Toon posts:

Vreemd netwerk probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik doet zich een heel raar probleem voor hier op (eigenlijk tussen) onze pc's.
We hebben nu al een half jaar PC1 met chello internet en 2 netwerkkaarten. Een van die netwerkkaarten zorgt dat we internet van Chello hebben en vanuit de andere gaat een kabel naar PC2. PC2 heeft een netwerkkaart en daar komt de kabel vanuit PC1 binnen. We hebben dus een internet verbinding en een LAN.
Nu hadden we dat ook altijd ingesteld op internet delen, en dat werkte altijd. Op PC2 hadden we ook internet als PC1 maar aanstond. Maar sinds vandaag is er iets vreemds aan de hand. Vanmorgen deed het internet op PC2 het niet terwijl PC1 aanstond. Toen heb ik gekeken op PC2 maar daar kon ik geen probleem vinden (netwerkkaart gewoon goed werkend volgens windows). Op PC1 stond dat de LAN-verbinding met PC2 niet aangesloten was. De netwerkkaart werkt volgens Windows nog wel correct. Toen hebben we een hoop geprobeerd op PC1 wat uiteindelijk ervoor zorgde dat we ook op PC1 geen internet meer hadden 8)7
Toen maar Windows XP opnieuw geinstalleerd.

Nu doet (ook na vele pogingen om een thuisnetwerk op te zetten via de wizzard) internet het nog steeds niet op PC2, wel op PC1. Het vreemde daarbij is dat af en toe als ik internet (probeer) opstart op PC2 dat PC1 dan helemaal vastloopt en uiteindelijk de reset knop moet hanteren.

Is een van mijn netwerkkaarten kapot dan? Windows zegt dat alle apparaten goed werken. Is de netwerkkabel kapot? Windows zegt nu in ieder geval niet dat de netwerkkabel niet is aangesloten. En verder hebben we alles geprobeerd wat we normaal ook doen.

Wie kan mij helpen?

PC1
-heeft Windows XP professional en is volledig up to date.
-2 Realtek 8139 netwerkkaarten, waarvan de LAN kaart van Sweex is.

PC2
-heeft Windows XP professional en is bijna volledig up to date.
-1 VIA onboard netwerkkaart

Verwijderd

Controleer het even met een andere netwerkkabel (cross-over, of crosslink). Want je gebruikt geen hub of switch ..toch?? Dit lijkt het euvel te zijn. Suc6!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Leesff de FAQ NT ff door :)

Helpen de oplossingen in :Hoe deel ik internet niet ?

Windows XP opnieuw installeren omdat een netwerkverbinding niet werkt is imho een beetje overbodig :)

[ Voor 49% gewijzigd door sanfranjake op 30-12-2003 16:49 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de faq al een beetje doorgekeken maar daar gaan ze er vanuit dat je
-een router hebt
-een hub hebt
-een servertje hebt

Ik ben nu WinGate aan het downloaden en als ik de site moet geloven "Solve all your Internet sharing hassles and worries." :) Eens kijken of ik hier wat aan heb dan. En een andere netwerkkabel heb ik niet tot mijn beschikking :(

Aan WinGate heb ik niks volgens mij, want om dat te installeren moet ik Internet connection sharing uitschakelen en ik dacht dat ICS nou juist de bedoeling was :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 16:58 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd dan ?

Wat zijn de IP-instellingen van de pc's ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
O jee, ik weet echt heel weinig van netwerken, en IP-instellingen? Zal wel iets met de instellingen van het IP te maken hebben maar meer weet ik ook niet.

Ik heb geprobeerd om de wizzard: Setup a home or small office network (inclusief netwerk diskette maken om de wizzard ook op PC2 uit te voeren). En dan normaal gesproken werkt hij. Verder heb ik vanmorgen ook geprobeerd om de kabels om te wisselen in PC1. waar normaal de Chello kabel in netwerkkaart 2 zit en de LAN kabel in netwerkkaart 1, had dus de Chello kabel in netwerkkaart 1 gedaan en de LAN kabel in netwerkkaart 2. Dat werkte dus ook niet (en ik las zonet in de faq dat je bij chello ook niet zomaar van netwerkkaart kunt verwisselen) en uiteindelijk deed heel internet het niet meer :( Vandaar dus de reinstall van Windows.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:55:
Ik heb de faq al een beetje doorgekeken maar daar gaan ze er vanuit dat je
-een router hebt
-een hub hebt
-een servertje hebt
Als je op die pc1 internet sharing hebt ingeschakeld fungeert die toch als server.
Dus lees het gedeelte met de server.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Pagina: 1