Verkeerde padverwijzingen in Word 2003 documenten*

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Topicstarter
oi, ik heb gezocht, maar kan hier weinig tot geen info over vinden op support.microsoft.com, google, Word help en GoT.

Ik heb op mijn werk Office 2003 geïnstalleerd en McAfee Virusscan Enterprise 8.0.0.
Sinds afgelopen donderdag krijgen een aantal gebruikers bij het openen van sommige (mooi he :| ) documenten dat ze 2 minuten moeten wachten totdat de Word viruscontrole klaar is (dan staat er links onderin het Word venster: 'Viruscontrole wordt uitgevoerd').

De gebruikers denken dan dat het niet meer lukt, dus knallen ze zelf Word er maar uit. Dan plaatst word dat document in de lijst van uitgeschakelde items (menu Help -- Info -- Uitgeschakelde items) waardoor als je de volgende keer dat document opstart je dan een (onterechte) melding krijgt dat het document beschadigd is.

Mijn vraag is eigenlijk hoe ik de Word viruscontrole uit kan zetten om te kijken of daarna het document wel gewoon snel geopend kan worden. Ik heb McAfee al gedeinstalleerd en nog zegt Word bij het openen dat de 'Viruscontrole wordt uitgevoerd'. Word help rept met geen woord over een viruscontrole en ook in extra -- opties kan ik niets vinden.

Ook als ik Word in safe mode opstart (winword.exe /safemode), duurt het openen minuten lang). Office heb ik ook opnieuw geinstalleerd.

Mocht iemand hier iets over weten, hoor ik het heel graag :)

[Edit:]
Ik heb net wat handigs ontdekt, je kan gewoon in Word documenten herstellen via Bestand -- Openen -- Selecteer het bestand en klik rechts van de knop 'Openen' op het uitklap menuutje en kies daar voor 'Openen en herstellen'. Helaas lost dit mijn probleem niet op maar ik vond het wel handig om te vermelden :)

[ Voor 19% gewijzigd door collin op 12-09-2005 11:29 ]

Mijn iRacing profiel

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

> Beveiliging & Virussen

[ Voor 80% gewijzigd door elevator op 12-09-2005 21:47 . Reden: O-) ]

Signature

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Bijna alle gebruikers hebben er nu last van. Het gros van de Word documenten is bjina niet meer te openen. Het enige wat lijkt te helpen is toch wachten totdat een document geopend is om vervolgens de inhoud te kopieren naar een nieuw leeg document en deze weer op te slaan. Maar goed, dit is geen oplossing voor de duizenden documenten waarbij het probleem zich voordoet.

Dus mocht iemand nog een ingeving hebben, hoor ik het graag!

Mijn iRacing profiel

• basset
  • Laatst online: 12:01
In all processes bij settings kun je volgens mij zorgen dat .doc documenten niet door de on-acces scanner heen gaan.

Nadeel is wel als je een virus binnen krijg via de mail, maar goed, daar heb je webshield SMTP voor ;)

Overigens heb ik versie 8 en office 2003 en heb ik nergens last van.

[ Voor 14% gewijzigd door basset op 13-09-2005 11:29 ]

Hop,hop,hop!

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
OK, het ligt aan ons huisstijl pakket. Dat stond voorheen op \\server1\huisstijl en dat is al weken geleden verhuisd naar \\server2\huisstijl, maar \\server1\huisstijl was nog wel te benaderen. Die heb ik donderdag uitgezet en sindsdien zijn er problemen!

Nou moeten alleen alle Word documenten worden aangepast, want die padverwijzing naar sjablonen staat nog verkeerd in die documenten! Als iemand daar een goede oplossing voor heeft, hoor ik het graag, want om nou duizenden documenten aan te passen (en dus per doc minuten wachten) schiet niet op :

[ Voor 30% gewijzigd door collin op 13-09-2005 12:24 ]

Mijn iRacing profiel

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Omdat het niet om een Beveiliging & Virussen probleem gaat, verplaats ik het topic maar naar Officesuites en -software waar het probleem beter tot z'n recht komt. :)

Signature

Verwijderd

even de oude share terug aanmaken en dan je documentsjabloonverwijzing aanpassen naar de nieuwe server. (of zet het op normal.dot als dat tot de mogelijkheden behoort).

