 400 TV gekocht, ik heb een probleem met het geluid.

k kan namelijk geen tv kijken met 5.1 boxsen en wel met 2.1 boxsen. Op een een of andere manier pakt hij de 5.1 opties niet. Dat komt omdat ik dan alle boxsen niet heb aangesloten dat moet ik doen omdat ik anders geen plugins meer over heb.

Ik heb een tussenkabel gekregen voor de verbinding tussen de tv kaart en de geluidskaart. Maar dat werkt niet bij mij omdat ik alle plugins al al vol heb met de 5.1 boxsen. Moet dit misschien anders dat er een in / output op die tvkaart zit......
Weet iemand waar ik die tussenkabel tussen moet doen?? of hoe je het probleem kunt oplossen??

groet'n :)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand???

modbreak

wacht voortaan even een dagje voordat je een topic weer onder de aandacht brengt, het wordt zo'n bende als iedereen dat gaat doen namelijk. Danku.

[ Voor 94% gewijzigd door ShittyOldMan op 30-12-2003 19:57 ]

• prozak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-08 00:24
bel het support nummer van Terratec in Nederland

Verwijderd

Ik snap je niet, je pleurt toch gewoon de output op de ingang van je geluidskaart, hoe is hier een probleem met 5.1? Welke geluidskaart heb je?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:28
Kan best kloppen lijkt me. De TV kaart levert een stereo geluid wat je vervolgens dus over 2 speakers krijgt te horen. Misschien dat sommige geluidskaarten dit vervolgens kunnen 'upmixen' o.i.d. zodat je tevens geluid uit je achter speakers krijgt (dit is dan dubbel stereo). Kijk hiervoor even bij de instellingen van de geluidskaart (welke geluidskaart heb je trouwens? Altijd handig om te vermelden ;)). Zet je windows geluidsinstellingen ook even op 5.1 speakers of quadrofonisch (via configuratiescherm/controlpanel, daar even verder kijken)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In aanvulling van de modbreak: Gelieve niet binnen enkele uren te kicken. Dit is geen betaalde helpdesk waar je een antwoord binnen enkele minuten kunt verwachten. GoT bestaat uit enthousiastelingen die als zij zin en tijd hebben, én een antwoord weten zullen antwoorden. Niet wanneer jij dat wil.

Er zijn bij de Cinergy kaarten 2 mogelijkheden voor het geluid:

De gemakkelijkste en traditionele manier is met het bijgeleverde kabeltje de TV-kaart te verbinden met de Line-In van de geluidskaart. Bij vrijwel alle TV-kaarten is dit de gebruikelijke methode. Ik kan nauwelijks aannemen dat er geen line-In ingang vrij is op je geluidskaart. Je mag dan wel een 5.1 geluidsset aangesloten hebben, dat maakt niet uit. Dat zijn uitgangskanalen, niet ingangskanalen. En de geluidsontvangst van de Terratec-kaart is sowieso maar stereo (2.0), dus of je nu 5.1 of 2.1 luidsprekers aansluit, dat zou niet mogen uitmaken. Je hebt toch hoogstens stereo (wel kun je vaak in de instellingen van de geluidskaart de voorste kanalen spiegelen naar de achterste zodat toch alle speakers geluid geven).

De andere manier is met de Terratec TV-applicatie. Die heeft namelijk geen kabeltje nodig tussen TV-kaart en geluidskaart. De Cinergy-kaarten kunnen namelijk hun geluid via de PCI-bus versturen. Dit werkt wel enkel met de Terratec TV-applicatie. De radio-applicatie ondersteunt dit niet. Op deze manier vermijd je de hele kabelkwestie.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SatCP schreef op 30 december 2003 @ 20:02:
De andere manier is met de Terratec TV-applicatie. Die heeft namelijk geen kabeltje nodig tussen TV-kaart en geluidskaart. De Cinergy-kaarten kunnen namelijk hun geluid via de PCI-bus versturen. Dit werkt wel enkel met de Terratec TV-applicatie. De radio-applicatie ondersteunt dit niet. Op deze manier vermijd je de hele kabelkwestie.
Fly 2000 tv kan ook gebruik maken van de interne dac.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor dat ik zo ongeduldig was maar wou snel weten wou s'avonds samen met iemand tv kijken met 5.1... O+ :P "

De geluidskaart die ik heb is: Realtek AC97 Audio met deze boxsen Creative Sound Inspire 5.1 T5400

dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk dat je 5.1 surround « krijgt met tv kijken ..

Al vast bedankt ik probeer zometeen wel effe wat

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 31 december 2003 @ 02:01:
[...]

Fly 2000 tv kan ook gebruik maken van de interne dac.
Heb je dan misschien een site voor mij waar ik dat kan downloaden???

gr

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 12:30:
Heb je dan misschien een site voor mij waar ik dat kan downloaden???
Ga je zelf even op google kijken? Of moet ik je handje vasthouden?

http://www.google.nl/search?q=fly+2000+tv

Programma staat zelfs in de meuktracker

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Het probleem van de TS is denk ik niet duidelijk. Hij moet de audio vanuit de TV-kaart doorlussen naar de line-in. Die heeft ie echter niet meer omdat deze nu een line-out van de 5.1 set is als ik het goed begrijp. Correct me if I'm wrong! Heb je intern geen aansluiting voor de CD-speler ofzo, dan zou je daar ff zelf een kabel voor moeten maken en ff intern je TV-kaart doorlussen naar je soundkaart (of onboard geval). Als het geluids via de PCI bus digitaal doorgelust kan worden is dat het makkelijkste (zoals boven al aangegeven).

[ Voor 13% gewijzigd door voodooless op 06-01-2004 01:35 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
little_soundman schreef op 06 januari 2004 @ 01:24:
[...]

Ga je zelf even op google kijken? Of moet ik je handje vasthouden?

http://www.google.nl/search?q=fly+2000+tv

Programma staat zelfs in de meuktracker
uh pippo ik bedoel wel dan de hele versie neit van die 30 dagen dingen misschien iemand ftp server ofzow packetnews kan um niet vinden kazaa enz oowk niet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 17:50 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

hey pipo, een beetje meer respect voor mensen die je proberen te helpen mag best hoor. Anders zoek je het maar lekker zelf uit of probeer je een forum waar niet wat eigen inzet verwacht wordt.

Zowiezo is vragen om warez hier verboden daar krijg je dan ook een officiele waarschuwing voor...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.