Hoge cpu belasting door usb adsl modem?

Pagina: 1
Acties:

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 09:15
Bij mijn vriendin thuis hebben ze een usb adsl modem waarvan ik vermoed dat ie de processor onnodig belast. Ik heb zelf een ethernet modem en mijn pc komt idle bijna niet boven de 5 a 6 procent belasting. Bij haar zit de belasting eigenlijk niet onder de 25 procent.

Haar systeem:

Athlon XP (snelheid weet ik zo niet)
Gigabyte mobo met via chipset
genoeg geheugen
ik heb daar net nieuw winXP opgezet met alleen de nodige drivers

Ik heb met adaware al gekeken op spyware en met norton op virussen.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
Is er niet een service geinstalleerd die bezig is?
Daar zou ik eens naar kijken. Wat dat is dus echt wel veel, en lijkt me sterk dat het daar door komt.

• olof
Ik vond het zelf ook al vreemd, maar ik heb wel eerder een pc geinstalleerd en geconfigureerd. Als ik in de taskmanager kijk zie ik geen dingen ik ik bij mezelf nog niet ben tegengekomen.
Ik hoopte dat meer mensen dit probleem zouden kennen, want ze heeft de standaard modem. Thompson als ik het goed heb.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

olof schreef op 30 december 2003 @ 14:38:
Ik vond het zelf ook al vreemd, maar ik heb wel eerder een pc geinstalleerd en geconfigureerd. Als ik in de taskmanager kijk zie ik geen dingen ik ik bij mezelf nog niet ben tegengekomen.
Ik hoopte dat meer mensen dit probleem zouden kennen, want ze heeft de standaard modem. Thompson als ik het goed heb.
Welke task gebruikt er zoveel CPU-tijd? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• olof
Dat is dus het gekke. Geen.

Er staat niets in de lijst behalve de "idle process" die meer dan 2 of 3 gebruikt. En ook niet meerdere processen die een klein beetje gebruiken.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:13
olof schreef op 30 december 2003 @ 14:45:
Dat is dus het gekke. Geen.

Er staat niets in de lijst behalve de "idle process" die meer dan 2 of 3 gebruikt. En ook niet meerdere processen die een klein beetje gebruiken.
Hoe weet je dan dat het systeem de hele tijd 25% gebruikt?

• olof
Je hebt in een ander scherm van de taskmanager zo'n metertje voor cpu load en een voor geheugen gebruik. Daarin geeft windows ook een getal aan. En die staat dus continu veel te hoog voor een idle systeem.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een USB (kabel) modem, maar geen performance drop.

Ik heb alle voor mij onnodige services uitgeschakeld [of handmatig] (zie: [rml][ Vietcong] Cheating ID 128: engine hook detection[/rml]) en alle benodigde drivers geinstalleerd. Hierdoor heb ik 0% load en 62MB in gebruik (ipv de vroegere 5-7% en 210MB) als ik op de Desktop van Windows aankom na boot. Wellicht dat daar ergens de kneep zit.

Naslag:
- http://www.theeldergeek.com/services_guide.htm
- http://www.blackviper.com/WinXP/servicecfg.htm

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 16:35 ]

• olof
Ok. Dank je.
Zal ik eens nakijken.

Heb je nog drivers voor de usb modem moeten installeren of is de standaard herkenning door windows goed verder?

Verwijderd

• Drivers voor je USB zitten in je chipset en in servicepack 1 van Windows XP (beiden nodig).
  • Drivers voor het modem (indien nodig) worden meestal bijgeleverd op CD (en in mijn geval kon ik ze ook downloaden bij de fabrikant).
Pas alleen op met het teveel uitschakelen van services - beter kun je ze op handmatig zetten als je niet zeker weet waarvoor het dient. In ieder geval kon ik in mijn geval niet meer uitschakelen zonder bepaalde functies te moeten missen.

Controleer ook in je logfiles of er zich problemen voordoen (sowieso een aanrader, zoals dit soort topics aantoont: Radeon i.c.m. Open GL?).

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 19:17 ]

Pagina: 1