Toon posts:

[word 2000] sjabloon wijzigen van documenten

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
bij een klant zijn MS Word 2000 bestanden aangemaakt met een standaard sjabloon bijvoorbeeld test.dot, De documenten zijn nu verhuist naar een andere locatie en het sjabloon is niet meer aanwezig op die locatie. Het duurt nu 22 seconden voordat MS Word er achterkomt dat het sjabloon niet meer aanwezig cq. te bereiken is en gaat dan door met het bestand te openen.
:(

Is er miscchien iemand die weet hoe ik die bestanden in een klap van een ander sjabloon kan voorzien.

anders moet ik zo'n 5000 bestanden een voor een openen, inclusief 22 seconden per bestand wachten, en dan via sjablonen en invoegtoepassingen wijzigen.

is er een andere mogelijkheid?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Heb je een beetje verstand van Word-macro's want daar is het wel automatisch mee te doen via het References object, ik heb daar zelf ook ooit wat voor geschreven en dat was maar voor 100 bestanden maar het scheelde wel een hoop werk. Ik zal eens kijken of ik dat nog kan vinden.

En kan je het standaard sjabloon niet tijdelijk even terugzetten op de oorspronkelijke plek bij het wijzigen, dan gaat het openen van de documenten in ieder geval wat sneller.
Of eventueel zelf het standaard sjabloon in Word openen, mogelijk dat Word dat niet nog eens zelf op zoek gaat.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de verlate response, maar ik as eventjes buitenshuis.

Ja aan een macro zat ik ook al te denken maar dan zit ik met het feit dat de bestanden in diverse directory's staan en dat er ook andere files tussen staan, ik ben helaas geen macro nerd, dus als je enkele aanwijzingen zo kunnen geven zou ik je zeer dankbaar zijn.

helaas het orginele sjabloon is verloren gegaan.

er zou toch iets op te vinden moeten zijn bijvoorbeeld met vba of zoiets?

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik zal die code eens opzoeken, ik filterde daar ook al op bepaalde files en dat moet redelijk eenvoudig aan te passen zijn om ook directories af te gaan.

Ik hoop dat ik het vanavond kan vinden, moet ik ff op mijn laptop zoeken :)

Verwijderd

Topicstarter
thanks, lister

je zou me een hoop werk uithanden nemen.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
ach wat is drie jaar...
***kick***
Is hier al een antwoord op? ik ben erg benieuwd want ik kom hetzelfde probleem tegen...

diskeltische lurker

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

technopeuter schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:35:
ach wat is drie jaar...
***kick***
Iig te lang om een topic met zo weinig extra informatie een schop te geven. :|
Is hier al een antwoord op? ik ben erg benieuwd want ik kom hetzelfde probleem tegen...
Lees Verkeerde padverwijzingen in Word 2003 documenten* eens door. Als je dan er daarmee niet uitkomt, open dan gerust een nieuw topic, maar dan wel met wat meer informatie over de situatie, wat je gevonden en geprobeerd hebt en waarom de genoemde oplossingen niet voldoen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.