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ik neem aan dat je alle instellingen (gebruikerssjablonen, werkgroepssjablonen etc) wel naar de juiste server laat wijzen? Dan zijn er vervolgens nog twee opties:
- een alias voor de server, zodat ook \\server1\ nog een geldig pad is of
- een macrootje

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Niesje schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:14:
Ik neem aan dat je alle instellingen (gebruikerssjablonen, werkgroepssjablonen etc) wel naar de juiste server laat wijzen?
Ja die staan nu wel goed, waardoor nieuw aangemaakte bestanden daar geen last meer van hebben.
Dan zijn er vervolgens nog twee opties:
- een alias voor de server, zodat ook \\server1\ nog een geldig pad is of
- een macrootje
Ja die macro heb ik ook gevonden, maar die ondersteunt geen subdirs en ze zitten verspreid in honderder directories :|

En als je een 'extra' netbios naam wil hebben voor een server moet je Clustering gebruiken (en we hebben Standard 2003, dus dat gaat niet). Een alias in DNS of in je Hosts file heeft geen zin.

Wellicht kan de time-out tijd verkort worden voor het zoeken naar Template lokaties binnen Word.. Daar ga ik nog ff naar kijken :)

[ Voor 7% gewijzigd door collin op 13-09-2005 17:12 ]

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

de macro gaat niet veel helpen trouwens, hetzelfde euvel gaat zich voordoen op het moment dat het document geopend wordt om de sjabloonverwijzing aan te passen. er is wel een hotfix beschikbaar beschreven in een KB (vind het zelf echter niet meer terug - heb het geloof ik al eens eerder op dit forum gepost) die een timeout instelt als een server niet gevonden wordt, zodat het document veel sneller opent.
edit:zie Your Word documents take a long time to open when they have attached templates

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2005 15:07 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

collin schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:09:
[...]

Ja die staan nu wel goed, waardoor nieuw aangemaakte bestanden daar geen last meer van hebben.

[...]

Ja die macro heb ik ook gevonden, maar die ondersteunt geen subdirs en ze zitten verspreid in honderder directories :|
Dan wrot je er een macro omheen die alle subdirs afloopt? Daar zijn ook wel weer voorbeelden van te vinden :)
En als je een 'extra' netbios naam wil hebben voor een server moet je Clustering gebruiken (en we hebben Standard 2003, dus dat gaat niet). Een alias in DNS of in je Hosts file heeft geen zin.
Hoezo clustering nodig? Dat snap ik niet.
Heb je dit gezien? Dat levert soms wel problemen op de validatie maar dat zou je even uit moeten proberen. Overigens kun je wel DNS inschakelen voor netbios resolutie, maar dan moet het topic weer naar WOS :)
[/]
Wellicht kan de time-out tijd verkort worden voor het zoeken naar Template lokaties binnen Word.. Daar ga ik nog ff naar kijken :)
Interessante optie, maar ik vrees dat dat ook een WIndows instelling is (time_out voor name_resolution)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Woei! Ik ga inderdaad vanavond proberen om via volgende methode een extra NetBIOS naam aan m'n server te hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
#############################
EXTRA DNS NAME FOR SERVER
Locate and then click the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Dnscache\Par
ameters
2. On the Edit menu, point to New, and then click Multi-String Value.
3. Type AlternateComputerNames, and then press ENTER.
4. On the Edit menu, click Modify.
5. In the Value data box, type the fully qualified DNS names of the
old servers. This action registers the
names in DNS. Each server name must be on its own line. For example,
type:
oldserver1.contoso.com
oldserver2.contoso.com
oldserver3.contoso.com

#############################
EXTRA NetBIOS NAME FOR SERVER
On the server, follow these steps to configure the OptionalNames
registry value:
a. Locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver
parameters
b. On the Edit menu, point to New, and then click Multi-String Value.
c. Type OptionalNames, and then press ENTER.
d. On the Edit menu, click Modify.
e. In the Value data box, type the NetBIOS names of the old servers
(oldserver1, oldserver2, and oldserver3)
each on their own line, and then click OK. This action registers the
names in Windows Internet Name Service
(WINS) for the server.
13. Restart the Server service on the server.

Als het werkt met 2003 zal ik het hier posten, maar dit is echt heel erg koel! Een soort doe-het-zelf-clustering zou je hiermee kunnen maken :)

Tnxs voor de tip!

Mijn iRacing profiel

• collin

collin

Who da man !!

Topicstarter
Nou net na werktijd bovenstaande ingesteld en het werkt! :)
Mijn probleem is hiermee verholpen!

[ Voor 10% gewijzigd door collin op 14-09-2005 22:00 ]

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1